vladja
door vladja Nov 2, 2009 om 19:17
Vakantie & reizen

Nieuwe kasse site

Beoordeling nieuwe site Vraag en Antwoord, met als laatste een vraag.

Lay-out is een persoonlijke smaak.

Recente vragen.
Nieuwe, nog onbeantwoorde, vragen werden vaak ondergesneeuwd door de meldingen van de titels van vragen waarop antwoord/reactie gegeven werd. Nu schuiven ze alleen op naar beneden bij een nieuwe vraag. Goede verbetering.
Bij het aanklikken van “Recente Vragen” komen er vragen op het scherm, die echt recent gesteld zijn en nog niet in het overzicht zijn opgenomen. Oh daar verschijnen de 10 stuks ineens sommige al met een antwoord. Waarom zit hier zo’n vertraging in?

Meer recente vragen.
Die naamgeving roept bij mij de verwachting op dat ik een overzicht krijg van de titels van de gestelde vragen, die uit de rij recente vragen zijn “gevallen”. Wat krijg ik: de tekst van de meest recente vragen onder elkaar. Als ik die tekst wil, dan klik ik de vraag wel aan in het kader van Recente Vragen. Je moet dan eindeloos niet alleen de titels, maar ook de teksten voorbij “lopen” om naar die vragen te gaan, die je interesse hebben.
Je moet wel heel fanatiek zijn of niets anders te doen te hebben om je door die brij heen te worstelen. Dus laat maar zitten. Die krijgen geen antwoord meer. En dat was toch de essentie van deze rubriek ??
Voorgestelde verbetering: lijst van titels van niet meer vermelde vragen in Recente Vragen. Dus gewoon het overzicht zoals in de vorige site opgenomen. Ter keuze, en dat is arbitrair, hoever wil je teruggaan, 2, 5 of meer dagen. Liefst eigenlijk ook met een datum waarop de laatste reactie gegeven is.

Toevoegen een rubriek waarin de titels van de vragen staan (behalve genoemd in recente vragen) waarop dat moment antwoord gegeven wordt, dus actueel “bezig” is.

Rubrieken : Expert top 5, Expert beste nieuwkomer, Expert van de week.
Niet relevante egotripperij. Kan verplaatst worden naar de linker Kolom om aan te klikken voor wie dat wil weten. Waarom bij “meer experts” steeds teruggekoppeld wordt naar het eigen score overzicht is mij een raadsel.

Algemeen
Bij bijna heel veel mogelijkheden “meer” is een tussenstap/lijst wenselijk. Namelijk die met titels, zonder dat de gehele vraag vermeld wordt. Je kan dan aan de titel kijken of het is wat je zoekt, zonder je door een berg vragen met antwoorden heen te moeten worstelen, als je daar al de moed en het geduld voor op kan brengen.
Dat geldt o.a. voor mijn vragen, bij de rubrieken bijv. auto en vervoer, subrubriek automerken, etc. en degene, die ik hier boven al genoemd heb.
Bij de rubrieken is de keuze tussen: datum / beantwoord / onbeantwoord mogelijk als je de brij van vragen met antwoorden op het scherm hebt staan. Wat is het NUT hiervan?

Mijn antwoorden
Hier had ik graag een plaatje toegevoegd van iemand, die van z’n stoel valt van het lachen. Sorry ik word sarcastisch.
Hier staan de gegeven antwoorden vermeld, niets meer en niets minder (dat kan ook niet). Er staat niet bij op welke vraag dit antwoord gegeven is, en ik heb geen mogelijkheid kunnen ontdekken hoe ik dat erbij vermeld kan krijgen. Dus gewoon een kaal antwoord. Nou, daar heb je wat aan !!!!!!!!!!!!!!! Dit moet aangepast worden en vergeet niet de tussenstap van titellijst !!!!

Zoeken in de rubriek Vraag en Antwoord
Er was een vraag op de vernieuwde site gesteld over Fair-well. Daar was in het verleden ook al eens overgeschreven, dus vul ik dat in bij Zoeken. Het resultaat is een aantal links, ook naar vroegere vragen. Als die aanklikt krijg je dit:

De pagina die u heeft opgevraagd kan niet meer worden gevonden.
Sinds de nieuwe site van Kassa hebben alle pagina's een nieuwe plek en link gekregen.

Ook de pagina waar u naartoe wilde.

U kunt zoeken naar de pagina of gaan naar de homepage van de site.

Terug naar de homepage is terug naar AF (en u ontvangt geen fl. 200,--, flauwe grap geef ik toe) of naar zoeken. Dan kun je zoeken verfijnen. Dus klik je op Vraag en Antwoord en vul weer Fair-well in. Bingo weer hetzelfde scherm met de mededeling dat de pagina kan niet meer gevonden worden.

DE HELE VOORGESCHIEDENIS IS ONBEREIKBAAR.

Puntensysteem
Beloond worden voor het geven van een antwoord, wat dat ook is, afschaffen.
Beloond worden voor inloggen. Waar is dat goed voor ?
Beloond worden voor het geven van een duim op ? Waarom ?
Beoordeling uitspreken voor een antwoord met duim op of duim neer, wel een goed idee, maar zonder punten dus.
Wat zijn de criteria om de expert van de week worden ? Het aantal punten dat je scoort ? Of de hoeveelheid duimpjes op ?

Vladja

1272 26 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 3, 2009 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Vladja 'DE HELE VOORGESCHIEDENIS IS ONBEREIKBAAR'
Da's in veel gevallen juist gunstig. Mijn gehele dat mag/mocht worden verwijderd, zeker als je opnieuw begint, formatteren die hap! (Maar dan ook alles, is helaas niet gebeurd..)
Mvgr. Henri

ve
door verwijderd - Nov 3, 2009 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Vladja 'DE HELE VOORGESCHIEDENIS IS ONBEREIKBAAR'
Da's in veel gevallen juist gunstig. Mijn gehele dat mag/mocht worden verwijderd, zeker als je opnieuw begint, formatteren die hap! (Maar dan ook alles, is helaas niet gebeurd..)
Mvgr. Henri

ve
door verwijderd - Nov 3, 2009 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het maar gedeeltelijk met je eens.
Het is toch niet zo dat iedereen een site kan krijgen met zijn wensen dus zal je toch verschillende zaken niet gedaan kunnen krijgen volgens mij.
Ik ben echt wel in eerste aanleg wel tevreden ,ik weet n.l dat hoe meer je er nieuwe functie's inzet des te langzamer word het systeem en snelheid is dus wel erg belangrijk,De oud vragen en antwoorden kunnen wat mij betreft opgeruimd worden,
ik n.l. geprobeerd om wat oude vragen op te vragen krijg wel een mooi lijst maar als je er 1 wilt zien dan lukt het, niet,mededeling is verplaats.
Groet Valerius
Druk dan aar home en ik moet weer inloggen.
Dus eerst deze fout eruit halen en dan verder werken.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2009 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Vladja,

Ben het helemaal met je eens. Ook benieuwd naar het A4-tje (of misschien wel 2) met op- en aanmerkingen van Freya?!
Ondertussen zijn er zo links en rechts door verschillende 'experts' op- en aanmerkingen geplaatst: in discussies, als reactie op de radactie, etc. Dit maakt het geheel niet overzichtelijker.
Zoals elders reeds door mij gemeld: de redactie werkt wel aan veranderingen/verbeteringen en reageert hiermee blijkbaar op de door ons gemaakte opmerkingen.
Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ergens heb ik gelezen dat als je ingelogd bent en niet uitlogt, je bij een volgend bezoek niet opnieuw hoeft in te loggen. Prima. Dat werkt bij dus niet.

Wat ik erg irritant vind is het volgende. Via de nieuwsbrief klik ik op een onderwerp, welk mijn interesse heeft. Als ik daarop een reactie wil schrijven, moet ik mij eerst inloggen. Zo gezegd, zo gedaan: weg onderwerp!
En zoek dan maar weer eens je onderwerp terug. Niet te vinden!!
'Vroeger' kreeg je een klein apart venstertje om even in te loggen, maar bleef je bij je topic. Ik vind dit erg heel storend. Hebben anderen daar geen problemen mee?

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een 'bewerken optie na plaatsing zou ook een aanwinst zijn. Want nu zie ik pas dat ik in mijn vorige reactie een aantal tikfouten heb staan, die ik niet meer verbeteren kan.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gallito,

Er is gekozen om mensen ingelogd te laten, zolang de browser open is. Als u de browser sluit en daarna weer opstart, zal u niet meer ingelogd zijn. Beide scenario's (altijd ingelogd blijven of "per keer" inloggen) hebben voor- en nadelen. Er kleven bepaalde risico's aan "oneindig" ingelogd te blijven.

U heeft wel een goed punt als het gaat om inloggen vanaf een bepaalde plek en daar vervolgens niet meer terug te keren. Dit gaan wij daarom ook (laten) aanpassen, zodat u weer terugkomt op de pagina waarvan u op "inloggen" hebt geklikt.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoera de snelheid is nu aardig verbetert ik word nu gelijk door geschakeld als ik op de verder wil een hele verbetering al, mag ook wel eens een pluim afgeven vind ik.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@reinierkaper
Quote: Dit gaan wij daarom ook (laten) aanpassen, zodat u weer terugkomt op de pagina waarvan u op "inloggen" hebt geklikt.

Kijken we naar uit.
Prettig kennis te maken. Bedankt voor het beantwoorden en ook fijn een van de namen achter dit alles te kunnen lezen.
We weten nu dat er meegelezen en mede nagedacht wordt. Ik moet zeggen dat ik inmiddels een beetje begin te wennen.

Is het ook mogelijk de nummering van de bladzijden mede bovenaan de pagina te vermelden. Dan hoef je niet eerst naar beneden te scrollen om naar pagina nummer zoveel te gaan.
En onderaan de pagina de volgende optie toevoegen:
"Top" om in een keer weer naar boven te komen? Je krijgt anders wel een beetje 'het heen en weer' .
groet.gallito

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gallito: insgelijks ;-) Normaliter ben ik niet zo actief op Kassa (understatment), maar ik heb het einde van het project geleid. Vandaar...

Suggesties wordt altijd naar gekeken, maar we zijn afhankelijk van een externe partij en kunnen niet zomaar alles laten doorvoeren. Bugs daarentegen zijn natuurlijk wel altijd te verhelpen, dus daar concentreren we ons nu op.

Hebben jullie overigens nog last (sinds +/- een uur) van dubbele reacties? Voorheen was het zo dat een reactie soms twee keer verscheen, terwijl er maar 1 maal op de verzend knop was gedrukt.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@reinierkaper,

Kijk maar eens bij discussies: 4x (!!!!) hetzelfde antwoord van kenwel2 geplaatst; 15.26 en 15.28 uur.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, onderwerp niet vermeld: 'test topic'

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@reinierkaper,

Kijk ook maar eens bij 'discussies - kassa nieuwe site'
robinahood heeft een duidelijk probleem: 6x !!! een vermelding. 17.46 uur

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

gallito schreef op donderdag 5 nov 2009, 15:38: Is het ook mogelijk de nummering van de bladzijden mede bovenaan de pagina te vermelden. Dan hoef je niet eerst naar beneden te scrollen om naar pagina nummer zoveel te gaan.

Die optie is al een week aanwezig!

Wat mij wel stoort is dat bij de één de quote functie wél werkt en bij de ander werkt deze functie weer niet!
Dan krijg je elke keer een foutmelding.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dirck
sorry, maar ik zie dit niet bovenaan staan. Zie alleen een nummering vlak boven 'reageren'.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo gallito,

En wat zie je 1 cm boven je afbeelding staan?

Groet, Dirck

Ps: en weer doet de quote functie het niet!

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dirck
sorry, maar ik zie dit niet bovenaan staan. Zie alleen een nummering vlak boven 'reageren'.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dirck
sorry, maar ik zie dit niet bovenaan staan. Zie alleen een nummering vlak boven 'reageren'.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dirck
Bedankt voor de aanwijzing. Ik keek natuurlijk helemaal bovenin. Maar fijn dat die optie er is.Ik had overigens mijn bericht maar 1x verstuurd. Dus de site verslikt zich nog steeds.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gallito & dirck

Waarschijnlijk spraakverwarring: NIET bovenaan de pagina, maar BOVEN de pagina met reacties, dus op deze pagina boven de afbeelding van gallito.

Groetjes

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi gallito,

Blijkbaar tegelijk gereageerd.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2009 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@reinierkaper
Goedemorgen, ik zou het prettig vinden als de optie om je af te melden voor reacties weer in mijn e-mail komt te staan.
Nu kan ik alleen maar aanklikken om naar de discussie te gaan.
Bovendien wil ik niet tot in de eeuwigheid reacties op berichten blijven ontvangen. Dus graag weer optie 'afmelden voor dit bericht'.
Mijn postvak loopt nu helemaal vol daarmee, omdat ik mijn onschuld, nadat ik een ractie had geplaatst, telkens aangevinkt heb dat ik op de hoogte wil blijven. Nu krijg ik -tig mededelingen die allemaal naar hetzelfde onderwerp verwijzen. Een keer is wel voldoende.
Ik hoop dat dit weer mogelijk wordt gemaakt.
groet, gallito

ve
door verwijderd - Nov 6, 2009 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@reinierkaper
Goedemorgen, ik zou het prettig vinden als de optie om je af te melden voor reacties weer in mijn e-mail komt te staan.
Nu kan ik alleen maar aanklikken om naar de discussie te gaan.
Bovendien wil ik niet tot in de eeuwigheid reacties op berichten blijven ontvangen. Dus graag weer optie 'afmelden voor dit bericht'.
Mijn postvak loopt nu helemaal vol daarmee, omdat ik mijn onschuld, nadat ik een ractie had geplaatst, telkens aangevinkt heb dat ik op de hoogte wil blijven. Nu krijg ik -tig mededelingen die allemaal naar hetzelfde onderwerp verwijzen. Een keer is wel voldoende.
Ik hoop dat dit weer mogelijk wordt gemaakt.
groet, gallito

ve
door verwijderd - Nov 6, 2009 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gallito: We gaan dit zeker laten inbouwen. Waarschijnlijk hebben we volgende week een nieuwe update van de site waarin ook het afmelden van de notificatie is opgenomen en ook het meerdere malen posten van een bericht.

Ik hoop dat u er begrip voor kan hebben dat we niet álle suggesties kunnen doorvoeren. We zullen wel echte fouten eruit laten halen natuurlijk.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

b]Inloggen.
Hierin schuilt nog een verveldende fout; het loopt het nog steeds niet erg lekker. Als ik een onderwerp in de zoekmachine gooi en er later op klik, ben ik niet meer ingelogd.
Doe ik dat dan opnieuw, ben ik mijn gevonden onderwerp weer kwijt. En zo blijft het cirkeltje ronddraaien.
Kan dit nu echt niet beter? Het is hoogst irritant.

Reinierkaper antwoordde mij op vrijdag 6 november

reinierkaper schreef op vrijdag 6 nov 2009, 13:07:
@gallito: We gaan dit zeker laten inbouwen. Waarschijnlijk hebben we volgende week een nieuwe update van de site waarin ook het afmelden van de notificatie is opgenomen en ook het meerdere malen posten van een bericht.

Geeft dit zoveel moelijkheden om aan te passen, want er is nu na 1 week, nog niets mee gedaan.