Be
door Bennie_2 Nov 6, 2017 om 21:35
Vakantie & reizen

Op welke manier kan ik de cv installatie bijvullen met koelvloeistof /antivries

Wij hebben een stacaravan en nu is de druk van de cv aan de lage kant, maar om koelvloeistof of antivries bijvullen kan ik zo goed als geen antwoord vinden.
Moet dat via een pomp of met compressor?

15565 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2017 om 21:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het moet in ieder geval onder druk gebeuren, maar hoe u dat zou moeten doen, durf ik u niet te zeggen.

Stel uw vraag eens hier, wellicht krijgt u daar een antwoord.

http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=13751

gerbera
door gerbera - Nov 6, 2017 om 21:59
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Hier vindt u wat info, klik hier

Ge
door Genee - Nov 7, 2017 om 11:12
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt proberen of u bij een CV installatiebedrijf of verhuurbedrijf een spoelpomp kunt huren.
Wanneer het enkele radiatoren zijn kunt u deze ook loskoppelen, leeg laten lopen en vullen met antivries.
Daarna de installatie met leidingwater weer op druk brengen.
Kijk eens voor info op
https://www.groene-energiewinkel.nl/zonneboilers-voor-warmtapwater-en-verwarming/losse-onderdelen/glycol%2C-solar-vloeistof-en-toebehoren/p-1a/

ro
door ron503 - Nov 7, 2017 om 12:27
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Normaliter hoeft een cv installatie gevuld met koelvloeistof niet bijgevuld te worden tenzij er een lekkage is geweest. Als de cv installatie langere tijd niet is gebruikt is de druk altijd aan de lage kant want de pomp draait ook niet. Pas als de cv installatie weer in werking wordt gezet zal de druk ook weer omhoog gaan en de meter weer de juiste waarde aan gaan geven. Zelf bijvullen is geen optie want de koelvloeistof zal onder een hogere druk dan die nu in het systeem aanwezig is bijgevuld moeten worden en die kracht kunt u met een flesje koelvloeistof nooit uitoefenen. Als de wijzer van de meter niet onder de minimale druk staat dan is er niets aan de hand.