vladja
door vladja Nov 2, 2009 om 19:12
Vakantie & reizen

Nieuwe kassa site

Beoordeling nieuwe site Vraag en Antwoord, met als laatste een vraag.

Lay-out is een persoonlijke smaak.

Recente vragen.
Nieuwe, nog onbeantwoorde, vragen werden vaak ondergesneeuwd door de meldingen van de titels van vragen waarop antwoord/reactie gegeven werd. Nu schuiven ze alleen op naar beneden bij een nieuwe vraag. Goede verbetering.
Bij het aanklikken van “Recente Vragen” komen er vragen op het scherm, die echt recent gesteld zijn en nog niet in het overzicht zijn opgenomen. Oh daar verschijnen de 10 stuks ineens sommige al met een antwoord. Waarom zit hier zo’n vertraging in?

Meer recente vragen.
Die naamgeving roept bij mij de verwachting op dat ik een overzicht krijg van de titels van de gestelde vragen, die uit de rij recente vragen zijn “gevallen”. Wat krijg ik: de tekst van de meest recente vragen onder elkaar. Als ik die tekst wil, dan klik ik de vraag wel aan in het kader van Recente Vragen. Je moet dan eindeloos niet alleen de titels, maar ook de teksten voorbij “lopen” om naar die vragen te gaan, die je interesse hebben.
Je moet wel heel fanatiek zijn of niets anders te doen te hebben om je door die brij heen te worstelen. Dus laat maar zitten. Die krijgen geen antwoord meer. En dat was toch de essentie van deze rubriek ??
Voorgestelde verbetering: lijst van titels van niet meer vermelde vragen in Recente Vragen. Dus gewoon het overzicht zoals in de vorige site opgenomen. Ter keuze, en dat is arbitrair, hoever wil je teruggaan, 2, 5 of meer dagen. Liefst eigenlijk ook met een datum waarop de laatste reactie gegeven is.

Toevoegen een rubriek waarin de titels van de vragen staan (behalve genoemd in recente vragen) waarop dat moment antwoord gegeven wordt, dus actueel “bezig” is.

Rubrieken : Expert top 5, Expert beste nieuwkomer, Expert van de week.
Niet relevante egotripperij. Kan verplaatst worden naar de linker Kolom om aan te klikken voor wie dat wil weten. Waarom bij “meer experts” steeds teruggekoppeld wordt naar het eigen score overzicht is mij een raadsel.

Algemeen
Bij bijna heel veel mogelijkheden “meer” is een tussenstap/lijst wenselijk. Namelijk die met titels, zonder dat de gehele vraag vermeld wordt. Je kan dan aan de titel kijken of het is wat je zoekt, zonder je door een berg vragen met antwoorden heen te moeten worstelen, als je daar al de moed en het geduld voor op kan brengen.
Dat geldt o.a. voor mijn vragen, bij de rubrieken bijv. auto en vervoer, subrubriek automerken, etc. en degene, die ik hier boven al genoemd heb.
Bij de rubrieken is de keuze tussen: datum / beantwoord / onbeantwoord mogelijk als je de brij van vragen met antwoorden op het scherm hebt staan. Wat is het NUT hiervan?

Mijn antwoorden
Hier had ik graag een plaatje toegevoegd van iemand, die van z’n stoel valt van het lachen. Sorry ik word sarcastisch.
Hier staan de gegeven antwoorden vermeld, niets meer en niets minder (dat kan ook niet). Er staat niet bij op welke vraag dit antwoord gegeven is, en ik heb geen mogelijkheid kunnen ontdekken hoe ik dat erbij vermeld kan krijgen. Dus gewoon een kaal antwoord. Nou, daar heb je wat aan !!!!!!!!!!!!!!! Dit moet aangepast worden en vergeet niet de tussenstap van titellijst !!!!

Zoeken in de rubriek Vraag en Antwoord
Er was een vraag op de vernieuwde site gesteld over Fair-well. Daar was in het verleden ook al eens overgeschreven, dus vul ik dat in bij Zoeken. Het resultaat is een aantal links, ook naar vroegere vragen. Als die aanklikt krijg je dit:

De pagina die u heeft opgevraagd kan niet meer worden gevonden.
Sinds de nieuwe site van Kassa hebben alle pagina's een nieuwe plek en link gekregen.

Ook de pagina waar u naartoe wilde.

U kunt zoeken naar de pagina of gaan naar de homepage van de site.

Terug naar de homepage is terug naar AF (en u ontvangt geen fl. 200,--, flauwe grap geef ik toe) of naar zoeken. Dan kun je zoeken verfijnen. Dus klik je op Vraag en Antwoord en vul weer Fair-well in. Bingo weer hetzelfde scherm met de mededeling dat de pagina kan niet meer gevonden worden.

DE HELE VOORGESCHIEDENIS IS ONBEREIKBAAR.

Puntensysteem
Beloond worden voor het geven van een antwoord, wat dat ook is, afschaffen.
Beloond worden voor inloggen. Waar is dat goed voor ?
Beloond worden voor het geven van een duim op ? Waarom ?
Beoordeling uitspreken voor een antwoord met duim op of duim neer, wel een goed idee, maar zonder punten dus.
Wat zijn de criteria om de expert van de week worden ? Het aantal punten dat je scoort ? Of de hoeveelheid duimpjes op ?

Vladja

1342 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 2, 2009 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja jij wilt alles in ene keer er zijn al verschillende klempunten opgelist wacht even tot de site gereed is het is nu allemaal nog inwerken het moet inderdaad met een heleboel zaken anders.
Maar laat is de site maar goed lopen en kom daarna met wijgingen het is dan ook veel makkelijker om het te je kan niet alles in een week oplossen dus geduld.
Met vr.grt Valerius

ve
door verwijderd - Nov 2, 2009 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Valerius,

Je kunt beter de zaken in 1 keer aanpakken, dan als maar een paar punten doen. Er zitten structurele denkfouten in. Ik weet niet of er gebruikers zijn, die uitgebreid getest hebben. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2009 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja,

Helemaal mee eens. Een beetje geduld wil ik nog wel hebben de komende weken, maar zo rond de helft van NOVEMBER 2009, moet dit toch wel beter en sneller werken.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Nov 2, 2009 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Vladja, ondanks dat ik wat 'aanvaringen'met je gehad heb, ben ik het met veel punten met je eens! Vooral waar het om ging, de punten, het is erger geworden, en zeer onoverzichtelijk, zoals al eerder geschreven door mij, punten scoren is niet belangrijk, en ook al eerder geschreven door mij: 'experts' wij zijn (neem ik aan) allen gewone mensne, proberen een antwoord op een vraag te geven, of stellen een vraag hier, waar eenieder een gepast antwoord (mogelijk) kan geven, zoals een medewerker van bijv. een elpdesk van o.a upc, of kpn, dat zijn allen mensen die hun werk doen, zijn dit dan mogelijkheden voor helpdeskmedewerkers, om alsnog de titel 'expert'te behalen. Soms heb ik wel eens spijt gehad wat ik heb geschreven, dat kun je niet corrigeren, die optie is er nu ook (nog) niet, jammer! Ik vindt jou een kei, vooral na wat ik nu heb gelezen, leer ik je meer kennen van een geheel andere kant, die mij geheel onbekend was! Je bent een top lid hier! Hopelijk wordt het e.e.a nog verbeterd, en komt het allemaal nog in orde, en tja, die duimpjes, en al die extra zaken er bij, dat maakt de site er niet sneller op...blijkbaar is hier niet aan gedacht. Helaas heb ik al wat boze mailtjes naar de redactei gestuurd, want vorige week dact ik, dat ze echt alles van me verwijderd hadden, ik hoef geen duim op of neer, ik wil geen punten, maar netjes blijven, en een poging om mijn ervaringen in het dagelijkse leven, van nu en in het verleden, wat te delen, mogelijk heeft iemand er wat aan, en als iemand er niets aan heeft, dan zou je zlef ook de mogelijkheid moeten hebben, als lid dan, om e.e.a te verwijderen, bijv. de 'ingeslopen' reacties van je zelf, waarvan je na een uur denkt: Dat had ik daar niet neer mogen schrijven! Tussen ons beiden is dat ook gebeurd, dat waren zaken die ik wel wilde verwijderen, maar wat doe je dan? Je meld je af en komt weer terug, kenwel2, maar ik blijf Henri, en jij blijft Vladja. Mogelijk volgen er nog een hoop verbeteringen op deze site, overigens vindt ik het er wel heel mooi uitzien hier op deze site nu , en aan Valerius, deze site is nog zeer traag, ligt ook niet aan internetverbinding bij mij (8mb download) Vista Home Premium 4 GB werkgeheugen, intel duo core, andere sites zijn echt supersnel, dat wel! Groeten, Henri

ve
door verwijderd - Nov 2, 2009 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vladja

Kan niet anders zeggen dan dat ik het met je eens ben. Het is een onoverzichtelijk rommeltje geworden. Ik heb mijn grieven al eerder uitgestort, dus zal je dat besparen. Ook ik loop nog steeds naar mijn oude Antwoorden Met de daaraan verbonden Vragen te zoeken. Maar geloof dat ik dat maar opgeef, het duurt te lang. En je scrollt je ongelukkig. Ook mailtjes openen en daarna op de site te komen ... het kost zoveel tijd!

Inderdaad Alles in één keer oplossen zou het beste wezen. Stelde in het Discussie programma ook al voor: 'ga 2/3 weken uit de lucht en zorg dat alles getest en werkende is'.

En wat je vraagt betreft: naar mijn idee moet je 30 punten scoren. 3 x een top antwoord. Maar ach ... die punten he? En over die Duimen wil ik het eigenlijk helemaal niet meer hebben. Duimpje (d)rukken noem ik het maar. Men maakt er naar mijn idee een beetje teveel misbruik van. Hoop dat dat aanloop problemen zijn en dat men niet de doelstelling uit het oog verliest: de vragenstellers een oplossing aan de hand doen, een idee aandragen etc. om zo het probleem/klacht aan te pakken en/of op te lossen.

Laten we allen hopen op betere tijden.
Er vantussen gaan kan altijd nog.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2009 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

kiran schreef op maandag 2 nov 2009, 21:31:
".... Ook mailtjes openen en daarna op de site te komen... het kost zoveel tijd! ......"

Ontvang jij dan emailnotificaties?

Freya

ve
door verwijderd - Nov 2, 2009 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@freya

Openen en doorlinken naar de site ging vanmiddag heel traag. Per mail ca. 3 minuten. Vanavond gaat het binnen 1 minuut.

Ja, sinds vanmiddag ontvang ik weer mailtjes.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2009 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@freya

Toevoeging: bij mij zaten ze in de Spammap van Spamihilator.
Kassa emailadres voor de emailnotificaties is ook veranderd en is nu: kassa-noreply@vara.nl
Misschien kan je hier iets mee.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2009 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet iemand hoe je het vinkje kan weghalen, zodat je geen berichten eer krijgt dat er een reactie is geweest? Ik kan nergens die mogelijkheid vinden.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2009 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vladja

Notificatie UIT bestaat niet meer.
In plaats daarvan: in de mailtjes die je krijgt staat nu het onderwerp, dus geen interesse meer. Verwijder knop! Heb er ook naar gezocht, niet gevonden.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2009 om 00:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kiran,

Dat doe ik dus ook in de mailbox, maar ja die blijft volstromen. Wel goed dat het onderwerp erbij staat. Dat is een verbetering.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2009 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk, ik krijg ook een notificatie op mijn eigen bijdrage.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2009 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Vladja:

In praktisch alle opmerkingen van jouw kant, de nieuwe site betreffend, kan ik me vinden.
Een paar dagen heb ik aardig wat tijd verknoeid met zoeken, scrollen, nadenken hoe zaken te benaderen enz. Dan stopte ik er maar weer mee, want ook ik heb nog wel wat anders te doen dan mijn tijd met deze nieuwe site te verknoeien.

Ik wil liever problemen van anderen oplossen, voor zover dat in mijn vemogen ligt, dan bij de nieuwe site van Vara Kassa mijn tijd te verknoeien. Net als Ton/read heb ik statistisch nog een kleine 12 jaar te leven en in die tijd wil ik o.a. nog aan veel mensen mijn ervaringen meedelen, zodat ze niet zo vaak hun hoofd hoeven te stoten als ik heb gedaan.

De tweede dag heb ik een bericht naar de redactie gezonden dat de site naar mijn mening onwerkbaar TRAAAAAAAG geworden is. Daarbij versterkte ik de reactie van Brynnar dienaangaande.

Iedere verandering is nog lang geen verbetering. En dat laatste zal toch de bedoeling zijn geweest. De verbetering welke ik (en meerdere) graag zou(den) zien, dat je na plaatsing in kunt grijpen in de tekst van je eigen reactie, heb ik nog niet gevonden.

Zoals ik het nu zie heeft de redactie een "kind met een waterhoofd" gecreëerd, resp. laten creëren. De site is met allerlei links, kleurtjes enz. zo opgeleukt, dat het wel wat lijkt als je geduld genoeg hebt om de plaatjes af te wachten, doch ze hebben vergeten de infra-structuur daarvoor aan te passen.
Dat opleuken kost veel zoek- en transmissie tijd. Maak één pagina met links.
Dit soort zaken hebben een veel snellere server nodig. Een degelijk software bureau had hiervoor moeten waarschuwen dat er een "kind met een waterhoofd" gecreëerd zou worden.

Verder ben ik benieuwd van de redactie te vernemen wanneer deze traagheid opgelost is. Dan kom ik wel weer eens kijken, anders ga ik met mijn reacties naar een snellere site.

In mijn eigen Vraag en Beantwoord archief bewaarde ik de laatste reactie van iedere vraag waar ik ooit een reactie op heb gegeven. Nu ben ik al een paar dagen bezig dit archief op te schonen, resp. weg te flikkeren, want je kunt daar toch niet meer bij komen.

E-mails met reacties heb ik ook nog niet gehad, maar dat kan liggen aan mijn geringe activiteit met reageren op vragen, de laatste dagen. Dus of dat wel werkt kan ik niet beoordelen.

Verder was ik gewend om geregeld een nieuwe alinea te beginnen. Of, zoals dat op de 10 vinger blind cursus (waar ik op 51-jarige leeftijd het praktijkdiploma nog voor scoorde) genoemd werd, wat meer licht in de reactie te brengen. Hetgeen de leesbaarheid bevordert. Nu zie ik in de vroegere, doch ook op de nieuwe site gegeven reacties, dat alles aan elkaar geplakt wordt.

Dat is minder goed leesbaar en daar herken ik mezelf niet in.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2009 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja, je vraagt hoe je het vinkje moet weghalen, zodat je geen reacties meer krijgt. Maar ik moet bij het antwoorden een vinkje plaatsen, anders krijg ik geen mailtjes van de reacties. Dus hoe kan dat nu dat jij mailtjes krijgt als je geen vinkje plaatst bij antwoorden?
Groetjes, Elena

ve
door verwijderd - Nov 3, 2009 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hmm... zal er dan toch eens in moeten duiken want ik heb tot op heden nog niet één emailnotificatie binnen gekregen en ik zet toch elke keer braaf het vinkje dat ik de notificatie wel wil krijgen.
Ook in mijn spambox kom ik niets tegen, dus dat kan het probleem ook niet zijn.

Zijn er wellicht nog andere mensen die géén emailnotificatie ontvangen? Ik hoor het graag!

Freya

ve
door verwijderd - Nov 3, 2009 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op dinsdag 3 nov 2009, 10:33:
Zijn er wellicht nog andere mensen die géén emailnotificatie ontvangen? Ik hoor het graag!

Freya

Hallo Freya,
Ook ik heb nog steeds geen emailnotificatie ontvangen!
Een spambox gebruik ik niet, dus daar kan het ook niet aanliggen.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds een half uur krijg ik nu ook mailtjes binnen.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Joepie, ik sinds vanmorgen ook!

Freya

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Vladja:

Onder deze link kom ik precies dezelfde vraag van je en de reacties hierop tegen dan waar ik nu op reageer.
Wat is het nut hiervan?

Zie: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/nieuwe-kassa-site/?vHash=c749c73j#525156

Dus http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/nieuwe-kassa-site/?vHash=c749c73j#525156 is dezelfde als

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/nieuwe-kassa-site/?vHash=c749c73j#525142

En de vraag van read, http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/de-notificatieknop/?#525141 is dezelfde als
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/de-notificatieknop/?#525140

Dubbel genaaid houdt beter?

H.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Vladja:

Onder deze link kom ik precies dezelfde vraag van je en de reacties hierop tegen dan waar ik nu op reageer.
Wat is het nut hiervan?

Zie: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/nieuwe-kassa-site/?vHash=c749c73j#525156

Dus http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/nieuwe-kassa-site/?vHash=c749c73j#525156 is dezelfde als

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/nieuwe-kassa-site/?vHash=c749c73j#525142

En de vraag van read, http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/de-notificatieknop/?#525141 is dezelfde als
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/de-notificatieknop/?#525140

Dubbel genaaid houdt beter?

H.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 00:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ redactie:

Het gaat met de nieuwe site m.i. beter en sneller.

Zou het dubbel en triple plaatsen van een reactie, wanneer slechts 1 keer de verzendknop wordt bediend ook gepatched kunnen worden? Is irritant. Voel me er door voor Jan met de kleine achternaam gezet en u weet toch hoe ik werkelijk heet?

Wat me werkelijk mateloos stoort:
Al zoekend in de vragen van de dag of dagen ervoor zie ik iets waar ik op wil reageren. Edoch, ik was nog niet ingelogd. Ga ik dan inloggen, wat nu redelijk snel gaat, ben ik het topic dat ik gevonden had kwijt en moet dat via geweldige lappen tekst maar weer terug zien te vinden.

Ik zou na het inloggen weer op dezelfde pagina van het gevonden topic terug willen zijn of tenminste dit vlot kunnen zoeken in een trefwoordenlijst op datumvolgorde. Zoiets was er op de oude site ook.

Met vriendelijke groet, Hardware ERror MAN.