P.
door P. van Campen Mar 26, 2020 om 12:40
Vakantie & reizen

Overtocht Wagenborg naar Ameland.

Beste Lezer,

In oktober 2019 hebben wij een Paaswekend in 2020 op Ameland geboekt. Hiervoor hadden wij ook de overtocht voor twee auto's gereserveerd, inclusief 7 personen.
 Door de Coronacrisis kan het gezins Paasweekend helaas niet doorgaan.
Van de verblijfsaccomodatie, Klein Vaarwater, krijgen wij de reeds betaald huursom voor de bungalows terug.
Nu onze overtocht dus ook niet doorgaat heb ik contact opgenomen met de firma Wagenborg.
Op hun website staat dat ze de gemaakte kosten voor de overtochten die na 6 april zijn geboekt niet vergoeden, wel kunnen zij de boeking kosteloos overboeken naar een ander moment in 2020. Daar de groep zo groot is, totaal 15, dat het dit jaar niet meer gaat lukken, zijn wij zeker van plan om in 2021 dit gezinsweekend alsnog te laten doorgaan met Pasen. Een vouger is dan ook een optie, maar dat is voor de rederij niet bespreekbaar.
Ook van belang is dat wij van Wagenborg de schriftelijke afspraak hebben voor deze reservering voor de overtocht van 11.30 uur. Door de bijzondere omstandigheden heeft Wagenborg er met de Paasdagen voor gekozen om alleen de basis dienstregeling uit te voeren. De afvaart van 11.30 uur staat daar niet in, dus Wagenborg kan niet leveren, wat in een schriftelijke overeenkomst is afgesproken.

De totale kosten die wij gemaakt hebben voor deze reservering zijn € 363,00.

Wij  hoop dat u wat voor ons kunt beteken.
Oplossingen zijn:
1. Het bedrag terug ontvangen
2. Vouger voor de periode tot eind 2022
3. Kosteloos overboeken naar de Paasdagen 2021

Wij horen graag van U.

Met een vriendelijke groet,

Peter en Maria van Campen

3021 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 26, 2020 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zit nu op het forum. Voor contact met Kassa, niet dat die iets voor u kunnen doen, moet u onderaan op contact met Kassa klikken.

marita5
door marita5 - Mar 26, 2020 om 12:56
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo P.Van Kampen ,

Door de bijzondere omstandigheden heeft Wagenborg er met de Paasdagen voor gekozen om alleen de basis dienstregeling uit te voeren.

Wagenborg houdt zich aan de maatregelen die zijn genomen .

Aangepaste dienstregeling veerdiensten van en naar Ameland

Vanaf 21 maart 2020 varen de veerdiensten van Wagenborg Passagiersdiensten (WPD) volgens een basisdienstregeling. Dit houdt in dat er minder vaak van en naar Ameland wordt gevaren. Eerder werd al bekend dat het maximaal aantal passagiers van de veerboten beperkt werd tot een derde van de normale capaciteit.

Alle getroffen maatregelen als gevolg van de coronacrisis blijven van kracht tot 1 juni 2020. Dit betekent ook dat wij tot 1 juni 2020 volgens een basisdienstregeling blijven varen.

Lees het nieuwsbericht op onze website over alle maatregelen en wijzigingen als gevolg van de coronacrisis:

https://www.wpd.nl/nieuws/coronavirus/

Tr
door Trostomaat - Mar 26, 2020 om 13:14
239 Antwoorden / Vragen

Met opties 2 en 3 waarmee u akkoord zou willen gaan, stelt u zich meer dan redelijk op.
Omdat, als ik het goed begrijp,. Wagenborg de overeenkomst niet kan nakomen. Die overeenkomst zou immers een exact tijdstip bevatten.
Ik weet niet wat er precies is afgesproken en wat er in de voorwaarden staat.
U zegt dat u heeft gebeld, maar wat heeft Wagenborg zelf met u gecommuniceerd over het niet kunnen uitvoeren van uw reservering?

panter22
door panter22 - Mar 26, 2020 om 13:17
6599 Antwoorden / Vragen

Je zit hier op een forum. Wij kunnen alleen adviezen geven. De veerboot vaart nog wel met Pasen, alleen op andere tijden.
Dus je kunt wel op Ameland komen en nog keurig met 1,5 m afstand van elkaar ook.
Maar je hebt er niets meer aan omdat je dan geen onderdak hebt.
Dus het is aan jou om de keus te maken om niet te gaan met de Pasen.
Wagenborg bied je de mogelijkheid later in het jaar alsnog de reis te maken.
Dat wil je niet. Je wil alleen volgend jaar Pasen of zelfs nog keus tot eind 2022.
Vergeet niet dat jij degene bent die annuleert.
Je kunt ook te veel willen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2020 om 16:21
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ben het met @TROSTOMAAT eens dat uw opties 2 en 3 heel erg redelijk zijn en ik zie feitelijk ook geen reden waarom men u bij Koninklijke Wagenborg / Wagenborg Veerdiensten niet tegemoet zou willen komen. U heeft namelijk niets aan de reis/overtocht nu omdat de bungalow huur is geannuleerd.
Daarbij is ook nog aan de orde dat men bij Wagenborg, naar ik aanneem, om reden van de Covid19 situatie, het vaarschema heeft beperkt.
Naar mijn mening kan men u dus best tegemoet komen met de aantekening dat een overtocht in 2021 of 2022 mogelijk iets duurder zal zijn.

Koninklijke Wagenborg voert bovendien bij het logo met hun vlag: Sign of Solutions en zou er voor u dan naar mijn mening ook een redelijke 'Solution' moeten/kunnen zijn. Ik geeft u nu de contactgegevens dan de directie aan de Waterstraat te Delfzijl:

https://www.wagenborg.com/contact

aurora1
door aurora1 - Mar 26, 2020 om 17:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wij van het forum kunnen niets voor u doen. U moet dan echt bij Wagenborg zijn of bij Kassa, zij het dat Kassa vast ook niets eraan kan veranderen.
Overigens kiest u zelf ervoor om van geen van de mogelijkheden gebruik te maken. Dus Wagenborg draagt daar geen enkele verantwoordelijkheid voor. Bent u niet wat star met uw eigen besluiten?
Zonde trouwens om met auto's op Ameland te willen rondrijden.

Ka
door Kassagebruiker - Mar 26, 2020 om 19:03
683 Antwoorden / 5 Vragen

Voor hetzelfdegeld (spreekwoordelijk) duurt de crisis nog door tot na 1 juni en misschien we 2 of 3 maanden erbij ............

ro
door ron503 - Mar 26, 2020 om 19:07
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het vakantiepark is voor zover ik na kan gaan gewoon geopend maar is zo coulant geweest om de accomodatie te annuleren maar dat staat los van de veerboot want die vaart wel maar niet op het tijdstip van uw reservering. De eerste afvaart vindt om 8.30 uur plaats en niet om 11.30 uur zoals in de reservering beschreven staat dus had u bij de accomodatie kunnen komen. Wagenborg biedt omdat vanwege verregaande maatregelen om besmettingen te voorkomen een coulance regeling aan om tot eind 2020 de overtocht mogelijk te maken maar dat is voor u niet voldoende en wenst een voucer die tot eind 2022 bruikbaar is. Met excuus maar het moet toch mogelijk zijn om met het gezelschap de agenda's eens naast elkaar te leggen en een weekend later in het jaar te plannen.

justmeagain
door justmeagain - Mar 26, 2020 om 23:33
623 Antwoorden / 8 Vragen

@heremiet
 U heeft namelijk niets aan de reis/overtocht nu omdat de bungalow huur is geannuleerd.
Maar wat heeft de vervoerder hiermee te maken.

@ts u hangt aan de exacte tijd van de overtocht. Als het veer 10 minuten eerder zou zijn vertrokken was u dus niet aan boord gegaan. Vast wel dus.
Naar goed u zou ook kunnen voorstellen om de kosten te delen. Ze hebben er natuurlijk geen boodschap aan dat u de 15 man niet bij elkaar weet te krijgen later dit jaar. Het is heel zuur maar nu even realiteit dat het anders niet als gepland.

Tr
door Trostomaat Mar 27, 2020 om 00:38
239 Antwoorden / Vragen

Volgens mij heeft de boeking betrekking op een specifieke afvaart die gekenmerkt wordt door het tijdstip van vertrek. Dan kan de boot wel incidenteel iets later vertrekken (vroeger is niet waarschijnlijk), het is nog steeds die specifieke afvaart.
Bent u niet in de war met een veerpont, die 'heen en weer' blijft varen?

panter22
door panter22 Mar 27, 2020 om 09:07
6599 Antwoorden / Vragen

De dienstregeling wijzigt wel eens vaker, bij storm bv.

justmeagain
door justmeagain Mar 27, 2020 om 23:45
623 Antwoorden / 8 Vragen

@trostomaat, ik gebruikte inderdaad de term veer maar een afvaart geeft altijd een tijdsindicatie, nooit een exacte tijd
.Als u zelf zou gaan en de vroege afvaart lukt niet dan neem je toch de volgende. Tja het is even wachten maar je wilt toch naar je bestemming komen, liever te laat als niet. Dit zal voor het grootste deel van de bevolking Tellen denk ik zo.

Ye
door Yendi - Mar 28, 2020 om 18:23
2 Antwoorden / Vragen

Met chr jeugdclub gaan we ieder voorjaar als afsluiting een weekend naar Ameland
 Dit jaar vanv17 tot 19 april. Door corona kunnen wij niet meer als groep in de kameerboerderij. Deze kon netjes geannuleerd worden in goed overleg.
Overocht wagenborg kan conform de voorwaarden tot 48 uur voor vertrek geannuleerd worden. Staat zwart op wit en ook in hun eigen vuitgebreide voorwaarden. Deze week gebeld om te annuleren: helaas kan geen geld terug maar wel een andere datum later in het jaar. Huh? Door massaal annuleringen geen middelen meer was het antwoord.
..
Dat is voor ons helaas geen mogelijkheid. En aangegeven dat we toch echt graag ons geld 900 euro terug willen. Want ook een voucher oid voor 2021 was niet mogelijk.
Ik moest maar een klacht insturen. Gelijk gedaan met dat zij in gebreke blijven conform de voorwaarden enz en de eis geld terug.
Bericht terug: kort en krachtig..geen mededogen of begripvol verpakt dat dat niet mogelijk is maar het geld niet kwijt zijn aar een andere datum kunnen plannen.... zucht..
Ik snap natuurlijk dat de corona iedereen treft en ook wij begrijpen dat we elkaar dan tegemoet komen als dat lukt..maar enigste optie voor ons zou zijn voucher voor 2021. En dat kan niet.
Dus Wagenborg mag afwijken van de vastgestelde voorwaarden en wil ons dus ook niet tegemoet komen in voor ons desnoods gewenste oplossing.
Vertrouwen voor de toekomst in dit bedrijf is dan wel weg..want dit verhaal gaat jammer genoeg ook richting de betrokkenen. En ja..na deze periode die we toch met z'n allen moeten doorkomen willen we elkaar toch weer recht in de ogen kunnen zien.
Vraag is nu alleen nog..kunnen wij nog iets redden..

tijger1
door tijger1 Mar 28, 2020 om 18:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En die jeugdclup kan echt niet later in het jaar? Staan hun agenda's dan al vol met vergaderingen en ga maar door?

Ye
door Yendi Mar 28, 2020 om 18:45
2 Antwoorden / Vragen

Start van het seizoen is pas eind oktober...
En dan zijn er jongeren weg en nieuwe erbij. Sowieso altijd afw88 met kampweekend laatste jaren door afname jongeren naar kerk..jeugdclub. Tot nu toe gelukkig altijd gelujt. Een keer met mkz niet doorgegaan.
En we houden het echt als leuke afsluiter van het seizoen en iedereen kent elkaar dan goed enz.. Dus jammer dat Wagenborg geen begrip heeft voor onze situatie en wij wel geacht worden dat alleen voor hun te hebben. Erg jammer dit.

marita5
door marita5 Mar 28, 2020 om 21:22
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Yendi ,

Reservering annuleren of wijzigen?

Dit is een uitzonderlijke tijd, wij passen onze regels daar tijdelijk op aan. Zodoende is ons annuleringsbeleid onlangs herzien als gevolg van de coronacrisis.

Ye
door Yendi Mar 29, 2020 om 11:37
2 Antwoorden / Vragen

Idd..hebben ze dit onlangs toch snel en verstandig gewijzigd! Jammer dat dit niet direct naar betrokkenen is gecommuniceerd die ze eerder anders hadden gemeld.
Maar affijn...zijn andere tijden!
Maar we zijn er blij mee.

Ye
door Yendi - Mar 28, 2020 om 19:52
2 Antwoorden / Vragen

Ah..
Bezoek de site van Wagenborg net en zie dat ze nu wel de mogelijkheid geven om om te boeken naar 2021!!
Verstandig besluit. Jammer dat ze dit dan niet ff gecommuniceerd hebben.
Maar ok..zullen het wel druk hebben.
Dus goed nieuws lijkt me!