Online inchecken TUI
nog een vraag,ik ga dus online inchecken het voordeel is dus dat je dan direkt je instapkaarten kan uitprinten.
en door kan lopen naar de beveiliging van schiphol.
volgens de klantenservice en medewerkers van het reisbureau niet
je moet dan op schiphol na het online inchecken je instapkaart afhalen bij de incheckbali.
wat is dan het voordeel van online inchecken,of hebben de medewerkers het mis.
ik heb dus nog nooit online ingecheckt dus weet het niet,graag een antwoord
vriendelijke groet Cor
De medewerkers hebben gelijk, het staat ook duidelijk vermeld op hun site. Gewoon de tijd nemen om alle informatie die op hun site staat, goed door te lezen.
*Bij het reserveren van je voorkeursstoel of TUI fly Services moet je je paspoortgegevens invoeren. Dit is voor je bestemming verplicht en verzamelen we op voorhand om je een snellere service te kunnen bieden bij de incheckbalie op de luchthaven.
https://www.tui.nl/vliegtickets/services/inchecken/
U bent 1 minuut sneller ;-))
Hallo Cor De W ,
Bij uw vorige vraag lees ik dat u op vakantie naar Kreta gaat .
Let op
Vanwege lokale regelgeving mogen we je voor sommige bestemmingen* nog geen boardingpass sturen. Je kunt wel stoelen en andere TUI extras reserveren, maar online inchecken voor de vlucht is niet mogelijk. Op de luchthaven krijg je bij het inchecken je instapkaarten uitgereikt voor de vlucht. Alleen met een boardingpass kun je door de veiligheidscontrole op de luchthaven en aan boord gaan.
Online inchecken als je vanuit Nederland reist naar èèn van de onderstaande landen :
Voor Aruba , Bonaire , Curaçao , Cuba , Dominicaanse republiek , Finland , Griekenland, Jamaica, Mexico, Verenigde Staten en Suriname geldt
Staat je bestemming niet in het overzicht? Dan kun je online inchecken zonder je paspoortgegevens in te vullen
- Online inchecken is niet mogelijk.
- TUI fly services reserveren is mogelijk in combinatie met je paspoortgegevense paspoortgegevens*
https://www.tui.nl/vliegtickets/services/inchecken/
Indien men bij TUI stelt, zoals il ook zie op de website, dat dat kan zal men daar ook aan moeten voldoen en zou er geen probleem zijn.
Maar wat te doen als er dan onverhoopt toch een probleem zou zijn met voor bijv. het gevolg missen van een vlucht. Dan zult u zelf actie moeten nemen om vergoeding te krijgen. U loop tisico dat indien u dat niet doet volgens de aanwijzingen van uw reisbureau u mogelijk geen beroep kunt doen nop hulp van hen resp. ANVR of SGR.
Als gezegd, het zou moeten kunnen. Dit gezegd hebbend, het is mijn mening. Ik heb geen ervaring met inchecken op deze wijze. Anderen mogelijk wel.
Ik heb geen ervaring met Europese vluchten maar wel met intercontinentale vluchten.
Ja je kan online inchecken en vast je paspoort en reisgegevens opgeven waardoor dit niet meer aan de balie hoeft.
Vaak kan je wel je boardingspas printen of digitaald aanmaken echter niet je bagage labels.
Op Schiphol moet je dan alsnog in de rij omdat men je gegevens wil controleren en om je bagage labels te printen.
In Amerika wel vaak meegemaakt dat je bij een automaat kan inchecken (eventueel alvastvooraf online maar dan alsnog naar de automaat), je bagage label printen en zelf op je koffer plakken. Daarna toch bij de balie je bagage afgeven.
Met bagage ontkom je eigenlijk niet aan het in de rij staan bij de balie.
Nadat je ingecheckd bent kun je alleen direct naar de douane als je handbagage hebt. Heb je een koffer mee, dan moet je in de rij staan om die koffer af te geven.
Kijk hier:
www.tui.nl/klantenservice/?vraag=142903#:~:text=Maximaal%2055x40x20%20cm%20en%2010,maximaal%2010%20kg%20is%20inbegrepen.
Kijk eens:
https://www.reisguide.nl/vliegen/tips-eerste-keer-vliegen/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer