Mi
door Miranda.1968 Feb 9, 2018 om 21:11
Vakantie & reizen

Vakantie-garant.

Onze zoon is tijdens zijn werk benaderd door Vakantie-garant. op 21 december 2017. Al vanaf 22 december aan het proberen om op te zeggen. Gereageerd op hun mail. Geen erg in dat dit noreplay was. Andere manier was er niet om af te zeggen. Na paar weken rekening, na veel proberen eindelijk iemand aan de telefoon. Of we pdf van de mail wilde sturen. Dat gedaan. Werd niet geaccepteerd was no replay, maar wel duidelijk datum erin waar we al hadden geprobeerd om af te zeggen. Na heel veel proberen weer iemand aan de telefoon. Alles uitgelegd en zou gemeld worden. Niet dus. Een herinnering. Intimiderend, dreigend Dikke letters en in rood gedrukt. Kortom lijkt totaal niet op een fatsoenlijk bedrijf. Zoeken op internet komen wel heel veel gedupeerde mensen tegen. Contact gehad met consuwijzer, advies niet betalen en vraag overeenkomst op. Gedaan, krijgen we band opname. Dat is niet wat we willen. Een getekende overeenkomst. Maar die is er niet. Dan komt vakantie-garant met een stuk tekst van een site waarin staat dat er geen getekende overeenkomst nodig is voor deze vorm van jaar overeenkomst. Op dezelfde door hun genoemde site staat ook heel iets anders.Ook dit terug gestuurd. Gemeld inmiddels ook bij consuwijzer en als niet ophoudt gaan we verder stappen ondernemen. We hebben geen formulieren of iets dergelijks gehad om rustig na te lezen voor dat onze zoon kon beslissen. Ze wisten zijn nummer en mailadres, terwijl hij nooit ergens aan mee doet. Zeer misleidend.

Ze reageren terug op mail, maar nog steeds niet van ze af
Meer mensen ervaring mee?

5493 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2018 om 21:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, daar heb ik geen ervaring mee, maar het internet staat er vol mee en nu ook weer uw verhaal.

U hebt toch al advies gehad van Consuwijzer? Gewoon helemaal verder negeren. Niet gaan bellen niet gaan mailen. Hoe moeilijk kan het zijn.

Zeg tegen uw zoon dat hij zulke telefoon tjes in het vervolg direct afkapt. Geen interesse, is ook geen gedoe.

tenormin
door tenormin - Feb 9, 2018 om 21:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wat heeft u nu aan mensen met "meer ervaring"?

gerbera
door gerbera - Feb 9, 2018 om 22:24
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Meer mensen ervaring mee?

Het internet staat er vol mee, maar ja wat kan u daar mee?

marita5
door marita5 - Feb 9, 2018 om 22:49
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Miranda 1968 ,

Tips voor uw zoon :

Wat te doen als je wordt gebeld

Wees alert als je gebeld wordt met een dergelijke aanbieding en denk aan de volgende zaken:

  • Vraag altijd goed door als je telefonisch een aanbieding krijgt.
  • Weet waar je ja tegen zegt voordat je ja zegt: vat het verhaal samen zoals jij het begrepen hebt en vraag om bevestiging dat je het goed begrepen hebt.
  • Geef nooit zomaar al je gegevens. Als ze informatie willen opsturen, hebben ze voldoende aan je e-mailadres. Andere gegevens, zoals adressen en geboortedata, hebben ze niet nodig.
  • Vraag hoe ze aan je gegevens (telefoonnummer) komen, laat hen specificeren waar je dan ooit akkoord mee bent gegaan.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/item/11391/

ne
door neodutchio - Feb 9, 2018 om 23:17
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Nummer en mailadres zijn bekend terwijl uw zoon nergens aan mee doet. Hoe komen ze dan aan zijn gegevens, gegokt?

U hoeft de vraag niet te stellen of er meer mensen zijn die dezelfde ervaring hebben, het stikt er van. Maar dat had u zelf ook wel kunnen vinden, Maar goed, u heeft antwoord gekregen wat te doen. Makkerlijker kan het dus niet.

Amsterdam 678
door Amsterdam 678 - Feb 28, 2018 om 11:21
1 Antwoorden / Vragen

Goedemorgen, Ben zojuist ook gebeld door vakantie - garant.
Een hele dranmmerige juf aan de telefoon. Had al mijn gegevens.
Heb halverwege de verbinding verbroken en toen de firma gebeld omdat ik niets toe gezonden wil krijgen. Bleek dat het verbreken van de verbinding voldoende was. Ze gaan me niets toesturen.
Geen idee hoe ze aan mijn gegevens kwamen.
Vakantie - garant heeft een site waar al hun gegevens opstaan. Tel.nummer etc. Toen ik belde had ik onmiddellijk iemand aan de telefoon.
Kim.

tijger1
door tijger1 Feb 28, 2018 om 11:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou u terugbellen? Niet meer doen.

gerbera
door gerbera Feb 28, 2018 om 12:16
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zit u toevallig op "feestboek" waar u allerlei persoonlijke zaken dumpt?