Terugbetaling van nonrefundable groepshotelreservering, ipv een voucher.
Hostel was ten tijde van de boeking en vooruitbetaalde periode, vanwege corona gesloten. Vanwege de eenmalige groepssamenstelling kunnen en willen we niet een voucher accepteren.
Het bedrijf weigert stelselmatig de terugbetaling, ondanks herhaardelijke verzoeken en verwijzing naar het consumenten recht (indien een hotel gesloten is en daardoor het verblijf geen doorgang kan vinden kan men uitbetaling verlangen) Dit is volgens mij het geval.
Hallo CarlT ,
Ik wil mijn geld terug. Wat nu?
Wilt u uw geld terug, maar zegt het bedrijf dat dat nu niet kan? Dan kunt u er in de tussentijd voor kiezen om toch een voucher te accepteren. Zeg erbij dat u dit onder protest doet. Het is dan later makkelijker om alsnog uw geld terug te vragen. Gebruik onze voorbeeldbrief:
Hoeveel tijd moet ik het bedrijf geven om mij terug te betalen?
Hebt u volgens de wet recht op geld terug? Dan moet de termijn voor terugbetaling ’redelijk’ zijn. Wat precies redelijk is verschilt per geval. Vóór de coronacrisis werden vaak termijnen van 2 of 4 weken aangehouden. Het kan zijn dat dat nu te kort is en dat een termijn van enkele maanden redelijk is.
Er kunnen ook andere afwegingen meespelen. Hebt u het geld hard nodig? Dan kunt u bijvoorbeeld kiezen voor een korte termijn. Hebt u het geld niet meteen nodig? Dan kunt u kiezen voor een langere termijn en het bedrijf wat meer tijd geven.
Probeer er samen met de ondernemer uit te komen. Lukt dat niet? Kijk of u uw recht kunt halen via een geschillencommissie of de rechter.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/alles-over-vouchers-tegoedbonnen-en-compensaties
Het hostel was nog gesloten vanwege corona op het moment dat u boekte?
Dan lijkt het mij van belang wat de exacte condities zijn geweest ten tijde van de boeking: werd daar de mogelijkheid van een voucher al genoemd?
Dus toen u boekte was het hostel gesloten vanwege Corona? Maar waarom heeft u geboekt toen het gesloten was? Welk hotel? U noemt: non refundable. Hoezo?
Als u non refundable heeft geboekt heeft u geen recht op uw geld terug. Wel recht om het bezoek op een andere datum te laten plaatsvinden. Dat uw clubje niet meer kan of wil is geen probleem van het hotel.
Dat is het nadeel van een non refundable boeking, daar heb je zelf voor gekozen extra korting zonder enige mogelijkheid om te kunnen annuleren en je geld terug te krijgen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
De lekkerste whisky
Hoi,
Ik ben op zoek naar de lekkerste whisky.
Ik en mijn maten doen volgende week een mannenavond, hiervoor wil ik graag een lekkere fles whisky halen. Ik heb online gezocht naar verschillende soorten, alleen heb ik geen idee welke lekker is.
Heeft er iemand tips??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer