Onrechtmatige ticket gekocht Transavia
Zaterdag een vliegticket gekocht voor Cherso,zou zondagmorgen vliegen. Staan we daar en missen het LPF formulier, dus geen vlucht.
Transavia geeft niet thuis maar ze hebben een ticket op voorhand verkocht die niet bruikbaar was immers je moet minimaal 24 uur van te voren je LPF formulier ingeleverd hebben.
Ik voel me opgelicht immers Transavia wist op moment van boeken al dat de ticket onbruikbaar was.
Oke ik begrijp dat we beter hadden moeten informeren over dat formulier maar moedwillig laten boeken zonder enige melding op de website vind ik echt nalatigheid van Transavia. Wie heeft dit ook meegemaakt en is er nog een oplossing gekomen?
Mvg
Wil
En wat mag een LPF formulier wel zijn?
Hij verward het kennelijk met Lijst Pim Fortuyn. ;-) Is PLF zoals je inmiddels ook hebt begrepen.
Je bent zelf verantwoordelijk voor geldige documenten die je nodig hebt om naar een land te reizen. Transavia verzorgd alleen de vlucht en de daarvoor benodigde vliegtickets.
En nee ze hoeven ook niet op hun site te hebben staan welke documenten je nodig hebt om te reizen.
Het PLF formulier moet tenminste 24 uur van tevoren online worden ingevuld en hiervoor ben je zelf verantwoordelijk.
Het is niet nalatig van transavia en de enige oplossing is zorgen dat je je documenten op orde hebt. Je hebt het formulier niet nodig om een vliegticket te boeken maar wel om het land binnen te komen.
Het koste mij welgeteld 1 minuut om deze informatie te vinden en als je dat nou had gedaan voor je een vliegticket had geboekt dan had je het ook geweten en ook dat wat je wilde, zaterdag boeken en zondag vliegen, niet mogelijk was.
De eerste regel van het bovenstaande werd vanavond ook nog gebruikt bij MAX.
Nou daar kijk ik nooit naar maar ik vlieg wel vaak en daarom weet ik ook dat de vliegmaatschappij nooit verantwoordelijk is voor je reisdocumenten. Als ik naar bijvoorbeeld Amerika ga ben je zelf verantwoordelijk voor al je inreis papieren, de vliegmaatschappij neemt je wel mee maar als de lokale douane je niet toelaat kom je er gewoon niet in.
Lijkt me niet zo van belang voor u dat anderen het Passenger Loceter Form ook niet hebben ingevuld. Laten we even wel zijn: in deze tijden reizen brengt enorm veel risico;s en vragen, enz. op. Dus gewoon: u kan Transavia wel blamen voor alles, maar PLF formulier had moeten worden ingevuld worden voor. Begrijp überhaupt niet dat u nu tickets boekt voor waar naar toe ook. Maar dat zal wel aan mij liggen. Maar goed, 1 ding is zeker: u kunt niet weg dus.... hoeft u na thuiskomst ook niet in quarantaine.
Hebben anderen dat formulier dan niet ingevuld?
@trostomaat, doe even @wilp voor je commentaar. Ik ga (ging) niet op reis.
Mijn opmerking was in alle vriendelijkheid gericht aan u (daarom staat ie ook hier), omdat u gelezen lijkt te hebben dat iemand aangaf dat anderen het formulier ook niet hebben ingevuld. Ik lees dat nergens.
Tenormin, je laatste zin. Joh. Cruijff zei het al "elk nadeel heeft zijn voordeel" .
Nee hoor @gewicht: Cruijff zei: elk nadeel heb zijn voordeel. ;-)
Klopt, maar als ik dat had geschreven had ik misschien commentaar gehad op mijn taalgebruik, vandaar.
Hallo Wilp ,
Oke ik begrijp dat we beter hadden moeten informeren over dat formulier maar moedwillig laten boeken zonder enige melding op de website vind ik echt nalatigheid van Transavia
Lees ook hier , klik op de rode regel .
https://www.transavia.com/nl-NL/reisvoorwaarden/
Dus TS heeft de voorwaarden niet goed gelezen. Transavia valt hierin dus totaal niets te verwijten. Bovendien zou ik sowieso eerst goed hebben geïnformeerd welke documenten je nodig hebt om naar een bepaald land te gaan.
Dus TS heeft de voorwaarden niet gelezen. Komt vaker voor.
@sira , de vraag is bijna van 1 jaar geleden .
In de voorwaaarden staat:
Online registratie Griekenland
Het is verplicht voor alle passagiers om minimaal 24 uur voor aankomst in Griekenland een online registratieformulier in te vullen. Vervolgens ontvang je een QR code. Zorg dat je deze op je telefoon hebt, of print deze uit. Zonder de QR code word je niet toegelaten in Griekenland en riskeer je een boete.
Er staat nergens dat Transavia dat moet checken.
Zij gaan er vanuit dat passagiers de documenten in orde hebben.
Als je oud genoeg bent om zelfstandig te reizen ben je ook oud genoeg om de voorwaarden te checken. Of moet Transavia volgens jou ook checken of je paspoort nog wel geldig is? Of dat je voldoende saldo hebt om je hotel te kunnen betalen.
We hebben in Nederland altijd onze mond vol over dat mensen uit andere landen zich moeten informeren voordat ze hierheen komen en zich moeten aanpassen. Ondertussen zijn er hele volksstammen Nederlanders die doen alsof Nederlandse regels de norm zijn.
Even samenvatten: u was dus niet op de hoogte van de verplichting zo'n PLF-formulier in te vullen. Omdat u niet op de hoogte was, heeft u niet geprobeerd zo'n formulier in te vullen (logisch). Omdat u het formulier niet ingevuld, heeft u de voor toegang tot Griekenland vereiste QR-code ontvangen (logisch).
U kwam er pas achter dat u niet aan de voorwaarden voldeed om Griekenland in te mogen toen u probeerde in te checken.
Waarom u het ticket dat Transavia u verkocht heeft 'onbruikbaar' noemt. begrijp ik niet. U kunt het ticket inderdaad niet gebruiken. Maar dat ligt niet aan het ticket, en zelfs niet aan het tijdstip waarop het gekocht is. maar aan het feit dat u niet aan de eisen van de Griekse overheid voldaan heeft.
Dus ook met een ticket dat in uw ogen wel 'bruikbaar' was, was u geweigerd bij het inchecken.
'Ik voel met opgelicht immers Transavia wist op het moment van boeken als dat het ticket onbruikbaar was'
Deze bewering is zonder meer onjuist. U kunt het ticket niet gebruiken omdat u het formulier niet ingevuld heeft. Los van het feit dat het uw verantwoordelijkheid is,. wist Transavia natuurlijk niet dat u verzuimd had dat te doen.
(Gouden?) tip voor een eventueel vervolg (mocht u binnenkort in de herkansing gaan): sinds gisteren dient u niet alleen zo'n PLF-formulier in te vullen, maar ook een bewijs te kunnen overleggen van een negatieve PCR-test voor COVID19. Vergeet dat niet!
Nou helemaal eens ben ik het niet, waarom gooit men dan niet 24 uur van te voren de ticketverkoop voor die datum op slot?
Transavia laat je gewoon boeken terwijl dus die ticket op voorhand onbruikbaar is.
Lekker geld verdienen zo
Het is een onjuiste voorstelling van zaken dat een ticket gekocht daags voor het vertrek, per definitie niet gebruikt kan worden. Dus logisch dat de verkoop gewoon doorgaat.
Waarom zou het onbruikbaar moeten zijn? Je had de benodigde papieren toch al kunnen hebben?
@wilp. Ik heb onlangs een vlucht gemaakt en had ruim vtv mijn papieren al op orde. Mijn ticket kocht ik 6 uur voor vertrek.
Geen probleem dus.
waarom gooit men dan niet 24 uur van te voren de ticketverkoop voor die datum op slot
Sorry hoor, dit is onzin. U zoekt een zondebok, omdat ú de voorwaarden niet hebt gelezen om Griekenland in te mogen. Deze zijn ook te vinden op de site van de overheid.
Overigens kun je formulier niet invullen voordat je ticket boekt
Ook dat is niet juist. Je kunt het formulier best invullen voordat je een ticket boekt. En er zijn best scenario's denkbaar, zeker bij zo'n last minute beslissing, waarin het volkomen logisch is dat op die manier te doen.
Ik heb het zelf vanochtend nog getest. Aangegeven dat mijn vlucht morgen aankomt. Ik heb nooit een ticket geboekt, maar kan het formulier gewoon invullen. Zelfs binnen 24 uur voor vertrek, daags voor vertrek dus. Ik heb een bevestiging gekregen en verwacht eigenlijk gewoon om middernacht de QR-code te ontvangen. Als dat misgaat, dan ligt dat inderdaad aan mijn late aanvraag.
U had gewoon op tijd het formulier kunnen invullen of pas na uw boeking (wat inderdaad eigenlijk niet op tijd is, maar waarbij je nog steeds kans maakt om gewoon aan de eisen te voldoen om het land binnen te mogen).
U deed echter geen van beiden. Omdat u het niet wist.
Daarvan kun je Transavia niet de schuld geven.
Je kunt formulier gewoon invullen voor je geboekt hebt .
@wilo, lees mijn reactie onder uw vorige reactie. Het kan prima vtv worden ingevuld zonder een ticket te hebben..
Goedenavond,
Ik begrijp de frustratie, maar voor iedere reis geldt toch echt de "eigen verantwoordelijkheid ". Dus geldig pastpoort, visum, vaccinaties enz . Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat al dit door de verkopende partij voor je wordt "voor gekauwd ". De verkopende partij leverd een dienst, de rest moet je zelf regelen en dit is natuurlijk voor iedereen anders.
Ekiem
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer