ficus
door ficus Feb 23, 2017 om 19:30
Vakantie & reizen

Rustig Kreta

Ik zit er aan te denken om naar Kreta op vakantie te gaan.  Ik ben vaker in Griekenland geweest, maar nog nooit op Kreta. Nu heeft Kreta een bepaalde reputatie,die mij niet aanstaat. Alleen Kreta is zo groot en heeft echt heel veel te bieden, ook op archeologisch vlak. Ik heb gewoon ook weer zin in een echte grote Archeologische vindplaats. Efeze, Delphi, Olympus, Arkopolis van Athene, Oud Korinthe enzovoort heb ik al bezocht, dus op dat gebied ben ik al heel erg verwend.
Mijn vraag is heel simpel. Welke toeristische plaatsen op Kreta zijn nog wel rustig. Ik heb absoluut geen zin in Chersonissos met allemaal discotheken. Daar voor ben ik te oud en dat is mijn nachtmerrie op het gebied van vakantie
Om voorbeelden te geven van plaatsen in Griekenland waar ik ben geweest en die me uitstekend zijn bevallen, noem ik een paar
Kalamaki op Zakinthos
Skala Kaloni op Lesbos
Pythagorion op Samos
Zijn er op Kreta ook plaatsen die met de bovenstaande plaatsen enigszins te vergelijken zijn?

3744 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2017 om 19:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat dacht u van Google? Zoek daar eens op Kreta. Of wat dacht u van een reisbureau?

tenormin
door tenormin - Feb 23, 2017 om 19:52
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien is Mirtos iets voor u, kleinschalig en veel rustiger dan Cherconissos. Maar moet toegeven: er was een Kreta voor "Who pays the ferryman", echt en toen nog puur natuur; en na de Ferryman. Maar dat geldt eigenlijk voor ieder land. Knossos is ook wel interessant maar, dat ligt dan weer richting Heraklion. Maar ik zou, zoals al werd geschreven, toch eens langs een reisbureau gaan, TUI b.v. en uw wensen voorleggen. In dit geval is on-line iets boeken veel riskanter dan bij een reisbureau. Wens u een prettige vakantie.

aurora1
door aurora1 - Feb 24, 2017 om 01:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoek eens op internet en bijv. bij forums over Griekenland. Een uitstapje naar reisbureaus is misschien ook een idee want die zouden u het e.e.a. moeten kunnen vertellen. Voorts zijn er reisgidsen waar ook nogal wat informatie in te vinden is. Dus u kunt uw vraag/vragen heel simpel zelf beantwoorden.
Ik ga dat alles niet voor u uitzoeken.

Re
door Remidianakis - Apr 1, 2017 om 22:48
1 Antwoorden / Vragen

Kokini Chani is een leuk plaatsje.Kijk eens op de site http://kretahuis.nl Succes!

newmikey
door newmikey - Apr 2, 2017 om 09:12
830 Antwoorden / 0 Vragen

Te lui om zelf te zoeken, te gierig om naar een reisburo te gaan? En dan mogen anonieme forumleden wèl de moeite doen die u zelf weigert?

Naaaah, ik pas.

panter22
door panter22 - Apr 2, 2017 om 09:16
6599 Antwoorden / Vragen

Koop een reisgids of leen er een van de bibliotheek. Haal reisgidsen bij het reisbureau.
Als je in een toeristenplaats zit, dan is het druk.

gerbera
door gerbera - Apr 2, 2017 om 11:37
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Zijn er op Kreta ook plaatsen die met de bovenstaande plaatsen enigszins te vergelijken zijn?
O jazeker, t'is ff zoeken maar dan barst het daar van de rustige plaatsjes.
Dus begin vaste met de voorpret en ga reisgidsen raadplegen.
Veel suc6.

reflecs
door reflecs - Apr 2, 2017 om 12:33
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik weet niet of ze vergelijkbaar zijn met de plekken die u bezocht heeft, maar hier worden wat plaatsen benoemd:http://petronikolis.gr/nl/component/content/article/104-arxaiologikoixoroi.html

reflecs
door reflecs - Apr 2, 2017 om 12:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

OT even een reminder

Wil je een vraag stellen? Of heb je de kennis om anderen te helpen?

Consumenten helpen elkaar. Doe mee en meld je aan!

Dat je een antwoord geeft: mooi.
Dat je een vraagsteller naar Google verwijst: ok.
Dat iemand die een vraag stelt voor lui uitgemaakt wordt: niet ok.
Als je geen vragen meer kunt stellen zonder dat er van alles naar je hoofd geslingerd wordt, dan kan het forum net zo goed opgedoekt worden.

Po
door Pontiac Apr 2, 2017 om 13:54
131 Antwoorden / 5 Vragen

ze kan natuurlijk ook naar Jumbo's gaan :-]

reflecs
door reflecs Apr 2, 2017 om 14:00
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Een beetje te druk pontiac ;)

costnix
door costnix Apr 3, 2017 om 06:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Parathalássia Periochí tis Gátas  schijnt ook heel rustig te zijn.

reflecs
door reflecs Apr 3, 2017 om 12:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@costnix, katten? Dan ligt Egypte meer voor de hand ;)

costnix
door costnix Apr 6, 2017 om 15:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

In Frankrijk is de plaats bekend als Chat-Quartier-à-Mer :-)

ma
door maarten heest - Apr 3, 2017 om 08:57
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo @REFLECS, helemaal met u eens! De rubriek V&A begint steeds meer te staan voor Vraag & Afzeik. Jammer dat zo'n in potentie nuttig hoekje op internet een plek wordt om je eens even lekker op anderen af te reageren. Overigens complimenten voor degenen die het verdommen om daaraan mee te doen.

reflecs
door reflecs Apr 3, 2017 om 12:23
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben ook geen heilig boontje hoor :). En soms wordt iets dat geschreven wordt verkeerd opgevat. Maar de laatste tijd lijkt het erop dat persoonlijke, negatieve reacties de overhand krijgen.

ficus
door ficus - Apr 5, 2017 om 19:35
147 Antwoorden / 2 Vragen

De reden dat ik deze vraag stelde was omdat ik op Google of bij reisbureaus niet duidelijk een antwoord kon vinden. Overal leek men vooral reclame te maken voor de disco's en bars op Kreta.
Alsik een goed antwoord had kunnen vinden had ik de vraag niet gesteld.

tijger1
door tijger1 - Apr 5, 2017 om 20:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

MIsschien hebt u dan bij die reisbureaus niet uw wensen duidelijk kenbaar gemaakt?

gerbera
door gerbera - Apr 5, 2017 om 21:55
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Als de reisbureau's u niet kunnen helpen is mogelijk info opvragen bij het Grieks verkeersbureau een optie.