Pa
door Paul Teuling Sep 22, 2017 om 09:43
Vakantie & reizen

Ryanair betaalt niet terug

Na een ongeval mocht ik 8 weken niet lopen en moest een geboekte vlucht met Ryanair annuleren. Hoewel ze in hun annuleringsvoorwaarden hebben staan dat annulering alleen mogelijk is bij overlijden en ernstige ziekte kreeg ik een afwijzing, oftewel geen geld terug. Alle vormen van communicatie hierover met Ryanair zijn onmogelijk gebleken. Mail wordt niet beantwoord, bellen kan niet.

3714 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Sep 22, 2017 om 09:48
11504 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Paul Teuling , 

In de polisvoorwaarden van je annuleringsverzekering staat om welke redenen je een reis mag annuleren. Deze kunnen verschillen per verzekeraar, maar meestal vallen hier de volgende redenen onder:

  • overlijden of ernstige ziekte van jezelf of een naast familielid
  • medisch noodzakelijke ingreep die jij, jouw partner of kind moet ondergaan
  • overlijden of ernstig ziek worden van de persoon bij wie je zou verblijven
  • complicaties bij een zwangerschap
  • echtscheiding
  • onverwachts een huurwoning krijgen aangeboden
  • ernstige schade aan jouw huis of bedrijf
  • onvrijwillige werkloosheid na een vast dienstverband
  • aangaan van een nieuw dienstverband na werkloosheid
  • onverwacht niet krijgen van een noodzakelijk visum
  • diefstal of uitval van het voertuig waarmee je op reis zou gaan (binnen 30 dagen voor vertrek)
  • onverwachts een herexamen in je eindexamenjaar
  • ernstige beschadiging van het vakantieverblijf
  • een reisgenoot annuleert jullie vakantie . 
bron : independer.nl

tijger1
door tijger1 Sep 22, 2017 om 09:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat blijkbaar niet over een annuleringsverzekering, maar de annuleringsvoorwaarden van Ryanair zelf.

marita5
door marita5 - Sep 22, 2017 om 10:01
11504 Antwoorden / 15 Vragen
1

@Paul Teuling , 

Lees hier de voorwaarden Art 10 , klik op de rode regel .

https://www.ryanair.com/nl/nl/nuttige-informatie/Klantenservice/algemene-voorwaarden 

 

 

gerbera
door gerbera - Sep 22, 2017 om 11:31
7356 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ik vraag mij af of u wel bij Ryanair moet zijn. In dergelijke gevallen lijkt mij een anuleringsverzekering van toepassing te zijn. Heeft u die ook bij Raynair afgesloten?

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 22, 2017 om 12:35
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

 kreeg ik een afwijzing, oftewel geen geld terug.

Dan heeft Ryanair toch met u gecommuniceerd? Aleen hun antwoord staat u niet aan maar u voldoet niet aan de voorwaarden dus geen geld terug.

boppe1943
door boppe1943 - Sep 22, 2017 om 17:28
1129 Antwoorden / 98 Vragen
1

Het is maar net wat Ryanair onder een "ernstige ziekte" verstaat. Daarvan geeft men geen definitie. Maar ik betwijfel of u een restitutie krijgt omdat u na een ongeval 8 weken niet mocht lopen. Men zal u de mogelijkheid van een rolstoel voorhouden. Maar niet geschoten, altijd mis. Vul dit aanvraagformulier in als men op mails en telefoontjes niet reageert. 
https://refundclaims.ryanair.com/?lg=NL
Overigens zit Ryanair zwaar in de (personeels)problemen, geannuleerde vluchten en vele claims. Probeer daar maar eens door te komen.

ficus
door ficus - Sep 22, 2017 om 17:49
147 Antwoorden / 2 Vragen
0

Even een heel dom vraagje. U kon niet lopen, maar betekende het ook dat u niet mocht vliegen met een vliegtuig? In een vliegtuig hoeft u niet te lopen.

ro
door ron503 - Sep 22, 2017 om 17:53
1229 Antwoorden / 0 Vragen
1

Wel grappig een vlucht bij Ryanair boeken maar geen annuleringsverzekering afsluiten en als de vlucht niet gemaakt kan worden gaan klagen. U bent niet dood en niet ernstig ziek en dat is maar goed ook maar u heeft wel iets geleerd want een annuleringsverzekering afsluiten kost maar een fractie van wat u nu aan kosten kwijt bent.

ne
door neodutchio - Sep 22, 2017 om 18:35
5142 Antwoorden / 12 Vragen
0

Dat u niet kon lopen wil niet zeggen dat u niet kon vliegen. Had de dokter u verboden om te vliegen, of had u met een rolstoel of krukken wel uit de voeten gekunt? Dat het voor u niet handig was om met rolstoel of krukken te vliegen, maar dat hoeft geen geldige reden te zijn om te annuleren. Ik ga ook niet graag met hoofdpijn vliegen, maar kan dan ook niet annuleren.

Overigens vlieg ik ook wel eens en loop gewoon met krukken. Ben niet de snelste, maar gaat wel.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

li
lift - Apr 16, 2024 om 11:42
Voeding & gezondheid

Service smienk

Een traplift aangeschaft bij Smienk, inclusief een cadeaubon van €125 als je nog iemand aanbrengt!!  (verdrietig eigenlijk) voor €4430. Gebruikt ongeveer een half jaar, 2x daags.
Inclusief demontage kregen wij er €200 voor terug, daar wordt heel makkelijk veel geld verdient over de rug van hulpbehoevende mensen, zo gemeen!!
Na 1 week gebeld met dit bedrijf, wilde de traplift wel t ... Lees meer

tg
tglatzel - Apr 16, 2024 om 10:45
Auto & vervoer

Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?

Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer