mo
door monica Jan 24, 2016 om 19:04
Vakantie & reizen

Schade koffer, vliegmaatschappij vergoedt niets

2 weken geleden kwam mijn koffer met, wat ik in de drukte kon zien, een aantal lichte beschadigingen van de bagageband af op Schiphol. Schade leek in 1e instantie niet groot genoeg om deze te gaan claimen. Nadat ik de aankomsthal had verlaten zag ik opeens een scheur in mijn hardcase koffer. Via twitter Schiphol gevraagd hoe te handelen. Deze gaven de website door van de vliegmaatschappij. Schade volgende ochtend per email met foto's erbij geclaimd. Snel reactie dat ik schade bij verzekering moest claimen. Verzekering gaat uit van dagwaarde, na aftrek eigen risico blijft er niets over. Dag na 1e email vliegmaatschappij weer email gestuurd dat ik hen aansprakelijk stel en gemeld getuigen te hebben. Na week geen reactie, weer email gestuurd. Nog steeds geen reactie op 2e en 3e mail. Wat kan ik nog doen om schade vergoed te krijgen? Was geen budgetmaatschappij.

5750 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2016 om 19:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ook die vliegtuigmaatschappij zou niet meer dan de dagwaarde vergoeden. Dus wat is de dagwaarde nog? 

U had ook meteen moeten melden.

marita567
door marita567 - Jan 24, 2016 om 20:16
1576 Antwoorden / 17 Vragen
1
mo
door monica - Jan 26, 2016 om 20:08
70 Antwoorden / 8 Vragen
0

Melden op Schiphol of PIR invullen kon niet meer omdat ik al door de douane was. Volgens website van Austrian waarmee ik vloog moest ik bewijzen dat de schade tijdens vlucht is ontstaan. Dat heb ik geprobeerd te doen, maar Austrian reageert niet meer.

jo
door jorisw Jan 26, 2016 om 22:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Kan ik me wat bij voorstellen. Hoe wil je aantonen dat het inderdaad door de bagageafhandeling is gekomen en niet doordat de koffer bijvoorbeeld van de trap naar het perron is gevallen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2016 om 20:19
16067 Antwoorden / 200 Vragen
0

Zie marita 567@ niets aan toe te voegen

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2016 om 20:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dus u hebt het, volgens de vliegtuigmaatschappij, te laat geconstateerd.

koekeloer
door koekeloer - Jan 27, 2016 om 11:09
555 Antwoorden / 18 Vragen
0

Heeft U getuigen (Onafhankelijk) die hebben gezien dat de koffer binnen de douane al helemaal kapot was ? Zo niet, dan ben U te laat zoals al eerder gemeld hier.

ri
door rikro - Jan 27, 2016 om 11:27
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik had ook schade aan een harde koffer,ook een open barst.  Mijn verzekering betaalde ook de dagwaarde .Maar ik vind in mijn geval dat ik genoeg terug heb gekregen  het gebeurde op mijn 3de vliegreis Voor een koffer  van €129.95  kreeg ik een bedrag van €85.00 éuro  terug Er is €15.00 per jaar afgetrokken. Dat vind ik redelijk.  In de opruiming weer een nieuwe gekocht .voor €99.95  Zelfs de porto kosten voor het opsturen van mijn kapotte  koffer kreeg ik terug ...

ha
door harryromijn - Jan 27, 2016 om 11:37
272 Antwoorden / 0 Vragen
0


Schade moet je altijd constateren zo dicht mogelijk na het ongeval, dus nu voroadt u de aankomsthal uit bent ( langs de douane. Wie zegt, dat de koffer niet van de dakdrager van uw auto is gevallen ? getuigen ? familie e.d. telt dan niet.
Ja, en u krijgt de dagwaarde. 5 jaar oud ? Zinloos.

Cyanoacrylaat ( = seconden) lijm doet wonderen. Tube van € 1,99 en alles is steviger als daarvoor. Wel randen goed tegen elkaar aan drukken en niet met de vingers in cotnact met die lijm komen, anders zit u er letterlijk aan vast.

domantwoord
door domantwoord Jan 27, 2016 om 13:08
192 Antwoorden / 0 Vragen

Een scheur in een harde koffer lijmen met Cyanoacrylaat is absoluut onmogelijk, de lijmranden zijn veel te klein en de lijm droogt veel te bros op zodat wanneer het al zou houden het binnen de kortste keren weer open breekt!.

Het enige wat je zou kunnen doen is er net zoals met een band plakken aan de binnenkant er een soort "lap" op te plakken, b.v. een stuk canvas of een plastic plaatje. 

lo
door loekoek - Jan 27, 2016 om 13:05
30 Antwoorden / 5 Vragen
0

Beste Monica,
Weinig kans om zoiets voor elkaar te krijgen. Dat wordt rekening man/vrouw. De vliegmaatschappijen doen er alles aan om overal onderuit te komen (kijk bijv. naar te laat vertrek en gespeelde overmacht). Na onze landing in Bangkok met China airlines kreeg niemand van de uitstappers zijn koffers (ca 200 personen). Het vliegtuig was doorgevlogen naar Taiwan omdat de deuren van het ruim kennelijk klem zaten, kon men niet uitladen. Enige passagiers vroegen en kregen, na lang wachten en opspelen, geld voor eerste behoeften . Het merendeel dus niets; zelfs geen claimformulier. Na 3 dagen werden onze koffers met schade in het hotel afgeleverd. Inmiddels was ik ook nog een groot deel van mijn geld kwijt wegens zakken rollen omdat het speciale tasje nog in de koffer zat (eigen schuld dikke bult).Na onze vakantie gebeld met CI op Schiphol. Na veel gezeur zond men mij 1 formulier voor 2 klanten. Een kopie gedraaid voor mijn partner. Formulieren ondertekend per post (met postzegel) ingezonden. Uiteindelijk een tijd later 1x 50€ voor 1 klant omdat we geen gescheiden maar een en/of rekening invulden. U begrijpt dat we niet meer (ook de service intern was al minder) met CI vliegen.

pi
door piete242 - Jan 27, 2016 om 20:44
12 Antwoorden / 0 Vragen
0

Jammer dat er mensen zijn die een overbodige reactie geven van "had je maar meteen moeten melden". Alsof dat uitmaakt.
Heel vroeger kreeg je (ik) van de KLM op Schiphol meteen een nieuwe. Helaas zijn die tijden niet meer. Ook bij de "grote" wordt het dagwaarde oftewel ... 3 jr of ouder is noppes !!! Ook daar heb ik ervaring in. Gewoon schande, niet je verantwoordelijkheid nemen als maatschappij.

il
door iljaha - Jan 28, 2016 om 22:32
165 Antwoorden / 3 Vragen
0

en je reisverzekering?

mo
door monica - Feb 2, 2016 om 00:16
70 Antwoorden / 8 Vragen
0

Na reactie op facebook van vliegmaatschappij nieuw reactieformulier via internet ingevuld.Ben benieuwd!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

va
vanZonEmiel - Dec 3, 2022 om 01:23
Huishouden & energie

Ik verbuik (bijna) 400KWH per maand maar ben bijna 16 uur per dag van huis

Hoi! 
ik ben zzper in de bouw en ben bijna nooit thuis. Ik ben alleenstaand.

veel uren lange dagen,
ik heb me gas voor de verwarming uitgezet want de woning is voldoende geïsoleerd, jk verbruik nog geen kuub per maand aan gas. heb alles Smart via de wifi, heb geen koelkast meer om de energie te drukken.
koop eten vers (kook op de dag zelf) of eet buiten de deur, ... Lees meer

karolos
karolos - Nov 30, 2022 om 14:23
Huishouden & energie

Krijg sinds kort e-mails van mijnkansen.nl. Wat is dit voor site?

Krijg sinds kort e-mails van bijv. Eneco i.s.m. "mijnkansen.nl" en Edel Collecties i.s.m. "mijnkansen.nl". Ik heb me nooit aangemeld en vraag me af wat dit voor site / bedrijf is? Het bedrijf schijnt in Valencia gevestigd te zijn, maar vertrouw het voor geen cent. Uitschrijven kan ik me natuurlijk, maar dan weet men dat ik hun mails ontvang. Wat is wijsheid? Lees meer

marsbusje
marsbusje - Dec 1, 2022 om 13:59
Computers & telefonie

Canon TS5150

Sinds enkele dagen kan ik niet meer in zwart printen. Heb twee afzonderlijke cardridges, 1 zwart en 1 kleur. Kleur print en zwart dus niet terwijl zwart meest gebruikt is. Ook bij vernieuwen van zwarte cardridge print hij niet. Wie kan mij helpen. Printkop kan bij type TS5150 blijkbaar niet verwijderd worden door doorlopend lint. Eeuwige dankbaarheid aan de gouden tip. Lees meer