Wi
door Wilp Aug 17, 2020 om 23:32
Vakantie & reizen

Onrechtmatige ticket gekocht Transavia

Zaterdag een vliegticket gekocht voor Cherso,zou zondagmorgen vliegen. Staan we daar en missen het LPF formulier, dus geen vlucht.

Transavia geeft niet thuis maar ze hebben een ticket op voorhand verkocht die niet bruikbaar was immers je moet minimaal 24 uur van te voren je LPF formulier ingeleverd hebben.

Ik voel me opgelicht immers Transavia wist op moment van boeken al dat de ticket onbruikbaar was.
Oke ik begrijp dat we beter hadden moeten informeren over dat formulier maar moedwillig laten boeken zonder enige melding op de website vind ik echt nalatigheid van Transavia. Wie heeft dit ook meegemaakt en is er nog een oplossing gekomen?

Mvg

Wil

7556 22 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2020 om 23:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat mag een LPF formulier wel zijn?

tenormin
door tenormin Aug 18, 2020 om 00:19
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Hij verward het kennelijk met Lijst Pim Fortuyn. ;-) Is PLF zoals je inmiddels ook hebt begrepen.

Gr
door Grunn1 - Aug 17, 2020 om 23:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je bent zelf verantwoordelijk voor geldige documenten die je nodig hebt om naar een land te reizen. Transavia verzorgd alleen de vlucht en de daarvoor benodigde vliegtickets.
En nee ze hoeven ook niet op hun site te hebben staan welke documenten je nodig hebt om te reizen.

Het PLF formulier moet tenminste 24 uur van tevoren online worden ingevuld en hiervoor ben je zelf verantwoordelijk.
Het is niet nalatig van transavia en de enige oplossing is zorgen dat je je documenten op orde hebt. Je hebt het formulier niet nodig om een vliegticket te boeken maar wel om het land binnen te komen.

Het koste mij welgeteld 1 minuut om deze informatie te vinden en als je dat nou had gedaan voor je een vliegticket had geboekt dan had je het ook geweten en ook dat wat je wilde, zaterdag boeken en zondag vliegen, niet mogelijk was.

mahadma
door mahadma Aug 18, 2020 om 00:45
11520 Antwoorden / 51 Vragen

De  eerste regel van het bovenstaande werd vanavond ook nog gebruikt bij MAX.

Gr
door Grunn1 Aug 18, 2020 om 09:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou daar kijk ik nooit naar maar ik vlieg wel vaak en daarom weet ik ook dat de vliegmaatschappij nooit verantwoordelijk is voor je reisdocumenten. Als ik naar bijvoorbeeld Amerika ga ben je zelf verantwoordelijk voor al je inreis papieren, de vliegmaatschappij neemt je wel mee maar als de lokale douane je niet toelaat kom je er gewoon niet in.

tenormin
door tenormin - Aug 17, 2020 om 23:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt me niet zo van belang voor u dat anderen het Passenger Loceter Form ook niet hebben ingevuld. Laten we even wel zijn: in deze tijden reizen brengt enorm veel risico;s en vragen, enz. op. Dus gewoon: u kan Transavia wel blamen voor alles, maar PLF formulier had moeten worden ingevuld worden voor. Begrijp überhaupt niet dat u nu tickets boekt voor waar naar toe ook. Maar dat zal wel aan mij liggen. Maar goed, 1 ding is zeker: u kunt niet weg dus.... hoeft u na thuiskomst ook niet in quarantaine.

Tr
door Trostomaat Aug 18, 2020 om 11:48
239 Antwoorden / Vragen

Hebben anderen dat formulier dan niet ingevuld?

tenormin
door tenormin Aug 18, 2020 om 13:02
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@trostomaat, doe even @wilp voor je commentaar. Ik ga (ging) niet op reis.

Tr
door Trostomaat Aug 18, 2020 om 13:07
239 Antwoorden / Vragen

Mijn opmerking was in alle vriendelijkheid gericht aan u (daarom staat ie ook hier), omdat u gelezen lijkt te hebben dat iemand aangaf dat anderen het formulier ook niet hebben ingevuld. Ik lees dat nergens.

ge
door gewicht Aug 20, 2020 om 19:36
170 Antwoorden / 1 Vragen

Tenormin, je laatste zin.   Joh. Cruijff zei het al  "elk nadeel heeft zijn voordeel"  .

tenormin
door tenormin Aug 20, 2020 om 19:45
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor @gewicht: Cruijff zei: elk nadeel heb zijn voordeel. ;-)

ge
door gewicht Aug 21, 2020 om 18:48
170 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, maar als ik dat had geschreven had ik misschien commentaar gehad op mijn taalgebruik, vandaar.

marita5
door marita5 - Aug 18, 2020 om 01:44
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wilp ,

Oke ik begrijp dat we beter hadden moeten informeren over dat formulier maar moedwillig laten boeken zonder enige melding op de website vind ik echt nalatigheid van Transavia

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://www.transavia.com/nl-NL/reisvoorwaarden/

lottesanne
door lottesanne Aug 22, 2020 om 15:36
438 Antwoorden / 47 Vragen

Dus TS heeft de voorwaarden niet goed gelezen. Transavia valt hierin dus totaal niets te verwijten. Bovendien zou ik sowieso eerst goed hebben geïnformeerd welke documenten je nodig hebt om naar een bepaald land te gaan.

sira
door sira Aug 6, 2021 om 14:54
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Dus TS heeft de voorwaarden niet gelezen. Komt vaker voor.

marita5
door marita5 Aug 6, 2021 om 15:00
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@sira , de vraag is bijna van 1 jaar geleden .

r.kemperman
door r.kemperman - Aug 18, 2020 om 07:36
423 Antwoorden / 4 Vragen

In de voorwaaarden staat:
Online registratie Griekenland
Het is verplicht voor alle passagiers om minimaal 24 uur voor aankomst in Griekenland een online registratieformulier in te vullen. Vervolgens ontvang je een QR code. Zorg dat je deze op je telefoon hebt, of print deze uit. Zonder de QR code word je niet toegelaten in Griekenland en riskeer je een boete.

Er staat nergens dat Transavia dat moet checken.

Zij gaan er vanuit dat passagiers de documenten in orde hebben.

rj
door rjw - Aug 18, 2020 om 11:06
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Als je oud genoeg bent om zelfstandig te reizen ben je ook oud genoeg om de voorwaarden te checken. Of moet Transavia volgens jou ook checken of je paspoort nog wel geldig is? Of dat je voldoende saldo hebt om je hotel te kunnen betalen.

We hebben in Nederland altijd onze mond vol over dat mensen uit andere landen zich moeten informeren voordat ze hierheen komen en zich moeten aanpassen. Ondertussen zijn er hele volksstammen Nederlanders die doen alsof Nederlandse regels de norm zijn.

Tr
door Trostomaat - Aug 18, 2020 om 11:42
239 Antwoorden / Vragen

Even samenvatten: u was dus niet op de hoogte van de verplichting zo'n PLF-formulier in te vullen. Omdat u niet op de hoogte was, heeft u niet geprobeerd zo'n formulier in te vullen (logisch). Omdat u het formulier niet ingevuld, heeft u de voor toegang tot Griekenland vereiste QR-code ontvangen (logisch).
U kwam er pas achter dat u niet aan de voorwaarden voldeed om Griekenland in te mogen toen u probeerde in te checken.

Waarom u het ticket dat Transavia u verkocht heeft 'onbruikbaar' noemt. begrijp ik niet. U kunt het ticket inderdaad niet gebruiken. Maar dat ligt niet aan het ticket, en zelfs niet aan het tijdstip waarop het gekocht is. maar aan het feit dat u niet aan de eisen van de Griekse overheid voldaan heeft.

Dus ook met een ticket dat in uw ogen wel 'bruikbaar' was, was u geweigerd bij het inchecken.

'Ik voel met opgelicht immers Transavia wist op het moment van boeken als dat het ticket onbruikbaar was'
Deze bewering is zonder meer onjuist. U kunt het ticket niet gebruiken omdat u het formulier niet ingevuld heeft. Los van het feit dat het uw verantwoordelijkheid is,. wist Transavia natuurlijk niet dat u verzuimd had dat te doen.

(Gouden?) tip voor een eventueel vervolg (mocht u binnenkort in de herkansing gaan): sinds gisteren dient u niet alleen zo'n PLF-formulier in te vullen, maar ook een bewijs te kunnen overleggen van een negatieve PCR-test voor COVID19. Vergeet dat niet!

Wi
door Wilp - Aug 18, 2020 om 14:39
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nou helemaal eens ben ik het niet, waarom gooit men dan niet 24 uur van te voren de ticketverkoop voor die datum op slot?
Transavia laat je gewoon boeken terwijl dus die ticket op voorhand onbruikbaar is.
Lekker geld verdienen zo

Tr
door Trostomaat Aug 18, 2020 om 15:10
239 Antwoorden / Vragen

Het is een onjuiste voorstelling van zaken dat een ticket gekocht daags voor het vertrek, per definitie niet gebruikt kan worden. Dus logisch dat de verkoop gewoon doorgaat.

rj
door rjw Aug 19, 2020 om 20:31
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom zou het onbruikbaar moeten zijn? Je had de benodigde papieren toch al kunnen hebben?

justmeagain
door justmeagain Aug 6, 2021 om 00:02
623 Antwoorden / 8 Vragen

@wilp. Ik heb onlangs een vlucht gemaakt en had ruim vtv mijn papieren al op orde. Mijn ticket kocht ik 6 uur voor vertrek.
Geen probleem dus.

sira
door sira Aug 6, 2021 om 15:00
2289 Antwoorden / 24 Vragen

waarom gooit men dan niet 24 uur van te voren de ticketverkoop voor die datum op slot

Sorry hoor, dit is onzin. U zoekt een zondebok, omdat ú de voorwaarden niet hebt gelezen om Griekenland in te mogen. Deze zijn ook te vinden op de site van de overheid.

Wi
door Wilp - Aug 18, 2020 om 14:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens kun je formulier niet invullen voordat je ticket boekt

Tr
door Trostomaat Aug 18, 2020 om 15:19
239 Antwoorden / Vragen

Ook dat is niet juist.  Je kunt het formulier best invullen voordat je een ticket boekt. En er zijn best scenario's denkbaar, zeker bij zo'n last minute beslissing, waarin het volkomen logisch is dat  op die manier te doen.

Ik heb het zelf vanochtend nog getest. Aangegeven dat mijn vlucht morgen aankomt. Ik heb nooit een ticket geboekt, maar kan het formulier gewoon invullen. Zelfs binnen 24 uur voor vertrek, daags voor vertrek dus. Ik heb een bevestiging gekregen en verwacht eigenlijk gewoon om middernacht de QR-code te ontvangen. Als dat misgaat, dan ligt dat inderdaad aan mijn late aanvraag.

U had gewoon op tijd het formulier kunnen invullen of pas na uw boeking (wat inderdaad eigenlijk niet op tijd is, maar waarbij je nog steeds kans maakt om gewoon aan de eisen te voldoen om het land binnen te mogen).
U deed echter geen van beiden. Omdat u het niet wist.
Daarvan kun je Transavia niet de schuld geven.

lo
door lovewinnie Aug 18, 2020 om 16:39
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt formulier gewoon invullen voor je geboekt hebt  .

justmeagain
door justmeagain Aug 6, 2021 om 00:04
623 Antwoorden / 8 Vragen

@wilo, lees mijn reactie onder uw vorige reactie. Het kan prima vtv worden ingevuld zonder een ticket te hebben..

ekiem
door ekiem - Aug 18, 2020 om 19:59
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Ik begrijp de frustratie, maar voor iedere reis geldt toch echt de "eigen verantwoordelijkheid ".  Dus geldig pastpoort, visum, vaccinaties enz . Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat al dit door de verkopende partij voor je wordt "voor gekauwd ". De verkopende partij leverd een dienst, de rest moet je zelf regelen en dit is natuurlijk voor iedereen anders.

Ekiem

mr
door mrmoto - Aug 19, 2020 om 12:06
167 Antwoorden / 4 Vragen

u wat met uw hoofd al in de wolken toen u het ticket aanschafte ,niet dan?

audb
door audb - Aug 19, 2020 om 13:21
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het komt er dus opneer dat je zelf eerst moet uitzoekken welke papieren of in dit geval website formulier moet in vullen.

Transavia had hier even melding van kunnen maken lijkt me zeker daar het alleen Griekenland betreft waar je tot nu toe zo formulier moet invullen.

ma
door marleenvanh Aug 19, 2020 om 13:31
451 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad en dat is in principe ALTIJD zo. Nu met de corona pandemie is het misschien wat ingewikkelder. Een intelligente reiziger gaat dan juist extra op zoek naar aanvullende info, of zou dan moeten doen...!

marita5
door marita5 Aug 19, 2020 om 13:34
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Audb , lezen is ook een kunst , het staat op de site van Transavia  https://www.transavia.com/nl-NL/reisvoorwaarden/

ma
door marleenvanh - Aug 19, 2020 om 13:29
451 Antwoorden / 1 Vragen

Een airline verkoopt u een ticket en dient u veilig van A naar B ( en meestal weer terug) te vervoeren. Op de van pagina van Transavia waar je boekt staat met een uitroepteken 'CORONAVIRUS Bekijk de laatste informatie over veilig en gezond vliegen, vluchten en vouchers LEES MEER.....' Wanneer je dat aanklikt wordt je PRIMA verder geleid naar (afwijkende) reisvoorwaarden per land. Niet achteraf een ander (de airline) de schuld willen geven, wanneer u dat -om welke reden dan ook- niet gedaan heeft of 'gedacht' heeft: "Het zal wel goed komen".

mo
door mof - Aug 19, 2020 om 13:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U bent verantwoordelijk. U boekt, het LPF formulier wordt verplicht gesteld door het land waar u naartoe vliegt, niet door Transavia. U bent tenslotte ook zelf verantwoordelijk dat u uw paspoort/ID kaart bij u heeft, of voor verplichte vaccinaties.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 19, 2020 om 13:42
16774 Antwoorden / 202 Vragen

U bent het niet geheel eens met de reacties maar helaas, het is wel en blijft uw eigen verantwoordelijkheid.
Zeker in deze COVOD 19 tijd is het uitermate raadzaam om voldoende vooraf bij boeken van reizen naar het buitenland na te gaan welke voorwaarden er zijn om het betrokken land binnen te mogen komen.

gerbera
door gerbera - Aug 19, 2020 om 14:27
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U wilt dus dat Transavia voor alle bestemmingen waar ze op vliegen de reizigers vertellen wat ze wel en niet nodig hebben om het land van bestemming in te mogen. Wat ze nodig hebben is een vliegticket om op de plaats van bestemming te komen en dat verzorgd Transavia.  Wat de regels voor een bepaald land zijn is aan de reiziger zelf om dit uit te zoeken,zeker in deze corona periode. En waarom zou Transavia de verkoop op slot moeten doen zoals u beweerd. Er zijn ook mensen die zakelijk gebruik van de vlucht maken maar dan mag volgens u Transavia, ook aan die mensen, geen tickets meer mogen verkopen.

Tr
door Trostomaat Aug 19, 2020 om 19:58
239 Antwoorden / Vragen

Zakelijk of privé maakt geen verschil in dit geval.

rj
door rjw Aug 19, 2020 om 20:33
3238 Antwoorden / 5 Vragen

MIsschien moet Transavia ook gaan waarschuwen dat ze in een ander land een andere taal spreken, ander eten hebben, het warmer of kouder is dan hier. Dan hoeft niemand meer na te denken.

gerbera
door gerbera Aug 19, 2020 om 21:11
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@trostomaat, zo jammer dat u niet eerst de reacties leest.
Dit schrijft de TS; waarom gooit men dan niet 24 uur van te voren de ticketverkoop voor die datum op slot? m.a.w. er mag dan aan niemand tickets verkocht worden voor die datum ongeacht of dit nu zakelijk of prive is. En ja sorry, ik had voor u ff  beide moeten vermelden dan was het voor u wat duidelijker geweest. Maar ja als een advies van de regering is om alleen als het noodzakelijk is naar rode gebieden te reizen vergeet je die mensen die toch een privereisje willen maken al snel.
@RJW, Moet kunnen toch;-))+10

Tr
door Trostomaat Aug 20, 2020 om 12:31
239 Antwoorden / Vragen

@gerbera Uw commentaar gebaseerd op de kennelijke veronderstelling dat ik de reacties niet lees, is misplaatst. Juist omdat ik de reacties lees, reageer ik zoals hierboven.

U schreef: ' En waarom zou Transavia de verkoop op slot moeten doen zoals u beweerd (sic!). Er zijn ook mensen die zakelijk gebruik van de vlucht maken maar dan mag volgens u Transavia, ook aan die mensen, geen tickets meer mogen verkopen.'

Vraagsteller wil dat Transavia stopt met tickets verkopen op de laatste dag voor de vlucht. U zegt dan: 'ja, maar er zijn ook mensen die niet als toerist, maar zakelijk reizen, en die kunnen dan ook geen ticket meer kopen', alsof dat een probleem zou zijn. Wat is dan het probleem daarmee?

gerbera
door gerbera Aug 20, 2020 om 14:45
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@ trostomaat, Ik wordt zo moe van u, loopt u maar tegen een gesloten loket als u een vliegticket nodig heeft ook al is het een dag van tevoren. Zo er geen plek meer is in een vlucht en er geen andere gaat zal ook Transavia u geen ticket verkopen voor die dag.

Tr
door Trostomaat Aug 20, 2020 om 17:24
239 Antwoorden / Vragen

@gerbera, er is geen reden 'moe van mij te worden'. Mijn reactie van 19:58 uur was 'to the point' en juist. Als u het niet begrijpt, heb ik liever dat u dat op een fatsoenlijke manier aangeeft of navraagt in plaats van met dat toontje 'zo jammer dat u niet eerst de reacties leest', bedoeld om 'onder de gordel' een (onterecht) verwijt te uiten.
Vraagsteller stelde zich op het standpunt dat tickets verkocht op de laatste dag voor vertrek onbruikbaar zijn en dat Transavia daarom de verkoop van die tickets eerder zou moeten staken. U vond die wens van vraagsteller problematisch omdat 'er ook zakenreizigers zouden kunnen zijn, die op die laatste dag nog een ticket zouden willen kopen', waarmee u er blijkt van geeft de PLF-regeling niet te begrijpen: die geldt evengoed voor zakenreizigers.
Vandaar mijn gepaste reactie: 'Zakelijk of privé maakt geen verschil in dit geval.'
Ik denk dat u dat inmiddels best begrijpt.

1paul
door 1paul - Aug 20, 2020 om 08:59
3101 Antwoorden / 0 Vragen

eigen schuld, jij bent zelf verantwoordelijk voor de formulieren die benodigd zijn voor een vlucht, de vlieg maatschappij kan dit niet zien natuurlijk als jij boekt....

koekeloer
door koekeloer - Aug 20, 2020 om 11:09
562 Antwoorden / 18 Vragen

U had toch al dat formulier kunnen invullen voordat u ging boeken? Waarom heeft u dat niet gedaan dan?

An
door Antrade1 - Aug 20, 2020 om 11:52
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb precies hetzelfde gehad. Stond met mijn familie al op Heraclion airport, maar kwam het land niet in omdat ik het formulier niet had ingevuld. Dus weer met dezelfde vlucht naar huis:( Echt super vervelend

am
door amelissen - Aug 20, 2020 om 11:59
77 Antwoorden / 1 Vragen

Voorbeeld: U heeft een verlopen paspoort en u koopt een ticket bij Transavia en u mag door dat verlopen paspoort niet vliegen, dan is dat de schuld van Transavia?

Transavia kan niet weten dat u geen PLF formulier, geen paspoort, geen visum of wat dan ook heeft. Dat is uw eigen verantwoordelijkheid.
Transavia is hier niet de oplichter omdat u zelf iets fout heeft gedaan.

ba
door barthelomeus - Aug 5, 2021 om 18:49
1 Antwoorden / Vragen

Wil,

ik zou dit jaar naar Lesbos gaan.Wij zijn op Schiphol geweigerd door Corendon/transavia,omdat het Plf formulier niet compleet was ingevuld!
het formulier dien je online in te vullen en in ons geval zou 1 formulier volstaan voor ons gezin(3 personen) Ik heb mijn gegevens ingevuld etc...,
maar op Schiphol bleek dat er nog 1 bijlage was(die ik niet kon invullen online of over het hoof d gezien?) ik kreeg pas om 00.00 uur voor mijn
vertrek een QR code,maar op Schiphol kon ik bij Transavia NIEt naar griekenland! Corendon zegt eigen schuld meneer en laat je om 04.00 uur
snachts aan je lot over....Het is echt een schande hoe ze tegenwoordig met de klanten(mensen )omgaan!

rj
door rjw Aug 5, 2021 om 18:54
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Sorry, maar moeten ze echt van iedereen het handje vasthouden? Straks krijgen we nog klachten omdat luchtvaartmaatschappijen niet hebben gezegd dat het handig is om voor een vlucht van een paar uur nog even naar het toilet te gaan. Als internationaal reizen te ingewikkeld is moet je misschien gewoon in Nederland blijven.

Gr
door Grunn1 Aug 5, 2021 om 23:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

"Het is echt een schande hoe ze tegenwoordig met de klanten(mensen )omgaan! "

Het is ook een schande om anderen de schuld te geven van je eigen fouten. Je vergeet een formulier in te vullen en geeft anderen de schuld. Het is niet aan de luchtvaartmaatschappij om te zorgen dat een passagier de juiste papieren heeft.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Aug 6, 2021 om 09:31
1389 Antwoorden / 10 Vragen

1  Deze is nu  net geen 1 jaar oude situatie waar je op reageerde!

2  Je moet vooraf alle voorwaarden lezen zoals Geldig paspoort of Prik bewijs en zo!

U heeft een half ingevuld formulier  zelf gemaakt en  te snel betaald.
99% leest wel alles goed en mocht gewoon instappen.
Ook worden er wel vaker voorwaarden vlak voor vertrek aangepast.

Niet de luchtvaart firma maar het land waar je naar toe gaat stelde eisen!

Tussen boeken en vliegen zitten vaak enkele dagen en kan het  anders worden helaas!

sira
door sira - Aug 6, 2021 om 15:08
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Waarom staat dit oude topic er nog op? Het is weliswaar van augustus, maar dan 2020.

De enige die niet zit te slapen is $OMsss.., maar die heeft verder weinig omhanden.