Non refundable boeking ibis hotel
Onze boeking blijkt, nadat wij de gehele boeking bij Ibis hotel Schiphol gedaan hebben en betaald hebben, op de dan pas verstuurde bevestiging per e-mail ineens "non-refundable" te zijn. Mag dit zomaar ? Omdat wij nu eind april een gewijzigde vlucht vertrektijd hebben, willen wij het hotel annuleren. Maar dit kan dus plotseling niet meer ! Tijdens het boeken blijkt uit niets dat het om een non-refundable boeking gaat.
Neem contact op met uw reis- en annuleringsverzekering.
Aanvulling: https://www.bencom.nl/de-non-refundable-hotelkamer-voordeliger-maar-met-risicos/
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niet ergens voor de definitieve boeking en betaling heeft gestaan.
Dan toch maar bij de annuleringsverzekering melden.
Als u bij het hotel verhaal wilt halen moet met sterk bewijs komen.
Er bestaan inderdaad non refudable boekingen. En om uw vraag te beantwoorden: Ja, dit mag "zomaar". U heeft kennelijk niet goed opgelet of meer risico genomen qua prijs.
Er zijn verschillende prijzen per kamer. Prepaid, flexibel, korting en flexibel bed & breakfast. Alle prijzen hebben bijbehorende voorwaarden. Als u prepaid boekt is dat non refundable.
Wijze en dure les.
Tijdens het boeken kun je op zeker kiezen voor niet-terugbetaalbaar of kostenloos annuleren t/m de dag van boeking tot 14 uur. Je hebt niet goed opgelet. Zie afbeelding (klik op de afbeelding voor grotere weergave).
Algemene tip: als er 2 prijzen voor dezelfde kamer worden vermeld is de goedkoopste vrijwel altijd non-refundable. Je krijgt korting in ruil voor minder flexibiliteit.
Dit staat niet zomaar ineens op de bevestiging maar ook heel duidelijk tijdens het boekingsproces.
Heb zelf ook regelmatig bij Ibis Schiphol geslapen en je hebt al jaren de keuze tussen verschillende tarieven en voorwaarden.
Volgende beter kijken/lezen tijdens het boeken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?
Beste Kassa,
nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.
Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden.
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).
In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe
...
Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer