Pakketreis naar Japan en inreisverbod, wat zijn mijn rechten?
Wij hebben een pakketreis geboekt naar Japan voor augustus maar er is een inreisverbod dat naar verwachting nog minstens tot november zal duren. De reisorganisatie geeft geen geld terug, alleen een tegoedbon die niet door SGR gedekt wordt. Het reisbureau is een Japanspecialistisch reisbureau, ik ben bang dat er risico op faillissement is. Als SGR geen dekking op de tegoedbon geeft zijn wij dus ons geld kwijt in het geval van een faillissement. Als wij de tegoedbon niet accepteren zijn wij ook ons geld kwijt omdat de ANVR/SGR een inreisverbod niet dekt. Hebben wij geen enkel recht om geld terug te ontvangen?
De historie: wij hadden een reis geboekt naar de OS in 2020, we kregen een coronavoucher toen duidelijk werd dat de Spelen niet doorgingen, 2 maanden later werd de voucher ongeldig verklaard omdat SGR vond dat het geen Olympische reis was als niet de tickets ook in de pakketreis zaten (dat zaten ze niet en dat kon ook helemaal niet). De reis mocht wel uitgesteld worden naar 2021 en zou dan onder volledige ANVR/SGR garantie vallen. Dus als de reis niet uitgevoerd zou kunnen worden zouden we geld terug krijgen. We hebben toen de reis maar naar 2021 uitgesteld, want we wilden alsnog wel naar de OS. Nu is er een inreisverbod en stelt de ANVR dat dat eigen risico voor de reiziger is als je de reis annuleert. In onze beleving worden de regels steeds zo aangepast dat het op ons bordje komt en we ons geld kwijt zijn. Mogen zij dat zo doen of hebben wij nog rechten?
In deze c19 tijden is een dobbelsteen die ja of nee zegt of je het (verre) buitenland wel of niet in komt en of je wel of niet en al of niet met quarantaine bij terugkomst. Uw rechten zijn altijd nul als u zelf annuleerd.
Zoals gezegd, als u zelf annuleert krijgt u zonder meer niets.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/japan/reizen/reisadvies
en als ik niet annuleer moet ik de volledige reissom betalen (nu is een deel betaald) en kan ik er evengoed niet naar toe wegens het inreisverbod....
Welk specialistisch reisbureau betreft het? En had u niet gekozen voor reis toch maar laten doorgaan wegens toch naar de OS willen ipv geld terug, en heeft u daarmee dan niet gegokt en het risico genomen?
U heeft een Japan reis geboekt tijdens de Corona periode? Ja, dan komen de annuleringskosten inderdaad op uw eigen bordje, eet smakelijk. Maar sorry, wie gaat er nu boeken voor een heel ver buitenland, ook met de wetenschap, ook dat hoop ik dat u dat heeft meekregen: is voor eigen risico. De O.S. zullen ooit wel weer komen, maar uw rechten: nihil. Bij het eerste begin van Corona: niemand kon dat toen weten: daar zijn de reisbureau's in meegegaan, maar boeken nadat: is heel veel in het nieuws geweest: dan, kortaf geschreven: eigen schuld dikke bult is. Is niet dat ik u niet snap, maar alert zijn is, lijkt mij, toch veel beter. En een opmerking hier: als u deze reis voor het Corona virus heeft geboekt heeft u recht op terugbetaling of voucher. Kan het niet helemaal herleiden tot uw vraag.
Volgens mij had ts al een reis voor Corona geboekt en met de voucher naar 2021 verplaatst...
Het beroerde is idd dat wij de oorspronkelijke reis annuleerden omdat wij een coronavoucher aangeboden kregen. Twee maanden later werd dat voucher ongeldig verklaard door de SGR en het reisbureau zei daar niets aan te kunnen doen. Toen leek het de beste oplossing om onze reis dan maar uit te stellen naar 2021 omdat we dan weer opnieuw onder bescherming van ANVR/SGR zouden vallen. Dat blijkt nu dus weer heel ander uit te pakken....
Ik zou dan die ongeldig verklaring maar aanvechten. Was het dan geen pakketreis?
Als een reis voor de OS meer dan 1 jaar is uitgesteld heb je recht op geld terug.
Dat je ontbond en nogmaals boekte, dat is in Corona periode gedaan.
De 2e keer boeken was grote fout, en nog steeds is er geen zekerheid.
Er kan nog variant komen, van Covid 19 naar Covid 21!
Ik wil ook graag op vakantie, maar boek zo kort mogelijk vooraf en ga met eigen vervoer.
Een vlieg ticket is hoog risico en alles wat te ver is om zelf af te leggen doe ik bewust niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer