AB
door ABronneberg Feb 12, 2019 om 14:46
Vakantie & reizen

Storing in vervolgtraject NS. Buskosten onnodig gemaakt. Geld terug via NS?

Ik reed bijna een uur met de bus naar het station. Daar moest ik de trein hebben naar een bepaalde plaats. Door een seinstoring welke ettelijke uren zou duren, kon ik rechtsomkeer maken. Dit heb ik al 2 maal meegemaakt. Kan ik die buskosten terugvragen bij de NS?

2687 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2019 om 15:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt het allicht proberen. U treft het niet, twee keer een langdurige seinstoring.

ne
door neodutchio - Feb 12, 2019 om 15:53
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Had u bij de NS al ingechecked? En waarom maakt u geen gebruik van het vervangende vervoer van de NS. Zonder incheck kunt u niets, u kunt immers niet bewijzen dat u op het station bent. Laat staan dat u kunt bewijzen dat u net met die trein mee wilt die niet rijdt.

De volgende keer zal u het meteen op het station moeten aangeven.

costnix
door costnix Feb 12, 2019 om 22:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als geen trein meer rijdt, wordt je door een taxi naar het station gebracht, waar je vanaf vertrokken bent. Dit op kosten van de NS :-)

ne
door neodutchio Feb 12, 2019 om 22:28
5148 Antwoorden / 12 Vragen

In het geval van de laatste trein wel ja.

costnix
door costnix Feb 12, 2019 om 22:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen
AB
door ABronneberg - Feb 12, 2019 om 15:56
2 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zat al in de trein, zoals iedereen. Ik had dus al ingecheckt. De trein reed echter niet weg. Toen werd opgeroepen dat de trein niet reed i.v.m. de seinstoring en iedereen kon uitstappen.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Feb 12, 2019 om 16:16
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Dat u 1 uur met de bus onderweg bent van uw huis naar een station is geen zaak voor NS. Verder zijn er geen kosten gemaakt v.w.b. het treinvervoer, mits u binnen het uur op hetzelfde station in en uitchecket dus valt er niets te halen bij NS. En is het vervangend (bus)vervoer dan werkt dat hetzelfde als vervoer per trein, dus in en uitchecken op het station van vertrek en aankomst en betreft het gewoon vervoerskosten.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 12, 2019 om 18:18
16842 Antwoorden / 202 Vragen

GERBERA@ NS heeft een vergoedingsregeling bij vertragingen etc. Dat geldt ook als er geen vervangend vervoer is geregeld.

gerbera
door gerbera Feb 12, 2019 om 21:43
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Als er geen vervangend vervoer is worden er door de reiziger geen kosten gemaakt.

Maar ja wie ben ik? Blijkbaar denkt u dat NS, bussen in een schuur hebben staan die ze zo even kunnen inzetten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 12, 2019 om 18:17
16842 Antwoorden / 202 Vragen

Begrijp ik goed uit uw vraag dat u niet zelf even bij de NS site heeft gekeken? Zie: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

diumenge
door diumenge Feb 12, 2019 om 18:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 12, 2019 om 18:47
16842 Antwoorden / 202 Vragen

@D.. dank, vreemd dat de link die ik kopieerde merkwaardig overkwam. Is 'reedited'

gerbera
door gerbera - Feb 12, 2019 om 22:34
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Ik reed bijna een uur met de bus naar het station.
Kan ik die buskosten terugvragen bij de NS

De Ts heeft het over de busrit van huis naar het station welke niet door NS wordt uitgevoerd.
Dus waarom zou NS deze moeten vergoeden? die is hier helemaal geen partij in.

mo
door mof - Feb 13, 2019 om 17:26
3619 Antwoorden / 3 Vragen
ho
door honza23 - Feb 15, 2019 om 10:05
261 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt het proberen bij ProRail: die is immers verantwoordelijk voor de seinen. De NS is in deze ook 'slachtoffer' en kan zich op overmacht beroepen.