Tui verplicht mij invullen gezondheidsverklaring
Kijk hier:
https://www.tui.nl/gezondheidsverklaring/
Dat gaat vast wel lukken. Loop nog even bij het reisburo langs en vraag om uitleg.
Ja dat kan TUI fly u verplichten, dat kunt u gewoon voor vertrek doen bij de incheck automaat. TAP Portugal doet dit ook, recent meegemaakt en steld niks voor. Uw ticket is dan meteen de verklaring dat u gezond bent.
Prettige vakantie op Kreta,
Dat is heel vreemd, want op hun eigen website vermeldt Tui dat er geen enkele maatregel is t.a.v. corona voor Griekenland, dus ook geen test of gezondheidsverklaring.
Griekenland, dus ook Kreta zijn code groen. Deze vermelding dateert van 16-05-2022.
Wilt u voor alle zekerheid toch een gezondheidsverklaring invullen, dan kunt u dat op hun eigen website doen als u online incheckt.
Frappant inderdaad, op de TUI site van begin mei staat het wil, op de site van het Ministerie niet.
Zowel Tui als het ministerie zeggen dat er geen maatregelen zijn voor Griekenland en dus ook geen bijzondere documenten nodig zijn.
Ik weet natuurlijk niet wanneer de TS heeft geboekt en/of heeft geïnformeerd hierover.
De gemiddelde 68- jarige is tegenwoordig handig genoeg op het internet, waarom u niet? Er is anders vast iemand in uw omgeving die dit wel samen met u kan doen.
U doet onredelijk moeilijk.
Gecorrigeerd: Helaas noodzakelijk en zie dan ook https://www.tui.nl/p/corona-maatregelen/griekenland Het lijkt mij dat men u bij het reisbureau waar u boekte best kan helpen om dit snel te krijgen. Men vraagt dit bij TUI ook al lijkt het niet verplicht omdat het risico bestaat de de vlucht resp. instappen wordt geweigerd.
Het is gelet op het bovenstaande wel opvallend dat BuZa iets anders meldt op hun site en dat ook vandaag nog geldig zou zijn.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/griekenland
Ik zou evenwel geen risico nemen en als al gezegd, hulp vragen bij het reisbureau of aan een famililid die dit voor u kan doen.
De bovenste link van jou werken niet, je hebt er een aantal achter elkaar gezet.
Zie daarom hier https://www.tui.nl/p/corona-maatregelen/griekenland/
Er is dus niets nodig.
Dank. Is aangepast. Het probleem is hier dat m,en het bij TUI wel vraagt en men dus instappen in het vliegtuig kan tegenhouden. Ik zou het risico niet nemen.
Dat gedoe met die linkjes ligt aan de site hier. Er kan geen link geplaatst woden en dan een spatie of enter voor een volgende link, ze komen dan toch achter elkaar.
Ik los dat op door eerst een paar spaties te zetten, dan ga ik met de pijltjes terug naar het einde van de zin, zet de eerste link en dan weer met de pijltjes toets voorbij de eerste spatie. Heel omslachtig.
Waar zie jij die gezondheidsverklaring staan? Ik zie hem namelijk niet, kan zijn dat ik er overheen lees, maar ik heb het nu al 3x gelezen.
Het kan best zo zijn dat het bij mijn eerste antwoord aan de site lag maar ik zag dat ik meer fouten had gemaakt en heb die meteen ook gecorrigeerd.
Ik had verder vandaag en ook eerder nooit problemen met links in ieder geval niet anders dan dat soms bij bewerken het ingeven van de link via het schakeltje niet meer blijkt te kunnen. Wat bedoel je met de gezondheidsverklaring die je niet ziet? Of toch dit? Er gelden geen inreisvoorwaarden meer in Griekenland. Lees in de rubriek Coronavirus wat dit voor u betekent. Het reisadvies voor Griekenland is groen. Lees het hele reisadvies.
Ja, maar dat zeg ik steeds, er is voor Griekenland helemaal niets meer nodig, uitsluitend een goed humeur.
De vraag was niet of je in Griekenland een gezondheidsverklaring nodig hebt, maar om te kunnen vliegen. Dan heb je wel een gezondheidsverklaring nodig. Of ts nu met Tui fly vliegt, of Transavia. Dat zal een simpele vragenlijst zijn waarin gevraagd bent of je gevaccineerd bent en zo niet of je verkoudheidsklachten hebt etc. Net zoals je bv in moet vullen als je een afspraak hebt in een ziekenhuis. Het gele boekje heeft er niets mee te maken en achteraf invullen zou ik ook maar laten. Doen zoals Tui aangeeft, want je wilt toch niet het risico lopen door eigenwijs te zijn en de mededeling negeren.
@PANTHER22, helaas waarom gereageerd op mijn reactie, ik geef toch ook aan dat TUI er om vraagt en ook dit: 'Men vraagt dit bij TUI ook al lijkt het niet verplicht omdat het risico bestaat de de vlucht resp. instappen wordt geweigerd'. Of is dit bedoeld als reactie op @SIRA?
@Heremietkreeft. Het was een reactie op Sira. Je hoeft niet zo te gillen. De gezondheidsverklaring met uitleg had ik allang op de site van Tui gevonden.
Ps: als u een geel boekje heeft en de vaccainaties zijn daar ingevuld zou dat ok moeten gelden als verklaring.
Woorden als "zou" zijn in deze context red flags. Daar heb je niet veel aan als je bij de gate staat.
NEE, Heremietkreeft, dat geldt niet als gezondheidsverklaring!
@MARBELLE ik beschik al jaren over een geel boekje dat nu na Covid bijna vol is en het geldt internationaal als inentingsbwijs ook m.b.t. Covid.
Strikt gezien is het geen gezondheidsverklaring aangezien die, op zich strikt gesproken veel verder kan gaan dan alleen m.b.t. vius./bacteriële ziektes.
Mijn uitgangsput is dat men bij Tui wel Covid restricties etc. bedoelt. (Ik ben in veel landen geweest waar ik zonder bewijs in de vorm van een geel boekje nooit zou zijn binnengekomen. Er staan o.a. inentingen in die in o.a. in Singapore, Port Saïd kreeg van daar bevoegde autoriteiten omdat de geldigheid van eerdere bijna was verlopen. (Ieder half jaar voor sommige ziektes).
Heremietkreeft, ik ben bekend met het gele boekje en het is mij duidelijk dat u in Coronatijd niet in het vliegtuig bent gestapt. De TUI vraagt niet om een geel boekje, maar om een ondertekende gezondheidsverklaring binnen 24 uur voor vertrek!
Tja, en dat is toch de kern van de discussie. Ik stel toch ook, en ik nuiet alleen, als Tui dat wil, waarom risico nemen?
Het wordt nu een langdurige discussie over een 'gezondfheidsverklaring die Tui kennelijk wenst (m.b.t. Covid???).
Ik ga de redactie vragen dit te sluiten.
Een heleboel TUI vestigingen zijn op zondag tussen 12 en 17 uur gewoon geopend.
Welke open zijn kun je hier checken https://www.tui.nl/reisbureaus/
En ja, TUI kan dat verplichten. Zonder die gezondheidsverklaring kom je het vliegtuig niet in. Dat Corona nog niet voorbij is daarvoor hoef je alleen maar naar China te kijken of naar Ernst Kuipers te luisteren.
Ja, dat mag!
U zou er blij mee moeten zijn, is in ons aller belang dat we gezond zijn en blijven.
Ik begrijp daarom uw vraag niet.
nog een vraag,ik ga dus online inchecken het voordeel is dus dat je dan direkt je instapkaarten kan uitprinten.
en door kan lopen naar de beveiliging van schiphol.
volgens de klantenservice en medewerkers van het reisbureau niet
je moet dan op schiphol na het online inchecken je instapkaart afhalen bij de incheckbali.
wat is dan het voordeel van online inchecken,of hebben de medewerkers het mis.
ik heb dus nog nooit online ingecheckt dus weet het niet,graag een antwoord
vriendelijke groet Cor
-
De servicemedewerkers zullen op de hoogte zijn . Het is hun dagelijks werk.
Kijk ook even op de site van de vliegmaatschappij. Bv Transavia:
https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/informatie-inchecken/#id-online-check-in
@Cor De W , zie hier de gegeven antwoorden https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/online-inchecken-tui
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer