Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 10:45
Vakantie & reizen
Restitutie van je vakantie maximaal 20%?

Afgelopen augustus zijn wij als gezin 2 weken op vakantie geweest op een camping van Eurocamp aan de Cote d'Azur genaamd La Presqu'ile.
Wat een heerlijke 2 weken in de zon vlakbij het strand had moeten worden, viel praktisch in alles vies tegen. En niet omdat het geen lekker weer was...

Op de website van Eurocamp staat een nette samenvatting van alle faciliteiten op de camping, welke talen ze spreken, hoe dicht de camping bij het strand is, het zwembad, de accomodatie etc. Nu blijkt echter dat 80%!!! van de genoemde faciliteiten of de omschrijving onjuist is. Ter illustratie, zou er een restaurant, cafetaria, pizzeria, ijssalon, supermarkt, bar en speelhal zijn. In de praktijk was er alleen een "restaurant", voor zover je dat mag een restaurant mag noemen, want ze hadden lauter 4 hamburgermenu's, maar dat terzijde. Alle andere genoemde faciliteiten waren simpelweg niet aanwezig.

Het strand is zogenoemd op 400 meter, maar in de praktijk was dit een krappe kilometer. Niet ideaal als je naar het strand wil lopen met je dochter van 3. De camping is een zogenoemde terrassencamping. Staat niet op de website, maar sommige stukken hebben een steiging van 8 a 9%. De step meenemen op vakantie was dus ook kansloos. En de stacaravan...tsja... die stond 5 a 6 graden uit het lood, de toiletbril was los dus dat is balanceren op het toilet, de douchebak liep in 4 minuten vol totdat hij overstroomt, dus langer als 4 minuten douchen is geen optie, en de gootsteen in de keuken liep elke dag vol, dus hebben we ettelijke keren zelf het chifon eraf gehaald zodat het weer doorstroomde.

Daar komt bij dat het personeel alleen maar Frans spreekt (terwijl op de website Frans, Engels en Duits staat), het entertainment ook alleen Frans is, alleen de Franse gasten worden gevraagd voor activiteiten en de Nederlanders en Engelsen worden overslagen, want tsja.... spreken nagenoeg geen Frans, en zo kan ik nog even doorgaan.

Al met al een flinke tegenvaller. De lokale Eurocamp medewerker op de camping was het volmondig met ons eens, en had al van vele Eurocamp gasten klachten hierover gehad. Hij is van mening dat de website verkeerde verwachtingen schept die simpelweg niet worden waargemaakt.

Nu hebben wij bij thuiskomt een klacht ingedient bij Eurocamp. De medewerken gaf in haar eerste schrijven toe dat inderdaad de meeste dingen niet kloppen en dat de faciliteiten er inderdaad niet zijn. Ze bood een restitutie aan van 15%. Die hebben we geweigerd. Simpelweg omdat het onder geen beding in verhouding staat tot de leugen van Eurocamp. Zij counterde met ruim 20% van de reissom, en gaf aan dat we eventueel een weekendje Duinrell ervan konden boeken. Alsof dat in verhouding staat tot de zomervakantie die Eurocamp heeft vergalt. Wij hebben aangegeven dat als je over 80% wilt liegen, je ook maar 80% moet terugbetalen. Zeker als je nu alle recensies terugleest over de camping. Want in 2015 werd in recensies al hierover geschreven, dus Eurocamp heeft al minstens 3 jaar lang geweigerd hier iets aan te doen en hebben moedwillig de vakantie verkocht onder valse voorwendselen. Wij hebben toen onze rechtsbijstand ingeschakeld. Zij hebben alles onderzocht en gaven aan dat er alleen nog de weg naar de geschillencommissie is. Belangrijke kanttekening is dat de rechtsbijstand aangeeft dat op basis van hun ervaring, de geschillencommissie hooguit 10 of 15% restitutie aanbiedt als je in het gelijk wordt gesteld. We konden dus maar beter het bod van 20% pakken, want meer gaat het onder geen beding worden.

Conclusie is dat alle instanties elkaar de hand boven het hoofd houden. Wij vinden dat een grove schande. Reisorganisaties mogen klaarblijkelijk alles bij elkaar liegen, en aan het eind van het verhaal kun je hooguit 20% terugvorderen. In mijn optiek hoort er recht gesproken te worden. Als je de boel in de maling neemt, dan dient er een passende straf te komen. Via de juridische weg lijkt dat niet mogelijk, en dus zijn wij nu de pineut. Wij kunnen ons echter niet voorstellen dat we de enige zijn die hier tegenaan zijn gelopen. Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring? En welke mogelijkheden zijn er om toch het recht aan onze zijde te krijgen?

5555 22 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2018 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw recht krijgen? Ga naar die geschillencommissie is dat al niet te laat is.

Voortaan eerst de reviews lezen en op Google maps kijken, dan had u een aantal zaken al van te voren geweten.

Bijvoorbeeld afstand strand, terrassen, ja dan nee eettentjes en ga maar door.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 29, 2018 om 11:34
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Casper84 ,

. Klachten en geschillen

8.1. Voor klachten tijdens de vakantie die niet ter plaatse (door de campingmedewerkers) kunnen worden opgelost, dient de reiziger onze reisbemiddelaar Camping in Comfort B.V. hiervan telefonisch op de hoogte te stellen. Het telefoonnummer (dag en nacht bereikbaar) staat vermeld in de reispapieren. Op deze manier is Eurocamp alsnog in de gelegenheid de klacht op te lossen. Indien achteraf blijkt dat de reiziger ter plaatse geen melding heeft gemaakt van de fout of onvolkomenheid en geen door de campingmedewerker ondertekende klachtenrapportage heeft ingevuld, verliest hij het recht om een eventuele restitutie van de reissom te vorderen.

8.2. De reiziger verliest bij een vroegtijdige terugreis het recht om een eventuele restitutie van de reissom te vorderen, indien hierover geen aantoonbaar overleg is gepleegd met Camping in Comfort B.V., onze reisbemiddelaar in Nederland.

8.3. Als een klacht niet wordt opgelost, dient deze uiterlijk binnen twee maanden na terugkeer in Nederland schriftelijk en gemotiveerd te worden ingediend bij Camping in Comfort B.V. in Nederland, die uw klacht namens Greenbank Holidays in behandeling zal nemen. Na deze termijn vervalt het recht op restitutie. Zie verder artikel 20 van de ANVR Consumenten-voorwaarden.

8.4. Als een klacht niet tot tevredenheid is opgelost, kan de reiziger tot uiterlijk twaalf maanden na de reis het geschil desgewenst schriftelijk voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (www.sgc.nl). Op alle geschillen tussen de reisorganisatie en de reiziger is het Nederlands recht van toepassing. Uitsluitend een Nederlandse rechter is bevoegd om van deze geschillen kennis te nemen.

Lees hier de Geschillencommissie Reizen Art 6 , klik op de rode regels .

https://www.degeschillencommissie.nl/media/1738/rei-brochure.pdf

https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/reizen/

ne
door neodutchio - Sep 29, 2018 om 11:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dus la jarenlang wordt er geklaagd op internet en toch gaat u daar boeken?
Maar goed, dat 80% niet aanwezig is wil niet zeggen dat u ook 80% terug zal krijgen. Het gaan namelijk om de gederfde vakantie. Hoofddoel is de stacaravan. Daar overnacht en verblijft u. Die is aanwezig. Randzaken die aangeboden worden zijn van minder belang. U zal immers niet de hele dag in een speelhal zitten. Dus dat u daar maar een gedeelte van vergoed krijgt is niet zo vreemd.

Wel een wijze les voor volgend jaar, nadat u een site bekeken heeft en enthousiast geworden bent, eerst de revieuws lezen.

Gr
door Grunn1 - Sep 29, 2018 om 11:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Score volgens Google Maps 3,5 uit 5.
Afstand tot strand inderdaad rond de 400 meter en ja zoals gebruikelijk wordt dit gemeten vanaf de ingang van de camping, vanaf een sta-plaats kan dat natuurlijk verder zijn.
Eenvoudig reviews te vinden en slimmer om zoiets vooraf te doen.

Ca
door Casper84 - Sep 29, 2018 om 11:46
8 Antwoorden / 1 Vragen

@Marita5

dank voor uw reactie. Ik weet de weg naar geschillencommissie wel te vinden. Mijn rechtsbijstand geeft echter aan dat zij nooit eerder een uitspraak hebben gezien die anders uitviel dan 10/15% restitutie. In onze optiek is het een vreemd verhaal dat een geschillencommissie dus blijkbaar onvoldoende naar de inhoud kijkt en dus altijd met standaard restituties op de proppen komt ongeacht de ernst van de zaak.

@Neodutchio

dank voor uw reactie. Wij hebben wel degelijk recensies gelezen, en de meest recente zijn niet eens negatief en benoemen de problemen niet die wij hebben gezien (het is mij een raadsel hoe dat mogelijk is, maar goed). Een recensie uit 2015 stond het wel in vermeld, maar dan moet je door 130 recensies scrollen. No offense, maar voordat ik een vakantie boek ga ik er geen 130 lezen. Je kijkt bij de recente, en als dat daar niet vermeld staat, zie ik geen reden dat het anders kan uitvallen.

U geeft aan dat het uiteindelijk alleen om de stacaravan gaat. Dat is kolder in mijn optiek. Nee ik sta niet de hele dag in een speelhal. Echter je boodschappen wel of niet kunnen halen op een camping heeft wel degelijk invloed. Eveneens de eettentjes. Dit bepaald of je zelf moet koken, of op de camping ook uit eten kan. Dit heeft met een stukje ontzorgen te maken. Wat u zegt is (en ik chargeer), dat zolang ze een stacaravan ergens midden in een weiland zetten, 3 km van de kust, zonder faciliteiten, dat ik ook niet moet zeuren, want het gaat alleen om de stacaravan....

Per slot van rekening betaal je een bedrag dat gebaseerd is op de faciliteiten (moet een 4 sterren camping voorstellen). De faciliteiten zijn in mijn optiek een wezenlijk onderdeel van het vakantieplezier.

ne
door neodutchio Sep 29, 2018 om 12:19
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Zeker nu je alle recensies terug leest. Daarmee suggereert u dat er meerdere klachten zijn. En aangezien u dit achteraf wel hebt gelezen had dit dus ook vooraf gekunt.
Heb even voor u op de site gekeken:
400m van Saint Asile
Strand in de buurt(0,7 km )
Houdt u er rekening mee dat sommige faciliteiten alleen beschikbaar zijn in het hoogseizoen.

Kijk ik naar de foto's zie ik hoogteerschil.

Vervolgens op Zoover gekeken. Afgelopen jaar maar een paar recencies en echt niet zo goed. Van dit jaar staan er geen recencies uit Nederland.

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 15:46
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb rond de 20 recensies vooraf gelezen. Veelal positief, en geen opmerkingen over de tekortkomingen het ontbreken van faciliteiten. Ook verder geen zorgwekkende vermeldingen waar wij van geschrokken zijn. Ik heb bewust ook een aantal negatieve gezocht, om te zien of dit incidenten zijn of dat er en lijn in de klachten zat. Conclusie was dat dat niet het geval is. Bij Eurocamp staan sowieso niet veel recensies, via zoover wel. En ook bij de eurocamp.co.uk is dit te vinden.

Ik vind dat voldoende om een beeld te scheppen. Dat ik achteraf blijkbaar alle 130 recensies had moeten lezen blijkt nu wel. Maar onderaan de streep is dat belachelijk. In de basis hoort een reisorganisatie juiste informatie te verstrekken. Dat is op grote schaal niet gebeurd.

Die inconsequentie van de afstand naar het strand hebben wij ook gezien. In feite is het 900 meter. Zoals ik ook eerder heb vermeld gaat het me niet alleen om de afstand naar het strand. Dat is onvoldoende om een klacht voor in te dienen. Het gaat om de optelsom van alle dingen die niet kloppen. Dat maakt het kwalijk.

Ca
door Casper84 - Sep 29, 2018 om 11:48
8 Antwoorden / 1 Vragen

@epcot

dank voor uw reactie. Afstand is geen 400 meter. Dit betreft de afstand tot een kiezelstrandje. Op de website staat 400 meter naar het zandstrand bij Le Sablettes. Die is echter 900 meter verderop.

Gr
door Grunn1 Sep 29, 2018 om 14:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Volgens de route planner kortste afstand 700 meter lopen maar hemelsbreed ongeveer 400 meter. Kan er niet meer van maken tenzij ik om loop. Je kan op alle slakken zout leggen. Wel apart dat ik een heel klein beetje info over de lokatie en omgeving en reviews binnen 5 minuten gevonden heb iets wat ik zelf altijd doe voor ik wat boek.

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 15:51
8 Antwoorden / 1 Vragen

Je mag van mij gerust zout op slakken leggen. De afstand is 900 meter volgens de routeplanner. Gemeten vanaf de ingang van de camping. Ik ben er geweest, er is geen kortere route. En hemelsbreed doen we niet aan. Dat is niet te lopen en daarmee niet relevant. En zoals ik meerdere keren heb gezegd heb ik mij voldoende van tevoren verdiept, tientallen recente recensies gelezen. Daar was geen negatieve conclusie uit te trekken, anders had ik immers niet geboekt. De research die we hebben gedaan is meer dan voldoende. Nu mensen weten dat ze voor negativiteit moeten zoeken, dan lukt het mij ook wel dat in korte tijd te vinden, maar in de basis ga je niet uit van een doemscenario voordat je een vakantie boekt, en probeer je redelijkerwijs te bekijken of het voldoet. En nog ter aanvulling, want iedereen blijft maar over het strand beginnen. Het gaat mij niet om het strand ansich. Het gaat om het totaal. Er is praktisch over alles gelogen. Dat is waar wij ontevreden over zijn. Niet of het strand 2 of 300 meter verder ligt dan gezegd.

Gr
door Grunn1 Sep 29, 2018 om 18:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Mischien dat jij niet aan hemelsbreed doet maar die 400 meter klopt gewoon en nee ze hoeven niet jouw meet methode te hanteren. Er zit een groot verschil tussen liegen en de waarheid anders interpeteren en dat jij dat anders doet is jouw probleem.
Ik zal je een heel mooi veel voorkomend voorbeeld geven. De camping ligt op 1 km afstand van een geweldige stad met gezellige winkels. Ter plaatse blijkt het centrum met die winkeltjes op 10 km afstand te liggen maar de stadsgrens wel degelijk op 1 km. Is er gelogen? Nee.

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 18:22
8 Antwoorden / 1 Vragen

@epcot, ik begrijp wat je bedoeld, en spelen met woorden kun je inderdaad zo breed trekken als je wilt. De vraag blijft of Eurocamp overal de kantjes van af moet lopen wat betreft de formulering. Helder communiceren wat voor iedereen duidelijk is, scheelt discussies.

Dit is overigens een citaat van de Eurocamp-medewerker zelf op basis van die klacht:

"De afstand tot het strand is inderdaad veel meer dan 400m.  Er is volgens onze medewerker wel een voetpad langs de weg naar het strand."

En je raadt het.... die is 900 meter.

Wat veel duidelijker is, is de kwestie pizzeria, supermarkt, ijssalon, bar, speelhal etc. Die hebben niks met interpretatie te maken. Die zijn er niet, en kun je woordtechnisch ook niet anders uitleggen. Al met al blijf ik van mening dat er teveel niet klopt.

Gr
door Grunn1 Sep 29, 2018 om 23:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik hoef niks te raden maar kan gewoon via Google maps zien en meten hoe groot de afstand is. Het is maar net hoe je meet. Vanaf de ingang is het lopend wel degelijk maar 700 meter, met de auto is het 1500 meter en jawel ik blijf erbij 400 meter hemelsbreed. Elk van deze 3 kunnen en mogen ze gebruiken als afstand tot. Maar als je zelf zo goed kan meten pak Google maps erbij en je zult zien dat ik gelijk heb.

diumenge
door diumenge - Sep 29, 2018 om 11:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat ze over 80% 'liegen' is natuurlijk geen aanleiding om 80% van de betaalde reissom terug te betalen. Een camping die eerlijk was beschreven volgens de faciliteiten die wel geleverd zijn had je natuurlijk nooit kunnen boeken voor 20% van de nu betaalde reissom.

Die foto staat trouwens 90 graden uit het lood ;-)

Ca
door Casper84 - Sep 29, 2018 om 12:13
8 Antwoorden / 1 Vragen

@diumenge

Klopt. De 80% is meer symbolisch. Als ze het juist hadden omschreven, dan kon ik er niet voor 20% van de prijs op vakantie. Ik had mijn vakantie er dan echter ook niet geboekt. Onder aan de streep is het een karige camping. Ik had dan namelijk gekozen voor een andere camping gekozen als ze eerlijk waren geweest. En precies dat is mijn probleem. Ze beinvloeden mensen hun keuze met valse informatie. De keuze voor deze camping is dus gebaseerd op bedrog van Eurocamp. Consequentie is dat je als consument met de gebakken peren zit. Je geld en je zomervakantie draai je er niet mee terug. De reden dat wij meer geld terug willen hebben is puur en alleen omdat wij van mening zijn dat je als reisorganisatie simpelweg niet kan liegen en bedriegen.

Wat betreft de foto... oeps...;-)

diumenge
door diumenge Sep 29, 2018 om 12:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik begrijp het, maar principes kosten op die manier misschien meer geld. Het zal een lange strijd worden om er meer dan 20% uit te halen ben ik bang.

Tr
door Trostomaat Sep 29, 2018 om 14:21
239 Antwoorden / Vragen

20% of De Geschillencommissie. Wat is wijsheid?

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 16:00
8 Antwoorden / 1 Vragen

Beste diumenge. Ik ben het helemaal met u eens. Het zal een lange en lastige strijd worden, maar uit principe moet ik hier tegen in gaan. Als ik die 20% pak, dan laat ik me als klant simpelweg bedonderen. Ik vind dat niet acceptabel.

@trostomaat Das een lastige. Vermoedelijk leiden beide wegen naar hetzelfde. Het wordt nu sowieso via de geschillencommissie gespeeld. Dat is de "normale" juridische weg, dus dat is voor nu de beste optie. Of het een beter resultaat geeft valt te betwijfelen, maar nooit geschoten is altijd mis. Onderaan de streep doe ik dit uit principe zoals hierboven aangegeven.

diumenge
door diumenge Sep 29, 2018 om 17:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Casper84, duidelijk. Succes!

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 17:17
8 Antwoorden / 1 Vragen

@diumenge Thanks! Hopelijk is de voorbarige conclusie van Interpolis onjuist, we gaan het zien. In ieder geval dank voor de feedback.

ne
door neodutchio Sep 30, 2018 om 08:49
5148 Antwoorden / 12 Vragen

@Casper84, u wilt doorgaan met een zaak in de hoop er meer uit te halen? Hoeveel kans heeft u als u dingen gaat roepen als bedrog en liegen?
Als het bedrog zou zijn moet u heel snel aangifte gaan doen bij de politie, het is immers strafbaar. Echter is de juridische term van bedrog iets anders dan wat u hier roept. En dan kom je in het straatje uit van laster en smaad en dat kan u duur komen te staan.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 29, 2018 om 12:28
7182 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt hier ook uw klacht nog naar toe sturen:
https://www.klacht.nl/klacht-melden/#step-1

Ca
door Casper84 - Sep 29, 2018 om 12:43
8 Antwoorden / 1 Vragen

@sjoppie

Dank voor de tip. Ik duik er even in.

ro
door ron503 - Sep 29, 2018 om 13:06
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De samenvatting is vaak mooier dan de accomodatie ansich want als u verder op de site de opties van de accomodatie aanklikt dan kunt u lezen wat er werkelijk geboden wordt. Er is wel een restaurant die bepaalde gerechten aanbiedt maar dat wil nog niet zeggen dat er meerdere restaurants op de camping aanwezig zijn. De caravan staat uit het lood maar in een wat heuvelachtig gebied kan dat zo zijn want het is en blijft een stacaravan die op de grond staat. Voor kinderen vanaf 6 jaar worden er speeldagen georganiseerd maar uw kind van 3 jaar oud kan daar helaas niet aan meedoen. De spreektalen zijn Frans en Engels maar dat wil nog niet zeggen dat iedere medewerker die taal ook beheerst. Ik bergijp best dat de vakantie niet aan uw verwachtingen heeft voldaan maar zou het kunnen zijn dat u de lat van de verwachtingen te hoog heeft gelegd want een camping is niet te vergelijken met een vier sterren hotel. Het is wel zo dat u de klachten al tijdens de vakantie heeft geventileerd maar pas na de vakantie een klachtenformulier heeft ingediend. Blijkbaar heeft u gedurende de vakantie wel van de caravan en sommige facaliteiten gebruik gemaakt en wil u achteraf een vergoeding voor een vakantie die niet helemaal naar uw zin was. U kunt het wel een schande van de reisorganisaties vinden maar zij kunnen niet garanderen dat elke vakantie perfect zal verlopen want de vakantiegangers bepalen zelf het verloop van de vakantie en storen zich vaak niet aan bijvoorbeeld 500 meter verder lopen naar het stralend witte strand.

Tr
door Trostomaat - Sep 29, 2018 om 13:20
239 Antwoorden / Vragen

Waarom laat u 2 weken u vakantie vergallen door een flutaccommodatie?
Niemand heeft u verplicht daar te blijven en toch deed u dat.
Raar verhaal. Vakantiegangers die het écht zo ellendig vinden, gaan natuurlijk meteen weg in plaats van zich daar op te laten sluiten.
Ik denk dat het wel meevalt en dat u stiekem gewoon genoten heeft van uw vakantie. U heeft er, terecht, het beste van gemaakt. Zou ik ook dan.

Ik zou zeggen pak die 20% en neem deze les mee voor de volgende keer dat u boekt.
Uw conclusie over de geschillencommissie raakt overigens kant noch wel. Dat uw adviseur nooit eerder een uitspraak heeft gezien die anders uitviel dan 10 tot 15% restitutie, rechtvaardigt geenszins de conclusie dat de commissie onvoldoende naar de inhoud kijkt en dus altijd met standaard restituties op de proppen komt ongeacht de ernst van de zaak. Het kan ook dat 10 tot 15% in die gevallen een juiste tegemoetkoming is, juist op basis van inhoud en ernst van de zaak.

Ca
door Casper84 - Sep 29, 2018 om 13:34
8 Antwoorden / 1 Vragen

@ron503

Met alle respect, maar wat u zegt is echt te krom voor woorden. U zegt, de omschrijving is vaak mooier dan de werkelijkheid. Even plat gezegd vindt u het dus acceptabel dat een bedrijf/reisorganisatie alles bij elkaar mag verzinnen om het maar mooi aan te kleden, maar je als consument er maar vooral niks van mag vinden, want tsja... zo gaat dat nou eenmaal bij een verkooppraatje. Nonsens! Een leugen is een leugen en nimmer acceptabel.

Wat betreft de faciliteiten weet ik niet waar u kijkt, maar er staan meerdere faciliteiten vermeld, namelijk een restaurant, pizzeria, ijssalon en bar. Er was alleen een restaurant. De andere 3 staan wel degelijk op de website, maar zijn simpelweg niet fysiek aanwezig op de camping.

De spreektalen, eveneens vermeld op de website zijn Frans, Duits en Engels. Dat niet iedereen even vloeiend daar in is, is prima. Maar simpelweg niemand, ik herhaal niemand, sprak een andere taal dan Frans. En dat is wel kwalijk.

Dat mijn verwachtingen te hoog zijn heeft hier helemaal niks mee te maken. Ik boek een vakantie op basis van de door hun gestelde faciliteiten. Als die er dan niet zijn, dan heb ik ieder recht ze daar aansprakelijk voor te stellen. U doet het af alsof ik praat over een niemandalletje, terwijl praktisch alles is verzonnen door de reisorganisatie.

Wat betreft de klacht, hebben wij die niet alleen geventileerd op de camping zelf, maar er is tijdens onze vakantie toen ook een klacht ingediend bij het hoofdkantoor, plus dat de medewerker van Eurocamp (een engelsman) bij zijn hoofdkantoor in Engeland diezelfde klacht heeft neergelegd, aangezien er vele Engelse gezinnen waren die dezelfde klachten hadden. Bij thuiskomst hebben wij nogmaals telefonisch en per email onze klacht bij de organisatie neergelegd.

Dat wij inderdaad tijdens de vakantie gebruikt hebben gemaakt van de stacaravan is juist. Als u de algemene voorwaarden leest op de website, dan krijg je als consument geen restitutie als u de camping vroegtijdig verlaat. Niet echt bepaald een keuze dus. Of ik ga eerder weg omdat ik het er niet mee eens ben. Maar dan ben ik alles kwijt. Of ik zing het uit, met tegenzin, en kan eventueel nog aanspraak maken. Lastig om mij dan te verwijten dat ik ben blijven zitten.

Dat niet iedereen het vervelend vindt om verder te lopen naar een strand begrijp ik. Ik zou er ook geen halszaak van maken als dat het enige was. Evengoed dat de stacaravan uit het lood staat. Het is geen immens probleem, maar beweren dat ze hem niet recht kunnen zetten omdat hij op een heuvel staat.... Probleem is dat het 1 van de vele problemen is. En dat alles uit basis een groot verzinsel is van Eurocamp. Dat is wat ons frustreert. U maakt er echter een smaakkwestie van. Namelijk dat de 1 het wel leuk kan vinden, maar een ander niet. Dit is onjuist. Dat een ander het slikt dat ze bedrogen worden, is mij prima. Ik vind nog steeds dat je als mens of organisatie altijd eerlijk moet zijn. Ik moet geen 130 recensies lezen, google maps checken, duizenden foto's bekijken via google om te beoordelen of iemand mij bedriegt of niet. Een bedrijf als Eurocamp hoort simpelweg de boel niet bij elkaar te verzinnen. En op basis van de 20 recensies die ik wél heb gelezen van tevoren, op basis van de foto's van de website en op basis van google maps heb ik niet kunnen voorzien dat er niks van klopte.

Ca
door Casper84 - Sep 29, 2018 om 13:43
8 Antwoorden / 1 Vragen

@trostomaat

Ik citeer even uit het stukje dat ik naar  @ron503 schreef: "Dat wij inderdaad tijdens de vakantie gebruikt hebben gemaakt van de stacaravan is juist. Als u de algemene voorwaarden leest op de website, dan krijg je als consument geen restitutie als u de camping vroegtijdig verlaat. Niet echt bepaald een keuze dus. Of ik ga eerder weg omdat ik het er niet mee eens ben. Maar dan ben ik alles kwijt. Of ik zing het uit, met tegenzin, en kan eventueel nog aanspraak maken. Lastig om mij dan te verwijten dat ik ben blijven zitten."

Dus concluderen dat ik ook wel weg kon gaan is nergens op gebaseerd. Dat u beweerd dat ik er stiekem van genoten heb... Volslagen kolder. Gaat nergens over.

Wat betreft de geschillencommissie is niet gestoeld op onzin, maar op basis van het advies dat Interpolis aan ons verschaft. Zij geven aan dat de kans op een beter resultaat praktisch nihil is ten opzichte van wat we nu hebben. Maar weet u wat, we gaan er achter komen. Het verzoek ligt er, dus de rechtsbijstand gaat dit voorleggen bij de geschillencommissie. Ik zal het laten weten wat de uitkomst is als het zover is.

Tr
door Trostomaat Sep 29, 2018 om 14:04
239 Antwoorden / Vragen

Dus u moest al deze ellende wel trotseren en twee weken van uw leven later verpesten omdat u anders geen aanspraak meer kon maken op een tegemoetkoming?
Bizarre redenering en volstrekt onzinnig.

Ik verwijt u helemaal niet dat u bent blijven zitten. Ik zeg alleen dat het feit dát u bent blijven zitten uw verhaal ongeloofwaardig maakt omdat het aantoont dat het allemaal wel mee viel. U heeft immers toch nog kunnen genieten van de vakantie. Zo erg was het nu toch ook weer niet.

U bevestigt mijn conclusie door uzelf nu in allerlei bochten te gaan wringen om uit te leggen dat u ondanks deze martelgang geen keuze had: u moest de ellende wel doorstaan omdat u anders uw vergoeding mis zou lopen.
Ziet u dan niet in hoe belachelijk deze redenering van u is?
U redenering klopt alleen als het doel 'schadevergoeding' is. Als het doel 'genieten van vakantie' is, dan gaat u in zo'n geval gewoon weg.
Uw conclusie wat betreft de geschillencommissie is onzin. Dat zei ik. U trok de conclusie dat de commissie onvoldoende naar de inhoud kijkt en ongeacht de ernst van de zaak tot standaarduitspraken komt. U verzuimde dat echter aan te tonen.

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 16:06
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga het nogmaals uitleggen. Dit zijn de algemene voorwaaren van Eurocamp:

8.2. De reiziger verliest bij een vroegtijdige terugreis het recht om een eventuele restitutie van de reissom te vorderen, indien hierover geen aantoonbaar overleg is gepleegd met Camping in Comfort B.V., onze reisbemiddelaar in Nederland.

Er is overleg gepleegd, maar simpelweg geen vrijbrief gegeven om terug te keren, dus zoals gezegd, geen optie. Dus u mag het van mij ongeloofwaardig vinden, maar feiten zijn feiten, en liegen over een leuke vakantie om er geld uit te slaan?.... Das wel erg treurig.

Daar komt bij dat wij op de terugreis een stop hadden geboekt nabij Parijs voor 4 dagen. Eerder teruggaan zou eveneens betekenen terug naar Nederland, en dan na 2 weken 1200 kilometer extra maken om in Parijs te komen. Gaat Eurocamp dat ook vergoeden denkt u?

Wat betreft de Geschillencommissie, nogmaals een herhaling, Interpolis geeft aan dat dit een kansloos verhaal is. Ik herhaal Interpolis. Dus niet ik. Zij willen liever de strijd niet aangaan, omdat in hun optiek (op basis van HUN ervaring) dit geen kans van slagen heeft om er meer uit te halen.

Tr
door Trostomaat Sep 29, 2018 om 17:19
239 Antwoorden / Vragen

Het blijft een kletsverhaal.
U klopt de klacht op dat het erop lijkt dat u welhaast in onmenselijke omstandigheden in deze accommodatie heeft moeten verblijven. Maar u bént gebleven. Dat maakt u klacht, of althans de overdrijving ervan, ongeloofwaardig.
U had de vrijheid daar niet de verblijven. Een verstandig mens vertrekt als de situatie zo erbarmelijk is als u doet voorkomen.
Vervolgens verstrekt u onjuiste informatie over de algemene voorwaarden: bij een vroegtijdige terugreis zou uw recht op compensatie verliezen. Nog afgezien van het feit dat dit beding in de algemene voorwaarden door een rechter ongetwijfeld als onredelijk bezwarend zal worden beoordeeld, is de informatie die u geeft niet juist. U zou het recht om restitutie te vorderen alleen verspelen indien er geen overleg is gepleegd. Dat 'vergat' u er gemakshalve bij te zeggen.
Niemand heeft het hier bovendien over het aanvaarden van 'een vroegtijdige terugreis'. Het ging over het een voorgezet verblijf op de accommodatie of een vertrek naar elders (een andere accommodatie bijvoorbeeld). U koos ervoor uw verblijf te continueren. Mijn punt was dat die keuze aantoont dat het allemaal wel meeviel (wat overigens in lijn is met de beschrijving van de klacht: het valt wel mee). U heeft er het beste van gemaakt en met uw gezin, ondanks alles, toch nog genoten van de vakantie. Een verstandige keuze. Een restitutie van 20% is een vorstelijke compensatie. Mijn advies: met beide handen aanpakken (en misschien nooit meer boeken bij Eurocamp als u dat beter acht).

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 17:29
8 Antwoorden / 1 Vragen

@trostomaat, ik denk dat u dingen niet goed lees of interpreteerd. Het voelt een beetje als herhalen, maar goed.
Ik vergat niet gemakshalve te vermelden dat er overleg dient plaats te vinden. Ik benoem het zelfs. Er is vanuit Eurocamp geen groen licht gegeven voor een terugreis, voor een andere accomodatie of wat dan ook. Of een rechter dat wel of niet onredelijk bezwarend zal vinden is niet iets wat ik tijdens mijn vakantie kan afwegen. Daar komt bij dat Eurocamp logischer wijs niet verantwoordelijk is voor wat ik plan op mijn terugreis. De kans dat zij mij vroegtijdig naar huis laten gaan is 1. Maar dat ik dan van Nederland weer naar Parijs heen en weer moeten reizen is niet hun probleem. Wel de mijne. De daarmee gemoeide kosten kan ik dan vermoedelijk ook niet verhalen, dus wordt een extra kostenpost. Die ik vervolgens weer van de restitutie kan afhalen. Dus mij neerzetten als leugenaar gaat nergens over. Niemand beweerd eveneens dat ik niks heb teruggekregen voor de vakantie. Dat 100% wordt gecrediteerd is niet aannemelijk en eveneens niet redelijk. Maar 20% is dat ook niet.

Nog ter aanvulling wordt ik beetje moe van iedereen die blijft roepen dat wij het zelf allemaal vinden meevallen. Dat is kletskoek. Ik weet zelf dondersgoed of ik iets wel of niet vindt meevallen. Ik laat mij geen onzin in de mond leggen en hem evenmin beweerd dat ik het zelf wel vindt meevallen.

Tr
door Trostomaat Sep 29, 2018 om 17:46
239 Antwoorden / Vragen

U benoemde het pas in derde instantie, na kritiek.
U geeft hier opnieuw een misleidende voorstelling van zaken alsof u door Eurocamp gegijzeld werd. Niets is minder waar. U was vrij te gaan en te staan waar u wilde. De suggestie dat u toestemming nodig heeft van Eurocamp om naar elders te vertrekken is onzin. Zij kunnen u niet dwingen te blijven, ook niet op straffe van het niet in aanmerking komen voor restitutie. De voorwaarden steunen Eurocamp daarin niet.

Feit is dat u bent gebleven. De volle periode. En de conclusie daaruit kan alleen maar zijn dat het met de ellende wel meeviel.
20% is een vorstelijke compensatie. Meer krijgt u vast niet bij de geschillencommissie. Wellicht wel minder als de reisorganisatie het laatste aanbod intrekt (omdat u er geen gebruik van maakt) en terugvalt op het eerder gedane aanbod van 15% wat men kennelijk redelijk achtte voor de erkende tekortkomingen, en de commissie daarin meegaat.
Wat gaat u eisen bij de geschillencommissie?

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 18:02
8 Antwoorden / 1 Vragen

@trostomaat ik benoem het helemaal niet in 3e instantie, en dit blijft een herhaling van zetten. Het wordt voorgelegd aan de geschillencommissie en dan zullen wij zien.

Tr
door Trostomaat Sep 29, 2018 om 18:14
239 Antwoorden / Vragen

U liet het de twee keer daarvoor wel degelijk achterwege.
Wat gaat u nu eisen en op grond waarvan?
Dat een restaurant dat ook ijsjes verkoopt geen ijssalon is? En dat een restaurant dat ook pizza op het menu heeft staan geen pizzeria genoemd mag worden? En dat de afstand van 400 m naar het strand de hemelsbrede afstand is, terwijl het in werkelijkheid wel 650 m lopen is om op het mooie witte strandje te komen?
Mijn voorspelling: wie het onderste uit de kan wil hebben.....

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 18:24
8 Antwoorden / 1 Vragen

U mag van mij alles bagataliseren en afvlakken. Feiten blijven feiten. En in de basis hoor je als bedrijf zijnde niet de boel bij elkaar te verzinnen om je product of dienst te verkopen. Eerlijkheid duurt het langst.....

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2018 om 13:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u de boel van te voren niet goed controleert, zult u nog vele teleurstellende vakanties ervaren.

En met hier klagen, schiet u helemaal niets op, daarvoor is die geschilkencommissie nou juist ingesteld.

Ca
door Casper84 - Sep 29, 2018 om 13:50
8 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1

waar baseert u zich op dat ik niks van tevoren gechecked heb? Ik geef duidelijk aan dat ik wel degelijk research gedaan heb.

Dan nog verbaas ik mij over uw opmerking. U verwijt mij niet/onvoldoende te checken van tevoren. Maar is het niet zo dat iedereen van zijn "papa en mama" leert dat je niet mag liegen? De basis van het probleem is niet of ik wel voldoende controle doe, maar dat een bedrijf de boel bedonderd. Volgens mij loopt iedereen daaraan voorbij. Iedereen is echter drukker mij verantwoordelijk te maken voor het bedrog, maar ik heb de informatie op de website niet geschreven. De omgekeerde wereld....

Ik vraag om advies en naar welke ervaringen andere mensen hiermee hebben, maar ik spreek meer met de advocaat van de duivel blijkbaar.

Tr
door Trostomaat Sep 29, 2018 om 14:15
239 Antwoorden / Vragen

Het geven van goed advies en het spelen van advocaat van de duivel, sluiten elkaar niet uit, zoals u hier kunt zien.
Ja, er klopte iets niet aan de accommodatie.
De reisorganisator erkent dat ook en biedt u aan 20% van de reissom te vergoeden.
Maak uw keuze!

Gr
door Grunn1 Sep 29, 2018 om 15:12
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@casper84, in minder dan 5 minuten heb ik al genoeg info gevonden over de lokatie en omgeving om deze camping niet te boeken indien ik zo veeleisend  als u zou zijn. Sorrie voor deze opmerking maar ik meen het wel.
U stelt verder dat liegen niet hoort maar je kan op veel manieren de waarheid vertellen terwijl de opvatting hierover door ieder anders kan zijn. Wat voor de 1 groot is is voor een ander nog steeds klein. Als terplaatste een restaurant is die pizza’s en ijs verkoopt en ook nog hamburgers en de eigenaar noemt dit een pizzeria, ijssalon en hamburger restaurant dan heeft ie nog gelijk ook ook al ziet u dat anders.

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2018 om 15:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U wilt helemaal geen advies, maar alleen maar klagen. Want naar de geschillencommissie wilt u niet. En dan houdt het op.

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 16:12
8 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1, dan moet u beter lezen. Het verzoek bij de rechtsbijstand is al ingediend om naar de geschillencommissie te gaan. Er wordt alleen een scenario geschetst dat dit het resultaat niet beinvloed. Om die reden de vraag wat een eventuele vervolgstap kan zijn.

@epcot ik hoor wat u zegt, maar onderaan de streep heet dat gewoon liegen. Ik wil best op de stoel gaan zitten van de reisorganisatie, maar dan blijft dit een te opgeklopt verhaal. Dus met interpretatie heeft dit niet zoveel te maken. Een restaurant is een restaurant. Mits ze ook pizza's op het menu hebben vind ik dat prima. Maar maak er dan geen pizzeria van. En welk restaurant heeft geen ijs als toetje op het menu staan... Maar dat maakt dat restaurant toch ook geen ijssalon.

Tr
door Trostomaat Sep 29, 2018 om 17:09
239 Antwoorden / Vragen

'Mits ze ook pizza's op het menu hebben vind ik dat prima. Maar maak er dan geen pizzeria van. En welk restaurant heeft geen ijs als toetje op het menu staan... Maar dat maakt dat restaurant toch ook geen ijssalon.'
Daar heeft u natuurlijk gelijk in.
Maar een restitutie van 20% hiervoor is een vorstelijke compensatie.
Inderdaad onwaarschijnlijk dat u zo'n ruimhartige tegemoetkoming krijgt bij een gang naar de geschillencommissie. En terecht lijkt mij.

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 17:15
8 Antwoorden / 1 Vragen

@trostomaat wat betreft de restitutie verschillen we van mening. Ik vind persoonlijk die 20% bijzonder laag. Ik zal voor nu de uitslag via de geschillencommissie afwachten om te zien of dit toch anders zal gaan uitvallen.

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2018 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u begrijpt het niet zo best. Uw rechtsbijstandverzekering heeft helemaal geen zin in die flauwekul om misschien nog vijf procent er meer uit te peuren dan dat u is aangeboden, want daarvoor moeten ze aan het werk.

En voor een beroep op de geschillencommissie hebt u helemaal geen rechtsbijstand nodig. U hebt een “verschrikkelijke” vakantie gehad en u zult dat daar zelf over het voetlicht moeten brengen.

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 18:05
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp het prima. Allereerst interesseert het me helemaal niks wat mijn rechtsbijstand vindt. Ze hebben niks te vinden. Je betaald voor je verzekering, dus als ik er rechtmatig gebruik van wil maken, dan dienen ze dat te doen.

Of ik voor een beroep dan wel of niet rechtsbijstand nodig heb, maakt niks uit. Het dossier ligt bij Interpolis, en zij pakken dit verder op. En als ik persoonlijk dingen moet aanvullen richting de geschillencommissie, dan schroom ik niet dat te doen.

Tr
door Trostomaat Sep 29, 2018 om 18:18
239 Antwoorden / Vragen

@Casper84, u vindt '20% bijzonder laag', maar u geeft niet aan wat dan wel gepast is en waarom. U heeft toch wel genoten van uw vakantie?

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 18:26
8 Antwoorden / 1 Vragen

@trostomaat, ik heb aangegeven wat ik terug wil hebben zoals in de originele vraag vermeld staat. En heb ik genoten van de vakantie? Nee.

Tr
door Trostomaat Sep 29, 2018 om 18:32
239 Antwoorden / Vragen

@Casper84, die 80% was niet echt een serieuze claim, en in ieder geval niet serieus onderbouwd. Later gaf u bovendien aan dat die 80% 'symbolisch' was. Daar hoeft u bij de geschillencommissie natuurlijk niet mee aan te komen.

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 18:39
8 Antwoorden / 1 Vragen

@trostomaat over die 80% kunnen we twisten. U vindt het geen serieus onderbouwde claim. Ik vind de 20% van hun zijde geen serieus onderbouwde claim. Hopelijk vinden we elkaar ergens daar tussenin. En niet onbelangrijk, stopt Eurocamp met ondeugdelijke verkooppraatjes op hun website, en worden transparanter over wat er wel en niet is. Niemand zit immers te wachten op een vakantiebestemming die van alle kanten niet klopt.

ne
door neodutchio Sep 30, 2018 om 08:52
5148 Antwoorden / 12 Vragen

@Casper84, even een kleine nuance: Genoten hebben van de vakantie wil niet het verleden tijd woord van genieten. Het is dat u daar verbleven bent. U hebt derving gehad van het vakantiegenot en dat wordt gecompenseerd.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 29, 2018 om 15:07
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@casper84 ,

De Eurocamp reisvoorwaarden

De reizen in dit programma worden onder de merknaam Eurocamp georganiseerd door Greenbank Holidays Ltd, Chelford House, Gadbrook Park, Rudheath Way, Northwich, Cheshire CW9 7LN, England. Geregistreerd in Engeland & Wales onder nr. 1160442 Uw Eurocamp vakantie valt onder de verantwoordelijkheid van Greenbank Holidays Ltd.

De verkoop in Nederland geschiedt door bemiddeling van Camping in Comfort BV, Zonnehof 43, 3811 ND Amersfoort, telefoonnummer +31 (0)33 460 27 27, ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel in Amersfoort onder nummer 31026623.

Hoofdkantoor is gevestigd in Engeland , neem eens contact op met ECC , niet geschoten is altijd mis .

https://www.eccnederland.nl/nl

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 15:39
8 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Marita5,

dank voor de tip. Ga dit zeker proberen!

marita5
door marita5 Sep 29, 2018 om 17:29
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6 .

panter22
door panter22 - Sep 29, 2018 om 17:52
6599 Antwoorden / Vragen

Je wilt 80% van je geld terug. Een aanbod van 20% heb je afgeslagen ondanks het advies van de rbv.
Bij de geschillencommissie kun je max 15 % terug krijgen.
En nu verwacht je dat de rbv voor jou naar de geschillencommissie gaat om die 80% terug te krijgen.
Lijkt mij niet realistisch.
Wil je wat veranderen, dan zul je zelf aan de bak moeten. en een aktie starten voor ontevreden vakantiegangers.

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 18:09
8 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Panter22 dank voor de feedback. Realistisch of niet, dit is in eerste instantie de juridische weg die ik dien te volgen, dus dat doen we dan braaf. Ik verwacht inderdaad geen beter resultaat, maar op basis van die aanname moet ik niet verzaken de juridische weg te vervolgen. Het resultaat van de geschillencommissie wachten we daarin eerst af. Mits dit niet slaagt, dan zullen we op persoonlijke basis dit inderdaad moeten aanpakken.

panter22
door panter22 Sep 29, 2018 om 18:25
6599 Antwoorden / Vragen

Gaat die rbv wel voor je aan de slag nu je het bod hebt afgeslagen?

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 18:43
8 Antwoorden / 1 Vragen

@panter22, ja ze zijn er al mee aan de slag. Ze hebben alleen wel een scenario geschetst over waar het toe kan leiden.

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2018 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@casper U zult “tenzij” bedoelen, niet “mits”.

Ca
door Casper84 Sep 29, 2018 om 19:43
8 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1.... werkelijk? En dan mij betitelen als iemand die hier alleen maar komt om te zeuren....

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2018 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Werkelijk? U stelt het tegenovergestelde, maar maakt niet uit, deed die camping ook.

Tr
door Trostomaat Sep 29, 2018 om 22:34
239 Antwoorden / Vragen

Als u het tegenovergestelde zegt van wat u bedoelt (vanwege beperkte taalbeheersing) dan gaat er iets fout. Terecht dat daar dan een opmerking overkomt. Niet om te zeuren, maar om u te helpen en duidelijkheid te creëren en zo misverstanden te voorkomen. Ik zou zeggen  dat dankbaarheid daar op zijn plaats is.

ne
door neodutchio - Sep 29, 2018 om 21:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

*Een restaurant wat u geen restaurant wil noemen vanwege het aanbod. Dat maakt het niet geen restaurant.
*De rest niet aanwezig? Geen idee. Wie weet een luik aan de achterkant om pizza of ijs af te halen?
*Het strand op 400 meter zegt niet dat het ook 400 meter lopen is.
*Het is een terrassencamping en dat is niet vermeld. Waarom moet dat vermeld worden? En waarom kon u op de foto's geen hoogtverschil zien?
*Sommige stukken hadden een stijging van 8 a 9%. Dat heeft u zelf gemeten? En als sommige stukken dat hadden, waarom was de step dan overal onbruikbaar?
*De caravan stond iets uit het lood. Melding van gemaakt dat het onhoudbaar was om daar te verblijven? Ook gesommeerd dat er iemand van de technische dienst moest langskomen om de wc bril te repareren? En als u dat gedaan heeft, waarom niet elke dag blijven klagen tot het opgelost is?
*De afvoeren die niet doorliepen, ook niet over blijven klagen? Het klinkt echt als een horrorcaravan. U bent niet 's nachts uit bed gevallen? Het smoesje dat u gebruikt dat u geen toestemming had om eerder te vertrekken is natuurlijk kolder. Als ik in een onbewoonbare caravan gestopt zou worden en de camping en reisorganisatie doen niets om het op te lossen, dan vertrek ik. En bij voldoende bewijs is er geen jurist te vinden die deze zaak niet aan zou durven. Vandaar dat vele hier twijfels hebben bij uw verhaal. U verblijft 2 weken in een caravan die "nauwelijks" bewoonbaar is.
*Personeel sprak alleen Frans. U vertelde ook dat het daar stikte van de Engelsen. En iedereen klaagde daar over? En u hebt ook iedereen gesproken van de camping aangezien u stellig zegt dat niemand een andere taal sprak.
*U geeft aan recensies gelezen te hebben. Als ik kijk naar Nederlandse recensies dan zijn die minimaal 1 jaar oud en niet echt lovend. Vreemd genoeg alleen Franse recensies die wel goed zijn.

Uw vakantie is compleet vergalt, dat zegt u zelf. Maar nergens kan ik opmaken dat u er alles aan gedaan hebt om een leuke vakantie te hebben. Zoals al genoemd is wellicht uw verwachting iets te hoog geweest. Daarbij, het was vakantie. Daar hoort ook bij dat je dingen moet accepteren en mee moet leven. Zo ben ik in Hongarije nog geen hotel tegengekomen met een douchekop die blijft hangen. Maak ik mij daar nog druk om? Nee, dat hoort er bij. Heuvels en bergen rond de cote d'Azur? Natuurlijk heb je die daar, al vele jaren. Lange file's op zwarte zaterdag? Wel als je de verkeerde routes neemt.
Maar goed, het reisbureau is het met u eens dat er een gederft genot is geweest. Een royale 20% krijgt u daarvoor. De rechtsbijstand ziet er niet echt heil in, dus kunt u 2 dingen doen: toch gaan strijden, of u er gewoon bij neerleggen. Van die 20% lekker een paar daagjes weg in de herfst- of kerstvakantie en u kunt opgewekt weer gaan zoeken naar een mooie vakantiebestemming voor 2019.

panter22
door panter22 - Sep 30, 2018 om 10:21
6599 Antwoorden / Vragen

Trieste foto van de supermarkt. Alleen het hoogst noodzakelijke is nog aanwezig.
Waar heb jij je boodschappen gedaan? In de grote supermarkt in een dorp verderop waar je alles veel goedkoper kunt krijgen?
Daar zal de supermarkt op de camping aan ten onder zijn gegaan.
Zo ook met de andere faciliteiten. Is er een goed restaurant in de buurt dan ga je niet in de kantine van de camping eten.
Je gaat naar een niet al te grote camping. Dat is net als in een klein dorp in Nederland. Voorzieningen verdwijnen omdat mensen elders gaan kopen. Gevolg is dat er steeds minder te krijgen is op de camping.
En je moet niet vergeten dat je niet in een super de luxe Nederlands vakantiepark zit.
Die caravan was op een losse wc bril en een langzaam lopende afvoer na, in orde.
Dus een goed bed, voldoende pannen en bestek.
Het bleek achteraf geen supercamping te zijn, maar je vakantie hierdoor te laten vergallen?
Wat had Eurocamp dan volgens jou moeten doen?

mo
door mof - Oct 1, 2018 om 13:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U bent pas na uw vakantie gaan klagen bij eurocamp. Als u bij aankomst stante pede terug was gekeerd had u sterker gestaan. Nu heeft u een deel van het aanbod dat wel geregeld was verbruikt. Dan krijgt u uiteraard meer een klein beetje korting.

He
door Helen 66 - Oct 1, 2018 om 15:12
119 Antwoorden / Vragen

Heeft u een rechtsbijstand verzekering?