Nieuwe kassa site
Beoordeling nieuwe site Vraag en Antwoord, met als laatste een vraag.
Lay-out is een persoonlijke smaak.
Recente vragen.
Nieuwe, nog onbeantwoorde, vragen werden vaak ondergesneeuwd door de meldingen van de titels van vragen waarop antwoord/reactie gegeven werd. Nu schuiven ze alleen op naar beneden bij een nieuwe vraag. Goede verbetering.
Bij het aanklikken van “Recente Vragen” komen er vragen op het scherm, die echt recent gesteld zijn en nog niet in het overzicht zijn opgenomen. Oh daar verschijnen de 10 stuks ineens sommige al met een antwoord. Waarom zit hier zo’n vertraging in?
Meer recente vragen.
Die naamgeving roept bij mij de verwachting op dat ik een overzicht krijg van de titels van de gestelde vragen, die uit de rij recente vragen zijn “gevallen”. Wat krijg ik: de tekst van de meest recente vragen onder elkaar. Als ik die tekst wil, dan klik ik de vraag wel aan in het kader van Recente Vragen. Je moet dan eindeloos niet alleen de titels, maar ook de teksten voorbij “lopen” om naar die vragen te gaan, die je interesse hebben.
Je moet wel heel fanatiek zijn of niets anders te doen te hebben om je door die brij heen te worstelen. Dus laat maar zitten. Die krijgen geen antwoord meer. En dat was toch de essentie van deze rubriek ??
Voorgestelde verbetering: lijst van titels van niet meer vermelde vragen in Recente Vragen. Dus gewoon het overzicht zoals in de vorige site opgenomen. Ter keuze, en dat is arbitrair, hoever wil je teruggaan, 2, 5 of meer dagen. Liefst eigenlijk ook met een datum waarop de laatste reactie gegeven is.
Toevoegen een rubriek waarin de titels van de vragen staan (behalve genoemd in recente vragen) waarop dat moment antwoord gegeven wordt, dus actueel “bezig” is.
Rubrieken : Expert top 5, Expert beste nieuwkomer, Expert van de week.
Niet relevante egotripperij. Kan verplaatst worden naar de linker Kolom om aan te klikken voor wie dat wil weten. Waarom bij “meer experts” steeds teruggekoppeld wordt naar het eigen score overzicht is mij een raadsel.
Algemeen
Bij bijna heel veel mogelijkheden “meer” is een tussenstap/lijst wenselijk. Namelijk die met titels, zonder dat de gehele vraag vermeld wordt. Je kan dan aan de titel kijken of het is wat je zoekt, zonder je door een berg vragen met antwoorden heen te moeten worstelen, als je daar al de moed en het geduld voor op kan brengen.
Dat geldt o.a. voor mijn vragen, bij de rubrieken bijv. auto en vervoer, subrubriek automerken, etc. en degene, die ik hier boven al genoemd heb.
Bij de rubrieken is de keuze tussen: datum / beantwoord / onbeantwoord mogelijk als je de brij van vragen met antwoorden op het scherm hebt staan. Wat is het NUT hiervan?
Mijn antwoorden
Hier had ik graag een plaatje toegevoegd van iemand, die van z’n stoel valt van het lachen. Sorry ik word sarcastisch.
Hier staan de gegeven antwoorden vermeld, niets meer en niets minder (dat kan ook niet). Er staat niet bij op welke vraag dit antwoord gegeven is, en ik heb geen mogelijkheid kunnen ontdekken hoe ik dat erbij vermeld kan krijgen. Dus gewoon een kaal antwoord. Nou, daar heb je wat aan !!!!!!!!!!!!!!! Dit moet aangepast worden en vergeet niet de tussenstap van titellijst !!!!
Zoeken in de rubriek Vraag en Antwoord
Er was een vraag op de vernieuwde site gesteld over Fair-well. Daar was in het verleden ook al eens overgeschreven, dus vul ik dat in bij Zoeken. Het resultaat is een aantal links, ook naar vroegere vragen. Als die aanklikt krijg je dit:
De pagina die u heeft opgevraagd kan niet meer worden gevonden.
Sinds de nieuwe site van Kassa hebben alle pagina's een nieuwe plek en link gekregen.
Ook de pagina waar u naartoe wilde.
U kunt zoeken naar de pagina of gaan naar de homepage van de site.
Terug naar de homepage is terug naar AF (en u ontvangt geen fl. 200,--, flauwe grap geef ik toe) of naar zoeken. Dan kun je zoeken verfijnen. Dus klik je op Vraag en Antwoord en vul weer Fair-well in. Bingo weer hetzelfde scherm met de mededeling dat de pagina kan niet meer gevonden worden.
DE HELE VOORGESCHIEDENIS IS ONBEREIKBAAR.
Puntensysteem
Beloond worden voor het geven van een antwoord, wat dat ook is, afschaffen.
Beloond worden voor inloggen. Waar is dat goed voor ?
Beloond worden voor het geven van een duim op ? Waarom ?
Beoordeling uitspreken voor een antwoord met duim op of duim neer, wel een goed idee, maar zonder punten dus.
Wat zijn de criteria om de expert van de week worden ? Het aantal punten dat je scoort ? Of de hoeveelheid duimpjes op ?
Vladja
Vladja jij wilt alles in ene keer er zijn al verschillende klempunten opgelist wacht even tot de site gereed is het is nu allemaal nog inwerken het moet inderdaad met een heleboel zaken anders.
Maar laat is de site maar goed lopen en kom daarna met wijgingen het is dan ook veel makkelijker om het te je kan niet alles in een week oplossen dus geduld.
Met vr.grt Valerius
Valerius,
Je kunt beter de zaken in 1 keer aanpakken, dan als maar een paar punten doen. Er zitten structurele denkfouten in. Ik weet niet of er gebruikers zijn, die uitgebreid getest hebben. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Vladja,
Helemaal mee eens. Een beetje geduld wil ik nog wel hebben de komende weken, maar zo rond de helft van NOVEMBER 2009, moet dit toch wel beter en sneller werken.
Vr.gr. poltol
Dag Vladja, ondanks dat ik wat 'aanvaringen'met je gehad heb, ben ik het met veel punten met je eens! Vooral waar het om ging, de punten, het is erger geworden, en zeer onoverzichtelijk, zoals al eerder geschreven door mij, punten scoren is niet belangrijk, en ook al eerder geschreven door mij: 'experts' wij zijn (neem ik aan) allen gewone mensne, proberen een antwoord op een vraag te geven, of stellen een vraag hier, waar eenieder een gepast antwoord (mogelijk) kan geven, zoals een medewerker van bijv. een elpdesk van o.a upc, of kpn, dat zijn allen mensen die hun werk doen, zijn dit dan mogelijkheden voor helpdeskmedewerkers, om alsnog de titel 'expert'te behalen. Soms heb ik wel eens spijt gehad wat ik heb geschreven, dat kun je niet corrigeren, die optie is er nu ook (nog) niet, jammer! Ik vindt jou een kei, vooral na wat ik nu heb gelezen, leer ik je meer kennen van een geheel andere kant, die mij geheel onbekend was! Je bent een top lid hier! Hopelijk wordt het e.e.a nog verbeterd, en komt het allemaal nog in orde, en tja, die duimpjes, en al die extra zaken er bij, dat maakt de site er niet sneller op...blijkbaar is hier niet aan gedacht. Helaas heb ik al wat boze mailtjes naar de redactei gestuurd, want vorige week dact ik, dat ze echt alles van me verwijderd hadden, ik hoef geen duim op of neer, ik wil geen punten, maar netjes blijven, en een poging om mijn ervaringen in het dagelijkse leven, van nu en in het verleden, wat te delen, mogelijk heeft iemand er wat aan, en als iemand er niets aan heeft, dan zou je zlef ook de mogelijkheid moeten hebben, als lid dan, om e.e.a te verwijderen, bijv. de 'ingeslopen' reacties van je zelf, waarvan je na een uur denkt: Dat had ik daar niet neer mogen schrijven! Tussen ons beiden is dat ook gebeurd, dat waren zaken die ik wel wilde verwijderen, maar wat doe je dan? Je meld je af en komt weer terug, kenwel2, maar ik blijf Henri, en jij blijft Vladja. Mogelijk volgen er nog een hoop verbeteringen op deze site, overigens vindt ik het er wel heel mooi uitzien hier op deze site nu , en aan Valerius, deze site is nog zeer traag, ligt ook niet aan internetverbinding bij mij (8mb download) Vista Home Premium 4 GB werkgeheugen, intel duo core, andere sites zijn echt supersnel, dat wel! Groeten, Henri
@vladja
Kan niet anders zeggen dan dat ik het met je eens ben. Het is een onoverzichtelijk rommeltje geworden. Ik heb mijn grieven al eerder uitgestort, dus zal je dat besparen. Ook ik loop nog steeds naar mijn oude Antwoorden Met de daaraan verbonden Vragen te zoeken. Maar geloof dat ik dat maar opgeef, het duurt te lang. En je scrollt je ongelukkig. Ook mailtjes openen en daarna op de site te komen ... het kost zoveel tijd!
Inderdaad Alles in één keer oplossen zou het beste wezen. Stelde in het Discussie programma ook al voor: 'ga 2/3 weken uit de lucht en zorg dat alles getest en werkende is'.
En wat je vraagt betreft: naar mijn idee moet je 30 punten scoren. 3 x een top antwoord. Maar ach ... die punten he? En over die Duimen wil ik het eigenlijk helemaal niet meer hebben. Duimpje (d)rukken noem ik het maar. Men maakt er naar mijn idee een beetje teveel misbruik van. Hoop dat dat aanloop problemen zijn en dat men niet de doelstelling uit het oog verliest: de vragenstellers een oplossing aan de hand doen, een idee aandragen etc. om zo het probleem/klacht aan te pakken en/of op te lossen.
Laten we allen hopen op betere tijden.
Er vantussen gaan kan altijd nog.
kiran schreef op maandag 2 nov 2009, 21:31:
".... Ook mailtjes openen en daarna op de site te komen... het kost zoveel tijd! ......"
Ontvang jij dan emailnotificaties?
Freya
@freya
Openen en doorlinken naar de site ging vanmiddag heel traag. Per mail ca. 3 minuten. Vanavond gaat het binnen 1 minuut.
Ja, sinds vanmiddag ontvang ik weer mailtjes.
@freya
Toevoeging: bij mij zaten ze in de Spammap van Spamihilator.
Kassa emailadres voor de emailnotificaties is ook veranderd en is nu: kassa-noreply@vara.nl
Misschien kan je hier iets mee.
Weet iemand hoe je het vinkje kan weghalen, zodat je geen berichten eer krijgt dat er een reactie is geweest? Ik kan nergens die mogelijkheid vinden.
@vladja
Notificatie UIT bestaat niet meer.
In plaats daarvan: in de mailtjes die je krijgt staat nu het onderwerp, dus geen interesse meer. Verwijder knop! Heb er ook naar gezocht, niet gevonden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer