Ad
door AdbTw Mar 5, 2021 om 13:35
Vakantie & reizen

Omboeken Center parcs

We hadden in december een cottage geboekt maar moesten dat toen helaas annuleren ivm Corona.

We wilden ons geld terug maar aan de telefoon hebben ze ons toch zover gekregen dat we de boeking gingen wijzigen naar een andere, fictieve datum eind april. We zouden dit dat als een "tegoedbon" moeten beschouwen á €363,- en als we wisten wanneer we precies wilde komen zouden we de echte datum door geven. Prima, wij steunen CP en lossen het zo op.

Nu kijk ik op de site en zie een huisje op 7 mei voor een weekend voor €399,-. Mooi, we hebben reeds 363 betaald dus betalen het verschil bij (uiteraard met de toeristenbelasting etc). Echter lukt dit telefonisch niet.

Ik wil dus een huisje boeken voor €399 en mijn tegoed van €363 hiervoor gebruiken. De dames aan de telefoon krijgen dit niet geregeld omdat het een actie prijs is en alleen geldt voor nieuwe boekingen. Orginele prijs van het huisje is €710,- voor die prijs met bijbetalen kan ik het dus wel omboeken.
Wanneer ik zelf naar de site ga en het huisje boek kan het wél voor €339 geboekt worden! Dit is toch gek en oneerlkijk.

Inmiddels een klacht ingediend maar nog geen reactie ontvangen.
Zijn er meer personen met soortgelijke probleem?

5016 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 5, 2021 om 13:40
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Hoe meer druk er op de parcs en reisburo's staat, hoe meer er omvallen. Deze tak heeft al een heel jaar geen inkomsten. Straks is er van de bekende kale kippen geen veer meer te plukken. Soms kunnen dingen nu eenmaal niet vanweg actieprijzen. Door EN de afhandelingen van vouchers EN klachten komen ze straks nergens meer aan toe, waardoor de file steeds langer wordt.

Ad
door AdbTw Mar 6, 2021 om 17:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap wat je bedoelt. Ecjter ons is een tegoedbon beloofd. Het is toch nobel van ons dat we in eerste instantie niet voor een refund gekozen hebben.
Wanneer we toch dat huisje boeken en vrienden van ons hetzelfde huisje naast ons dan betalen wij het dubbelle bedrag.
De zogenaamde 'actieprijs` is overigens geen actie prijs, het is een fictieve prijs die ervoor zorgt dat mensen zoals wij áltijd veel meer bij moeten betalen. Het huisje is uberhaupt niet te boeken zonder die zogenaamde actieprijs. Ze hebben ons een 'tegoed' belooft terwijl we nu vast zitten aan omboek regels dát is ons zo niet verkocht afgelopen december. Ik blijf het oneerlijk vinden ook al heb ik enorm te doen met de hele sector (en met iedereen die last heeft van alle maatregelingen, ben zelf ook mijn baan verloren)

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 5, 2021 om 14:04
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Het gebeurt regelmatig dat telefonisch contact wat moeizaam gaat, misschien kunt u nog eens via een e-mail uw vraag stellen.

Neem contact op met Center Parcs via e-mail.

Heb je niet meteen een antwoord nodig op je vraag en/of opmerking? Neem contact op met de klantenservice Center Parcs via e-mail. Gebruik het volgende e-mailadres: customercontactcenter.nl@groupepvcp.com

 Klik hier om een e-mail te sturen naar Center Parcs

Ad
door AdbTw Mar 6, 2021 om 17:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. Het mailadres is helaas niet meer in gebruik.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Mar 6, 2021 om 08:53
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt zelf geannuleerd, dan mag je in de regel alleen omboeken. Dat heb je gedaan, weliswaar fictief.
Nu wil je een huisje huren waarvan de prijs alleen geldt voor nieuwe boekingen en daarvoor wil je de omboeking gebruiken.
Het betreft dan toch geen nieuwe boeking. Je komt er dan niet voor in aanmerking.

Ad
door AdbTw Mar 6, 2021 om 17:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb niet zelf geannuleerd, we hebben geinformeerd wat de mogelijkheden waren. En ze adviseerde ons om fictief om te boeken.
Er is een "tegoed" beloofd. Het is toch nobel van ons dat we in eerste instantie niet voor een refund gekozen hebben.

Wanneer we toch dat huisje boeken en vrienden van ons hetzelfde huisje naast ons dan betalen wij het dubbelle bedrag.
De zogenaamde 'actieprijs` is overigens geen actie prijs, het is een fictieve prijs die ervoor zorgt dat mensen zoals wij áltijd veel meer bij moeten betalen. Het huisje is uberhaupt niet te boeken zonder die zogenaamde actieprijs. Ze hebben ons een 'tegoed' belooft terwijl we nu vast zitten aan omboek regels dát is ons zo niet verkocht afgelopen december. Ik blijf het oneerlijk vinden ook al heb ik enorm te doen met de hele sector (en met iedereen die last heeft van alle maatregelingen, ben zelf ook mijn baan verloren)

panter22
door panter22 Mar 6, 2021 om 18:43
6599 Antwoorden / Vragen

Voor de corona had je die bepaling ook al. Dan had je geboekt en zag je later een aanbieding. Kon je ook niet voor de actieprijs omboeken.

Ad
door AdbTw Mar 7, 2021 om 15:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil niet omboeken, er is mij een tegoed beloofd. Dat wil ik nu inzetten maar dat kan dus niet.
Ze hebben het omgeboekt zodat ze geen voucher uit hoefde te schrijven of mij het geld terug te geven. Ik heb niet omgeboekt.

panter22
door panter22 Mar 7, 2021 om 17:02
6599 Antwoorden / Vragen

Dan maar flink klagen, klacht.nl, klachtencompas.nl

Ad
door AdbTw Mar 16, 2021 om 15:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor wie het wil weten:
Center Parcs heeft ons gelijk gegeven en we krijgen alsnog het reeds betaalde bedrag terug.
De communicatie hierover is via mail@contactariane.com gegaan.

Netjes opgelost dus!

aurora1
door aurora1 Mar 16, 2021 om 21:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden.
Ik kan nu weer rustig slapen.

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2021 om 17:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft toch zelf dat u geannuleerd hebt? Dus zo "nobel" is het niet.

Ad
door AdbTw Mar 6, 2021 om 17:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb niet zelf geannuleerd, we hebben geinformeerd wat de mogelijkheden waren. En ze adviseerde ons om fictief om te boeken.
Er is een "tegoed" beloofd.

Ad
door AdbTw - Mar 16, 2021 om 15:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor wie het wil weten:
Center Parcs heeft ons gelijk gegeven en we krijgen alsnog het reeds betaalde bedrag terug.
De communicatie hierover is via mail@contactariane.com gegaan.

Netjes opgelost dus!

tijger1
door tijger1 Mar 16, 2021 om 15:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En kunt u nu dat actie huisje boeken voir de actie prijs?