cor de w
door cor de w May 31, 2022 om 08:42
Vakantie & reizen

Online inchecken TUI

nog een vraag,ik ga dus online inchecken het voordeel is dus dat je dan direkt je instapkaarten kan uitprinten.
en door kan lopen naar de beveiliging van schiphol.
volgens de klantenservice en medewerkers van het reisbureau niet
je moet dan op schiphol na het online inchecken je instapkaart afhalen bij de incheckbali.
wat is dan het voordeel van online inchecken,of hebben de medewerkers het mis.
ik heb dus nog nooit online ingecheckt dus weet het niet,graag een antwoord

vriendelijke groet Cor

5896 6 Rapporteer

Mabelle
door Mabelle - May 31, 2022 om 09:00
418 Antwoorden / 1 Vragen

De medewerkers hebben gelijk, het staat ook duidelijk vermeld op hun site. Gewoon de tijd nemen om alle informatie die op hun site staat, goed door te lezen.

Online inchecken als je vanuit of naar Nederland vliegt

Controleer hieronder of je de mogelijkheid hebt om online in te checken als je van of naar Nederland vliegt. De onderstaande tabellen zijn uitsluitend van toepassing op TUI Nederland-vluchten (OR-vluchtnummers). Reis je met een andere luchtvaartmaatschappij, raadpleeg dan de website van de maatschappij.

Voor Aruba, Bonaire, Curacao, Cuba, Dominicaanse Republiek, Finland, Griekenland, Jamaica, Mexico, Verenigde Staten en Suriname geldt
Online inchecken is niet mogelijk.
TUI fly services reserveren is mogelijk in combinatie met je paspoortgegevens*

*Bij het reserveren van je voorkeursstoel of TUI fly Services moet je je paspoortgegevens invoeren. Dit is voor je bestemming verplicht en verzamelen we op voorhand om je een snellere service te kunnen bieden bij de incheckbalie op de luchthaven.

https://www.tui.nl/vliegtickets/services/inchecken/

marita5
door marita5 May 31, 2022 om 09:05
11507 Antwoorden / 15 Vragen

U bent 1 minuut sneller ;-))

marita5
door marita5 - May 31, 2022 om 09:01
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cor De W ,

Bij uw vorige vraag lees ik dat u op vakantie naar Kreta gaat .

Let op

Vanwege lokale regelgeving mogen we je voor sommige bestemmingen* nog geen boardingpass sturen. Je kunt wel stoelen en andere TUI extras reserveren, maar online inchecken voor de vlucht is niet mogelijk. Op de luchthaven krijg je bij het inchecken je instapkaarten uitgereikt voor de vlucht. Alleen met een boardingpass kun je door de veiligheidscontrole op de luchthaven en aan boord gaan.

Online inchecken als je vanuit Nederland reist naar èèn van de onderstaande landen

Voor Aruba , Bonaire , Curaçao , Cuba , Dominicaanse republiek , Finland , Griekenland, Jamaica, Mexico, Verenigde Staten en Suriname geldt

Staat je bestemming niet in het overzicht? Dan kun je online inchecken zonder je paspoortgegevens in te vullen

  • Online inchecken is niet mogelijk.
  • TUI fly services reserveren is mogelijk in combinatie met je paspoortgegevense paspoortgegevens*
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.tui.nl/vliegtickets/services/inchecken/

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 31, 2022 om 09:04
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Indien men bij TUI stelt, zoals il ook zie op de website, dat dat kan zal men daar ook aan moeten voldoen en zou er geen probleem zijn.

Maar wat te doen als er dan onverhoopt toch een probleem zou zijn met voor bijv. het gevolg missen van een vlucht. Dan zult u zelf actie moeten nemen om vergoeding te krijgen. U loop tisico dat indien u dat niet doet volgens de aanwijzingen van uw reisbureau u mogelijk geen beroep kunt doen nop hulp van hen resp. ANVR of SGR.

Als gezegd, het zou moeten kunnen. Dit gezegd hebbend, het is mijn mening. Ik heb geen ervaring met inchecken op deze wijze. Anderen mogelijk wel.

Gr
door Grunn1 - May 31, 2022 om 11:32
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb geen ervaring met Europese vluchten maar wel met intercontinentale vluchten.

Ja je kan online inchecken en vast je paspoort en reisgegevens opgeven waardoor dit niet meer aan de balie hoeft.
Vaak kan je wel je boardingspas printen of digitaald aanmaken echter niet je bagage labels.
Op Schiphol moet je dan alsnog in de rij omdat men je gegevens wil controleren en om je bagage labels te printen.

In Amerika wel vaak meegemaakt dat je bij een automaat kan inchecken (eventueel alvastvooraf online maar dan alsnog naar de automaat), je bagage label printen en zelf op je koffer plakken. Daarna toch bij de balie je bagage afgeven.

Met bagage ontkom je eigenlijk niet aan het in de rij staan bij de balie.

panter22
door panter22 - May 31, 2022 om 16:19
6599 Antwoorden / Vragen
panter22
door panter22 - May 31, 2022 om 16:20
6599 Antwoorden / Vragen

Nadat je ingecheckd bent kun je alleen direct naar de douane als je handbagage hebt. Heb je een koffer mee, dan moet je in de rij staan om die koffer af te geven.
Kijk hier:
www.tui.nl/klantenservice/?vraag=142903#:~:text=Maximaal%2055x40x20%20cm%20en%2010,maximaal%2010%20kg%20is%20inbegrepen.
K
ijk eens:
https://www.reisguide.nl/vliegen/tips-eerste-keer-vliegen/