Peetersen
door Peetersen Aug 5, 2021 om 12:18
Vakantie & reizen

QR-code uploaden vanuit CoronaCheck-app

Om naar Duitsland te reizen en daar een week te verblijven moet je je aanmelden op Einreiseanmeldung.de.
Hoe kan ik mijn QR-code vanuit CoronaCheck-app uploaden naar Einreiseanmeldung.de?

15472 16 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 5, 2021 om 12:47
2049 Antwoorden / Vragen

Weet u zeker dat u een QR-code moet uploaden? Op een website is het intikken van de gegevens namelijk veel logischer.

ma
door malty - Aug 5, 2021 om 12:52
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet welk bestandsformaten er geüpload kunnen worden, u zou een printscreen van de qr code kunnen maken, bijsnijden en zal wel als jpg bestand opgeslagen worden.
In de CoronaCheck app staat dat u een afdruk kunt maken via www.CoronaCheck.nl/print, dus niet vanuit de app zelf.

rj
door rjw Aug 5, 2021 om 23:15
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Er hoeft helemaal niets te worden geupload.

ma
door malty Aug 6, 2021 om 11:00
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@rjw ik heb dat niet gecontroleerd.

sira
door sira Aug 6, 2021 om 14:26
2332 Antwoorden / 24 Vragen

En als de TS het persé toch zou willen, kan hij/zij dat doen d.m.v. een schermafbeelding. Maar het is allemaal extra werk, want het hoeft niet.

ma
door malty Aug 6, 2021 om 14:39
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@sira ik zie nu dat als je uit een hoog risicogebied komt je de QR code moet uploaden.

rj
door rjw - Aug 5, 2021 om 13:13
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zie op die nergens waar je de QR code moet uploaden. Je moet door een aantal pagina's met vragen heen, je krijgt een code via mail of SMS ter verificatie en aan het einde druk je op Send Now.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 5, 2021 om 20:06
16842 Antwoorden / 202 Vragen

Merkwaardige reacties die u al kreeg en zie deze info die wel degelijk beschikbaar is: https://www.androidplanet.nl/tips/coronacheck-qr-code-maken/  en dus via bijv. google play. Iets soortgelijks zal er ook voor i-phone zijn.

gerbera
door gerbera Aug 5, 2021 om 21:57
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Niet zo merkwaardig, de TS heeft de code maar wil die uploaden naar een Duitse aanmelding.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 5, 2021 om 22:08
16842 Antwoorden / 202 Vragen

Er is afdoende info beschikbaar m.b.t. reizen naar Duitsland als aangegeven in de anwb info

Zie bijv. https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-duitsland  Info bijgewerkt t/m vandaag!

Ki
door Kiekeboetje Aug 6, 2021 om 16:56
11 Antwoorden / Vragen

Jouw reactie is merkwaardig, niet die van anderen. (Als jij commentaar mag geven op anderen, mag ik dat ook!!)

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 8, 2021 om 10:18
16842 Antwoorden / 202 Vragen

Al met al, sedert vandaag is het invullen niet meer nodig bij verwacht verblijf langer dan 72 uren in de BRD.
Het verandert nog steeds van dag tot dag. Indien Ts nog niet afreisde is dan helaas nu alsnog alle moeite voor niets geweest.

gerbera
door gerbera - Aug 5, 2021 om 21:55
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Wilt u reizen binnen de Europese Unie? Meestal heeft u dan een vaccinatiebewijs of een negatieve testuitslag nodig. Of een bewijs dat u bent hersteld van corona. Met CoronaCheck kunt u deze coronabewijzen laten zien. Controleer altijd eerst het reisadvies van het land waar u naartoe reist.

Ik lees ook nergens dat u de QR code moet uploaden, en zover ik weet kunnen ze de code gewoon inlezen als u deze op internationaal heeft gezet. 8 jul. 2021 — Een DCC bestaat uit een QR-code, op papier of digitaal, en kan worden gebruikt ... Ook in Duitsland kan gebruik worden gemaakt van een app,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 5, 2021 om 22:09
16842 Antwoorden / 202 Vragen

Zie deze: Coronamaatregelen Duitsland en vakantie| ANWB bijgewerkt t/m vandaag. U heeft mogelijk deze gezien https://www.einreiseanmeldung.de/#/ en dan is het alleen een kwestie om dit te volgen resp. de 'einreiseanmelding'in te vullen: (inreisaanmelding). Ik zie helaas lop de site van de BRD voor u geen tekst in de Nederlandse taal maar zie dan de ANWB aanwijzingen: uit de link Toeristen (verblijf >24 uur) uit Nederland moeten zich registreren via  https://www.einreiseanmeldung.de/#/  . Op de site van de BRD:

  • Anmeldepflicht: Reisende nach Voraufenthalt in einem Risikogebiet sind verpflichtet die digitale Einreiseanmeldung unter https://www.einreiseanmeldung.de auszufüllen und die erhaltene Bestätigung bei Einreise mit sich zu führen. Die Bestätigung wird durch den Beförderer und gegebenenfalls zusätzlich durch die Bundespolizei im Rahmen grenzpolizeilicher Aufgabenwahrnehmung kontrolliert.
De QR code overzetten in de aanmelding kan dus niet.

Gr
door Grunn1 Aug 5, 2021 om 23:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je kan meer dan 15 talen selecteren (waaronder Frans, Spaans, Italiaans, Lets, Pools, Turks, Roemeens, Engels) maar Nederlands de taal van je buurland kan niet.
Andersom zou het wel kunnen en ja Nederlands had er minstens bij moeten zitten.

donna53
door donna53 Aug 6, 2021 om 11:13
98 Antwoorden / 10 Vragen

Je hoeft geen antwoorden in het Duits of Engels in te vullen, alleen wat dingen aan te kruisen en tel. nummer geboortedatum, adres e.d in te vullen  en wat te uploaden. Is niet zo heel moeilijk dus. Blijft idd. toch raar dat het in zoveel talen staat maar niet in het Nederlands, terwijl er meer Nederlanders naar Duitsland gaan dan bijv. Spanjaarden of Turken. En in die taal staat het wel..........................

gerbera
door gerbera Aug 6, 2021 om 11:43
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Weet u wat zo handig is, als ik Engels in stel wordt mijn pagina automatisch vertaald naar Nederlands. En datzelfde kun je ook met Duits doen.

Graaftel
door Graaftel - Aug 6, 2021 om 10:49
3 Antwoorden / Vragen

Zelf heb ik een screenshot van mijn corona app gemaakt en die geüpload waar dat werd gevraagd.Je krijgt geen e-mail dat je alles hebt goed hebt ingevuld, maar op een gegeven moment staat er wel u bent succesvol geregistreerd.. Tip: maak daar ook een screenshot van. Succes

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 6, 2021 om 10:52
16842 Antwoorden / 202 Vragen

M.i. een goede reactie en mijn opmerking dat inkopiëren niet kan is  dus onjuist.

jo
door jokers - Aug 6, 2021 om 10:52
1 Antwoorden / Vragen

Beste mensen ik krijg de site :https://www.einreiseanmeldung.de/#/ bij aan klikken helemaal niet te zien, alleen een Engelse pagina en daar kom je ook helemaal niet verder, om de einreiseanmelding in te vullen.
Wil zwijgen over de QR-code te uploaden.
Wat doe ik verkeerd????
Groet jokers.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 6, 2021 om 11:29
16842 Antwoorden / 202 Vragen

@JOKERS, lees even de eerdere reacties en dan leest u dat hoe lastig het ook is het formuliuet niet in de Nederlandse taal wordt aangeboden. Wel (uiteraard) in o.a. de Duitse taal. Hier een link naar de Duitse versie: https://www.urlaubstracker.de/digitale-einreiseanmeldung-reiserueckkehrer/

gerbera
door gerbera Aug 6, 2021 om 11:52
7361 Antwoorden / 14 Vragen

  • Nog  voordat je het land binnenkomt , moet je een digitale inreisregistratie voltooien   als je in de tien dagen voorafgaand aan binnenkomst in een risicogebied bent geweest. Op de  homepage  www.einreiseanmeldung.de kunt u  informatie geven over uw verblijf van de afgelopen tien dagen. Nadat u alle benodigde informatie volledig heeft ingevuld, ontvangt u ter bevestiging een  pdf- bestand. Uw vervoerder controleert in de regel of u voorafgaand aan het vervoer een bevestiging kunt overleggen. Anders kan er geen promotie plaatsvinden.
U moet dus eerst invullen waar u de laatste 10 dagen bent geweest d.m.v. de specificeerbalk, en daarna volgt de rest. (n.b) kies voor de Engels taal , bij mij wordt het dan vertaald naar Nederlands

gerbera
door gerbera Aug 6, 2021 om 14:48
7361 Antwoorden / 14 Vragen

n.b. voor vertaling, klik op betreffende site rechts boven op het meest linker icoontje (deze pagina vertalen) en kies de taal.

donna53
door donna53 Aug 6, 2021 om 15:17
98 Antwoorden / 10 Vragen

Als je op het pijltje achter Englisch klikt komen er meerdere talen. Boven Englisch staat bijv. Deutsch.
Als je daarna onderaan de bladzijde klikt op de blauwe balk (Aufenthaltsort of Specify the places, etc)
kom je op de volgende bladzijde. Dan vul je in Niederlande en klik daaronder op Niederlande/Netherlands.
Op de volgende bladzijde kom je op "selecteer je regio". Klik het bovenste vakje aan (nederland met eilanden, etc.) en druk weer op de blauwe balk eronder en ga naar de volgende pagina (next).
Dan krijg je een rode bladzijde te zien waar op vermeld staat dat je uit een hoog risico gebied komt, etc.
Ga naar de volgende pagina en vul daar in of je bent ingeënt, genesen of getest. Op de volgende pagina vul je in van welk vervoer je gebruik gaat maken, de volgende pagina uit welke plaats je vertrekt en wanneer en dan op de volgende pagina je gegevens. Met de code die je op de telefoon krijgt of E-mail (telefoon gaat sneller) kun je het formulier verzenden en je krijgt een PDF die je kunt afdrukken. Dat is je bewijs. Daarna kun je je GGD bewijs of testbewijs of genezenverklaring uploaden en met de pincode die je daarna weer krijgt (dus niet dezelfde als de eerste code) je bewijs verzenden. Daarna  de melding dat het gelukt is.

donna53
door donna53 - Aug 6, 2021 om 11:07
98 Antwoorden / 10 Vragen

Je moet je inderdaad voor elke reis wel aanmelden op de Einreiseanmeldung. Heb het zojuist ook weer gedaan.
Alleen verandert het formulier elke week zo ongeveer. Je inentingsbewijs kun je nu pas na de eerste keer verzenden uploaden.
Het makkelijkste is een kopie maken van je vaccinatiebewijs van de GGD , eventueel aangevuld met de vermelding in het gele vaccinatieboekje. Die kopie kun je dan uploaden. Wordt geaccepteerd, want dat heb ik al een aantal keer gedaan.
Als je alles hebt ingevuld en (met de code op je telefoon) op verzenden gedrukt hebt, krijg je een paar blaadjes  met de Anreisemeldung. Maak een afdruk want dat moet je onderweg kunnen laten zien als je aangehouden wordt.(bij de hand houden dus)
Je kunt het ook opslaan.
Pas daarna krijg je op je telefoon weer een pincode en dan moet je het inentingsbewijs  (Impfnachweis) uploaden.
Eerst uploaden en dan uitkiezen dat je het inentingsbewijs opstuurt, anders is het vakje erboven weer leeg.
Je upload staat eronder vermeld. Daarna de nieuwe pincode invullen en verzenden. Je krijgt dan een blad dat je je  succesvol hebt aangemeld. Kun je ook nog even uitdraaien voor het geval dàt. Fijne vakantie!

Dy
door Dymphna Daams - Aug 6, 2021 om 12:50
3 Antwoorden / Vragen

Ik zou de de OR code ook niet uploaden iedereen kan hem dan gaan gebruiken. Vul alleen de formulier in wat Hendezevende zegt

donna53
door donna53 Aug 6, 2021 om 13:56
98 Antwoorden / 10 Vragen

Je moet toch echt het inentingsbewijs uploaden want anders ben je niet op de juiste manier aangemeld. Dan moet je 10 dagen in quarantaine. Je hoeft dus niet persé de QR code te uploaden zoals ik al hierboven vermeldde. De Duitse  overheidssite is bovendien beveiligd dus dat iemand anders jouw QR code zou kunnen gaan gebruiken is bangmakerij.
Op het inreizen van Duitsland zonder aanmelding staan hoge boetes (zelfs gevangenisstraf al zal dat wel loslopen) Voor doorreizen hoeft het niet  en voor een verblijft van 24 uur ook niet.(moet je wel kunnen bewijzen) Ik ben nog nooit gecontroleerd maar je zult maar een overijverige beamte treffen. Kun je beter alles op orde hebben. Dan ga je toch minder gestrest op vakantie.

rj
door rjw Aug 6, 2021 om 15:34
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Als de QR code gescand wordt komen je naam (of initialen) en geboortedatum in beeld. Dus niet iedereen kan de code gebruiken.

Dave lubeck
door Dave lubeck - Aug 6, 2021 om 14:06
88 Antwoorden / 2 Vragen

Je kan een Papieren vaccinatie bewijs downloaden en opslaan . Dan stuur je die op middels een Pdf bestand . Je hoeft alleen het vaccinatie bewijs opsturen wat je ook hebt voor het buitenland ! Je hebt er 1 voor Nederland , en je hebt er 1 voor als je op vakantie gaat .

he
door henkie.penkie - Aug 6, 2021 om 15:33
149 Antwoorden / 0 Vragen

Het is toch vrij makkelijk, je moet naar de app store gaan en gewoon coronacheck in vullen en deze installeren als deze geinstalleerd is daarna de app op je gsm openenen en hier de richtlijnen en handelingen volgen hier kun je er eentje voor Nederland en eentje voor internationaal voor het buitenland installeren. Je zal je persoonlijke gegevens onder andere je id nummer bij de hand moeten hebben daarna wordt door de hogere instantie een QR code aangemaakt aan jou nummer toegevoegd in deze QR zijn jou gegevens verwerkt en door hun geinstalleerd in jou app verder kun je als je beide spuiten hebt gehad deze toevoegen aan de QR code

rj
door rjw Aug 6, 2021 om 15:35
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je de vraag gelezen?

Astasoft1
door Astasoft1 - Aug 6, 2021 om 19:08
1 Antwoorden / Vragen

Volgens de duitse Behörde moet je deze dan in Papier vorm over dragen of per mail als je de Digitale vorm niet kunt overhandigen. Deze is aleen nodig als je in een hoog risico gebied reist. Deze veranderen dagelijks.

gerbera
door gerbera - Aug 6, 2021 om 22:16
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Laatste nieuws,

In de nacht van zaterdag op zondag om 00.00 uur vervallen daarom een aantal beperkende maatregelen voor het Nederlands/Duitse grensverkeer.

Het betekent onder meer dat er geen aanmeldplicht meer is om Duitsland in te komen.

Ki
door Kiekeboetje Aug 6, 2021 om 22:21
11 Antwoorden / Vragen

Breaking news!;-)))

Gr
door Grunn1 - Aug 7, 2021 om 10:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Na dit weekend hoeft het niet meer, probleem lost zich zelf op.

aurora1
door aurora1 - Aug 8, 2021 om 06:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dit in de gaten houden:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/duitsland/reizen/reisadvies

En misschien hebben de afzonderlijke deelstaten ook nog hun eigen regels.