fr
door frnkhsmn 6 sep. 2019 om 17:16
Vakantie & reizen

Schipholtickets weigert vliegtickets terug te betalen

Bij Schipholtickets 4 maanden geleden twee tickets voor Sri Lanka besteld a circa 1800 euro totaal. Enkele weken daarna kregen we (waarschijnlijk als gevolg van het terrorisme in die tijd) een raar alternatief aangeboden wat gezien de reisplanning niet haalbaar zou zijn. Dit leidde tot een annulatie van onze vluchten. 
Het terugkrijgen van ons geld zou in eerste instantie 14-30 dagen duren. Hierna nog om verduidelijk gevraagd, waarna ze aangaven dat het (!) 1-3 maanden kon duren. Dit heeft in mijn vakantiebudget een aardig gat geslagen waardoor ik geen reis heb kunnen maken zoals ik het liefst had gewilt. Dit wil zeggen een week budget in Europa in plaats van 4-5 weken Sri Lanka/Azie. 

Na drie maanden hebben wij ons geld nogsteeds niet ontvangen. Na telefonisch contact te hebben stonden ze er op dat het binnen 1 week op de rekening zou staan, drie weken later is er nogsteeds niets gestort. 

Schipholtickets wijst nu naar China Eastern (luchtvaartmaatschappij) en vice versa. Ondertussen missen wij al 4 maanden 1800 euro en het ziet er niet naar uit dat wij dit op enige termijn terug gaan krijgen. 

Hoe kan dit en wat hieraan te doen?

680 6 Rapporteer
door diumenge - 6 sep. 2019 om 17:23
10551 Antwoorden / 13 Vragen
0

Ik zou zeggen een formele klacht indienen en als het niet naar tevredenheid afhandelen dan naar de https://www.degeschillencommissie.nl/

Topantwoord

door heremietkreeft - 6 sep. 2019 om 17:27
10047 Antwoorden / 160 Vragen
12

Kan ik aannemen dat u niet voorag goed heeft geïnformeerd over deze verkoper? Ik zie na even zoeken o.a. dit. https://nl.trustpilot.com/review/schipholtickets.com

fr
door frnkhsmn 8 sep. 2019 om 13:57
Antwoorden / 1 Vragen

Beste, 

Ik heb hiervoor twee keer bij schipholtickets geboekt naar alle tevredenheid. Toen ook Nederlandse klantenservice die wel behulpzaam was bij het doorgeven van wijzigingen. 

Ik weet dat de recensies niet al te best zijn (dit was achteraf ook het eerste wat ik zag), maar je verwacht meer van een bedrijf wat bij de ANVR aangesloten is. Dat is dus ook enigszins de koe in de kont kijken.

door heremietkreeft - 6 sep. 2019 om 17:35
10047 Antwoorden / 160 Vragen
1

Ik wilde na de verwijzing verder gaan maar dan blijft de link aanduiding merkwaardigerwijze staan. Ik zie nergens dat deze verkoper is aangesloten bij bijv. SGR of brancheorganisatie en heeft u mogelijk te maken met goedkoop = duurkoop

Hoe men het ook wendt of keert dient 'Schipholtickets nu zij hebben geanuleerd het volledige bedrag terug te betalen maar als zij in gebreke blijven zit er naar mijn mening niets anders op dan een civiele vordering in te stellen en bijv. een incassobureau in te schakelen dat op basis van 'no cure no pay'werkt.
Na enig zoeken viund ik geen enkele terrorisme dreiging of negatief reisadvies m.b.t. het voormalige Ceylon of te wel Sri Lanka dus is er mogelijk sprake van 'een broodje aap verhaal' en is er een probleem geweest tussen deze verkoper en de genoemde luchtvaartmaatschappij.
U kunt ook als u dat heeft uw rechtsbijstandsverzekering raadplegen of anders evt. www.juridischloket.nl

door diumenge 6 sep. 2019 om 17:39
10551 Antwoorden / 13 Vragen

Volgens eigen zeggen is SchipholTickets.com aangesloten bij ANVR, SGR en IATA. 

https://nl.schipholtickets.com/info/klantenservice/over-schipholtickets-com/

Nb. Aanslagen in Sri Lanka alweer vergeten?

door heremietkreeft 6 sep. 2019 om 18:57
10047 Antwoorden / 160 Vragen

Als dat wel zo is zijn dat de adressen om bezwaar te maken / klacht in te dienen.

Nb. de aanslagen in Sri Lanka zijn al langer geleden en er was voorzover ik weet geen negatief reisadvies meer. Zo dat er wel was is dat een extra motivatie om het geld terug te ontvangen.

Inderdaad wel ANVR https://www.anvr.nl/anvrleden/detail.aspx?nummer=744  en ook SGR https://www.sgr.nl/aangesloten-reisorganisaties/schipholtickets-com/  en dus klacht bezwaarmogelijkheden wel aanwezig.

door marita5 - 6 sep. 2019 om 17:35
7826 Antwoorden / 13 Vragen
2

Hallo Frnkhsmn , 

Het barst van de klachten op internet , klik op de rode regels . 

https://nl.trustpilot.com/review/schipholtickets.com 

https://www.reisgraag.nl/schipholtickets/ervaringen/ 

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/schiphol-tickets/details?companyId=c73a65b5-c4bf-4b4f-bbe0-521c555b3e70  

Lees hier de voorwaarden m.n. onder :  Bijzondere voorwaarden voor goedkope vluchten 

https://nl.schipholtickets.com/info/klantenservice/algemenevoorwaarden/

Voorwaarden : 

Van toepassing zijnde wetgeving

Op onderhavige algemene voorwaarden is steeds de Spaanse wet van toepassing.

Schipholtickets houdt zich het recht voor om de websites en de Algemene Voorwaarden op elk ogenblik te wijzigen.

Otravo B.V.

Suikersilo West 41, 12th floor

1165 MP Amsterdam-Halfweg

Fax: +34 91 754 5683

Email: info@schipholtickets.com

Website: schipholtickets.com



Neem eens contact op met ECC,

 https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op

fr
door frnkhsmn 8 sep. 2019 om 14:17
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt. Ik heb de vraag bij ECC uitgezet en een formele klacht bij Schipholtickets gemaakt. 
Verder vermoed ik dat het kantoor in Halfweg meer een postbus is dan een kantoor ;-)

door heremietkreeft - 6 sep. 2019 om 18:58
10047 Antwoorden / 160 Vragen
1

Eeen correctie op mijn reactie: de klacht/bezwaarmogelijkheden bij ANVR en SRG zijn er wel degelijk nu na een verkregen reactie en nader zoeken blijkt: Inderdaad wel ANVR https://www.anvr.nl/anvrleden/detail.aspx?nummer=744  en ook SGR https://www.sgr.nl/aangesloten-reisorganisaties/schipholtickets-com/  en dus klacht bezwaarmogelijkheden wel aanwezig.

door abkuza - 11 sep. 2019 om 12:56
5 Antwoorden / Vragen
0

Ze zullen elke gelegenheid proberen om u het geld te laten uitgeven bij Schipholtickets

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

sn
sniekie67 - 17 sep. 2019 om 15:05
Geldzaken & recht

Is het terecht dat ik geen geld terugkrijg van rijschool?

Mijn dochter heeft 15 maanden rijles gehad bij een vrij grote rijschoolhouder uit de buurt. Ze had inmiddels haar derde instructeur die mij aangaf dat het nog wel een tijdje zou gaan duren voordat ze op examen zou kunnen. Hij stelde voor om het eens te proberen met een automaat. Omdat ik ze het voordeel van de twijfel wilde geven heb ik ingestemd. Na 3 weken was er nog steeds geen rijles gepland m ... Lees meer

Ma
Marieke0309 - 11 sep. 2019 om 11:56
Huishouden & energie

Extreem hoge gasrekening en verouderd systeem

Ik huur een flat van de woningstichting (de Alliantie) en kreeg onlangs een hele fikse extra rekening vanwege extreem hoog gasverbruik. Ik had net zoveel verbruikt als gemiddeld in een vrijstaande villa. Ik stook daarentegen helemaal niet overmatig en ben ook best vaak niet thuis. Ergens gaat er dus iets mis. 
Nou heeft mn flat een heel ouderwets gesloten-buizen-systeem. Wat inhoudt dat alle ... Lees meer

ha
hannahboem - 20 sep. 2019 om 14:26
Computers & telefonie

Verantwoordelijkheid werkend internetsignaal

Mijn vriend en ik zijn reeds gaan samenwonen in een nieuwe woning. Het betreft een herenhuis dat is opgedeeld in 4 appartementen, ons appartement zit helemaal boven. Wij proberen al ruim een maand internet te krijgen in onze woning, maar wij kregen telkens van meerdere providers te horen dat ze geen aansluiting op ons adres te zien kregen etc. Uiteindelijk contact gehad met Ziggo, die opperde dat ... Lees meer