Ja
door Jacob_ Nov 5, 2018 om 18:43
Vakantie & reizen

Problemen booking.com

Mijn man heeft een hotel geboekt in Keulen in januari.
Het is een boeking zonder kostenloze annulering.

Hij is 75 en de app is niet altijd duidelijk voor hem en nu heeft hij per ongelijk de boeking geannuleerd.
Foutje. Kan iedereen een keer overkomen en naar mijn mening moet zoiets ook opgelost kunnen worden.
Ik heb diezelfde dag gebeld met booking.com om deze fout opgelost te krijgen.

Ze zouden bellen met het hotel in Keulen.
Helaas kon booking.com het hotel niet bereiken en zouden een mail sturen.

Een dag later maar per e-mail nog niets gehoord. Ik bel wederom.
Ze proberen wederom het hotel te bellen. Als ik het Engels van de klantenservice mederwerker goed heb begrepen was de manager afwezig.
Ze zouden nogmaals een mail gestuurd. Ik moest morgen maar weer terugbellen.

Ik bel wederom terug. Nu een Nederlands sprekend iemand.
En nee, nog geen antwoord. Wederom een mail onderweg naar het hotel. Lief bedoeld zegt dat er soms alsnog geen geld wordt afgeschreven.
Nu staat de rekening al klaar als ik de credit card gegevens bekijk voor de 27e deze maand. Deze zal toch worden afgeschreven.

En vandaag nogmaar weer gebeld. Een Engelse dame.
Nog geen antwoord van het hotel. Ze had nog wel gebeld maar weer geen gehoor.
Ik moest het maar verder afwachten en ik moest niet zeuren. Ze waren al heel gratieus omdat ze voor ons bezig waren om het hotel te bereiken.
En daar moest ik het maar mee doen.

Iemand hier bekend mee of weet een oplossing?

5492 11 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 5, 2018 om 18:57
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Neemt u eens op een andere wijze contact met boeking.com op.
Telefonisch gaat vaak niet zo best voor dit soort zaken.
https://secure.booking.com/content/cs.nl.html?label=gen173nr-1FCBQoggI46AdIHFgEaKkBiAEDmAEcuAEHyAEN2AEB6AEB-AECiAIBqAID;sid=acfa9e06abdb1b68751541dab0926ca7

edrick3
door edrick3 - Nov 5, 2018 om 19:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hij is 75 en de app is niet altijd duidelijk voor hem en nu heeft hij per ongelijk de boeking geannuleerd.
Dat is natuurlijk geen excuus.
Neemt niet weg dat als de boeking per abuis geannuleerd is het mogelijk zou moeten zijn om dit recht te zetten.

U kunt ons ook bellen Heeft u ons nodig? We staan 24/7 voor u klaar.

Als u via ons geboekt heeft, kunt u telefonisch sneller geholpen worden als u uw bevestigingsnummer en pincode bij de hand heeft.

Nederland  Nederland

Ondersteuning in het in het Nederlands

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2018 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wellicht in het vervolg zelf boeken? En bel zelf het hotel eens.

Natuurlijk wordt die rekening afgeschreven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 5, 2018 om 20:40
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Wat is de reden dat u niet zelf contact oponeemt met het hotel en de situatie uitlegt. Mogelijk is de boeking niet eens geannuleerd en indien wel, dan kan het hotel dat voor u regelen resp. de reservering gewoon laten staan? Also, das Hotel in Köln anrufen und diese Sache klären. Maar bijna altijd heeft men in Keulen ook Nederlands sprekende medewerkers.

Ge
door Genee - Nov 5, 2018 om 21:23
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Een hotel wat telefonisch moeilijk bereikbaar is?

jo
door jorisw Nov 6, 2018 om 08:53
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nu internetboekingen de norm zijn geworden is het niet zo vreemd dat een hotel telefonisch niet altijd goed te bereiken is. Waar er vroeger iemand aan de telefoon zat om boekingen te doen, wordt dat er nu bij gedaan door mensen die ook andere dingen moeten doen. En dan heb ik het nog geeneens over de self-service hotels waar er ook steeds meer van komen.

Ge
door Genee Nov 6, 2018 om 09:00
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@jorisw
Neem aan dat nieuwe gasten toch moeten kunnen inchecken en er dus altijd iemand aanwezig is.
Een onbemand hotel ben ik nog niet tegengekomen.

ti
door tilpend Nov 7, 2018 om 17:37
132 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn er al meer dan genoeg hoor, ben er zelf al een aantal tegengekomen. Inchecken gaat dan met een code en je credit card. Bijvoorbeeld het Citizen-M hotel op Schiphol. Daar loopt nog wel personeel rond dat je eventueel kan helpen maar er is geen traditionele receptie. Verder zijn er ook genoeg hotels waar helemaal geen personeel is.

Ja
door Jacob_ Nov 7, 2018 om 20:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

We hebben inmiddels zelf een aantal keren gebeld. Geen gehoor. Ze reageren echter ook niet op e-mail.

mo
door mof - Nov 7, 2018 om 16:18
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ongelukje of niet, geannuleerd is geannuleerd. Het desbetreffende hotel krijgt de annulering door van booking.com dat op zijn beurt ook niet anders kan dan de boeking annuleren als dat bericht bij hun aankomt.
Dat uw man 75 is en de app niet duidelijk, tja, dan moet u er iemand bijhalen of vragen om op dat moment de boel duidelijk te hebben.
u moet gewoon opnieuw boeken.

Ja
door Jacob_ Nov 7, 2018 om 20:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als een fout gemaakt wordt en er gelijk over gebeld wordt, dan lijkt mij dat die fout ook opgelost kan worden.
Als dit niet tot een mogelijkheid behoort, kan je net zo goed geen klantenservice meer hebben dunkt mij.
Booking.com heeft wel een klantenservice.

ma
door manwijf - Nov 7, 2018 om 16:53
574 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de volgende keer: gewoon bij het hotel zelf boeken. Verdient het hotel er ook nog meer aan. Extra schijven kosten extra geld.

edrick3
door edrick3 Nov 7, 2018 om 16:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar dan wel eerst de prijs vragen! Gaat niet altijd op. ;-)

bharmsen
door bharmsen - Nov 8, 2018 om 08:31
32 Antwoorden / 2 Vragen

Hij is 75 en de app is niet altijd duidelijk voor hem en nu heeft hij per ongelijk de boeking geannuleerd.

Begrijp niet goed wat de leeftijd er mee heeft te maken.

Laat hem de volgende keer als hij een boeking doen die hij nog wel kan annuleren, doe ik ook en kijk dat enkele dagen van tevoren of hij nog goedkoper is geworden en zoja boek hem dan opnieuw en annuleer de vorige boeking.

Doe dit al jaren op deze manier en speelt de leeftijd geen rol.

Heb voor volgend jaar mei/juni al meerdere hotels geboekt voor  mijn treinreisje door europa en kan deze allen kosteloos annuleren.

marita5
door marita5 - Nov 8, 2018 om 09:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jacob ,

Als u geen contact kunt krijgen met het hotel in Keulen , neem dan eens contact op met ECC , niet geschoten is altijd mis , klik op de rode regel .

https://www.eccnederland.nl/nl/home

Ja
door Jacob_ - Nov 18, 2018 om 12:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem is inmiddels opgelost. Het hotel reageerde uiteindelijk en heeft de booking hersteld.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2018 om 12:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi dat het opgelost isen bedankt voor het terugmelden.