fr
door frnkhsmn Sep 6, 2019 om 17:16
Vakantie & reizen

Schipholtickets weigert vliegtickets terug te betalen

Bij Schipholtickets 4 maanden geleden twee tickets voor Sri Lanka besteld a circa 1800 euro totaal. Enkele weken daarna kregen we (waarschijnlijk als gevolg van het terrorisme in die tijd) een raar alternatief aangeboden wat gezien de reisplanning niet haalbaar zou zijn. Dit leidde tot een annulatie van onze vluchten.
Het terugkrijgen van ons geld zou in eerste instantie 14-30 dagen duren. Hierna nog om verduidelijk gevraagd, waarna ze aangaven dat het (!) 1-3 maanden kon duren. Dit heeft in mijn vakantiebudget een aardig gat geslagen waardoor ik geen reis heb kunnen maken zoals ik het liefst had gewilt. Dit wil zeggen een week budget in Europa in plaats van 4-5 weken Sri Lanka/Azie.

Na drie maanden hebben wij ons geld nogsteeds niet ontvangen. Na telefonisch contact te hebben stonden ze er op dat het binnen 1 week op de rekening zou staan, drie weken later is er nogsteeds niets gestort.

Schipholtickets wijst nu naar China Eastern (luchtvaartmaatschappij) en vice versa. Ondertussen missen wij al 4 maanden 1800 euro en het ziet er niet naar uit dat wij dit op enige termijn terug gaan krijgen.

Hoe kan dit en wat hieraan te doen?

12282 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 6, 2019 om 17:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou zeggen een formele klacht indienen en als het niet naar tevredenheid afhandelen dan naar de https://www.degeschillencommissie.nl/

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 6, 2019 om 17:27
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Kan ik aannemen dat u niet voorag goed heeft geïnformeerd over deze verkoper? Ik zie na even zoeken o.a. dit. https://nl.trustpilot.com/review/schipholtickets.com

fr
door frnkhsmn Sep 8, 2019 om 13:57
Antwoorden / 1 Vragen

Beste,

Ik heb hiervoor twee keer bij schipholtickets geboekt naar alle tevredenheid. Toen ook Nederlandse klantenservice die wel behulpzaam was bij het doorgeven van wijzigingen.

Ik weet dat de recensies niet al te best zijn (dit was achteraf ook het eerste wat ik zag), maar je verwacht meer van een bedrijf wat bij de ANVR aangesloten is. Dat is dus ook enigszins de koe in de kont kijken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 6, 2019 om 17:35
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ik wilde na de verwijzing verder gaan maar dan blijft de link aanduiding merkwaardigerwijze staan. Ik zie nergens dat deze verkoper is aangesloten bij bijv. SGR of brancheorganisatie en heeft u mogelijk te maken met goedkoop = duurkoop

Hoe men het ook wendt of keert dient 'Schipholtickets nu zij hebben geanuleerd het volledige bedrag terug te betalen maar als zij in gebreke blijven zit er naar mijn mening niets anders op dan een civiele vordering in te stellen en bijv. een incassobureau in te schakelen dat op basis van 'no cure no pay'werkt.
Na enig zoeken viund ik geen enkele terrorisme dreiging of negatief reisadvies m.b.t. het voormalige Ceylon of te wel Sri Lanka dus is er mogelijk sprake van 'een broodje aap verhaal' en is er een probleem geweest tussen deze verkoper en de genoemde luchtvaartmaatschappij.
U kunt ook als u dat heeft uw rechtsbijstandsverzekering raadplegen of anders evt. www.juridischloket.nl

diumenge
door diumenge Sep 6, 2019 om 17:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens eigen zeggen is SchipholTickets.com aangesloten bij ANVR, SGR en IATA.

https://nl.schipholtickets.com/info/klantenservice/over-schipholtickets-com/

Nb. Aanslagen in Sri Lanka alweer vergeten?

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 6, 2019 om 18:57
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Als dat wel zo is zijn dat de adressen om bezwaar te maken / klacht in te dienen.

Nb. de aanslagen in Sri Lanka zijn al langer geleden en er was voorzover ik weet geen negatief reisadvies meer. Zo dat er wel was is dat een extra motivatie om het geld terug te ontvangen.

Inderdaad wel ANVR https://www.anvr.nl/anvrleden/detail.aspx?nummer=744  en ook SGR https://www.sgr.nl/aangesloten-reisorganisaties/schipholtickets-com/  en dus klacht bezwaarmogelijkheden wel aanwezig.

Tr
door Trostomaat Oct 26, 2019 om 23:22
239 Antwoorden / Vragen

Aanslagen Sri Lanka precies in de periode die klopt met de tekst van de vraagsteller: 21 april 2019.

marita5
door marita5 - Sep 6, 2019 om 17:35
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Frnkhsmn ,

Het barst van de klachten op internet , klik op de rode regels .

https://nl.trustpilot.com/review/schipholtickets.com

https://www.reisgraag.nl/schipholtickets/ervaringen/

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/schiphol-tickets/details?companyId=c73a65b5-c4bf-4b4f-bbe0-521c555b3e70

Lees hier de voorwaarden m.n. onder :  Bijzondere voorwaarden voor goedkope vluchten

https://nl.schipholtickets.com/info/klantenservice/algemenevoorwaarden/

Voorwaarden :

Van toepassing zijnde wetgeving

Op onderhavige algemene voorwaarden is steeds de Spaanse wet van toepassing.

Schipholtickets houdt zich het recht voor om de websites en de Algemene Voorwaarden op elk ogenblik te wijzigen.

Otravo B.V.

Suikersilo West 41, 12th floor

1165 MP Amsterdam-Halfweg

Fax: +34 91 754 5683

Email: info@schipholtickets.com

Website: schipholtickets.com

Neem eens contact op met ECC,

 https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op

fr
door frnkhsmn Sep 8, 2019 om 14:17
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt. Ik heb de vraag bij ECC uitgezet en een formele klacht bij Schipholtickets gemaakt.
Verder vermoed ik dat het kantoor in Halfweg meer een postbus is dan een kantoor ;-)

Iv
door Ivo W Oct 26, 2019 om 09:27
729 Antwoorden / Vragen

Die Spaanse wetgeving is flauwekul.

Ze doen zich voor als een Nederlandse vestiging van het bedrijf en richten zich op Nederlandse particuliere klanten. Dan is van rechtswege de Nederlandse wetgeving volledig van toepassing op alle punten waar de Spaanse wetgeving minder bescherming aan de consument biedt dan onze eigen wetgeving.

Fe
door FemRoh Oct 26, 2019 om 10:54
2 Antwoorden / Vragen

ben er benieuwd hoe het is afgelopen, heb je inmiddels je geld retour ontvangen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 6, 2019 om 18:58
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Eeen correctie op mijn reactie: de klacht/bezwaarmogelijkheden bij ANVR en SRG zijn er wel degelijk nu na een verkregen reactie en nader zoeken blijkt: Inderdaad wel ANVR https://www.anvr.nl/anvrleden/detail.aspx?nummer=744  en ook SGR https://www.sgr.nl/aangesloten-reisorganisaties/schipholtickets-com/  en dus klacht bezwaarmogelijkheden wel aanwezig.

abkuza
door abkuza - Sep 11, 2019 om 12:56
5 Antwoorden / Vragen

Ze zullen elke gelegenheid proberen om u het geld te laten uitgeven bij Schipholtickets

Fe
door FemRoh - Oct 25, 2019 om 22:11
2 Antwoorden / Vragen

Hoi FRNKHSMN,

Ik zie dat je bericht begin september is geplaatst en ik ben erg benieuwd wat de huidige status is. Ik zit in een vergelijkbare situatie. Tickets zijn omgeboekt en op mijn verzoek geanulleerd. Zou het bedrag binnen 3 maanden terug krijgen, maar heb er weinig vertrouwen in ivm de slechte recensies.

Ik hoor graag van je of je inmiddels je geld retour hebt ontvangen.

marita5
door marita5 - Oct 26, 2019 om 10:00
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@frnkhsmn @fenroh ,

Lees ook hier , jullie zijn niet de enige , pas behandeld in de belbus .

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/belbus-schipholticketscom-betaalt-ticket-overleden-laura-niet-terug

Fe
door FemRoh Oct 26, 2019 om 10:55
2 Antwoorden / Vragen

Klopt, ik heb het gezien! Ook
maar contact opnemen met Otravo.

Ka
door Kadiouz May 13, 2020 om 12:25
Antwoorden / Vragen

Na contact met otravo, hebben die mensen je dan daadwerkelijk geholpen of niet ??

Fe
door FemRoh - Nov 20, 2019 om 19:14
2 Antwoorden / Vragen

Graag wil ik delen dat ik vandaag de terugbetaling van mijn ticket heb ontvangen. In mijn weg om het geld van mijn ticket terug te krijgen, kwam ik alleen maar negatieve ervaringen met Schipholtickets tegen. Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik erg negatief werd over een positieve afloop. Juist om deze reden deel ik juist dit bericht om andere mensen hoopvol te laten zijn.

Ik heb kassa een mail gestuurd, die hebben mijn mail doorgestuurd naar Otravo. Otravo heeft mijn klacht heel serieus opgepakt en na een week stond het gehele bedrag van mijn ticket op mijn rekening! :)