Ja
door Jaap Sanders Jan 16, 2017 om 14:41
Vakantie & reizen

Traveller Cheques van Thomas Cook in US-Dollars waar kan ik deze inwisselen .

Mh/Mv,

ik heb nog voor 400 US-Dollars aan Trvellercheques van Thomas Cook, heb geen aankoopbewijs meer heb ze jaren terug bij de VSB-Bank in Castricum gekocht.
Ik heb de  GWK en div.Banken gebeld en niemand neemt ze meer aan, het is toch te gek voor woorden dat ik ze niet meer verzilveren kan.
Weten jullie een adres waar ik ze kan inwisselen.

[edit-red.]

24776 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 16, 2017 om 14:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat ga ik uitzoeken als ik ze heb opgehaald.

Weten jullie een adres waar ik ze kan inwisselen.

kv
door kvjapio - Jan 16, 2017 om 14:57
281 Antwoorden / Vragen

Lastig..ik vond nog dit:
Enkele kantoren die de travelers cheque nog accepteert (mogelijk alleen met aankoopbewijs) zijn:

    • GWK Travelex
  • Goffin Change
  • Pott Change
  • International Currency Change
Gwk zegt dat ze persoonsgebonden zijn. Dan is het belang van een aankoopbewijs mi. ook minder interessant. Maar blijkbaar denken velen er anders over. Misschien op een vliegveld proberen?

newmikey
door newmikey - Jan 16, 2017 om 14:59
830 Antwoorden / 0 Vragen

Moet toch nog steeds kunnen hoor, ik zou even navragen bij het GWK-Travelex kantoor op station Alkmaar (en haal uw prive gegevens even weg!!!)

Cheque verzilveren
Je kunt geen cheques inwisselen bij onze SNS Winkels. Heb je een traveller cheque van American Express of Thomas Cook? Dan kun je bij een GWK Travelex-vestiging terecht.
Waar vind je een GWK Travelex-vestiging?

In de grotere NS-stations en steden vind je GWK Travelex. Op de website van GWK Travelex kun je op woonplaats een vestiging zoeken.

tenormin
door tenormin - Jan 16, 2017 om 15:02
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Lees dat travellers checques op sterven na dood zijn, vooral Thomas Cook is niet meer present.
Krijg de link niet werkend: https://www.wereldreis.net/reistips/geldzaken/travellers-checques-op-reis/

edrick3
door edrick3 Jan 16, 2017 om 15:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen
tenormin
door tenormin Jan 27, 2017 om 15:32
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Niet eens netjes bedank, edrick3, zie het nu pas. ;-)

ruud123456
door ruud123456 - Jan 16, 2017 om 15:10
37 Antwoorden / 4 Vragen

Thomas Cook

Spicalaan 41, 2132 JG Hoofddorp
Tel: 0900 555 0 555
€ 1,- per gesprek plus de gebruikelijke belkosten

Even bellen en je weet het ;-)

edrick3
door edrick3 - Jan 16, 2017 om 15:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Uit de link van tenormin:

Heb je nog travellers cheques die thuis liggen te verstoffen, dan kun je ze net zo goed inwisselen. American Express zegt dat de cheques hun geldigheid niet verliezen en nog steeds te gebruiken zijn op reis, maar het aantal acceptatiepunten neemt flink af. Het is steeds moeilijker ze in te wisselen als je op reis bent.

In Nederland kun je oude travellers cheques nog wel voor euro’s inwisselen bij een kantoor van GWK Travelex. Daarvoor dien je wel een legitimatiebewijs en het originele aankoopbewijs te laten zien, met daarop de naam van de houder en de nummers van de cheques. De travellers cheques moeten in het bijzijn van de medewerker voor de tweede maal getekend worden. Heb je geen aankoopbewijs meer, dan kun je via de klantenservice van GWK Travelex een incassoformulier krijgen via de mail en de cheques direct opsturen naar American Express of Thomas Cook.

Ook bij het kantoor van Pott Change aan het Damrak in Amsterdam kun je travellers cheques inwisselen. Pott Change brengt sinds juni 2015 kosten in rekening voor het inwisselen van reischeques in vreemde valuta. Andere locaties in Nederland kun je vinden op www.aetclocator.com.

chiitra271
door chiitra271 - Jan 8, 2018 om 10:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Thomas Cook NL weet men niets over de cheques, zij verkopen reizen en hebben nooit de cheques uitgegeven. Voor meer info neem contact op met het hoofdkantoor in de UK:
By email: tcassistance@travelex.com

By fax: +44 (0) 1733 503088

By telephone: +44 (0) 1733 279865 (Interpayment Visa)
+44 (0) 1733 279760 (Travelex, Thomas Cook Mastercard)\

Er is ook een nummer in NL : 0800 022 8630
De cheques kunnen nog maar op enkele plaatsen worden ingewisseld en doorgaans is hier een aankoopbewijs een vereiste. De cheques worden sinds 2014 niet meer uitgegeven, mensen die ze nog  hadden, hebben een jaar de tijd gekrijgen om ze alsnog in te wisselen tegen contanten...

he
door henk51 Jan 8, 2018 om 11:32
90 Antwoorden / 0 Vragen

Topic is jaar oud.

groeten Henk

costnix
door costnix Jan 8, 2018 om 12:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ach een beetje moutarde après le repas kan best nuttig zijn ;-)

diumenge
door diumenge Jan 8, 2018 om 12:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die TC's zijn nog veel ouder.