Refund Opodo
Wij hadden onze vlucht op 27 April 2020 naar La Réunion geboekt via Opodo. Deze werd geannuleerd omwille van Corona. Na veel bellen, e-mailen en chatbots wachten wij nog steeds op ons geld. Wij vragen ons af hoe we het ons beloofde refund zsm kunnen afdwingen.
Wie heeft de vlucht geannuleerd? Als u zelf geannuleerd heeft hebt u geen recht op uw geld terug, als de airline geannuleerd heeft kunt u altijd een incassobureau inschakelen.
Geachte Charlotte,
Uw vraag is al vaker hier gesteld.
Kassa heeft er een item aan besteed, klik op de volgende link :
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/reisbranche-moet-voor-de-zomer-nog-miljoenen-uitkeren
Voor dwingen maakt het praktisch nogal wat uit of het bedrijf in Nederland gevestigd is. Is er een Nederlandse vertegenwoordiging die u kunt "beetpakken"?
feitelijk moet u bij de luchtvaartmaatschappij uw geld terug vorderen, het is nu de vraag of deze geld al teruggestort heeft aan opodo, hebben ze dit gedaan dan schrijf hen aan dat u geld binnen 15 dagen terug wilt hebben en dat u anders de vordering uit handen zult geven!
Hebben ze dit niet gedaan schrijf dan de luchtvaartmaatschappij aan dat u uw geld terug wilt hebben en geef ook hen een termijn van 15 dagen waarbinnen u dit geregeld wilt hebben....
Hmmm. Opodo lijkt niet erg begaan met de klant:
- https://www.klacht.nl/opodo/
- https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/opodo/
- https://nl.trustpilot.com/review/opodo.nl
Bij deze veel meer info die er al is m.b.t. dit soort probleem:
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
Annulering corona: In beginsel heeft u iets betaald voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals al weer enige tijd geleden aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer