Premie kortlopende reisverzekering
Wij hebben vorig jaar een vakantie geboekt voor juni 2020 en daarbij gelijk een annuleringsverzekering en kortlopende reisverzekering afgesloten. Nu gaat onze vakantie dit jaar niet meer door en hebben wij geprobeerd de premie van de kortlopende reisverzekering terug te krijgen via de verzekeraar, maar zij weigeren de premie terug te betalen. Er staat hier niks over in de polisvoorwaarden en wij vroegen ons af of wij recht hebben op de terugbetaling van de premie of dat de verzekeraar dat zelf mag beslissen.
U heeft geen recht op teruggave van de premie, deze betaald u om het risico van annulering van de vakantie te dekken. Hierover hoeft ook niets in de voorwaarden te staan tenzij de verzekering dit zelf aangeeft. Wordt de vakantie om een stregente reden geannuleerd betaald de verzekering de kosten. Heeft u zelf geannuleerd i.v.m. de corona wordt er ook niets uitgekeerd.
Hallo Mies-X ,
Welke verzekeraar is dit ?
Kan ik mijn kortlopende reisverzekering opzeggen en premie terugkrijgen als ik niet meer op reis ga?
Je kunt je kortlopende reisverzekering opzeggen. Je kunt dan de betaalde premie terugkrijgen. Heb je een combinatie van een kortlopende reisverzekering met een annuleringsverzekering? Dan ontvang je alleen de premie terug voor je kortlopende reisverzekering. Een annuleringsverzekering kun je namelijk niet opzeggen, want als je reis niet doorgaat, maak je al gebruik van deze verzekering. Bij een doorlopende reisverzekering krijg je je premie ook niet terug. Deze verzekering is namelijk een jaar geldig en niet afgesloten is voor een specifieke reis.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://weblog.independer.nl/reisverzekeringen/alles-wat-je-wilt-weten-over-het-coronavirus/
@Gerbera Het betreft alleen de premie van de kortlopende reisverzekering. Dat we die van de annuleringsverzekering niet terug krijgen snap ik aangezien er risico is geleden.
@Maritas De verzekeraar is Centraal Beheer. Dat van Independer heb ik ook gelezen en daar staat inderdaad dat we recht hebben op een terruggave van de premie, maar aangezien CB wat anders zegt vroegen wij ons af of wij daar echt recht op hebben als consument of dat de verzekeraar dat zelf mag bepalen. Mochten we recht hebben op een teruggave van de premie, willen wij daar ook echt achteraan gaan.
Sorry even niet goed gelezen.
ANWB:
Ja, de premie voor je kortlopende reisverzekering krijg je terug. Dit geldt niet voor een doorlopende reisverzekering.
Univé:
Ik ga mijn reis annuleren. Kan ik mijn kortlopende reisverzekering opzeggen en premie terugkrijgen?
Ja, u kunt uw kortlopende reisverzekering opzeggen. U krijgt uw betaalde premie terug. Betreft dit een combinatie van een kortlopende reis- met annuleringsverzekering dan ontvangt u alleen de premie terug voor uw kortlopende reisverzekering.
ING:
Mijn reis is vanwege het coronavirus geannuleerd. Krijg ik nu mijn premie terug van mijn kortlopende reisverzekering?
Ja, als je je kortlopende reisverzekering annuleert, krijg je de premie ervan terug.
Zou dus nog maar eens bij Centraal Beheer aan de bel trekken en vragen waarom zij afwijken van bovenstaande.
Suc6
@Tijger1 Dat klopt, maar als zowat iedere verzekeraar wel de premie terugbetaald en CB niet, dan vraag ik mij af of zij dat recht hebben om de premie niet terug te betalen of niet. Ben zelf ook deze site tegengekomen (onder reizen/vakanties) waar hetzelfde staat als bij Independer, dus ik vind het nogal verwarrend.
https://www.verzekeraars.nl/verzekeringsthemas/nieuwe-risicos/coronavirus
@Edrick3 Bedankt voor je reactie. Erg raar als CB als enige geen premie zou terugbetalen. Ik zal er inderdaad nog eens achter aan gaan.
Houdt er rekening mee dat als u ze kan overtuigen om wel terug te betalen, u niet alles terug kan krijgen. Poliskosten bv zal niet geretourneerd worden. Er zal ook vast en zeker een deel "administratiekosten" ingehouden worden.
Hebt u wel om het juiste gedeelte van de premie gevraagd?
Nee, recht heeft u niet. De verzekeraar heeft u verzekerd, dat u niet op vakantie gaat is aan u, daar hoeft de verzekraar geen rekening mee te houden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer