Vakantie booking annuleren
Wij hebben een vakantie geboekt via een bookings agent (3de partij), wij kregen een bevestiging van de tussen persoon echter werd hier vermeld dat wij nog de definitieve bevestiging zouden ontvangen van die partij. Nu kregen wij geen contact of reactie dus hebben wij besloten de booking te annuleren omdat wij er weinig vertrouwen in hadden.
De partij in kwestie claimed nu 50% van het vakantie bedrag als annuleringskosten, nu vraag ik mij af in hoe verre is dit terecht?
Wij hebben de vakantie schriftelijk geanulleerd voordat wij een definitieve bevestiging hebben gehad van de verkopende partij.
Je zou denken dat er pas een overeenkomst tot stand komt als de (buitenlandse) partij een officiele overeenkomst bevestiging stuurt. Deze kregen wij 2 dagen na het verstrekken van de schriftelijke annulering alsnog binnen. Daarnaast hebben wij geen wilsovereenstemming, aangezien wij deze al hebben ingetrokken voordat zij het geaccepteerd hadden. Dit zou dan toch betekenen dat er uberhaupt geen overeenkomst tot stand is gekomen met deze partij?
Ik ben benieuwd wat jullie kijk hierop is.
Op het moment dat u op akkoord klikt is er een overeenkomst. Dat er van een andere partij dan nog een bevestiging moet komen is niet van belang. U boekt bij een tussenpersoon en die zet de order weer door. Er is dus een overeenkomst.
Voor reizen geldt ook geen herroepingsrecht. Dus ja, dan bent u afhankelijk van de voorwaarden die de verkoper hanteerd. Deze heeft werk voor u moeten verzetten en loopt ook omzet mis. Hij zal ook weer moeten annuleren bij waar hij de reizen inkoopt.
Maar boeken via een tussenpersoon is echt niets vreemd. Dus waarom u dat niet vertrouwd?
Koop is koop! U had wel degelijk een wilsovereenstemming met het doen van de boeking die m.i. wel degelijk is geaccepteed hoewel u nog geen bevestiging had. U had meer in uw recht gestaan als u eerst om de bevestiging zou hebben gevraagd en dat heeft u kennelijk niet. Uw gedachtengang is dus m.i. helaas geheel onjuist. Kort gezegd, u heeft geen moeite gedaan om de bevestihng te krijgen en u bent in gebreke om een overeenkomst uit te voeren.
Het lijkt mij dat u er met 50% nog redelijk goed vanaf komt. Ik kan mij voorstellen dat u deze reactie niet leuk vindt.
Koop is koop! U had wel degelijk een wilsovereenstemming met het doen van de boeking die m.i. wel degelijk is geaccepteed hoewel u nog geen bevestiging had. U had meer in uw recht gestaan als u eerst om de bevestiging zou hebben gevraagd en dat heeft u kennelijk niet. Uw gedachtengang is dus m.i. helaas geheel onjuist. Kort gezegd, u heeft geen moeite gedaan om de bevestihng te krijgen en u bent in gebreke om een overeenkomst uit te voeren.
Het lijkt mij dat u er met 50% nog redelijk goed vanaf komt. Ik kan mij voorstellen dat u deze reactie niet leuk vindt.
Uw antwoord is totaal incorrect ik heb diverse instanties gesproken (ECC, Conzument, E-loket en een internationaal incasso bureau ) en ondertussen heb ik een advocaat in de arm genomen gespecaliseerd in deze materie.
Ieder van deze partijen stellen mij in het gelijk in deze situatie, uw reactie is daarom niet alleen onjuist maar ook verwarrend in een al vervelende situatie. Ik zou u daarom willen adviseren geen adviezen te geven over materie waar u niet mee bekend bent.
U schrijft: “Ik ben benieuwd wat jullie kijk hierop is”.
En onze “kijk” is dat u een overeenkomst bent aangegaan.
Blijkbaar mogen hier alleen antwoordengegeven worden die in uw straatje passen. Prima, maar stel uw vraag dan niet hier. Ga gerust procederen met uw advocaat.
De kijk op de zaak valt te onder de noemer "niet verder kijken dan je neuslang is kijken"" Bij een juridisch geschil is het juist extreem belangrijk om verder te kijken dan wat u in eerste instantie zou denken.
Het antwoord gaat er niet om dat het in mijn straatje moet passen maar om wat rechtsgeldig is. Indien de claim terecht is en rechtsgeldig blijkt te zijn heb ik daar uiteraard vrede mee. Echter blijkt het zo te zijn dat ik dus in mijn recht sta.
Het feit dat de reactie suggereren dat ik niet in mijn recht sta, geeft alleen maar aan dat deze personen niet over de juiste kennis beschikken om hier een adequaat antwoord op te geven.
Daarnaast is uw bewering erg kortzichtig en getuigd niet van veel kennis over de materie, wellicht kunt u beter reageren op de fora van dumpert ik denk dat uw kennis daar meer tot zijn recht komt.
Je wilt van die annuleringskosten af. Natuurlijk is het belangrijk wat je hebt afgesproken,
Zit je met de bevestiging al aan de overeenkomst vast of geldt dat pas na de definitieve bevestiging.
Dat kan niemand je hier vertellen zonder in de algemene voorwaarden te hebben gekeken.
Het is dus een vraag waar waar je niets mee kunt. Je staat nu volgens jou in je recht. Je hoeft niets te betalen.
Mooi, dan is dat opgelost. Volgende keer niet weer zo ongeduldig zijn.
Want deze ellende heb je aan jezelf te danken
Dus Tijger1 af blaffen slaat nergens op. Het zou beter zijn om je excuus aan te bieden.
Waarom stelt u hier eigenlijk uw vraag? Alleen om verder onhebbelijk te kunnen reageren soms?
Waarom niet direct naar een advocaat gehold?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer