Schipholtickets weigert vliegtickets terug te betalen
Bij Schipholtickets 4 maanden geleden twee tickets voor Sri Lanka besteld a circa 1800 euro totaal. Enkele weken daarna kregen we (waarschijnlijk als gevolg van het terrorisme in die tijd) een raar alternatief aangeboden wat gezien de reisplanning niet haalbaar zou zijn. Dit leidde tot een annulatie van onze vluchten.
Het terugkrijgen van ons geld zou in eerste instantie 14-30 dagen duren. Hierna nog om verduidelijk gevraagd, waarna ze aangaven dat het (!) 1-3 maanden kon duren. Dit heeft in mijn vakantiebudget een aardig gat geslagen waardoor ik geen reis heb kunnen maken zoals ik het liefst had gewilt. Dit wil zeggen een week budget in Europa in plaats van 4-5 weken Sri Lanka/Azie.
Na drie maanden hebben wij ons geld nogsteeds niet ontvangen. Na telefonisch contact te hebben stonden ze er op dat het binnen 1 week op de rekening zou staan, drie weken later is er nogsteeds niets gestort.
Schipholtickets wijst nu naar China Eastern (luchtvaartmaatschappij) en vice versa. Ondertussen missen wij al 4 maanden 1800 euro en het ziet er niet naar uit dat wij dit op enige termijn terug gaan krijgen.
Hoe kan dit en wat hieraan te doen?
Ik zou zeggen een formele klacht indienen en als het niet naar tevredenheid afhandelen dan naar de https://www.degeschillencommissie.nl/
Topantwoord
Kan ik aannemen dat u niet voorag goed heeft geïnformeerd over deze verkoper? Ik zie na even zoeken o.a. dit. https://nl.trustpilot.com/review/schipholtickets.com
Beste,
Ik heb hiervoor twee keer bij schipholtickets geboekt naar alle tevredenheid. Toen ook Nederlandse klantenservice die wel behulpzaam was bij het doorgeven van wijzigingen.
Ik weet dat de recensies niet al te best zijn (dit was achteraf ook het eerste wat ik zag), maar je verwacht meer van een bedrijf wat bij de ANVR aangesloten is. Dat is dus ook enigszins de koe in de kont kijken.
Ik wilde na de verwijzing verder gaan maar dan blijft de link aanduiding merkwaardigerwijze staan. Ik zie nergens dat deze verkoper is aangesloten bij bijv. SGR of brancheorganisatie en heeft u mogelijk te maken met goedkoop = duurkoop
Hoe men het ook wendt of keert dient 'Schipholtickets nu zij hebben geanuleerd het volledige bedrag terug te betalen maar als zij in gebreke blijven zit er naar mijn mening niets anders op dan een civiele vordering in te stellen en bijv. een incassobureau in te schakelen dat op basis van 'no cure no pay'werkt.
Na enig zoeken viund ik geen enkele terrorisme dreiging of negatief reisadvies m.b.t. het voormalige Ceylon of te wel Sri Lanka dus is er mogelijk sprake van 'een broodje aap verhaal' en is er een probleem geweest tussen deze verkoper en de genoemde luchtvaartmaatschappij.
U kunt ook als u dat heeft uw rechtsbijstandsverzekering raadplegen of anders evt. www.juridischloket.nl
Volgens eigen zeggen is SchipholTickets.com aangesloten bij ANVR, SGR en IATA.
https://nl.schipholtickets.com/info/klantenservice/over-schipholtickets-com/
Nb. Aanslagen in Sri Lanka alweer vergeten?
Als dat wel zo is zijn dat de adressen om bezwaar te maken / klacht in te dienen.
Nb. de aanslagen in Sri Lanka zijn al langer geleden en er was voorzover ik weet geen negatief reisadvies meer. Zo dat er wel was is dat een extra motivatie om het geld terug te ontvangen.
Inderdaad wel ANVR https://www.anvr.nl/anvrleden/detail.aspx?nummer=744 en ook SGR https://www.sgr.nl/aangesloten-reisorganisaties/schipholtickets-com/ en dus klacht bezwaarmogelijkheden wel aanwezig.
Aanslagen Sri Lanka precies in de periode die klopt met de tekst van de vraagsteller: 21 april 2019.
Hallo Frnkhsmn ,
Het barst van de klachten op internet , klik op de rode regels .
https://nl.trustpilot.com/review/schipholtickets.com
https://www.reisgraag.nl/schipholtickets/ervaringen/
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/schiphol-tickets/details?companyId=c73a65b5-c4bf-4b4f-bbe0-521c555b3e70
Lees hier de voorwaarden m.n. onder : Bijzondere voorwaarden voor goedkope vluchten
https://nl.schipholtickets.com/info/klantenservice/algemenevoorwaarden/
Voorwaarden :
Van toepassing zijnde wetgeving
Op onderhavige algemene voorwaarden is steeds de Spaanse wet van toepassing.
Schipholtickets houdt zich het recht voor om de websites en de Algemene Voorwaarden op elk ogenblik te wijzigen.
Otravo B.V.
Suikersilo West 41, 12th floor
1165 MP Amsterdam-Halfweg
Fax: +34 91 754 5683
Email: info@schipholtickets.com
Website: schipholtickets.com
Neem eens contact op met ECC,
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
Bedankt. Ik heb de vraag bij ECC uitgezet en een formele klacht bij Schipholtickets gemaakt.
Verder vermoed ik dat het kantoor in Halfweg meer een postbus is dan een kantoor ;-)
Die Spaanse wetgeving is flauwekul.
Ze doen zich voor als een Nederlandse vestiging van het bedrijf en richten zich op Nederlandse particuliere klanten. Dan is van rechtswege de Nederlandse wetgeving volledig van toepassing op alle punten waar de Spaanse wetgeving minder bescherming aan de consument biedt dan onze eigen wetgeving.
ben er benieuwd hoe het is afgelopen, heb je inmiddels je geld retour ontvangen?
Eeen correctie op mijn reactie: de klacht/bezwaarmogelijkheden bij ANVR en SRG zijn er wel degelijk nu na een verkregen reactie en nader zoeken blijkt: Inderdaad wel ANVR https://www.anvr.nl/anvrleden/detail.aspx?nummer=744 en ook SGR https://www.sgr.nl/aangesloten-reisorganisaties/schipholtickets-com/ en dus klacht bezwaarmogelijkheden wel aanwezig.
Hoi FRNKHSMN,
Ik zie dat je bericht begin september is geplaatst en ik ben erg benieuwd wat de huidige status is. Ik zit in een vergelijkbare situatie. Tickets zijn omgeboekt en op mijn verzoek geanulleerd. Zou het bedrag binnen 3 maanden terug krijgen, maar heb er weinig vertrouwen in ivm de slechte recensies.
Ik hoor graag van je of je inmiddels je geld retour hebt ontvangen.
@frnkhsmn @fenroh ,
Lees ook hier , jullie zijn niet de enige , pas behandeld in de belbus .
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/belbus-schipholticketscom-betaalt-ticket-overleden-laura-niet-terug
Klopt, ik heb het gezien! Ook
maar contact opnemen met Otravo.
Na contact met otravo, hebben die mensen je dan daadwerkelijk geholpen of niet ??
Graag wil ik delen dat ik vandaag de terugbetaling van mijn ticket heb ontvangen. In mijn weg om het geld van mijn ticket terug te krijgen, kwam ik alleen maar negatieve ervaringen met Schipholtickets tegen. Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik erg negatief werd over een positieve afloop. Juist om deze reden deel ik juist dit bericht om andere mensen hoopvol te laten zijn.
Ik heb kassa een mail gestuurd, die hebben mijn mail doorgestuurd naar Otravo. Otravo heeft mijn klacht heel serieus opgepakt en na een week stond het gehele bedrag van mijn ticket op mijn rekening! :)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer