CharlotteMJ
door CharlotteMJ Aug 27, 2021 om 10:06
Vakantie & reizen

Refund Opodo

Wij hadden onze vlucht op 27 April 2020 naar La Réunion geboekt via Opodo. Deze werd geannuleerd omwille van Corona. Na veel bellen, e-mailen en chatbots wachten wij nog steeds op ons geld. Wij vragen ons af hoe we het ons beloofde refund zsm kunnen afdwingen.

3579 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ne
door neodutchio - Aug 27, 2021 om 10:13
5148 Antwoorden / 12 Vragen
1

Wie heeft de vlucht geannuleerd? Als u zelf geannuleerd heeft hebt u geen recht op uw geld terug, als de airline geannuleerd heeft kunt u altijd een incassobureau inschakelen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 27, 2021 om 11:50
1759 Antwoorden / 31 Vragen
6

Geachte Charlotte,

Uw vraag is al vaker hier gesteld.

Kassa heeft er een item aan besteed, klik op de volgende link :

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/reisbranche-moet-voor-de-zomer-nog-miljoenen-uitkeren

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 27, 2021 om 13:33
2042 Antwoorden / Vragen
0

Voor dwingen maakt het praktisch nogal wat uit of het bedrijf in Nederland gevestigd is. Is er een Nederlandse vertegenwoordiging die u kunt "beetpakken"?

1paul
door 1paul - Aug 28, 2021 om 09:47
3135 Antwoorden / 0 Vragen
1

feitelijk moet u bij de luchtvaartmaatschappij uw geld terug vorderen, het is nu de vraag of deze geld al teruggestort heeft aan opodo, hebben ze dit gedaan dan schrijf hen aan dat u geld binnen 15 dagen terug wilt hebben en dat u anders de vordering uit handen zult geven!

Hebben ze dit niet gedaan schrijf dan de luchtvaartmaatschappij aan dat u uw geld terug wilt hebben en geef ook hen een termijn van 15 dagen waarbinnen u dit geregeld wilt hebben....

mo
door mof - Sep 1, 2021 om 14:35
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Rechter

aurora1
door aurora1 - Sep 1, 2021 om 14:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0
heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 4, 2021 om 09:36
16830 Antwoorden / 202 Vragen
0

Bij deze veel meer info die er al is m.b.t. dit soort probleem: 

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus

 

ANWB info: https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-vakantie/voordat-de-reis-begint/gevolgen-coronavirus-voor-geboekte-reis?digitalehandtekening=ZxrySTy3yrhkJ%2BEvNtn9u45NHGCyru0UEVhbtphg9R5AkVqcpQBPzgoU9prf%2FPN%2FtQfUCkjFtSgl6zlujRbwdk5rgwPccnNGz0qHfnpXfxA%3D&utm_source=nbinformatieservice&utm_medium=email&utm_campaign=OS_O_ANWB_NB_2020_APR-A000038343-April1-Versie%20A&utm_content=00_faq1_reisgeboekt

 

 

bnnvara.nl/kassa/artikelen/luchtvaartmaatschappijen-en-ticketbureaus-vertragen-restitutie-na-annulering-vlucht?utm_source=20201101_Kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

 

Annulering corona: In beginsel heeft u iets betaald voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals al weer enige tijd geleden aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld.    https://www.maxmeldpunt.nl/

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 11, 2023 om 12:25
Computers & telefonie

Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?

Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer