IrmaBE
door IrmaBE Sep 19, 2018 om 18:38
Vakantie & reizen

Reisverzekering en geboorte in het buitenland

Beste mensen,

Wij zijn verzekerd bij Meeus/AON voor een doorlopende reisverzekering met annuleringsverzekering en daarnaast ook nog tig andere verzekeringen.

Eind augustus zijn we met 4 personen, 2 bevriende echtparen, op vakantie gegaan. Na 3 dagen belandde ik met het andere echtpaar in de Italiaanse EHBO, omdat zij kramp had en 28wk zwanger was. Na de poging om het uit te stellen bleek dat niet mogelijk en die ochtend is ze bevallen van hun dochter. Onze vakantie op z'n kop en doordat de nieuwe vader dichtsloeg heb ik veel regelwerk op me genomen.
Mijn man ontfermde zich over veel van de maaltijden, ik over het bezoek aan moeder (want mannen waren niet welkom), het contact met diverse instanties etc. We kunnen toch moeilijk zeggen "zoek het maar uit vrienden".

En nu geeft de verzekeraar aan dat we nergens recht op hebben? Graag ontvang ik advies wat te doen. Mijn man en ik hebben graag geholpen, maar gaan zo wel samen naar een burnout toe als we niet alsnog de kans krijgen om uit te rusten.

1891 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 19, 2018 om 18:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij logisch. Hopelijk trakteren de kersverse ouders jullie op een leuk weekendje vanwege de goede zorgen.

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2018 om 18:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

“Naar een burnout toe als we niet alsnog de kans krijgen om uit te rusten”.

Maar die verzekeraar houdt u toch helemaal niet tegen om uit te rusten? Of dacht u nu werkelijk dat u op kosten van de verzekeraar opnieuw met vakantie kon?

Misschien willen uw “vrienden” u als dank wel een weekendje aanbieden. :-((

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 19, 2018 om 18:58
7156 Antwoorden / 3 Vragen

U bent inderdaad niet verzekerd om vrienden bij te staan, het moet u veel voldoening geven dat u en uw man de vrienden te hulp hebt kunnen schieten, daar blijft het bij.
Hopelijk gaat  alles naar wens verder want een geboorte na 28 weken zwangerschap geeft veel nazorg.

marita5
door marita5 - Sep 19, 2018 om 19:05
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Irmabe ,

We kunnen toch moeilijk zeggen "zoek het maar uit vrienden".

Echte vrienden , zijn er om te helpen .
Ik zie niet in wat uw reisverzekering te maken heeft met de bevalling van de vrouw van het bevriend echtpaar .

 Graag ontvang ik advies wat te doen

Kijk in de oogjes van de kleine en vergeet de rest , dit moet u voldoening geven .

tenormin
door tenormin - Sep 19, 2018 om 19:14
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Al had u een gouden "baar" verzekering; in dit geval bedoel ik een baar goud; u denkt toch niet serieus dat er ook maar 1 Verzekerings Maatschappij is die u gaat 'uitbetalen' voor wat vrienden sowieso voor elkaar (moeten) doen? Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat u niet een extra oppepper hebt gekregen om jullie vrienden zo te kunnen helpen, ik zelf zou er vleugels van hebben gekregen: zeker geen burnout. Ga een week lekker vroeg naar bed om uit te rusten.

marita5
door marita5 Sep 19, 2018 om 21:14
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin , als ik een burnout moest krijgen van het helpen van vrienden , liep ik de helft van mijn leven al met een burnout .

tenormin
door tenormin Sep 19, 2018 om 22:14
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn idee @marita5. Maar ook, eerlijk is eerlijk: hoe diep is die vriendschap dan dat je er een vraag hebt over "vergoeding van"?

ne
door neodutchio - Sep 19, 2018 om 20:09
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als u kosten gemaakt hebt kunt u die indienen bij uw vrienden die het weer bij hun reisverzekering kunnen verhalen. En met kosten bedoel ik dan reiskosten van en naar het ziekenhuis, telefoonkosten, e.d. Dat u niet kon genieten van de vakantie is niet verzekerd.
Zuur voor u, maar niets aan te doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 19, 2018 om 21:33
16775 Antwoorden / 202 Vragen

ik over het bezoek aan moeder (want mannen waren niet welkom),???
In Italië? Maar wat zou de verzekeraar dan moeten vergoeden?

Gr
door Grunn1 - Sep 19, 2018 om 23:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik weet niet wat er in de voorwaarden staat van de reisverzekering van uw vrienden maar als zij de kosten wel vergoed krijgen zullen zij als echte vrienden dit graag met u willen delen. Kan ook zijn dat zwangerschap niet gedekt is vanaf een x aantal weken ivm het risico maar dat zullen zij bij hun reisverzekering moeten uitzoeken.
U heeft nergens recht op.

gerbera
door gerbera - Sep 20, 2018 om 11:22
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Echte vrienden help je door dik en dun zonder dat hier wat tegenover hoeft te staan. Iemand helpen moet voldoening geven en daar krijg je echt geen burnout van.

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2018 om 15:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En nu geeft de verzekeraar aan dat we nergens recht op hebben?
Waar dacht je dan recht op te hebben?
Er is toch geen sprake van een annulering?
Dat er van het geplande vakantiegenot weinig terecht gekomen is is duidelijk, maar daar staat de blijdschap van een geboorte toch tegenover?

jo
door jorisw - Sep 23, 2018 om 10:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe gaat het met moeder en dochter?