JE
door JEF2021 Nov 20, 2017 om 21:27
Vakantie & reizen

Vakantie annulering

Afgelopen zomer heb ik via Kras een vakantie geboekt. Echter....mijn moeder overleed in die periode en ik heb de vakantie afgezegd.
Ik was wel in het bezit van een doorlopende reisverzekering (ING) maar niet van een annuleringsverzekering. Kan ik alsnog een vergoeding vragen van Kras?

4004 6 Rapporteer

ficus
door ficus - Nov 20, 2017 om 21:33
147 Antwoorden / 2 Vragen

Natuurlijk kunt u het vragen. Nee heb je en ja kun je krijgen. Vragen staat vrij. Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat Kras een vergoeding geeft. Voor dit soort gevallen sluit men juist een annuleringsverzekering af.

tijger1
door tijger1 - Nov 20, 2017 om 21:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vragen staatvrij, maar waarom zou Kras u iets moeten vergoeden? Als u ging vliegen, kunt u hooguit de luchthavenbelasting terug vragen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 20, 2017 om 21:35
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Helaas heeft u niet de juiste verzekering voor een vergoeding van Kras, dat has een annuleringsverzekering moeten zijn.

tenormin
door tenormin - Nov 20, 2017 om 22:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Gecondoleerd met het verlies van uw moeder. Vraag me alleen in gemoede af dat u wel een doorlopende reisverzekering had waarbij geen annuleringsverzekering. Misschien is Kras coulant, geen idee, maar zou het probleem voorleggen. Ook trouwens aan ING, ook daar: misschien coulant.

tijger1
door tijger1 Nov 20, 2017 om 23:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn huis brandt af, maar ik heb geen brandverzekering, maar wel mijn auto verzekerd bij ING. Misschien is ING coulant en dekken zij ook mijn brandschade.

tenormin
door tenormin Nov 20, 2017 om 23:10
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, auto is te vervangen, moeder niet. Maar begrijp wel wat je bedoelt, ben dus echt verbaasd dat men een doorlopende reisverzekering afsluit zonder annulering. Hoop dat de TS (de naam is te lang) nu ook weet dat doorlopend ook niet "echt" doorlopend is. 90 Dagen en dan weer terug op stek. Daarna weer 90 dagen elders. Mocht de TS denken dat hij/zij dan het hele jaar constant verzekerd is. Maar kan natuurlijk niet in denkhoofd TS kijken.

marita5
door marita5 Nov 21, 2017 om 08:55
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , de doorlopende reisverzekering van ING is max 45 dagen , je kunt wel uitbreiden , wat Ts niet gedaan heeft . https://www.ing.nl/particulier/verzekeren/reisverzekering/doorlopende-reisverzekering/index.html##het-product

tijger1
door tijger1 Nov 21, 2017 om 10:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw opvatting van doorlopend is niet hetzelfde als doorlopend in verzekeringstermen. En een reisverzekering dekt hele andere zaken dan een annuleringsverzekering. Als je het één verzekert, hoef je het andere nog niet te willen verzekeren. Ik heb altijd een doorlopende reisverzekering van ING gehad, maar had geen annuleringsverzekering nodig.

panter22
door panter22 - Nov 21, 2017 om 09:06
6599 Antwoorden / Vragen

Jullie hebben de reis bij Kras geannuleerd?
Geen bericht gehad van Kras over mogelijk nog iets van je reissom terug?
Kijk in de algemene reisvoorwaarden bij artikel 5:
https://www.kras.nl/download/algemeneinfoenreisvoorwaarden.pdf

edrick3
door edrick3 - Nov 21, 2017 om 10:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

maar niet van een annuleringsverzekering.

En dus .... geen aanspraak op vergoeding via de verzekering.

V.w.b. Kras:
Het kan zijn dat u een reis heeft geboekt en dat u niet meer in staat bent om deze te maken. Dan bieden wij de mogelijkheid om uw reis te annuleren. Daar zijn wel kosten aan verbonden. De hoogte daarvan is een percentage van de reissom en is afhankelijk van het moment waarop u uw reis annuleert. Hoe dichterbij uw vertrek, hoe hoger de kosten. Bij annulering brengen wij de volgende kosten in rekening:
- Tot 42 dagen voor vertrek: 15% van de reissom
- 42 tot 21 dagen voor vertrek: 30% van de reissom
- 21 tot 14 dagen voor vertrek: 50% van de reissom
- 14 tot 5 dagen voor vertrek: 75% van de reissom
- 5 t/m na vertrekdag: 90% van de reissom