Ja
door Jan1969 Feb 24, 2023 om 11:30
Vakantie & reizen

Non refundable boeking ibis hotel

Onze boeking blijkt, nadat wij de gehele boeking bij Ibis hotel Schiphol gedaan hebben en betaald hebben, op de dan pas verstuurde bevestiging per e-mail ineens "non-refundable" te zijn. Mag dit zomaar ? Omdat wij nu eind april een gewijzigde vlucht vertrektijd hebben, willen wij het hotel annuleren. Maar dit kan dus plotseling niet meer ! Tijdens het boeken blijkt uit niets dat het om een non-refundable boeking gaat.

1594 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sira
door sira - Feb 24, 2023 om 11:32
2442 Antwoorden / 24 Vragen
2

Neem contact op met uw reis- en annuleringsverzekering.

Aanvulling: https://www.bencom.nl/de-non-refundable-hotelkamer-voordeliger-maar-met-risicos/

ju
door juliomariner - Feb 24, 2023 om 11:45
1355 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niet ergens voor de definitieve boeking en betaling heeft gestaan. 
Dan toch maar bij de annuleringsverzekering melden.
Als u bij het hotel verhaal wilt halen moet met sterk bewijs komen.

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2023 om 11:49
11635 Antwoorden / 51 Vragen
0

Er bestaan inderdaad non refudable boekingen. En om uw vraag te beantwoorden: Ja, dit mag "zomaar". U heeft kennelijk niet goed opgelet of meer risico  genomen qua prijs.

ne
door neodutchio - Feb 24, 2023 om 12:18
5204 Antwoorden / 12 Vragen
0

Er zijn verschillende prijzen per kamer. Prepaid, flexibel, korting en flexibel bed & breakfast. Alle prijzen hebben bijbehorende voorwaarden. Als u prepaid boekt is dat non refundable. 

Wijze en dure les.

Mabelle
door Mabelle - Feb 24, 2023 om 12:20
523 Antwoorden / 1 Vragen
3

Tijdens het boeken kun je op zeker kiezen voor niet-terugbetaalbaar of kostenloos annuleren t/m de dag van boeking tot 14 uur. Je hebt niet goed opgelet. Zie afbeelding (klik op de afbeelding voor grotere weergave).


rj
door rjw - Feb 24, 2023 om 12:31
3315 Antwoorden / 5 Vragen
0

Algemene tip: als er 2 prijzen voor dezelfde kamer worden vermeld is de goedkoopste vrijwel altijd non-refundable. Je krijgt korting in ruil voor minder flexibiliteit.

Gr
door Grunn1 - Feb 24, 2023 om 12:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen
2

Dit staat niet zomaar ineens op de bevestiging maar ook heel duidelijk tijdens het boekingsproces.
Heb zelf ook regelmatig bij Ibis Schiphol geslapen en je hebt al jaren de keuze tussen verschillende tarieven en voorwaarden. 

Volgende beter kijken/lezen tijdens het boeken.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

De
Debs64 - Jul 10, 2024 om 17:51
Geldzaken & recht

PostNL stopt met digitale zegel. Tegoed onder 15 wordt niet teruggegeven.

PostNL stopt per 15 augustus met digitale zegels. Bedragen onder de 15 euro worden niet teruggestort. Boven de 15 euro wel. Advies PostNL is zo veel mogelijk opmaken. Kan van restant 9 euro geen zegels printen want die zijn maar 5 dagen geldig. Mag dit zomaar? Lees meer

Sh
Shopper1998 - Jul 12, 2024 om 07:57
Winkels & webshops

Shopcredit ipv geld terug

Hoi,

Ik heb een aankoop gedaan via een webshop. Echter kom ik er nu echter dat er bij retour geen geld wordt teruggegeven maar een zogenoemd 'shopcredit' om opnieuw bij de webshop te besteden.

In de algemene voorwaarden:
'De ondernemer gebruikt voor terugbetaling een shopcredit zoals aangegeven bij de disclaimer en akkoord bij het aangaan van de aankoop voorwaarden.' ... Lees meer

Bl
BlueSee - Jul 8, 2024 om 20:31
Huishouden & energie

Karcher: service zeer slecht

De service bij Karcher is zeer slecht: er wordt niet gereageerd, ook na diverse herinneringen. Indien je belt sta je meer dan 45 minuten in de wacht. Ik wil een kappotte baterij vervangen maar tot op heden niet gelukt (4 weken wachttijd). De diverse revieuws van Karcher zijn dramatisch dus er is iets aan de hand. Lees meer