Shadowfax
door Shadowfax Dec 29, 2018 om 00:04
Vakantie & reizen

TSA sloten dezelfde sleutel?

Ik heb jaren geleden een paar TSA slotjes gekocht met sleuteltjes bij een outdoor winkel. Omdat de slotjes bij terugkomst foetsie waren had ik bij mijn laatste reis nieuwe TSA slotjes gehaald bij Kruidvat. Maar wat blijkt nu: De sleuteltjes van mijn verloren slotjes werken ook bij de nieuwe TSA slotjes.
Opzich handig want extra reserve sleuteltjes maar ik ging me ook meteen afvragen: Hebben bepaalde TSA sloten allemaal dezelfde sleutel of is het gewoon toeval?

Wellicht niet handig om dit op een forum te vragen want je weet nooit maar de echt kwaadwillenden weten dit waarschijnlijk al lang.

4738 4 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 29, 2018 om 00:21
16826 Antwoorden / 108 Vragen

TSA slotjes, sloten, ja, die heeft de douane en blijven passen dus lijken ze allemaal gelijk te zijn. Wel, misschien vreemd, maar ik had ze bij mijn laatste (nieuwe Samsonite) koffer niet, alleen een codenummer voor mezelf. Waar de douane alleen in kon. Denk gewoon dat u een ouder systeem heeft, zonder code. Want die weten kwaadwillenden ook niet.

marita5
door marita5 - Dec 29, 2018 om 00:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 29, 2018 om 12:01
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn ervaring is dat deze slotjes vaak dezelfde sleutel hebben. Het is dus geen toeval maar kwestie van prijs/kwaliteit.

aurora1
door aurora1 - Dec 29, 2018 om 13:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag het eens aan de fabrikant, een sleutelmaker of de ANWB.