Nieuwe kasse site
Beoordeling nieuwe site Vraag en Antwoord, met als laatste een vraag.
Lay-out is een persoonlijke smaak.
Recente vragen.
Nieuwe, nog onbeantwoorde, vragen werden vaak ondergesneeuwd door de meldingen van de titels van vragen waarop antwoord/reactie gegeven werd. Nu schuiven ze alleen op naar beneden bij een nieuwe vraag. Goede verbetering.
Bij het aanklikken van “Recente Vragen” komen er vragen op het scherm, die echt recent gesteld zijn en nog niet in het overzicht zijn opgenomen. Oh daar verschijnen de 10 stuks ineens sommige al met een antwoord. Waarom zit hier zo’n vertraging in?
Meer recente vragen.
Die naamgeving roept bij mij de verwachting op dat ik een overzicht krijg van de titels van de gestelde vragen, die uit de rij recente vragen zijn “gevallen”. Wat krijg ik: de tekst van de meest recente vragen onder elkaar. Als ik die tekst wil, dan klik ik de vraag wel aan in het kader van Recente Vragen. Je moet dan eindeloos niet alleen de titels, maar ook de teksten voorbij “lopen” om naar die vragen te gaan, die je interesse hebben.
Je moet wel heel fanatiek zijn of niets anders te doen te hebben om je door die brij heen te worstelen. Dus laat maar zitten. Die krijgen geen antwoord meer. En dat was toch de essentie van deze rubriek ??
Voorgestelde verbetering: lijst van titels van niet meer vermelde vragen in Recente Vragen. Dus gewoon het overzicht zoals in de vorige site opgenomen. Ter keuze, en dat is arbitrair, hoever wil je teruggaan, 2, 5 of meer dagen. Liefst eigenlijk ook met een datum waarop de laatste reactie gegeven is.
Toevoegen een rubriek waarin de titels van de vragen staan (behalve genoemd in recente vragen) waarop dat moment antwoord gegeven wordt, dus actueel “bezig” is.
Rubrieken : Expert top 5, Expert beste nieuwkomer, Expert van de week.
Niet relevante egotripperij. Kan verplaatst worden naar de linker Kolom om aan te klikken voor wie dat wil weten. Waarom bij “meer experts” steeds teruggekoppeld wordt naar het eigen score overzicht is mij een raadsel.
Algemeen
Bij bijna heel veel mogelijkheden “meer” is een tussenstap/lijst wenselijk. Namelijk die met titels, zonder dat de gehele vraag vermeld wordt. Je kan dan aan de titel kijken of het is wat je zoekt, zonder je door een berg vragen met antwoorden heen te moeten worstelen, als je daar al de moed en het geduld voor op kan brengen.
Dat geldt o.a. voor mijn vragen, bij de rubrieken bijv. auto en vervoer, subrubriek automerken, etc. en degene, die ik hier boven al genoemd heb.
Bij de rubrieken is de keuze tussen: datum / beantwoord / onbeantwoord mogelijk als je de brij van vragen met antwoorden op het scherm hebt staan. Wat is het NUT hiervan?
Mijn antwoorden
Hier had ik graag een plaatje toegevoegd van iemand, die van z’n stoel valt van het lachen. Sorry ik word sarcastisch.
Hier staan de gegeven antwoorden vermeld, niets meer en niets minder (dat kan ook niet). Er staat niet bij op welke vraag dit antwoord gegeven is, en ik heb geen mogelijkheid kunnen ontdekken hoe ik dat erbij vermeld kan krijgen. Dus gewoon een kaal antwoord. Nou, daar heb je wat aan !!!!!!!!!!!!!!! Dit moet aangepast worden en vergeet niet de tussenstap van titellijst !!!!
Zoeken in de rubriek Vraag en Antwoord
Er was een vraag op de vernieuwde site gesteld over Fair-well. Daar was in het verleden ook al eens overgeschreven, dus vul ik dat in bij Zoeken. Het resultaat is een aantal links, ook naar vroegere vragen. Als die aanklikt krijg je dit:
De pagina die u heeft opgevraagd kan niet meer worden gevonden.
Sinds de nieuwe site van Kassa hebben alle pagina's een nieuwe plek en link gekregen.
Ook de pagina waar u naartoe wilde.
U kunt zoeken naar de pagina of gaan naar de homepage van de site.
Terug naar de homepage is terug naar AF (en u ontvangt geen fl. 200,--, flauwe grap geef ik toe) of naar zoeken. Dan kun je zoeken verfijnen. Dus klik je op Vraag en Antwoord en vul weer Fair-well in. Bingo weer hetzelfde scherm met de mededeling dat de pagina kan niet meer gevonden worden.
DE HELE VOORGESCHIEDENIS IS ONBEREIKBAAR.
Puntensysteem
Beloond worden voor het geven van een antwoord, wat dat ook is, afschaffen.
Beloond worden voor inloggen. Waar is dat goed voor ?
Beloond worden voor het geven van een duim op ? Waarom ?
Beoordeling uitspreken voor een antwoord met duim op of duim neer, wel een goed idee, maar zonder punten dus.
Wat zijn de criteria om de expert van de week worden ? Het aantal punten dat je scoort ? Of de hoeveelheid duimpjes op ?
Vladja
Beste Vladja 'DE HELE VOORGESCHIEDENIS IS ONBEREIKBAAR'
Da's in veel gevallen juist gunstig. Mijn gehele dat mag/mocht worden verwijderd, zeker als je opnieuw begint, formatteren die hap! (Maar dan ook alles, is helaas niet gebeurd..)
Mvgr. Henri
Beste Vladja 'DE HELE VOORGESCHIEDENIS IS ONBEREIKBAAR'
Da's in veel gevallen juist gunstig. Mijn gehele dat mag/mocht worden verwijderd, zeker als je opnieuw begint, formatteren die hap! (Maar dan ook alles, is helaas niet gebeurd..)
Mvgr. Henri
Ik ben het maar gedeeltelijk met je eens.
Het is toch niet zo dat iedereen een site kan krijgen met zijn wensen dus zal je toch verschillende zaken niet gedaan kunnen krijgen volgens mij.
Ik ben echt wel in eerste aanleg wel tevreden ,ik weet n.l dat hoe meer je er nieuwe functie's inzet des te langzamer word het systeem en snelheid is dus wel erg belangrijk,De oud vragen en antwoorden kunnen wat mij betreft opgeruimd worden,
ik n.l. geprobeerd om wat oude vragen op te vragen krijg wel een mooi lijst maar als je er 1 wilt zien dan lukt het, niet,mededeling is verplaats.
Groet Valerius
Druk dan aar home en ik moet weer inloggen.
Dus eerst deze fout eruit halen en dan verder werken.
Hallo Vladja,
Ben het helemaal met je eens. Ook benieuwd naar het A4-tje (of misschien wel 2) met op- en aanmerkingen van Freya?!
Ondertussen zijn er zo links en rechts door verschillende 'experts' op- en aanmerkingen geplaatst: in discussies, als reactie op de radactie, etc. Dit maakt het geheel niet overzichtelijker.
Zoals elders reeds door mij gemeld: de redactie werkt wel aan veranderingen/verbeteringen en reageert hiermee blijkbaar op de door ons gemaakte opmerkingen.
Met vr.gr.
Ergens heb ik gelezen dat als je ingelogd bent en niet uitlogt, je bij een volgend bezoek niet opnieuw hoeft in te loggen. Prima. Dat werkt bij dus niet.
Wat ik erg irritant vind is het volgende. Via de nieuwsbrief klik ik op een onderwerp, welk mijn interesse heeft. Als ik daarop een reactie wil schrijven, moet ik mij eerst inloggen. Zo gezegd, zo gedaan: weg onderwerp!
En zoek dan maar weer eens je onderwerp terug. Niet te vinden!!
'Vroeger' kreeg je een klein apart venstertje om even in te loggen, maar bleef je bij je topic. Ik vind dit erg heel storend. Hebben anderen daar geen problemen mee?
Een 'bewerken optie na plaatsing zou ook een aanwinst zijn. Want nu zie ik pas dat ik in mijn vorige reactie een aantal tikfouten heb staan, die ik niet meer verbeteren kan.
Beste gallito,
Er is gekozen om mensen ingelogd te laten, zolang de browser open is. Als u de browser sluit en daarna weer opstart, zal u niet meer ingelogd zijn. Beide scenario's (altijd ingelogd blijven of "per keer" inloggen) hebben voor- en nadelen. Er kleven bepaalde risico's aan "oneindig" ingelogd te blijven.
U heeft wel een goed punt als het gaat om inloggen vanaf een bepaalde plek en daar vervolgens niet meer terug te keren. Dit gaan wij daarom ook (laten) aanpassen, zodat u weer terugkomt op de pagina waarvan u op "inloggen" hebt geklikt.
Hoera de snelheid is nu aardig verbetert ik word nu gelijk door geschakeld als ik op de verder wil een hele verbetering al, mag ook wel eens een pluim afgeven vind ik.
Groet Valerius
@reinierkaper
Quote: Dit gaan wij daarom ook (laten) aanpassen, zodat u weer terugkomt op de pagina waarvan u op "inloggen" hebt geklikt.
Kijken we naar uit.
Prettig kennis te maken. Bedankt voor het beantwoorden en ook fijn een van de namen achter dit alles te kunnen lezen.
We weten nu dat er meegelezen en mede nagedacht wordt. Ik moet zeggen dat ik inmiddels een beetje begin te wennen.
Is het ook mogelijk de nummering van de bladzijden mede bovenaan de pagina te vermelden. Dan hoef je niet eerst naar beneden te scrollen om naar pagina nummer zoveel te gaan.
En onderaan de pagina de volgende optie toevoegen:
"Top" om in een keer weer naar boven te komen? Je krijgt anders wel een beetje 'het heen en weer' .
groet.gallito
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Tussentijds opzeggen autoverzekering
Hoi Ik ben dramatisch ontevreden over FBTO, je "spreekt" daar nog slechts chatbots en beetje contact duurt vele uren. Kan ik voor formele eind datum contract weg? Ik ben daar 36 jaar klant, DEZE autoverzekering loopt formeel tot 30-10-2024 Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Parfum over datum
Recent heb ik wat gekocht op parfumerie en ik vond de geur niet lekker ruiken, ik dacht aan over datum. Nadat ik met de klantenservice van deze webshop contact had opgenomen vertelde ze me over de site checkfresh waar je aan de hand van batch codes kunt zien wanneer de productiedatum is van deze parfum. Weten jullie of deze site betrouwbaar is om te kunnen zien wanneer een parfum is gemaakt? ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer