No
door NotNeev Mar 26, 2020 om 15:25
Vakantie & reizen

Reis De Vakantiediscounter

Hallo, De Vakantiediscounter vraagt ons de tweede termijn te betalen voor een vliegreis naar Kroatie die in mei begint.

We hebben geen zin 263 euro te betalen voor een reis die waarschijnlijk niet doorgaat. Men zegt dat we moeten betalen om hoge annuleringskosten te voorkomen. Het lijkt nogal dwingend.

We hebben per mail gevraagd om uitstel van betaling tot de situatie meer duidelijk is, maar krijgen hierop geen antwoord.

Wat moeten we doen??

Dank, Ton

Betalingsverzoek

Beste heer,

Wij vragen u hierbij om vóór 31 maart 2020 het (restant-)bedrag van €263,00 voor uw vakantie te voldoen.

Wilt u zo vriendelijk zijn hiervoor één van de onderstaande betaallinks te gebruiken?

3780 7 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 26, 2020 om 15:37
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Veenton ,

Veelgestelde vragen ,

Ik moet het restantbedrag van mijn vakantie betalen, moet ik in deze situatie wel betalen?

Wij begrijpen dat je onzeker bent over de doorgang van jouw aanstaande vakantie. De coronacrisis vraagt wat dat betreft veel van jou en alle mensen om jou heen. En ook van ons overigens.

Als de restantbetaling voldaan moet worden, vragen we je deze toch te betalen. Het (op tijd) betalen van de reissom staat los van het eventueel niet doorgaan van de vakantie. Indien je niet tijdig betaalt annuleren wij jouw vakantie en kun je sowieso niet op reis. Dat is misschien ook wel wat je wilt in deze situatie, maar het is wel goed om rekening te houden met het volgende.

Wij berekenen in dit geval namelijk de geldende annuleringskosten altijd door aan de klant. Dit bedrag kan hoger zijn dan de eventuele aanbetaling. Ook kunnen er incassokosten berekend worden wanneer de betaling uitblijft. En feitelijk ben je dan een dief van jouw eigen portemonnee.

Want wanneer er een negatief reisadvies geldt voor jouw bestemming ten tijde van vertrek of er is een invliegverbod, dan zal de reis geannuleerd worden er zijn er gepaste regelingen waardoor je als klant niet zomaar jouw reeds betaalde reissom kwijt bent. Veel reisorganisaties en partners waar we mee samenwerken werken op dit moment daarvoor met een voucher t.w.v. de reissom voor een nieuwe reis na alle corona-perikelen. Deze is – ter bescherming van jou als consument –gedekt door de SGR.

We hopen dat we je hiermee gerust hebben gesteld en dat je ziet dat het juist in jouw voordeel is om de restantbetaling te voldoen.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.vakantiediscounter.nl/service/2020/03/landen-op-slot-coronavirus/#geldkwijt

Vakantiediscounter is aangesloten bij ANVR en SGR ,

Lees ook deze informatie ,

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/moet-ik-mijn-reissom-betalen-als-ik-weet-dat-mijn-vakantie-niet-doorgaat/

lo
door lovewinnie - Mar 26, 2020 om 15:38
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet gewoon betalen. Als de reis niet doorgaat en vanuit hun geannuleerd wordt ( waarschijnlijk) dan krijgt u tegoed bon om later alsnog op vakantie te kunnen .
Soms geld terug . ( Ligt aan de maatschappij)

Bij niet optijd betalen ,dus voor 31 maart wordt u reis automatisch geannuleerd en bent u vakantie en geld kwijt .soms moet u daarnaast alsnog complete reissom betalen ( annulering na bepaalde datum is reissom van 100%) + incasso kosten en Heeft u niks .
Beter dus gewoon betalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2020 om 15:57
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn advies, verwijzend naar de al gegeven info: betalen. Daarna vervolgens afwachten wat er dan gebeurt omdat u formeel gesproken als er geen compensatie wordt geboden een in gebreke stelling kunt doen maar men zal zich dan zeer waarschijnlijk beroepen op overmacht.

De vakantiediscounter voert het ANVR/SGR logo en dan is vooral deze voor u van belang: https://www.sgr.nl/news/sgr-en-anvr-corona-voucher-bij-annulering-of-omboeking/ omdat dit de nu gemaakte compensatieafspraken betreft.

tijger1
door tijger1 - Mar 26, 2020 om 16:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u moet doen? Uw telefoonnummer weghalen.

edrick3
door edrick3 - Mar 26, 2020 om 16:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

En haal je tel.nr. weg. Klik op Bewerken (potloodje)

aurora1
door aurora1 - Mar 26, 2020 om 17:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niemand van ons op het forum zal u bellen neem ik aan. Dus haal svp uw telefoonnummer weg op dit openbare forum als u niet wilt dat er misbruik van gemaakt wordt. Idem voor uw mailadres.
En u moet gewoon betalen. U kunt niet zonder consequenties niet betalen omdat u daar geen zin in heeft.

alfatrion
door alfatrion - Mar 27, 2020 om 10:28
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan een beroep doen op je opschortingsrecht als er een reeel risico is dat de reis niet door zou kunnen gaan. Je moet dan pas betalen op het moment dat zekerheid is verkregen.

Artikel 6:262 BW
1 Komt een der partijen haar verbintenis niet na, dan is de wederpartij bevoegd de nakoming van haar daartegenover staande verplichtingen op te schorten.
2 In geval van gedeeltelijke of niet behoorlijke nakoming is opschorting slechts toegelaten, voor zover de tekortkoming haar rechtvaardigt.

Artikel 6:263 BW
1 De partij die verplicht is het eerst te presteren, is niettemin bevoegd de nakoming van haar verbintenis op te schorten, indien na het sluiten van de overeenkomst te harer kennis gekomen omstandigheden haar goede grond geven te vrezen dat de wederpartij haar daartegenover staande verplichtingen niet zal nakomen.
2 In geval er goede grond bestaat te vrezen dat slechts gedeeltelijk of niet behoorlijk zal worden nagekomen, is de opschorting slechts toegelaten voor zover de tekortkoming haar rechtvaardigt.