di
door dittie Mar 23, 2020 om 20:05
Vakantie & reizen

Vakantiepark dicht wegens corona, krijg ik gedeelte jaargeld terug

Wegens de corona is ons vakantiepark met onze jaarplaatst gesloten, krijg ik nu een gedeelte van mijn al betaalde rekening terug ?

5077 14 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Mar 23, 2020 om 20:53
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, dat denk ik niet: is overmacht. Voor iedereen trouwens. Maar tik eens in wat Recron erover zegt. Misschien zit ik wel mis. Ben bang van niet.

di
door dittie Mar 24, 2020 om 08:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Overmacht weet ik niet, de campings en vakantieparken mogen nog open blijven. de eigenaar heeft op eigen initatief gehandeld.
VVV - Recron - of Burgemeester geven niks aan. Alle andere campings in de buurt blijven open.

alfatrion
door alfatrion - Mar 23, 2020 om 20:59
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat moet wel. Bij overmacht vervallen de prestatieverplichtingen van beiden partijen.

me
door mein33 - Mar 23, 2020 om 22:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wegens 'overmacht' gesloten en daarmee vervalt waarschijnlijk uw aanspraak op restitutie.
Uw caravan staat er wel het hele jaar, alleen u kunt er nu even geen gebruik van maken.

ne
door neodutchio - Mar 23, 2020 om 22:32
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt het vragen aan de eigenaar van het park. Waarschijnlijk zal u nu nog geen antwoord krijgen aangezien nog niet bekend is hoe lang het gaat duren.
Uiteindelijk zijn er meerdere opties mogelijk. Geld terug (als dit haalbaar is voor de eigenaar), wellicht korting op volgend jaar of wellicht een andere optie.

justmeagain
door justmeagain - Mar 24, 2020 om 00:45
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik zou je samen met de andere plaatshouders verenigen, het advies van @alfatrion opvolgen en dan volgend seizoen een mooi stekkie op een ander park zoeken want het uwe gat met deze instelling failliet.
 Ze zouden mensen met een 2e huis/chalet/stacaravan eens wat minder moeten vertroetelen in Nederland.

Voetnoot Alfatrion adviseert graag een rechtsgang.

di
door dittie - Mar 24, 2020 om 08:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Overmacht weet ik niet, de campings en vakantieparken mogen nog open blijven. de eigenaar heeft op eigen initatief gehandeld.
VVV - Recron - of Burgemeester geven niks aan. Alle andere campings in de buurt blijven open.

panter22
door panter22 - Mar 24, 2020 om 08:37
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je er zin in om nu naar de camping te gaan? Wie denkt er in deze omstandigheden nu direct aan geld?
Is de camping in Zeeland?
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/campings-en-vakantieparken-dicht~a91ad494/?referrer=https://www.google.com/

1paul
door 1paul - Mar 24, 2020 om 08:44
3141 Antwoorden / 0 Vragen

Er was geen sprake van sluiting vanuit de overheid, dan heeft de eigenaar op eigen houtje gehandeld en zal hij u moeten compenseren...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 24, 2020 om 09:48
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Normaliter is het zo dat als u voor een dienstverlening heeft betaald en de dienst wordt niet of slechts gedeeltelijk verleend dat kan worden gezien als nalatigheid in het nalkeven van een overeenokomst of korter gezegd: wanprestatie en kunt u de ondernemer in gebreke stellen. Zie daarvoor https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  of https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/voorbeeldbrieven/overzicht  en nlees dan ook voor achtergrond info deze: http://www.wetrecht.nl/wanprestatie-wat-zijn-de-mogelijkheden/  De ondernemer zal mogelijk een beroep doen op overmacht en dan is dit interessant: https://www.sapadvocaten.nl/letselschade/overige-onderwerpen/beroep-op-overmacht-niet-zo-eenvoudig/ omdat dat niet zonder meer kan maar gelet op de nu heersende situatie niet is uiut te sluiten indien het tot een procedure zo komen. Ik neem aan dat de jaarplaats niet voor het gehele jaar is gesloten.

Let ook op dat indien het vakantiepark onverhoopt in financiële problemen zou komen u risico loop van faillissement met dan ook mogelijke gevolgen voor u.

justmeagain
door justmeagain - Mar 24, 2020 om 23:47
623 Antwoorden / 8 Vragen

Het park heeft niet besloten, de overheid heeft dit besloten dus daar dan maar reclameren. Uw parkeigenaar had weinig keuze.

deexpert
door deexpert Mar 25, 2020 om 11:51
104 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe kom je erbij?

Wi
door Wilma-60 Mar 25, 2020 om 17:20
25 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook nog nergens gehoord , dat campings moesten sluiten. Maar mocht dat wel zo zijn kan die campingeigenaar misschien ook wat krijgen van de overheid?? Maar geeft hij dit dan terug aan de mensen die daar een plek hebben?
Ik denk dat u beter even kunt nalezen of de regering ook heeft besloten om campings te sluiten.
CenterParks heeft zelf het park gesloten ,dat weet ik wel .

me
door mein33 - Mar 25, 2020 om 08:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er ligt wel een Overheidsadvies :  Toeristen blijf weg !!

mo
door mof - Mar 25, 2020 om 12:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat moet u bij uw park claimen. Ze zullen beginnen met zeggen dat het uitzonderlijke omstandigheden zijn, die coronacrisis, maar dat zijn ze ook voor u. Zij krijgen overheidssteun als zij dreigen om te vallen. Dus uiteindelijk kun je gewoon zeggen dat u van de diensten waarvoor u heeft betaald geen gebruik heeft kunnen maken en een redelijke vergoeding eisen. Als meer mensen dit gaan doen zal er uiteindelijk wel ergens een rechter een oordeel vellen over hoe de schade van de crisis moet worden verdeeld over de bevolking.

He
door Hermanjoke194313 - Mar 25, 2020 om 12:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Texel

Do
door Donja13 - Mar 26, 2020 om 12:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja raar onze camping is ook nog open.
Maar we moeten ons wel aan een bepaalde regeling houden.
en ja als de burgemeester beslist dat ze dicht moeten gaat het bij ons ook gebeuren is ons in mail gezegd.
afstand houden van anderhalve meter en geen visite.
ja en er zijn bepaalde dingen gesloten is maar wat je fijn vind.