Terugbetaling van nonrefundable groepshotelreservering, ipv een voucher.
Hostel was ten tijde van de boeking en vooruitbetaalde periode, vanwege corona gesloten. Vanwege de eenmalige groepssamenstelling kunnen en willen we niet een voucher accepteren.
Het bedrijf weigert stelselmatig de terugbetaling, ondanks herhaardelijke verzoeken en verwijzing naar het consumenten recht (indien een hotel gesloten is en daardoor het verblijf geen doorgang kan vinden kan men uitbetaling verlangen) Dit is volgens mij het geval.
Hallo CarlT ,
Ik wil mijn geld terug. Wat nu?
Wilt u uw geld terug, maar zegt het bedrijf dat dat nu niet kan? Dan kunt u er in de tussentijd voor kiezen om toch een voucher te accepteren. Zeg erbij dat u dit onder protest doet. Het is dan later makkelijker om alsnog uw geld terug te vragen. Gebruik onze voorbeeldbrief:
Hoeveel tijd moet ik het bedrijf geven om mij terug te betalen?
Hebt u volgens de wet recht op geld terug? Dan moet de termijn voor terugbetaling ’redelijk’ zijn. Wat precies redelijk is verschilt per geval. Vóór de coronacrisis werden vaak termijnen van 2 of 4 weken aangehouden. Het kan zijn dat dat nu te kort is en dat een termijn van enkele maanden redelijk is.
Er kunnen ook andere afwegingen meespelen. Hebt u het geld hard nodig? Dan kunt u bijvoorbeeld kiezen voor een korte termijn. Hebt u het geld niet meteen nodig? Dan kunt u kiezen voor een langere termijn en het bedrijf wat meer tijd geven.
Probeer er samen met de ondernemer uit te komen. Lukt dat niet? Kijk of u uw recht kunt halen via een geschillencommissie of de rechter.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/alles-over-vouchers-tegoedbonnen-en-compensaties
Het hostel was nog gesloten vanwege corona op het moment dat u boekte?
Dan lijkt het mij van belang wat de exacte condities zijn geweest ten tijde van de boeking: werd daar de mogelijkheid van een voucher al genoemd?
Dus toen u boekte was het hostel gesloten vanwege Corona? Maar waarom heeft u geboekt toen het gesloten was? Welk hotel? U noemt: non refundable. Hoezo?
Als u non refundable heeft geboekt heeft u geen recht op uw geld terug. Wel recht om het bezoek op een andere datum te laten plaatsvinden. Dat uw clubje niet meer kan of wil is geen probleem van het hotel.
Dat is het nadeel van een non refundable boeking, daar heb je zelf voor gekozen extra korting zonder enige mogelijkheid om te kunnen annuleren en je geld terug te krijgen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer