Reis boeken
We hebben net met Tui geboekt en de prijs die we zien is niet de prijs die op de rekening staat...
Ik heb het 3x geprobeerd maar alle dagen gebeurt er hetzelfde.
Als antwoord kreeg ik: Prijzen in de tabel kunnen afwijken van de definitieve boekprijs op de kassabon, dit heeft te maken met vraag en aanbod en het bijwerken van de website. Daardoor kan het voorkomen dat er prijsverschillen te zien zijn.
Dit heb ik met geen andere reisorganisatie ooit meegemaakt en vind dit ook heel vreemd...
Hebben meer mensen dit meegemaakt?
Het lijkt mij dat de prijs en dag die je aanklikt ook de prijs en de dag moet zijn waar je voor kiest.
Met vriendelijke groeten,
Corine
Hallo Djloo52009 ,
De prijs voor een reis, hotel of vliegticket kan per dag of misschien soms zelfs per uur veranderen. Een luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie wil een bepaalde vlucht of reis graag vol krijgen. Dit geldt ook voor hotels. Daardoor kan er prijsverschil zijn als u op verschillende tijden of dagen kijkt naar het aanbod van een reis, vliegticket, hotel of andere accommodatie.
Bron : consuwijzer.nl
helaas NOOIT in het voordeel van de KLANT =
Daar kan ik niks aan doen , lees deze tips eens https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/01-05-2017/goedkoper-vliegen-door-simpele-truc/
Via internet gebeurt dit vaker; niet bij TUI stenen reiswinkel, dan krijg je het voor de gekochte prijs. Kijk b.v. eens bij de KLM, heerlijke lokkertjes, maar als je wilt boeken is die prijs er niet meer. Dat fluctueert zo vlug.
Het lijkt mij dat de prijs en dag die je aanklikt ook de prijs en de dag moet zijn waar je voor kiest.
Dat lijkt mij ook.
Als je voor een bepaalde prijs die op de site aangegeven staat wilt boeken, dan moet die prijs ook op de rekening staan, maar .... weet je wel zeker dat je gelijk hebt?
Uiteraard kunnen prijzen variëren; veel reisorganisaties hanteren 'fluid pricing' (inderdaad: vraag en aanbod).
Nee, heb ik niet meegemaakt, maar ik doe dan ook niet aan boeken bij organisaties met afbraakprijzen. Verder meldt u niets nieuws. U schiet er toch niets mee op om te horen of anderen die op dit forum kijken dit hebben meegemaakt?
Ik heb even op de site gezien. De prijzen rechts zijn hoger dan wat je aanklikt, maar er staat een korting op het lijstje. Met nog een berekening onderaan die per persoon precies gelijk is als de aangegeven prijs.
Bij de prijs komen nog de boekingskosten en het calamiteitenfonds,
Heb je wel goed gekeken?
Het lijkt mij dat, net voordat u op de 'accepteerknop' klikt, de prijs vast moet staan en dat die (!) prijs dus ook gehandhaafd dient te worden.
En als die prijs veranderd, zal dat toch met toestemming van de klant dienen te gebeuren. M.a.w. dat een klant in dat geval kosteloos kan annuleren.
Het kan uiteraard niet zo zijn, dat u die prijs accepteert, en dat een bedrijf die prijs nadien naar believen verhoogt, met gebruik van welke smoes dan ook.
Want als de prijs veranderd, zal er uiteraard (!) altijd een verhoging plaats vinden en nooit een verlaging.
Dit is m.i. gewoon ordinaire misleiding, wat voor naam en/of uitleg er ook aan gegeven wordt.
De prijs van de aangeboden reizen fluctueert inderdaad. De reisorganisaties zeggen dat en ook uit de gegeven reacties blijkt al dat (bijna) iedereen dat wel weet. Wat mij dan alleen wél opvalt is het feit dat de prijzen altijd alleen maar omhoog “fluctueren” en nooit naar beneden.
Ik heb het bij verschillende reisorganisaties geprobeerd: op drie verschillende dagen achter elkaar dagen de beschikbaarheid en de prijzen gecontroleerd. En inderdaad, de prijzen wijken áltijd af van de prijzen waarmee wordt geadverteerd en altijd alleen maar naar boven.
Het wordt tijd dat er wordt ingegrepen en dat deze wijze van klanten belazeren verboden wordt.
Want het is in feite niets anders dan klanten voor de gek houden / misleiden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer