Reis boeken
We hebben net met Tui geboekt en de prijs die we zien is niet de prijs die op de rekening staat...
Ik heb het 3x geprobeerd maar alle dagen gebeurt er hetzelfde.
Als antwoord kreeg ik: Prijzen in de tabel kunnen afwijken van de definitieve boekprijs op de kassabon, dit heeft te maken met vraag en aanbod en het bijwerken van de website. Daardoor kan het voorkomen dat er prijsverschillen te zien zijn.
Dit heb ik met geen andere reisorganisatie ooit meegemaakt en vind dit ook heel vreemd...
Hebben meer mensen dit meegemaakt?
Het lijkt mij dat de prijs en dag die je aanklikt ook de prijs en de dag moet zijn waar je voor kiest.
Met vriendelijke groeten,
Corine
Hallo Djloo52009 ,
De prijs voor een reis, hotel of vliegticket kan per dag of misschien soms zelfs per uur veranderen. Een luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie wil een bepaalde vlucht of reis graag vol krijgen. Dit geldt ook voor hotels. Daardoor kan er prijsverschil zijn als u op verschillende tijden of dagen kijkt naar het aanbod van een reis, vliegticket, hotel of andere accommodatie.
Bron : consuwijzer.nl
helaas NOOIT in het voordeel van de KLANT =
Daar kan ik niks aan doen , lees deze tips eens https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/01-05-2017/goedkoper-vliegen-door-simpele-truc/
Via internet gebeurt dit vaker; niet bij TUI stenen reiswinkel, dan krijg je het voor de gekochte prijs. Kijk b.v. eens bij de KLM, heerlijke lokkertjes, maar als je wilt boeken is die prijs er niet meer. Dat fluctueert zo vlug.
Het lijkt mij dat de prijs en dag die je aanklikt ook de prijs en de dag moet zijn waar je voor kiest.
Dat lijkt mij ook.
Als je voor een bepaalde prijs die op de site aangegeven staat wilt boeken, dan moet die prijs ook op de rekening staan, maar .... weet je wel zeker dat je gelijk hebt?
Uiteraard kunnen prijzen variëren; veel reisorganisaties hanteren 'fluid pricing' (inderdaad: vraag en aanbod).
Nee, heb ik niet meegemaakt, maar ik doe dan ook niet aan boeken bij organisaties met afbraakprijzen. Verder meldt u niets nieuws. U schiet er toch niets mee op om te horen of anderen die op dit forum kijken dit hebben meegemaakt?
Ik heb even op de site gezien. De prijzen rechts zijn hoger dan wat je aanklikt, maar er staat een korting op het lijstje. Met nog een berekening onderaan die per persoon precies gelijk is als de aangegeven prijs.
Bij de prijs komen nog de boekingskosten en het calamiteitenfonds,
Heb je wel goed gekeken?
Het lijkt mij dat, net voordat u op de 'accepteerknop' klikt, de prijs vast moet staan en dat die (!) prijs dus ook gehandhaafd dient te worden.
En als die prijs veranderd, zal dat toch met toestemming van de klant dienen te gebeuren. M.a.w. dat een klant in dat geval kosteloos kan annuleren.
Het kan uiteraard niet zo zijn, dat u die prijs accepteert, en dat een bedrijf die prijs nadien naar believen verhoogt, met gebruik van welke smoes dan ook.
Want als de prijs veranderd, zal er uiteraard (!) altijd een verhoging plaats vinden en nooit een verlaging.
Dit is m.i. gewoon ordinaire misleiding, wat voor naam en/of uitleg er ook aan gegeven wordt.
De prijs van de aangeboden reizen fluctueert inderdaad. De reisorganisaties zeggen dat en ook uit de gegeven reacties blijkt al dat (bijna) iedereen dat wel weet. Wat mij dan alleen wél opvalt is het feit dat de prijzen altijd alleen maar omhoog “fluctueren” en nooit naar beneden.
Ik heb het bij verschillende reisorganisaties geprobeerd: op drie verschillende dagen achter elkaar dagen de beschikbaarheid en de prijzen gecontroleerd. En inderdaad, de prijzen wijken áltijd af van de prijzen waarmee wordt geadverteerd en altijd alleen maar naar boven.
Het wordt tijd dat er wordt ingegrepen en dat deze wijze van klanten belazeren verboden wordt.
Want het is in feite niets anders dan klanten voor de gek houden / misleiden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
De water electrolizer, kraanwater en schadelijke stoffen
De water electrolizer, zou aantonen dat kraanwater(en sommige fleswater) vol zit met allerlei scadelijke stoffen.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer