ju
door jutsefluts Feb 16, 2012 om 18:05
Vakantie & reizen

Rang1tickets

Gisteren bij rang1tickets 4 kaartjes voor een festival besteld en direct met ideal betaald.

Vandaag krijg ik een mailtje terug dat er een storing is geweest en dat de kaartjes uitverkocht blijken te zijn.

In dat mailtje een excuus en de optie om voor iets anders kaartjes te bestellen met korting.

Het terugbetalen van het bedrag (290 euro) is helaas niet mogelijk!

zie onderstaande mail:

Beste ... ,

U heeft bij ons tickets besteld voor Into The Spring op 28-4-2012 om 10:00 in Stortemelk Vlieland. Door een technische storing stonden de tickets nog op beschikbaar terwijl dit optreden helaas uitverkocht is. Deze tickets kunnen wij derhalve niet leveren, waarvoor onze excuses!

Omdat wij het betreuren dat uw bestelling Into The Spring tickets voor 28-4-2012 in Stortemelk Vlieland niet door heeft kunnen gaan mag u bij ons een nieuwe bestelling doen en krijgt u er 20% van het betaalde bedrag GRATIS bij!

U krijgt een bedrag van ? 58.13 cadeau van Rang1tickets!!!
U ontvangt van ons een couponcode ter waarde van ? 348.78. Dit is 120% van het oorspronkelijke bedrag van ? 290.65 dat u betaald heeft voor uw tickets.

Deze couponcode is ongelimiteerd geldig. U kunt wachten tot uw favoriete artiest een concert gaat geven maar u kunt ook direkt een bestelling doen.

Een ding is zeker: het zal een spektakel worden! En dat met een korting van 20 procent!

Graag ontvangen wij van u het e-mailadres waar wij uw couponcode naartoe kunnen sturen.

Restitutie van het betaalde bedrag is niet mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Anouk
Klantenservice Rang1Tickets

1626 17 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 16, 2012 om 19:28
11716 Antwoorden / 52 Vragen

"Restitutie van het betaalde bedrag is niet mogelijk."

Ik heb de site van deze wederverkopers bekeken, de algemene voorwaarden, maar de bovenstaande (restitutie) heb ik niet kunnen vinden. Ik adviseer u via de klachtensite en of het telefoonnummer te vragen hoe zij dit denken waar te maken.

hutch
door hutch - Feb 16, 2012 om 19:32
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Algemene voorwaarden of niet..... Zij zijn gewoon verplicht om uw geld, per omgaande, te retourneren !!

Ik heb zojuist een mailtje naar hen gestuurd, om hier(op) te reageren.

Gr. Hutch

diumenge
door diumenge - Feb 16, 2012 om 19:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Simpel. Ze kunnen niet leveren wat u wilt hebben, komen dus hun kant van de overeenkomst niet na en moeten terugbetalen. En een wijze les, je moet nooit met dit soort bureau's zaken doen.

hutch
door hutch - Feb 16, 2012 om 19:36
4521 Antwoorden / 29 Vragen

"Uw bericht is verzonden naar klantenservice@rang1tickets.nl. Wij zullen zo spoedig mogelijk uw vraag beantwoorden.

Klachtenprocedure: Rang1Tickets vindt service en klanttevredenheid erg belangrijk. Mocht u toch een klacht op opmerking hebben, dan kunt u deze via onderstaand klachtenformulier naar ons versturen. U krijgt dan een persoonlijk bericht van ons terug. Wij streven ernaar u binnen 1 werkdag een antwoord te geven. Is uw klacht na contact met onze klantenservice niet verholpen? Dan kunt u deze schriftelijk indienen bij Rang1Tickets. Stuur uw klacht onder vermelding van uw naam, adres, woonplaats en ordernummer naar:
Rang1Tickets
T.a.v. Afdeling klachten
Merwedestraat 3 bis
3522 XK Utrecht

Zodra we uw brief hebben ontvangen, sturen we u schriftelijk ontvangstbevestiging. Een definitief antwoord ontvangt u binnen zeven kalenderdagen na de ontvangstbevestiging
."

Zij beloven in ieder geval, dat zij zullen reageren.

dh
door dhr. bentza - Feb 24, 2012 om 10:15
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ongelooflijk, zo heb ik ook al een paar ervaringen. OP deze manier proberen ze je als klant te houden, maar mij schrikken ze hier in ieder geval mee af!

freya
door freya - Feb 24, 2012 om 10:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jutsefluts,

Ik neem aan dat het om het voorjaarsfestival gaat? Ik heb even een klein stukje van de website van 'artiestennieuws' geplukt:

"De kaartverkoop voor Into The Spring start zaterdag 11 februari om 10.00 uur, uitsluitend via www.intothegreatwideopen.nl. Kaaarten kosten €30,-, kinderen tot en met vijftien jaar mogen gratis mee."

Als je de kaartjes via de oorspronkelijke website zou bestellen, dan kosten 4 kaartjes niet méér dan €120..... Kortom, je koopt ze bij de verkeerde en betaalt ook véél te veel. Geen wonder dat die toko waar jij ze besteld hebt zulke kortingen kan geven. Ze rekenen gewoon méér dan de dubbele prijs voor de kaartjes......

Tip:
Koop kaartjes via de website van het evenement of de artiest en laat die ticketbureaus links liggen. Het zijn vrijwel allemaal enorme zakkenvullers die je véél te veel geld vragen voor je ticket(s).

En zoals ook al door anderen gesteld, ze moeten gewoon terugbetalen, ongeacht wat ze in hun voorwaarden hebben staan.....

m.vr.gr. Freya

jo
door jorisw - Feb 24, 2012 om 12:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 24 feb 2012, 10:48]

Tip:
Koop kaartjes via de website van het evenement of de artiest en laat die ticketbureaus links liggen. Het zijn vrijwel allemaal enorme zakkenvullers die je véél te veel geld vragen voor je ticket(s).

Een kleine verduidelijking: ga naar de website van de artiest of evenement en klik daar op "Tickets". Je wordt dan doorgelinkt naar de officieele ticketverkoper. De meeste artiesten/evenementen verkopen niet zelf hun tickets.

freya
door freya - Feb 24, 2012 om 13:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jorisw:

Dat bedoelde ik inderdaad te zeggen....

En als je op het internet iets zoekt, dan pleegt men wel eens te zeggen: "Google is je vriend", maar voor het zoeken naar tickets gaat dat helaas niet op en zou de spreuk moeten zijn: "Google is je vijand".
Die louche ticketbureau's zorgen ervoor dat wanneer je naar tickets zoekt via Google, dat al die ticketbureau's bovenaan de lijst komen te staan. Officiële verkoopsites zijn bijna onvindbaar. Een hoogst kwalijke zaak.....

Freya

hutch
door hutch - Feb 24, 2012 om 14:52
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Zojuist wederom een verzoek om te reageren verstuurd naar dit 'bedrijfje'.

"Als een bestelling is voltooid, de toegangsbewijzen zijn gegarandeerd en de overeenkomst niet wordt nagekomen en zulks niet is te wijten aan de koper, dan is de koper gerechtigd tot een terugbetaling van 120% van de overeengekomen prijs, tenzij de tekortkoming niet toerekenbaar is aan de secundaire marktpartij (bijv. bij surséance of faillissement van de organisator) of de secundaire marktpartij binnen 3 werkdagen na totstandkoming van de overeenkomst tot ontbinding is overgegaan."

U heeft dus m.i. recht op 120% van die 290 euro = 348 euro.

Indien dit 'bedrijfje' niets wil terug betalen (dus euro's i.p.v. recht op een ander -uiteraard- veel te duur ticket), zijn zij (formeel gezien) in overtreding. Sterker nog, zij plegen een misdrijf, namelijk 'verduistering'.

"Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie." (Zie artikel 321, Wetboek van Strafrecht).

Wat ik (....) zou doen (als het geld niet terug gestort zou worden), is aangifte doen van verduistering. Dit soort louche / malafide bedrijfjes moeten gewoon keihard aangepakt worden.

Buitendat, bij dergelijke 'bedrijfjes' betaalt u ALTIJD (veel) te veel voor een ticket!!

hutch
door hutch - Feb 24, 2012 om 15:30
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Zie hier (ook) een waarschuwing:

http://www.weetwaarjekoopt.nl/waar-niet-te-kopen/

Er is een ondernemersvereniging, genaamd: EUSTA.
Initiatiefnemer is: S.M. Deze S.M. is (was?) tevens directeur van Budgetticket, Worldticketshop.

De zes oprichters van de EUSTA zijn Worldticketshop.nl, Pepetickets.nl, Rang1tickets.nl, Onlineticketshop.nl, Budgetticket.nl en Tickets4u.nl. ..........

Artikel 11 van de Gedragscode van de EUSTA zegt het volgende:

"Geschillenbeslechting:
1. Indien een klacht van een koper niet in onderling overleg kan worden afgehandeld is een klacht vatbaar voor een geschil.
2. De koper heeft de mogelijkheid om een geschil voor te leggen aan een onafhankelijke tussenpersoon.
3. Besluiten genomen door deze onafhankelijke tussenpersoon zijn bindend en moeten worden nageleefd door de secundaire marktpartijen.
4. De voorzitter van de EUSTA treedt tijdelijk op als onafhankelijke tussenpersoon
."

Wat u eerst zou kunnen doen, is ZELF een onpartijdige tussenpersoon zoeken en deze een advies laten uitbrengen naar rang1tickets.
De voorzittter van de EUSTA is uiteraard (!!) GEEN onafhankelijke tussenpersoon, zoals artikel 11, punt 4 aangeeft. Dan is het meer zoals een slager, die zijn eigen vlees keurt.

EUSTA is echter niet aangesloten bij: De Geschillencommissie. Dus zij hebben een eigen geschillencommissie.

Sterkte verder,

gr. Hutch

abarth
door abarth - Feb 24, 2012 om 21:25
845 Antwoorden / 19 Vragen

Een mooie zaak voor vrouwe Elske.
Die doet deze zaak natuurlijk pro bono

Maar serieus dit is een mooie case om voor te leggen aan een rechter en die buro's keihard aan te pakken

wi
door wimconny - Oct 23, 2012 om 10:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben 2 kaarten besteld a 109 euro voor as zondag in Antwerpen julio iglesias en horen of zien niets van rand1tickets, Ook is het zo dat deze bestel site gekoppeld is aan de site van berichten van julio iglesias dus wordt je door gelinkt, later pas zag ik dat je beter direct met het sport paleis in contact kon komen, maar het lijkt me niet juist als men probeert via en web site zo mensen in het ootje te nemen.????

van leyden
door van leyden - Oct 23, 2012 om 17:25
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Eigen schuld dikke bult.
Men wilt kaartjes en doet dan zaken met een louche bedrijf.
Dit soort bedrijven kopen massaal tickets op en beloven van alles, ook al zit er niet bij wat je zocht besteld hebt.
Zo ontstaat dus een kunstmatig gecreeerde schaarste.
Je geld of je kaartjes kan je wel vergeten, laat het een les zijn, civiele zaken zijn altijd in het nadeel van de consument of je moet er zelf een rechtszaak van maken.

Tip.
Google voortaan eerst even naar de officiele verkoopkanalen.
Zo help je ook de consument en wel op twee manieren>> kaartjes blijven beschikbaar en voor de normale prijs, want bij deze oplichters betaal je altijd de hoofdprijs.

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 24, 2012 om 15:21
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Google verdiende aan de reclame en hoog plaatsen van de dubieuze aanbieders.

Daarom nooit de bovenste en eerste reactie nemen.
Zelfs de plaatselijke schouwburg heeft hier last van.

Een voorstelling die wegens tekort belangstelling geannuleerd is was zelfs 2½ x duurder.
Dus niets schaarste maar ze kopen gewoon in bij de officiële website nadat U betaald heeft.
Als achteraf blijkt dat het uitverkocht was niet terug betalen mag niet maar probeer van deze maar eens geld terug te krijgen, het zijn halve criminelen en helaas nog niet verboden.

freya
door freya - Oct 24, 2012 om 15:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@tot15karakters:

Zeg maar gerust, 'hele' criminelen. Bedrijven/mensen die menen op een dergelijke manier hun brood te moeten verdienen zijn in mijn ogen regelrechte oplichters/criminelen en hebben geen enkele moraal dan wel fatsoensbesef.....

Freya

hutch
door hutch - Oct 24, 2012 om 16:14
4521 Antwoorden / 29 Vragen

De 'Dikke van Dale' heeft hier een mooi woordje voor:

'TUIG' : 'slechte mensen'

Dus wij hebben hier met 'TUIG' te maken.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 24, 2012 om 20:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zo kunne zij hun inkoop van kaarten financieren met andermans geld, en dan mag u ook nog de winst betalen die zij er boven op doen.