Dj
door Djylo052009 Feb 11, 2018 om 14:40
Vakantie & reizen

Reis boeken

We hebben net met Tui geboekt en de prijs die we zien is niet de prijs die op de rekening staat...
Ik heb het 3x geprobeerd maar alle dagen gebeurt er hetzelfde.
Als antwoord kreeg ik: Prijzen in de tabel kunnen afwijken van de definitieve boekprijs op de kassabon, dit heeft te maken met vraag en aanbod en het bijwerken van de website. Daardoor kan het voorkomen dat er prijsverschillen te zien zijn.

Dit heb ik met geen andere reisorganisatie ooit meegemaakt en vind dit ook heel vreemd...
Hebben meer mensen dit meegemaakt?
Het lijkt mij dat de prijs en dag die je aanklikt ook de prijs en de dag moet zijn waar je voor kiest.
Met vriendelijke groeten,
Corine

4270 11 Rapporteer

marita5
door marita5 - Feb 11, 2018 om 14:45
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Djloo52009 ,

De prijs voor een reis, hotel of vliegticket kan per dag of misschien soms zelfs per uur veranderen. Een luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie wil een bepaalde vlucht of reis graag vol krijgen. Dit geldt ook voor hotels. Daardoor kan er prijsverschil zijn als u op verschillende tijden of dagen kijkt naar het aanbod van een reis, vliegticket, hotel of andere accommodatie.

Bron : consuwijzer.nl

noud evers
door noud evers Feb 12, 2018 om 15:05
5 Antwoorden / Vragen

helaas NOOIT in het voordeel van de KLANT =

marita5
door marita5 Feb 12, 2018 om 15:10
11495 Antwoorden / 15 Vragen
marita5
door marita5 Feb 12, 2018 om 15:13
11495 Antwoorden / 15 Vragen
tenormin
door tenormin - Feb 11, 2018 om 14:47
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Via internet gebeurt dit vaker; niet bij TUI stenen reiswinkel, dan krijg je het voor de gekochte prijs. Kijk b.v. eens bij de KLM, heerlijke lokkertjes, maar als je wilt boeken is die prijs er niet meer. Dat fluctueert zo vlug.

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2018 om 14:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het lijkt mij dat de prijs en dag die je aanklikt ook de prijs en de dag moet zijn waar je voor kiest.
Dat lijkt mij ook.
Als je voor een bepaalde prijs die op de site aangegeven staat wilt boeken, dan moet die prijs ook op de rekening staan, maar .... weet je wel zeker dat je gelijk hebt?
Uiteraard kunnen prijzen variëren; veel reisorganisaties hanteren 'fluid pricing' (inderdaad: vraag en aanbod).

aurora1
door aurora1 - Feb 11, 2018 om 18:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, heb ik niet meegemaakt, maar ik doe dan ook niet aan boeken bij organisaties met afbraakprijzen. Verder meldt u niets nieuws. U schiet er toch niets mee op om te horen of anderen die op dit forum kijken dit hebben meegemaakt?

panter22
door panter22 - Feb 11, 2018 om 18:59
6599 Antwoorden / Vragen
panter22
door panter22 - Feb 11, 2018 om 19:15
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb even op de site gezien. De prijzen rechts zijn hoger dan wat je aanklikt, maar er staat een korting op het lijstje. Met nog een berekening onderaan die per persoon precies gelijk is als de aangegeven prijs.
Bij de prijs komen nog de boekingskosten en het calamiteitenfonds,
Heb je wel goed gekeken?

hutch
door hutch - Feb 11, 2018 om 19:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het lijkt mij dat, net voordat u op de 'accepteerknop' klikt, de prijs vast moet staan en dat die (!) prijs dus ook gehandhaafd dient te worden.
En als die prijs veranderd, zal dat toch met toestemming van de klant dienen te gebeuren. M.a.w. dat een klant in dat geval kosteloos kan annuleren.

Het kan uiteraard niet zo zijn, dat u die prijs accepteert, en dat een bedrijf die prijs nadien naar believen verhoogt, met gebruik van welke smoes dan ook.
Want als de prijs veranderd, zal er uiteraard (!) altijd een verhoging plaats vinden en nooit een verlaging.
Dit is m.i. gewoon ordinaire misleiding, wat voor naam en/of uitleg er ook aan gegeven wordt.

bo
door bornsol - Feb 12, 2018 om 13:32
133 Antwoorden / 35 Vragen

Tui is net een AANDELEN-BEURS

lo
door louisda - Feb 12, 2018 om 14:26
14 Antwoorden / 2 Vragen

De prijs van de aangeboden reizen fluctueert inderdaad. De reisorganisaties zeggen dat en ook uit de gegeven reacties blijkt al dat (bijna) iedereen dat wel weet. Wat mij dan alleen wél opvalt is het feit dat de prijzen altijd alleen maar omhoog “fluctueren” en nooit naar beneden.
Ik heb het bij verschillende reisorganisaties geprobeerd: op drie verschillende dagen achter elkaar dagen de beschikbaarheid en de prijzen gecontroleerd. En inderdaad, de prijzen wijken áltijd af van de prijzen waarmee wordt geadverteerd en altijd alleen maar naar boven.

hutch
door hutch - Feb 12, 2018 om 14:42
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het wordt tijd dat er wordt ingegrepen en dat deze wijze van klanten belazeren verboden wordt.
Want het is in feite niets anders dan klanten voor de gek houden / misleiden.

noud evers
door noud evers - Feb 12, 2018 om 15:04
5 Antwoorden / Vragen

Was de prijs op de rekening LAGER