ma
door maschavanraak Aug 14, 2018 om 21:15
Vakantie & reizen

Vader neemt dochter zo mee naar Turkije zonder toestemmingsdocumenten ander ouder

Hallo ministers, justitie en Marechaussee wordt wakker
MIjn ex heeft zonder mijn toestemming te vragen mijn dochter meegenomen naar Turkije.
Andersom heb ik het via een advocaat moeten regelen omdat hij weigerde te tekenen voor mijn vakantie. Vervolgens kunnen vaders zo Nederland uit zonder gecontroleerd te worden door de douane waar gaat dit naartoe in nderland.
De vader overtreedt hiermee de wet maar er wordt geen donder aan gedaan zowel door marechaussee als het Openbaar Ministerie niet.
Er overdreedt iemand hallo daar hoor je voor gestraft te worden. Wij moeders worden dus zwaar gediscrimineerd.
Voor de wetgeving óf goed uit óf schaf het af. nu wordt het alleen de moeders erg lastig gemaakt.

2326 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2018 om 21:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk niet dat de door u aangesproken personen of instanties op dit forum meelezen.

Hoe kwam pa dan aan het paspoort van kind?

Hebt u een klacht, dien die in bij de bevoegde autoriteiten.

Vergeet die onzin van discriminatie maar.

marita5
door marita5 - Aug 14, 2018 om 21:25
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Maschavanraak ,

Sorry is een vervelende situatie , maar u bent hier op het forum van Kassa .
Ik ben wakker , spijtig ben ik geen minister , werk ook niet voor Justitie en Marechaussee .
Neem contact op met een advocaat .

Grunnen.
door Grunnen. - Aug 14, 2018 om 21:37
509 Antwoorden / Vragen

En wat is je vraag ?

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 14, 2018 om 22:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Uw partnerkeuze was vrijwillig en u wist vtv dat dit risico zich na een relatie breuk voor kon doen.
Nu wordt het een lange dure strijd waar uw kind de dupe van is.

ne
door neodutchio - Aug 14, 2018 om 22:31
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als de vader van Turkse komaf is met een Turks paspoort, dan kan dit gebeuren. Een minister, een rechter en de Marechausse kan hier niets aan doen. Wel als er gereisd wordt met Nederlandse documenten.

Tr
door Trostomaat - Aug 14, 2018 om 22:36
239 Antwoorden / Vragen

Misschien heeft u een punt.
Maar hou op over moeders die hier door het systeem benadeeld zouden worden.
In zijn algemeenheid kan gesteld worden dat toch echt het tegenovergesteld het geval is.

sw
door swat1500 - Aug 14, 2018 om 23:28
3774 Antwoorden / 0 Vragen

De Minister en het ministerie van justitie staan niet bij de grens. De douane controleert alleen op de in en uitvoer van goederen en is niet belast met de persooncontrole. De Marechaussee controleert alleen de risico vluchten en andere vluchten slechts steekproef gewijs.
Er worden dagelijks overtredingen gepleegd die niet worden bestraft.  De politie kan niet overal tegelijk zijn en alle overtredingen waarnemen.
Dit alles houdt echter niet in dat men zich dan niet meer aan de regels hoeft te houden.
Hoe oud was uw dochter toen zij met haar vader op reis ging?

Het niet bij je hebben van de bedoelde documenten is overigens geen strafbaar feit maar slechts een formele voorwaarde om Nederland te mogen verlaten.

tenormin
door tenormin - Aug 15, 2018 om 01:33
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Begrijp wel wat de TS bedoelt: iedere ouder heeft schriftelijk toestemming nodig om kind (eren) mee te nemen op vakantie door een schriftelijke bevestiging. Dit is kennelijk niet afgegeven maar ook: paspoort? Neem aan dubbele nationaliteit? Minister, Justitie, Marechausse zijn wel wakker, alleen, er moet wel een "wwarschuwing" zijn. Bij u kennelijk wel, bij ex niet?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 15, 2018 om 10:09
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, helaas komt dit nog altijd vaker voor. Een bekend voorbeeld is de ontvoering van een kind naar India.

Hoe dan ook is het kind toegelaten in Turkije! Volgens mij ligt het probleem dan meer daar!

jo
door jorisw - Aug 15, 2018 om 14:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe oud is je dochter?