St
door Stijn van den B Aug 24, 2022 om 08:59
Vakantie & reizen

Slechte service VRBO

Ik had een B&B geboekt via VRBO maar eenmaal aangekomen bleek er niemand aanwezig. Direct de eigenaar vi VRBO gebeld maar die nam niet op. VRBO gebeld maar dat was een doorverbonden nummer naar Austin, TX waardoor de verbinding slecht was (ik zat op Sardinië). Uiteindelijk om 1:30 'snachts de Italiaanse VRBO helpdesk aan de lijn gehad en die vertelde mij dat ik de rekening van het hotel die ik na lang zoeken gelukkig nog kon vinden de volgende dag kon mailen naar VRBO. De volgende dag de Nederlandse helpdesk gebeld en het verhaal weer uitgelegd en de rekening van het hotel gemaild en het verzoek gedaan of VRBO met een alternatief onderkomen voor mij zouden kunnen komen. Antwoord: zij gingen hun best doen. Diezelfde dag nog 4 keer gebeld om te achterhalen wat de stand van zaken was, en dat ik graag tijdig wilde weten dat wanneer het niet zou lukken ik zelf iets anders kon regelen. VRBO adviseerde mij af te wachten en dat ' customer care' spoedig contact zou opnemen. Dit gebeurde echter niet waardoor zij mij letterlijk op straat lieten staan. Ik voelde de bui al hangen en heb nog een overnachting bij hetzelfde hotel geboekt. De volgende dag weer telefonisch contact opgenomen met VRBO en gezegd dat ik nijdig was en dat ik van hen naast mijn betaalde bedrag voor de b&b ook volledig gecompenseerd wilde worden voor de geleden schade van de hotelovernachtingen etc. Zij konden telefonisch niks beloven want zij gingen daar niet over. Ik heb alles op de mail gezet en naar VRBO gestuurd met het verzoek tot vergoeding, ontvangst bevestiging binnen twee werkdagen en reactie binnen twee weken. Mits zij niet voldoen aan de gestelde deadlines zou ik verdere stappen nemen. Nu is echter de ontvangst termijn reeds verstreken en ben ik bang dat ook de reactie termijn genegeerd gaat worden. Zijn er anderen met slechte ervaringen? Welke rechten heb ik als het gaat om compensatie?

7982 4 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 24, 2022 om 09:09
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Stijn Van Den.B ,

De voorwaarden , klik op de rode regels .

In het geval van een geschil tussen u en Vrbo, kunt u een conventionele bemiddelingsprocedure gebruiken of een andere alternatieve methode voor geschillenbeslechting zoals bepaald in de wet, naast uw recht om een claim of geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter van uw woonplaats. Als u een alternatieve methode voor geschillenbeslechting gebruikt, is het alternatieve platform voor geschillenbeslechting waarbij Vrbo aangesloten is, de Geschillencommissie (https://www.degeschillencommissie.nl/https://www.degeschillencommissie.nl). Nadat u een schriftelijk verzoek bij Vrbo hebt ingediend en bij gebrek aan een bevredigend antwoord van Vrbo binnen 60 dagen, kunt u uw geschil voorleggen aan de Geschillencommissie onder de voorwaarden op de website. U kunt contact opnemen met de Geschillencommissie via het volgende adres:

U kunt uw geschillen met Vrbo daarnaast ook indienen bij het Europees platform voor onlinegeschillenbeslechting, dat geraadpleegd kan worden via http://ec.europa.eu/odr.

Geschillencommissie

Postbus 90600, 2509 LP Den Haag

https://www.degeschillencommissie.nl/

Zie hier de volledige voorwaarden ,

https://www.vrbo.com/nl-nl/lp/b/terms-of-service

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 24, 2022 om 09:16
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@MARITA5, ik heb ook gezocht maar zie nergens een keurmerk of info dat men is aangeslote bij de Geschillencommissie. Zie ik iets over het hoofd?
Ik zie wel een advies m.b.t. afsluiten van een reisverzekering. https://www.vrbo.com/nl-nl/l/reis-met-vertrouwen/

marita5
door marita5 Aug 24, 2022 om 13:55
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , Ts kan ook hier een klacht indienen , staat ook in mijn antwoord . https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 24, 2022 om 09:12
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Hoewel in eerste instantie de score hoog lijkt is verder kijkend dat niet zo en is ook nu de vraag hoe u bij deze bemiddelaar terecht bent gekomen.
Zie https://nl.trustpilot.com/review/www.vrbo.com

U heeft m.i. ook ede veelheid van waarschuwingen gemist m.b.t. het vooraf nagaan of een website/bemiddelaar betrouwbaar zoals het aangeslten zijn bij een organisatie met klachtregeling (bijv. ANVR) of keurmerk etc. Ik vrees voor u dat hier weinig aan te doen is tenzij u de formele juriduische weg wilt gaan bewandelen en dan wijs ik u op Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 24, 2022 om 10:32
7182 Antwoorden / 3 Vragen
sw
door swat1500 - Aug 24, 2022 om 23:39
3774 Antwoorden / 0 Vragen

In de voorwaarden van VRBO staat dat als u niet binnen 60 dagen een antwoord van hen krijgt een klacht in kan dienen bij de geschillencommissie. Het is mij echter niet direct duidelijk of VRBO is aangesloten bij de geschillencommissie. Op de site van de geschillencommissie wordt alleen de ANVR genoemd en uit de site van VRBO blijkt niet direct dat zij bij de ANVR zijn aangesloten. De ANVR wordt ook niet in de voorwaarden van VRBO benoemd. U zult dus bij de geschillencommissie moeten informeren of zij ook geschillen met VRBO behandelen.
VRBO zelf is in Ierland gevestigd. De vraag is of u dan wel in Nederland kan procederen. Het juridisch loket kan u mogelijk verder informeren.