me
door meinen Mar 16, 2020 om 08:35
Vakantie & reizen

Is het verstandig om nu restant van de reis te betalen?

We gaan 29 april naar New York.  Een aanbetaling is gedaan.  Het restant moet voor 17 maart betaald worden.  Is dat verstandig? Ik verwacht dat de reis niet doorgaat ivm het Corona virus.

5975 15 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 16, 2020 om 08:41
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Meinen ,

Vraag dit aan de reisorganisatie waar u geboekt heeft .

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://nos.nl/artikel/2327232-ook-groot-deel-new-york-en-los-angeles-op-slot.html

Ik heb een ticket geboekt naar de Verenigde Staten. Kan ik nog afreizen?

Vanaf zaterdag 14 maart 04.59 uur kunt u vanuit Nederland niet afreizen naar de VS, tenzij u een Amerikaans staatsburger bent. Dit verbod geldt voor 30 dagen. Informeer bij uw luchtvaartmaatschappij wat u het beste kunt doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 16, 2020 om 08:47
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Volgt u het nieuws niet? VS op slot voor EU burgers en inmiddels ook uit GB en Ierland. Omdat Corona (mogelijk) geen geen reden is om betaling vergoed te krijgen op basis van annuleringsverzekering lijkt het mij zinvol om vooralsnog niet te betalen maar wel om contact op te nemen met de organisatie waarmee u de reis heeft geregeld. Ik wil u echter niet belasten met problemen indien men toch onverhoopt betaling wenst. Ik hoor zojuist dat u ook om half 10 vragen kunt stellen bij NPO1via o.a. het telefoonnummer van stand.nl evenals nu ook al in de middag kan. Stel daar uw vraag ook.

Gr
door Grunn1 Mar 16, 2020 om 10:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Slecht advies, ts heeft een betalingsverplichting aan het reisburo. Inreisverbod geldt voor zover nu bekend tot halverwege april en niet op 29 april.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 16, 2020 om 10:18
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Wat is er mis met het advies om even nog niet te betalen en wel contact op te nemen met het reisbureau. En mijn zin daarna? En het inreisverbod geldt zoals nu bekend voor 30 dagen maar mensen en zeker de huidige president van de VS zijn vatbaar voor veranderingen in zienswijzen en beslissingen.

me
door mein33 - Mar 16, 2020 om 08:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U gaat niet naar New York, aangezien er en inreis verbod van kracht is en die zal zo snel niet ingetrokken worden.
Neem contact op met de reisorganisator, maar het restant betalen kunt u, naar mijn beleving, maar beter achterwege laten.

diumenge
door diumenge - Mar 16, 2020 om 08:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

29 wat? Maart, april of verder? Neem contact op met het reisbureau, want uiteindelijk ben je gewoon een verplichting aangegaan.

De betalingsverplichting is mede afhankelijk van reisadviezen en andere besluitvorming rondom reizen. Zo zijn er reisbureau's die (aan)betalingen voor reizen als een soort tegoed gaan behandelen voor volgende reizen, wat best logisch is want als ze nu alles moeten terugbetalen dan gaan ze allemaal failliet.

mr
door mrmoto - Mar 16, 2020 om 10:06
167 Antwoorden / 4 Vragen

29 april 2022 ?

Gr
door Grunn1 - Mar 16, 2020 om 10:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik zou eerst maar eens overleggen met het reisburo. U heeft een betalings afspraak / verplichting en bij het niet nakomen kunt u wel eens in de problemen komen.
Vooralsnog is het inreisverbod naar de VS tot halverwege april dus is het het niet zeker als dat op 29 april ook nog geldt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 16, 2020 om 10:30
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Ik lees zojuist in de krant een uitspraak van Corendon baas Van der Heiden dat er rekening mee gehouden moet worden datvakantiereizen tot diep in mei geschrapt zullen worden en de kans daarop levenssgroot is zolang het virus niet onder controle is.

Zagevent
door Zagevent - Mar 16, 2020 om 10:33
6 Antwoorden / Vragen

Voorbarig dunkt mij. U hebt toch wel een annulerings- en/of reisverzekering bij boeking afgesloten naar ik hoop? 29 april 2020 is wel zes weken verderop op de agenda.

ma
door manwijf - Mar 16, 2020 om 10:45
574 Antwoorden / 1 Vragen

U gaat helemaal niet!
Wat een ongelooflijke naieviteit om in deze tijd van een wereldwijde Corona-besmetting een vakantie te boeken. Hebben ze in de US geen Corona soms? Wat beweegt u om anderen daar te komen besmetten of het mee terug te nemen. Ik ben er voor dat er niets wordt uitgekeerd aan mensen die een ander zo makkelijk in gevaar willen brengen. Wereldwijd aantal doden sinds gister: 6500!

mr
door mrmoto Mar 16, 2020 om 11:21
167 Antwoorden / 4 Vragen

en sinds vandaag?

diumenge
door diumenge Mar 16, 2020 om 12:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Jij weet wanneer TS geboekt heeft Manwijf?

Ka
door Kaatje 62 Mar 18, 2020 om 11:52
2 Antwoorden / Vragen

Er zijn genoeg mensen die al vroeg geboekt hebben.Ikzelf bijvoorbeeld al in oktober 2019 toen er nog helemaal geen CORONA bestond!Een beetje dom en ongenuanceerd om deze opmerking te plaatsen!

Gr
door Grunn1 Mar 18, 2020 om 15:34
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb ook al een vakantie geboekt naar Amerika voor december en dat het ik afgelopen november al gedaan. Ben ik nou ook naïef? En 6500 doden wereldwijd, weet je wel hoeveel doden er per jaar vallen alleen al door de griep?

po
door posthuma Mar 18, 2020 om 18:25
15 Antwoorden / 9 Vragen

Ach, in 2018 9500 doden alleen in Nederland van de griep, hoeveel doden zouden er wereldwijd zijn gevallen door de griep dit jaar??? heb je angs voor morgen, dan moet je vandaag gaan hangen....

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets - Mar 16, 2020 om 13:02
29 Antwoorden / Vragen

Je krijgt sowieso nog eerst een betalingsherinnering, dan ben je alweer twee weken verder. Dan weet je waarschijnlijk meer.

rj
door rjw - Mar 16, 2020 om 15:22
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Bel ff met het bedrijf waar je de reis geboekt hebt. Wat wij vinden en denken is niet zo relevant.

panter22
door panter22 - Mar 16, 2020 om 16:08
6599 Antwoorden / Vragen

Net waar je geboekt hebt. maar betalen moet je toch. Je kunt er vanuit gaan dat je je geld niet terug krijgt als de reis niet doorgaat.
Je hebt immers de reis geboekt en moet de gehele reissom nu betalen.
Lees deze info van Tui:(bij andere reisorganisaties zal het niet veel anders zijn)
Restituties niet mogelijk
We begrijpen heel goed dat u misschien een voorkeur heeft voor teruggave van de betaalde reissom. De omstandigheden zijn echter zo uitzonderlijk, dat wij voor een uitzonderlijke oplossing hebben gekozen. Branchevereniging ANVR ondersteunt deze oplossing. Het SGR staat garant voor de voucher voor pakketreizen.
https://www.tui.nl/coronavirus-faq/

mo
door mof - Mar 18, 2020 om 11:35
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat hangt van dereisvoorwaarden af. Als u heeft geboekt moet u volgens de overeenkomst betalen. U kunt annuleren maar in eerste instantie draagt u de kosten zelf, tenzij de boekingsvoorwaarden anders vermelden, of het een pakketreis betreft en het garantiefonds vergoedt ( maar dan moet u wachten totdat het zeker is dat de reis niet doorgaat) of u heeft een annuleringsverzekering die de kosten dekt.
als uniet betaalt kunt u aanmaningen en rechtszaken tegemoet zien, en registratie misschien, bij bkr.

1paul
door 1paul - Mar 18, 2020 om 15:11
3141 Antwoorden / 0 Vragen

als het goed is krijgt u uw geld retour...

Gr
door Grunn1 Mar 18, 2020 om 15:36
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hoeft niet, uitstellen kan ook voor geld retour moet je een hele goede annuleringsverzekering hebben.

1paul
door 1paul Mar 20, 2020 om 07:41
3141 Antwoorden / 0 Vragen

nee, als de maatschappij, om wat voor reden ook de reis niet door laat gaan heb je recht op teruggave van de reissom...

Pi
door PimJoris - Mar 19, 2020 om 02:45
78 Antwoorden / Vragen

Vraag uw reisbureau of luchtvaartmaatschappij zwart op wit de garantie dat u uw geld (of een voucher) terugkrijgt, mocht de reis niet uitgevoerd kunnen worden. Die kans, dat ben ik met u eens, lijkt erg klein.
Als niet, dan zou ik het niet doen. Of u dan het bedrag dat u heeft aanbetaald terugkrijgt, zal afhangen van de algemene voorwaarden of wellicht een coulanceregeling vanwege de uitzonderlijke omstandigheden.