Non refundable boeking ibis hotel
Onze boeking blijkt, nadat wij de gehele boeking bij Ibis hotel Schiphol gedaan hebben en betaald hebben, op de dan pas verstuurde bevestiging per e-mail ineens "non-refundable" te zijn. Mag dit zomaar ? Omdat wij nu eind april een gewijzigde vlucht vertrektijd hebben, willen wij het hotel annuleren. Maar dit kan dus plotseling niet meer ! Tijdens het boeken blijkt uit niets dat het om een non-refundable boeking gaat.

Neem contact op met uw reis- en annuleringsverzekering.
Aanvulling: https://www.bencom.nl/de-non-refundable-hotelkamer-voordeliger-maar-met-risicos/
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niet ergens voor de definitieve boeking en betaling heeft gestaan.
Dan toch maar bij de annuleringsverzekering melden.
Als u bij het hotel verhaal wilt halen moet met sterk bewijs komen.

Er bestaan inderdaad non refudable boekingen. En om uw vraag te beantwoorden: Ja, dit mag "zomaar". U heeft kennelijk niet goed opgelet of meer risico genomen qua prijs.
Er zijn verschillende prijzen per kamer. Prepaid, flexibel, korting en flexibel bed & breakfast. Alle prijzen hebben bijbehorende voorwaarden. Als u prepaid boekt is dat non refundable.
Wijze en dure les.
Tijdens het boeken kun je op zeker kiezen voor niet-terugbetaalbaar of kostenloos annuleren t/m de dag van boeking tot 14 uur. Je hebt niet goed opgelet. Zie afbeelding (klik op de afbeelding voor grotere weergave).
Algemene tip: als er 2 prijzen voor dezelfde kamer worden vermeld is de goedkoopste vrijwel altijd non-refundable. Je krijgt korting in ruil voor minder flexibiliteit.
Dit staat niet zomaar ineens op de bevestiging maar ook heel duidelijk tijdens het boekingsproces.
Heb zelf ook regelmatig bij Ibis Schiphol geslapen en je hebt al jaren de keuze tussen verschillende tarieven en voorwaarden.
Volgende beter kijken/lezen tijdens het boeken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Absurd hoge kosten voor stroom
Ik heb een garage die gebruikt wordt als berging. Jaarlijks krijg ik de afrekening voor het gebruik van stroom. Dit is ieder jaar rond de 3kwh, erg weinig, maar als ik er kom heb ik wel licht nodig. De totale kosten voor die 3Kwh over het afgelopen jaar bedroegen maar liefst 360 euro. Vattenfall en liander wijzen naar elkaar en zeggen dat de berekening klopt. Heeft iemand een tip voor mij, anders ... Lees meer

Bouwmarkt Karwei maakt misleidende reclame
Karwei heeft een aanbieding van betonnen U-elementen, van €23,99 voor €19,19
Daarbij staat er nog 4 + 1 gratis.
Hoe logisch is het dan dat je denkt dat je 4 x €19,19 rekent, dat is tenslotte de prijs die ze nu kosten.
Maar nee, Karwei hanteert voor deze actie de oorspronkelijke prijs.
Karwei zei 'u leest het zoals u het wíl lezen'
Dit is toch misleidend
...
Lees meer
Rechten verbouwing (vertraging) huurhuis icm zwangerschap
Hallo, mijn dochter en schoonzoon woont in een huur flat (sociale huur woning verhuurd door kleurijk wonen) met 3 verdiepingen op de hoogste verdieping, zonder lift. Niet de meest ideale plek om zwanger te worden, maar met de huidige huis situatie en financiële mogelijkheden, is dit wat het is in Nederland. Het zwanger worden ging niet eenvoudig en tijdens het process werd er een grote verbouwing ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer