Ja
door Jan1969 Feb 24, 2023 om 11:30
Vakantie & reizen

Non refundable boeking ibis hotel

Onze boeking blijkt, nadat wij de gehele boeking bij Ibis hotel Schiphol gedaan hebben en betaald hebben, op de dan pas verstuurde bevestiging per e-mail ineens "non-refundable" te zijn. Mag dit zomaar ? Omdat wij nu eind april een gewijzigde vlucht vertrektijd hebben, willen wij het hotel annuleren. Maar dit kan dus plotseling niet meer ! Tijdens het boeken blijkt uit niets dat het om een non-refundable boeking gaat.

1511 7 Rapporteer

sira
door sira - Feb 24, 2023 om 11:32
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Neem contact op met uw reis- en annuleringsverzekering.

Aanvulling: https://www.bencom.nl/de-non-refundable-hotelkamer-voordeliger-maar-met-risicos/

ju
door juliomariner - Feb 24, 2023 om 11:45
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niet ergens voor de definitieve boeking en betaling heeft gestaan.
Dan toch maar bij de annuleringsverzekering melden.
Als u bij het hotel verhaal wilt halen moet met sterk bewijs komen.

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2023 om 11:49
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Er bestaan inderdaad non refudable boekingen. En om uw vraag te beantwoorden: Ja, dit mag "zomaar". U heeft kennelijk niet goed opgelet of meer risico  genomen qua prijs.

ne
door neodutchio - Feb 24, 2023 om 12:18
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn verschillende prijzen per kamer. Prepaid, flexibel, korting en flexibel bed & breakfast. Alle prijzen hebben bijbehorende voorwaarden. Als u prepaid boekt is dat non refundable.

Wijze en dure les.

Mabelle
door Mabelle - Feb 24, 2023 om 12:20
418 Antwoorden / 1 Vragen

Tijdens het boeken kun je op zeker kiezen voor niet-terugbetaalbaar of kostenloos annuleren t/m de dag van boeking tot 14 uur. Je hebt niet goed opgelet. Zie afbeelding (klik op de afbeelding voor grotere weergave).

rj
door rjw - Feb 24, 2023 om 12:31
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Algemene tip: als er 2 prijzen voor dezelfde kamer worden vermeld is de goedkoopste vrijwel altijd non-refundable. Je krijgt korting in ruil voor minder flexibiliteit.

Gr
door Grunn1 - Feb 24, 2023 om 12:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dit staat niet zomaar ineens op de bevestiging maar ook heel duidelijk tijdens het boekingsproces.
Heb zelf ook regelmatig bij Ibis Schiphol geslapen en je hebt al jaren de keuze tussen verschillende tarieven en voorwaarden.

Volgende beter kijken/lezen tijdens het boeken.