Samenjip568
door Samenjip568 May 14, 2020 om 13:18
Vakantie & reizen

Reis omboeken naar volgend jaar. Mag die reis dan duurder zijn?

Ik heb een groepsreis naar China geboekt voor juli 2020. Deze reis gaat niet door. Het reisbureau biedt me nu aan om de reis om te boeken naar juli 2021 maar dan is de reis wel 300 euro duurder. Mag dat?

5194 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 14, 2020 om 13:23
16845 Antwoorden / 202 Vragen

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-vakantie/voordat-de-reis-begint/gevolgen-coronavirus-voor-geboekte-reis?

Het reisbureau mag het uiteraard aanbieden maar u behoeft het niet te accepteren.
U kunt ook kiezen om uw geld terug te vragen hoewel dat dan wel een procedure zal betekeken en de uitkomst ongewis is omdat men bij "de Rechtspraak' geen prioriteit zal geven en zo er veel geld wordt teruggevraagd bij uw reisbusreau een faillissement niet is uitgesloten .

Mijn advies is derhalve: accepteren.

Ka
door Kassagebruiker - May 14, 2020 om 13:24
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, dat mag, er is in de reiswereld "fluid pricing", d.w.z. de prijs op dàt moment. De reis is nu in 2021 duurder, maar een beste kans als u een "last minut" pakt t.z.t. dan kan diezelfde reis € 300 goekoper zijn.

tijger1
door tijger1 - May 14, 2020 om 14:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk mag dat, maar u hoeft diezelfde reis volgend jaar niet te maken.

aurora1
door aurora1 - May 14, 2020 om 16:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja natuurlijk mag dat. En u mag besluiten om alsnog niet meer te gaan. Qua bestemming zou ik dat zeker doen.

lo
door lovewinnie - May 14, 2020 om 18:12
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ja tuurlijk mag dat. Ten eerste liggen de schoolvakanties dan anders en daardoor al duurder

Wij zouden nu betalen 3600 en hij overboeken zelfde datum,  zelfde kamer , zelfde hotel 4500 euro. Heb dus maar geannuleerd en wacht wat corona gaat doen . Eventueel november boeken voor 2021 met vroegboek korting

1paul
door 1paul - May 15, 2020 om 11:54
3144 Antwoorden / 0 Vragen

ja, feitelijk is dit een nieuwe overeenkomst, u mag ook gewoon uw geld terug vragen....

mpbraaksma
door mpbraaksma - May 15, 2020 om 15:07
48 Antwoorden / 0 Vragen

Ja het mag maar u hoeft het niet te accepteren. In dat geval heeft u recht op geld terug.

mo
door mof - May 15, 2020 om 17:37
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja. Als u dit niet wilt mag u uw (aan)betaling terugvragen. De keus is aan u.

lo
door lopaka - May 15, 2020 om 18:41
70 Antwoorden / 47 Vragen

Gewoon je totale bedrag terug vragen als de reis door het reisbureau is geannuleerd. De kans is groot dat dezelfde reis volgend jaar goedkoper wordt.

justmeagain
door justmeagain May 15, 2020 om 23:10
623 Antwoorden / 8 Vragen

Hoezo goedkoper? Minder aanbod van vluchten zal de prijs opdrijven. Net als het geleden verlies tijdens de corona periode.

Tr
door Trostomaat May 16, 2020 om 00:50
239 Antwoorden / Vragen

Het geleden verlies gaat de prijs natuurlijk niet opdrijven. Zo werkt dat niet in de markteconomie. Dan hadden ze net zo goed in het pré-corona tijdperk de reizen fors duurder kunnen maken: pure winst.

lo
door lovewinnie May 16, 2020 om 12:00
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Wordt echt niet ineens veel duurder hoor. Met boeken op juiste moment, juiste tijd heb je nog gewoon de juiste korting.

Als ik in januari mijn reis had geboekt was ik ook dit jaar z'n 4400 euro kwijt geweest voor zelfde vakantie . In november dus stuk lager namelijk 3640 euro.
Prijs komt dus aardig overheen met 2021

tijger1
door tijger1 - May 15, 2020 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Helemaal niet gaan, scheelt nog veel meer geld.