An
door Andre Henriet May 2, 2021 om 13:26
Vakantie & reizen

Uitbetaling reisvoucher

Ik heb inseptember 2019 een vliegreis aanbetaald voor 279 euro en geboekt. Door corona krijg ik een reisvoucher. Nu ruim een jaar later wil ik nog steeds niet naar het buitenland op vacatie en heb ik een verzoek ingediend tot uitbetaling bij Tui, waar ik geboekt heb via internet. Nu stellen zij dat het niet wordt uitbetaald omdat de voucher meer dan een jaar geleden is uitgegeven. Mijn vraag is ben ik nu mijn aanbetaling kwijt?
Hoogachtend,
Andre Henriet

4218 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 2, 2021 om 13:34
16838 Antwoorden / 202 Vragen
marita5
door marita5 - May 2, 2021 om 14:30
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Andre henriet ,

Ik heb in september 2019 een vliegreis aanbetaald voor 279 euro en geboekt. Door corona krijg ik een reisvoucher. Nu ruim een jaar later !!!

september 2019 ,  1 jaar later is september 2020 .

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/nieuws/verloopt-uw-reisvoucher-hier-hebt-u-recht-op

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/sgr-reisvoucher-12-maanden-na-uitgifte-krijgt-u-uw-geld-terug

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 2, 2021 om 14:51
2048 Antwoorden / Vragen

De boefjes, en ook al betalen ze uiteindelijk wel, waar ze gewoon toe verplicht zijn, ze zullen niet bestraft worden voor dit gedrag en dus loont het om het te proberen.

rj
door rjw May 2, 2021 om 21:53
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Oplossing is simpel: als niemand daar mee boekt zijn ze zo kapot. Daar heb je geen ingewikkelde rechtzaken voor nodig om te bestraffen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 2, 2021 om 22:08
2048 Antwoorden / Vragen

Zo zijn we inderdaad van V&D afgekomen maar ik heb twijfels of dat in deze fase gaat lukken bij TUI. Die lijken het eerder juist te gaan overleven. Ik pleit er overigens niet voor dat mensen dit voor de rechter moeten brengen, ik wil dat de overheid, die de vouchers toegestaan heeft, nu deelnemers, die een dergelijke coulance nu terugbetalen met dit soort trucken, door de overheid aangepakt worden.

sjjoppy
door sjjoppy - May 2, 2021 om 14:53
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

Hoe lang is de voucher geldig?

De Corona-voucher is een jaar lang geldig op alle pakketreizen en vliegtickets uit het aanbod van TUI. Je hebt dus een jaar lang de tijd om een nieuwe vakantie uit te zoeken. De nieuwe vertrekdatum mag dus ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan. Voor meer informatie en veelgestelde vragen over de maatregelen omtrent het coronavirus en de Corona-voucher, kun je terecht op deze pagina.

https://www.tui.nl/corona-voucher/

panter22
door panter22 - May 2, 2021 om 17:15
6599 Antwoorden / Vragen

Wanneer heb je die voucher dan gekregen? Toch niet eerder dan februari/maart 2020?

tijger1
door tijger1 - May 2, 2021 om 23:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is een garantiefonds voor een pakketreis. Meld u daar aan.

mo
door mof - May 3, 2021 om 11:44
3619 Antwoorden / 3 Vragen

In principe niet, TUI had u eigenlijk geen voucher mogen gevens volgens de EU. U zult echter zelf naar de revhter moeten.

1paul
door 1paul - May 4, 2021 om 09:43
3141 Antwoorden / 0 Vragen

nee hoor, je hebt gewoon recht op je geld terug, wijs ze op de wet en regelgeving....