Su
door Suzanne77 Apr 6, 2016 om 22:22
Vakantie & reizen

Oplichting via Windu en Airbnb

Dit betreft meer een waarschuwing!

Wij waren bijna opgelicht door via de email de beschikbaarheid op te vragen van een luxe huis in Ibiza wat we hadden gevonden via de website van Wimdu. In deze mailwisseling werd aangegeven door het 'bedrijf' Warm Properties dat zij dit liever via Airbnb lieten verlopen om diverse redenen. Ze bootste bijna exact het bookingsproces na zoals dit loopt via een persoonlijke aanbieding echter enkele details waren anders oa. overmaken via Express banktransfer ipv kiezen welke betaalmethode en de waarborgsom was opgenomen in het totaal bedrag (in tegenstelling tot policy bij Airbnb). De pagina van het huis en doorklikken naar de foto's waren vrijwel identiek aan het format van Airbnb maar enkele details waren net anders. Ik vond de medewerker van Warm properties ook net wat te pusherig waarop ik op onderzoek uit ging en het bleek dat zowel op de website van Wimdu als op die van Airbnb het betreffende huis niet meer terug te vinden was!

Zojuist las ik een post van iemand op een vakantie website dat hen enkele dagen terug ook bijna hetzelfde was overkomen. Zij hadden de foto's via google opgezocht en het huis bleek helemaal in een ander land te staan, namelijk Saint Tropez in Frankrijk!

Wimdu en Airbnb hebben hier vermoedelijk geen aandeel aan behalve dat deze aanbieder enkele dagen bij Wimdu op de site heeft gestaan. Het viel mij ook op dat de emailadressen net niet klopte namelijk confirm-bookings@airbnb-24.com en ook in de adresbalk stond: http://airbnb.com.bookings-services.link/rooms/160403082116-3%20Bedroom%20Luxury%20House-3-160-EntireHome# en http://airbnb.com.bookings-services.link/confirm_booking.php?checkin=17-09-2016&checkout=21-09-2016&naumber_of_guests=6&hdnid=160403082116   
Voor de adresbalk stond ook geen logo bij van Airbnb en was niet geidentificeerd door globalsign zoals hun andere pagina's allemaal wel zijn.

Hopelijk zijn mensen hierdoor gewaarschuwd!!! Altijd communiceren en betalen via de officieele website, mn Airbnb lijkt dit allemaal goed te hebben ingedekt.

3054 0 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Nieuw op Vraag & Beantwoord

fe
feminem - Mar 28, 2024 om 17:46
Geldzaken & recht

Onaangekondige prijsverhoging sportschool

Goedendag,

vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa ... Lees meer

Bo
Bonisimo - Mar 25, 2024 om 17:15
Voeding & gezondheid

Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.

Beste,

Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine. ... Lees meer

ha
hans zweekhorst - Mar 25, 2024 om 12:15
Vakantie & reizen

Waarom betaalt Supersaver mijn geld niet terug nadat Covid alle vluchten deed st

Gegroet,

Covid veroorzaakte vluchtannuleringen. Men zou het geld terug moeten krijgen. Supersaver doet dat niet, terwijl de vliegmaatschappij (Lufthansa) dat al wel aan Supersaver heeft terugbetaald.
Veel brieven, mailtjes en telefoontjes ten spijt. Na drie jaar nog geen geld.

mvg,
hans zweekhorst
delfgauw

Lees meer