ri
door richardr Jun 8, 2004 om 21:21
Vakantie & reizen

Timeshare wederverkoop

Wij hebben een timeshareweek in Palm Gardens in Portugal. Wij zijn nu benaderd door New Fun atraction om onze timeshare week te verkopen aan hun voor een goede prijs. We moeten echter van alles opsturen en daar hebben wij zo onze twijfels over. Maar we willen er ook graag van af. Hoe weet je nu dat een organisatie betrouwbaar is. Heeft iemand goede ervaringen met de wederverkoop. Alle informatie is welkom.

7915 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 9, 2004 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn ook benaderd door deze firma en moesten eerst 3000 euro overmaken voor een echtheidscertificaat dat door een notaris moest worden uitgezocht. Wij vertouwden het niet en zijn niet met hun in zee gegaan. En wij zijn erg tevreden over onze timeshare dus waarom verkopen.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2004 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag richardr,

Als ik de reactie van gast lees, moet je het niet doen en de verkoop ter plekke regelen. Zogezegd boter bij de vis en niet eerst investeren. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2004 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn ook benaderd door deze organisatie en zouden een formidabele prijs krijgen, we hebben een kopie-contract ontvangen en moesten dus ook eerst een bedrag betalen. Zelfs de naam van het resort is niet goed geschreven. Even gezocht op de site www.crimeshares.com. Hier wordt de handel met deze organisatie sterk afgeraden, want het blijken oplichters te zijn en hun naam zou al aan opsporingorganisaties zijn doorgegeven.  Er is een organisatie, waarbij echte wederverkopers zijn aangesloten dit is OTE, hun site is www.ote-info.com. Hierop staan een aantal wederverkopers. We hebben hier wel eens een offerte opgevraagd en de prijzen liggen dan meestal onder de € 1000. Dus vele male lager dan er ooit voor gegeven is. Bij deze organisaties kan eerst een indicatie van de prijs worden opgevraagd. Op crimeshare kun je trouwens ook lezen hoe ze aan de gegevens van timeshare eigenaars komen. Door 'malafide' medewerkers van verschillende bedrijven worden de namen en andere gevens van eigenaars doorgespeeld aan de hoogste bieder en die zoekt ons op. (zie op de crimeshare-site het subject spanish resale companies) We zijn al verscheidene keren op de rci-resorts geweest en die zijn allemaal zeer goed. Als je alles rekent ben je niet echt goedkoper uit, maar een goed verblijf wil ook wat. De verkopers staan niet voor niets bij de slechte hotetsl en apartementen. Misschien moet er war meer aandacht aangegeven worden en er ook eens een Nederlandse organisatie komen, om de mensen juist in te lichten.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2004 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vorige week zijn wij ook telefonisch benaderd door het bedrijf New Fun Atraction. Aangezien wij al eerder met zo'n soort bedrijf geconfronteerd werden, hielden wij in eerste instantie de boot af. De mevrouw welke wij aan de telefoon hadden verzekerde ons echter dat dit bedrijf absoluut volledig betrouwbaar is en dat de verkoop van onze timesharing volledig volgens alle regels zou verlopen. Door haar werd verteld dat het ons dan ook totaal geen geld zou kosten. Nu een week later ontvingen wij alle correspondentie omtrent de verkoop. Zoals wij al verwachten, blijkt ook bij dit bedrijf weer een prijskaartje aan de verkoop te hangen. In het opgestelde contract wordt ons verzocht eerst EUR 1100,- over te maken. Daarnaast kan de oplettende lezer in het contract zien, dat het wemelt van de taal en spellingsfouten, waar maar weer uitblijkt dat het hier om amateurs (lees: oplichters) gaat. Hierbij willen wij een ieder die door deze firma benaderd wordt met klem verzoeken geen enkele transactie met deze firma aan te gaan. Dat bespaart u een hoop ellende!

ve
door verwijderd - Jul 26, 2004 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij zijn voor de zoveelste keer benaderd om onze timeshare te verkopen. Als het te goed lijkt om waar te zijn, dan is het dit ook! Het is toch raar dat je eerst geld moet betalen....Vaak zijn de organisaties vanuit Spanje zeer onbetrouwbaar. In Engeland zitten er een aantal timeshare associations zie de links, waarop meer info te verkrijgen is:http://www.tatoc.co.uk/ en voor Europa: http://www.tatoc.co.uk/, ook voor het wederverkopen van de timeshare.

Succes

ve
door verwijderd - Oct 19, 2004 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alkmaar, 19.10.04.

Wij, mijn vrouw en ik, hebben in Denia (Costa Blanca, Spanje) een week timeshare van één  week die ons heel goed bevalt. Het resort i.s.m. R.C.I., is uniek gelegen midden in de natuur en vrij klein, maar erg luxe. Je bent al met al nooit goedkoop uit met timeshare.

Daar moet je het nooit voor doen!!!!!

Ook wij zijn meerdere keren benaderd door dubieuze Spaanse, zogenaamd betrouwbare timeshare koopbedrijven. Altijd eerst betalen en van alles toesturen, o.a. het aankoopbewijs van onze timeshare, nu zes jaar geleden. Hoewel het resort Parque Denia in Denia prachtig is, moet je ook terplekke heel voorzichtig zijn met het doen van transacties. Trouwens, ook Engelse aanbieders, strijken geld op en je hoort er nooit meer iets van!!

Ik las in een reactie boter bij de vis, daar ben ik het helemaal mee eens, maar hoe doe je dat? Men speelt vaak onder één hoedje, vergeet dat niet. De enige weg schijn te zijn, de incasso bij een Nederlandse bank neer te leggen, onder voorwaarde, dat alle papieren, inclusief het betalingsbewijs pas mogen worden opgestuurd, als zij eerst ook van hun kant een gebaar hebben gemaakt, in de vorm van betaling van een redelijke prijs. Een fantastisch hoge prijs, zegt overigens al genoeg, nooit doen!!!!!!!

Hoewel, wij wel gebruik hebben gemaakt van onze timeshare en volgend jaar weer hopen te gaan om te genieten van een prachtige, stille omgeving aan de Costa Blanca nog wel, zou ik niet weten hoe je op een redelijke, betrouwbare manier je timeshare kunt verkopen. Ook de consumentenbond niet. Er was enige tijd een timeshareprotestvereniging onder leiding van een Nederlands advocaten kantoor, maar dan moest je ook weer C= 700,== storten!

De vereniging is na enige jaren trouwens weer ter ziele gegaan.

Onze vraag blijft dus, hoe kom je op een redelijke manier van je timeshare af, zonder een boel geld kwijt te zijn en notabene nog meer door vooraf voor een waardeloze transzactie te betalen?

Het wordt hoog tijd dat hier veel meer een gedaan wordt, alleen hoe weet ik ook niet meer. Het gaat om een zeer krachtige aanpak van de oplichters en hoe herstel je het vertrouwen weer in timeshare in vooral Spanje en Portugal, dat is bepaald geen kleinigheid.

Voorwaar een zware klus die onze krachten te boven gaan. Wij zijn niet meer de jongsten maar wij hebben sterk de indruk de aankoopprijs van C= 13.500,== zes jaar geleden gewoon kwijt te zijn. Wie o wie, weet de weg?????

Alle andere timesharekopers veel succes goegewenst, maar ik vrees het ergste voor u, zo niet laat het alstublief aan ons en andere timesharehouders, met garantie, weten!!

Bert

ve
door verwijderd - Nov 22, 2004 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij willen van onze ene week timeshare af (tenerife) en zijn hiermee al een paar jaar bezig! Ook al van alles opgestuurd, geld gestort (oa naar Worldwide Timeshare in 2002) maar... helaas geen resultaat. Sinds ongeveer oktober 2003 staat onze timeshare te koop voor 10,00 Engelse ponden ! Wij willen graag in contact komen met een BONAFIDE maatschappij, die o.a. eerst verkoopt en dan zijn provisie in rekening brengt.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2005 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben een timeshareweek in Palm Oases op Gran Granaria. Wij zijn ook vele malen benadert door allerlei partijen, soms hebben wij erop gereageert, maar altijd waren er weer kosten aan verbonden. Wij vragen ons af hoe kunnen wij deze week verkopen ? Zijn het dan allemaal bedriegers die deze verkoop regelen ? Wij zijn ook al jaren op zoek naar de goede verkoper, maar wij hebben het idee dat deze niet bestaat. Wanneer jullie een betrouwbaar verkooppunt weten, laat het ons dan ook even weten. Want wij willen graag van deze week af, omdat wij er geen gebruik meer van maken.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij bezitten ook timeshare en willen er graag vanaf, mischien kunt u ons helpen.

Wilt u ons uw tel nr doormailen zodat wij met u kontakt kunnen opnemen

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo wij bezitten ook timeshare en willen er graag vanaf, mischien kunt u ons helpen.

Als u ons uw tel nr wilt mailen kunnen wij met u kontakt opnemen, praat wat makkelijker

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo wij bezitten ook time share en willen er graag vanaf.

Mischien kunt u ons helpen, als u ons uw tel nr mailt kunnen wij met u kontakt opnemen praat wat makkelijker

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

bibidegroot: een tip, als er al een telefoonnummer via dit medium wordt doorgegeven wordt dat door de redactie verwijderd om zeer acceptabele reden: uw privacy, iedereen kan dan uw telefoonnummer zien, ook degenen waar u geen belangstellling voor heeft v.v.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2006 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Ik wil iedereen waarschuwen die telefonisch benaderd worden door een zogenaamd wederverkoop bureau. Als u uw timeshare verkopen wilt doe dit dan via advertenties of E-Bay e.d.. Ook is het mogelijk bij sommige resorts dit te doen. Natuurlijk krijgt u er nooit zoveel voor als u hoopt maar u bespaart er in jaren (onderhoudskosten) toch in uit.

Wij hebben op deze manier onze Timeshare verkocht, ook wij zijn de dupe geworden van een louche figuur, die wij al jaren kende en toen zijn slag sloeg, (70.000,00 euro). Maar met deze zaak zijn we bezig.

De volgende "firma's"zijn in iedergeval onbetrouwbaar: EVO GROEP TENERIFE- REMA MARKETING TENERIFE EN M.E.M. INTERNATIONAL, deze worden geleid door een en dezelfde persoon, die zich steeds anders noemt. Woont inmiddels in Nederland.

STUUR NOOIT GEEN GELD EN VOORAL GEEN EIGENDOMS BEWIJZEN U BENT HET ALTIJD KWIJT.

Magda van Vliet

ve
door verwijderd - Jul 6, 2006 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie heeft er ervaring met www.vacationregister.com. Zij adverteren met time share resorts. Voor ongeveer € 600,- mag je een advertentie plaatsen en voor dat geld proberen ze ook je jaarlijkse week te verkopen. Heeft iemand ervaring met deze organisatie ?

ve
door verwijderd - Dec 20, 2006 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte gebruikers,

Ik kom in dit forum vaak het bedrijf 'New Fun atraction' tegen. Ik ben zeer geinteresseerd in nadere informatie omtrent de activiteiten van dit bedrijf. Mocht u enig schrijven van deze organisatie hebben ontvangen stel ik het zeer op prijs als u deze zou kunnen doorsturen. Ook de personen die contact met u proberen te leggen met de intentie een zogenoemde koper te hebben gevonden voor uw timesharing. Dit vanwege een onderzoek uit naam een van onze clienten die door de betreffende firma opgelicht zou zijn. Gelieve informatie omtrent het bovengenoemde bedrijf te sturen aan: goossensadvocaten@hotmail.com

Hartelijke dank voor uw medewerking,

Mr. K.W.H. Goossens

ve
door verwijderd - May 23, 2015 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje vreemd dat een particulier niet met een drone mag vliegen en hier nog steeds geen duidelijkheid over is. Nu is hier een drone kopen zowiezo vrij duur en technische kennis is vereist Zelf heb ik er geen probleem mee als drones dingen vastleggen om criminaliteit of iets dergelijks te bestrijden. Ik vind het echter wel erg dat nu met twee maten word gemeten.