Reisboeking
Op 17 sept. vul ik het boekingsformulier in op de website van de treinreiswinkel voor een stedentrip naar Dresden van 15 tm 18 dec.
Reis plus hotel is € 238 p.p. en zitplaatsreservering € 9,00 p.p.
Op 18 sept. ontvang ik een offerte met een Hotel toeslag van € 40,00 p.p. want het h
otel van eerste voorkeur was al vol. Ze schrappen de zitplaatsreservering van € 9,00. Zodat de extra betaling € 31,00 bedraagt.
Ik ga op 18 sept. telefonisch akkoord met deze offerte. Op de offerte van 18 sept. staat: dit alternatieve aanbod is momenteel beperkt beschikbaar. Wij vragen u z.s.m. te reageren. Na verloop van twee werkdagen kunnen zowel beschikbaarheid als het tarief afwijken.
Op 19 september ontvang ik weer een offerte nu met een hotel toeslag van € 86 p.p. De telefonische toelichting luidt : ja wij maken gebruik van booking.com en blijkbaar is dit een hele populaire periode. Ik zou maar snel boeken als ik u was, want anders gaat de prijs weer om hoog.
Ik zeg dat ik toch een contract met de treinreiswinkel heb en niet met booking.com Maar dat helpt niet. Onder protest ga ik akkoord.
Op 20 sept ontvang ik de factuur met de toeslag van € 86,00. Dezelfde dag betaal ik de aanbetaling. Volgens de mevrouw aan de telefoon kunnen de prijzen nog wijzigen als de offerte nog niet is omgezet in een factuur, ook al ben ik akkoord gegaan met de offerte. Dat vind ik vreemd. Ik vind het vreemd dat nadat ik akkoord gegaan ben met de offerte, het bedrag nog gewijzigd kan worden. Wat is dan nog de waarde van mijn akkoord. Als de treinreiswinkel nog een paar dagen later de geakkoordeerde offerte omgezet had in een factuur, had de prijs nog veel hoger uit kunnen vallen. Graag hoor ik hierover uw mening en wat er in de wet hierover geregeld is. Bij voorbaat dank.
@Eve van Dijk ,
Wijziging aanbod / Vergissingen
Houd rekening met tussentijdse wijzigingen. Kennelijke fouten en vergissingen binden Treinreiswinkel niet.
Voorboeking
Treinreizen kunnen vaak pas 2 of 3 maanden voor vertrek ingeboekt worden. Daarom raden we voorboekingen sterk aan. Wij houden alle data in de gaten. Op het vroegst mogelijke moment boeken we de reserveringen in. Zodra de complete reis geboekt is, ontvangt u van ons de definitieve bevestiging.
Indien de totale ticketprijs 10 % of hoger is dan het offertetarief dan is het mogelijk binnen 3 dagen na ontvangst van de factuur kosteloos te annuleren of wijzigen.
Lees hier de volledige voorwaarden , klik op de rode regels
http://www.treinreiswinkel.nl/voorwaarden
Lees ook bij veelgestelde vragen
http://www.treinreiswinkel.nl/faq
Waarom boekt u dan zelf geen hotel?
kunt u direct uw prijs vastleggen
kijk bij Trivago en Booking.com
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer