Storing in vervolgtraject NS. Buskosten onnodig gemaakt. Geld terug via NS?
Ik reed bijna een uur met de bus naar het station. Daar moest ik de trein hebben naar een bepaalde plaats. Door een seinstoring welke ettelijke uren zou duren, kon ik rechtsomkeer maken. Dit heb ik al 2 maal meegemaakt. Kan ik die buskosten terugvragen bij de NS?
Had u bij de NS al ingechecked? En waarom maakt u geen gebruik van het vervangende vervoer van de NS. Zonder incheck kunt u niets, u kunt immers niet bewijzen dat u op het station bent. Laat staan dat u kunt bewijzen dat u net met die trein mee wilt die niet rijdt.
De volgende keer zal u het meteen op het station moeten aangeven.
Als geen trein meer rijdt, wordt je door een taxi naar het station gebracht, waar je vanaf vertrokken bent. Dit op kosten van de NS :-)
In het geval van de laatste trein wel ja.
In 2012 was er een proef met “eigen” NS bussen:
https://www.ovpro.nl/bus/2012/01/23/ns-stopt-met-eigen-bussen-voor-gestrande-reizigers/?gdpr=accept
Ik zat al in de trein, zoals iedereen. Ik had dus al ingecheckt. De trein reed echter niet weg. Toen werd opgeroepen dat de trein niet reed i.v.m. de seinstoring en iedereen kon uitstappen.
Topantwoord
Dat u 1 uur met de bus onderweg bent van uw huis naar een station is geen zaak voor NS. Verder zijn er geen kosten gemaakt v.w.b. het treinvervoer, mits u binnen het uur op hetzelfde station in en uitchecket dus valt er niets te halen bij NS. En is het vervangend (bus)vervoer dan werkt dat hetzelfde als vervoer per trein, dus in en uitchecken op het station van vertrek en aankomst en betreft het gewoon vervoerskosten.
GERBERA@ NS heeft een vergoedingsregeling bij vertragingen etc. Dat geldt ook als er geen vervangend vervoer is geregeld.
Als er geen vervangend vervoer is worden er door de reiziger geen kosten gemaakt.
Maar ja wie ben ik? Blijkbaar denkt u dat NS, bussen in een schuur hebben staan die ze zo even kunnen inzetten.
Begrijp ik goed uit uw vraag dat u niet zelf even bij de NS site heeft gekeken? Zie: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html
@D.. dank, vreemd dat de link die ik kopieerde merkwaardig overkwam. Is 'reedited'
Ik reed bijna een uur met de bus naar het station.
Kan ik die buskosten terugvragen bij de NS
De Ts heeft het over de busrit van huis naar het station welke niet door NS wordt uitgevoerd.
Dus waarom zou NS deze moeten vergoeden? die is hier helemaal geen partij in.
U kunt het proberen bij ProRail: die is immers verantwoordelijk voor de seinen. De NS is in deze ook 'slachtoffer' en kan zich op overmacht beroepen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Onderbuurman haalt stroom eraf
Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.
Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer