ke
door keeskuijer Nov 3, 2017 om 23:00
Vakantie & reizen

Oneerlijke prijzen FOX singlereizen

Fox biedt single reizen aan. Maar voor de bedragen die zij op hun website en in hun reisgids noemen, moet je met een vreemde een kamer delen. Wil je een eigen kamer hebben kost dat heel wat meer. Ik vraag me af of je het op deze manier nog wel een single reis mag noemen.
Hoe dah ook: Een stap terug naar de “verborgen kosten” tijd.

3481 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 3, 2017 om 23:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe kunnen het verborgen kosten zijn als ze het vermelden. En ja, u kunt als single boeken en daarmee is het dan ee single reis.

tijger1
door tijger1 - Nov 3, 2017 om 23:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt kiezen tussen kamer op indeling of voor u alleen.

ne
door neodutchio - Nov 4, 2017 om 00:08
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U gaat toch als alleenstaande op reis? Dat is het een singlereis. Als ik ga backpacken met mijn partner is het een duoreis, maar als wij in een hostel slapen met 4 of 8 op een kamer, is het dan anders?

U kunt kiezen uit verschillende opties. Er wordt hier ook al geklaagt door alleenstaande dat ze in verhouding meer moeten betalen omdat ze alleen reizen, nu is er eens een goedkopere oplossing, is het weer niet goed.
Overigens kost een eigen kamer niet heel wat meer, u betaald voor wat u gebruikt. Of er 1 of 2 personen op een kamer slapen, de kamer moet schoongemaakt worden. De vaste kosten per kamer zijn gelijk. Met 2 personen kunnen deze kosten gedeeld worden, slaapt u alleen moet u zelf deze kosten betalen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 4, 2017 om 00:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het is in 2017 toch algemeen bekend dat een kamer waarin 1 persoon overnacht duurder is als dezelfde kamer waarin 2 gasten slapen.
Bij ieder hotel betaal je als single een toeslag.

Gr
door Grunn1 Nov 4, 2017 om 11:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen

De prijs van de kamer is over het algemeen hetzelfde en niet duurder. Bij een bezetting van 2 personen deel je de prijs en als je alleen bent betaal je het alleen. Heb nog nooit meegemaakt dat een kamer duurder wordt zodra je er alleen heen gaat.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 4, 2017 om 12:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat een kamer duurder wordt heb ik al meermalen ondervonden maar dat was wel steeds in het buitenland.
Verhoudingsgewijs wordt de kamer natuurlijk wel duurder of voor 2 personen goedkoper net hoe je het bekijkt.

Gr
door Grunn1 Nov 4, 2017 om 13:27
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het is niet hoe je het bekijkt want de prijs per kamer blijft gelijk. Prijs per persoon veranderd.
Als het je zelf is overkomen dat je voor een kamer meer zou moeten betalen als je alleen bent ben je niet slim bezig want dan kan je beter voor 2 personen boeken ook al ga je alleen.
Normaal gesproken zou de totaal prijs van een kamer voor 1 persoon goedkoper moeten worden omdat je vaak een toeslag moet betalen zoals bijvoorbeeld toeristenbelasting of resort fee en deze toeslagen betaal je pp.

edrick3
door edrick3 - Nov 4, 2017 om 10:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik vraag me af of je het op deze manier nog wel een single reis mag noemen.
Ja hoor.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Nov 4, 2017 om 10:09
6599 Antwoorden / Vragen

Bij een single reis verwacht je een eigen kamer.
Ze hebben een variatie bedacht. De single groepsreis. Een tweepersoonskamer delen nu niet met je reisgenoot maar met een vreemde. Komt op hetzelfde neer als een gewone groepsreis. Je moet extra betalen voor een eenpersoons kamer.

ne
door neodutchio Nov 4, 2017 om 12:19
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Je betaald niet extra voor een eenpersoonskamer, je kan het goedkoper maken door met 2 op een 2 persoonskamer te slapen.

Een prijsverschil tussen een 2 persoons en een 1 persoonskamer is er in princiepe niet. De kosten zijn hetzefde, echter met 2 kan je de kosten delen. Een 1 persoonskamer moet ook schoongemaakt worden en moeten ook de handdoeken van gewassen worden. Het wassen van een handdoek van een single reiziger is echt niet de helft in kosten als van een duo. Een schoonmaakster krijgt niet maar half betaald voor het schoonmaken van een singlekamer.

me
door mein33 - Nov 4, 2017 om 10:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@keeskuijer,

Blijkbaar heeft u nog nooit eerder in een hotel overnacht, anders had u deze vraag hier niet gesteld, maar geweten hoe de 'steel in de vork past'.
U reist blijkbaar alleen en dan wordt u als een 'single reiziger' aangemerkt.

De prijzen van hotelkamers zijn altijd (tenzij specifiek anders vermeld) bij een bezetting door twee personen.
Wilt u er 'single' gebruik van maken, geen probleem, maar dan moet u wel de reguliere kamerprijs ( 2 pers.) betalen.
Fox-singlereizen biedt u de gelegenheid om samen met iemand anders een kamer te delen, zodat daardoor de prijs per persoon lager zal uitvallen.
Er is in het geheel "geen" sprake van verborgen kosten en/of een oneerlijke behandeling.

jo
door jorisw - Nov 4, 2017 om 12:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat de kamer eventueel gedeeld wordt neem ik aan dat het groepsreis is. Dan is het bij single reizen normaal dat je ingedeeld wordt met 2 personen op een kamer tenzij je een eenkamertoeslag betaalt. Ik heb diverse van dit soort reizen gedaan en er zijn genoeg mensen die het prima vinden om met z'n 2-en op een kamer te liggen (ik heb altijd een eenpersoonskamertoeslag betaalt omdat ik anderen niet met mijn gesnurkt wilde lastigvallen).

Single bij een singlereis betekent niets anders dan dat iedereen alleen is, dus geen stellen tussen alleenstaanden (dat werkt niet goed in een groep).

Maar mag ik een tip geven: als je hier al een probleem van maken, ga vooral alleen op vakantie. Een groep is niks voor jou.