Oh
door OhOhGresso Mar 4, 2020 om 10:23
Vakantie & reizen

Vergoeding kosten wegens reisadvies Noord-Italië

Enig idee waar ik terecht kan voor evt. vergoeding van reiskosten nu BuZa en RIVM sinds dinsdagavond 3 maart dringend afraden naar Noord-Italië te gaan?

4225 21 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Mar 4, 2020 om 10:27
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Oh,

Het antwoord is: bij je annuleringsverzekering.
Als je die niet hebt,dan heb je pech.

lo
door lovewinnie - Mar 4, 2020 om 10:42
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Annuleringsverzekering. Maar kleine kans dat ze vergoeden tenzij u zich hiervoor verzekerd heeft . Er is geen negatief reisadvies .
Voor paar euro extra kun je je verzekeren tegen calamiteiten als ziektes maar ook oorlog of onrust. Dan wordt al vergoed bij afraden om te reizen .( Doe dat standaard en dan mag je omboeken of annuleren bij dit soort dingen )

Zolang er geen negatief reis advies is mag u gewoon reizen . Het is aan u te gaan ja of nee

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2020 om 11:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn antwoord was dus verdwenen. Maar vergoeding kosten? Nergens,

getty
door getty - Mar 4, 2020 om 12:14
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Om wat voor een reis gaat het?

gerbera
door gerbera - Mar 4, 2020 om 12:15
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Vraag mij af om welke kosten het gaat, gaat u zelfstandig op reis kan de reisverzekering een oplossing bieden. Heeft u een reis geboekt zal u met het reisbureau in contact moeten gaan. Overigens dat het virus daar is wordt al een paar weken over gesproken en geadviseerd daar niet naar toe te gaan.

ma
door manwijf - Mar 4, 2020 om 12:21
574 Antwoorden / 1 Vragen

Onbegrijpelijk dat Nederlanders niet eigener beweging gewoon niet afreizen naar een zo'n groot risicogebied. De media staan er al heel lang bol van dat A. Italie een heel grote bron is van besmetting en B. Tot nu toe ALLE Nederlandse besmettingen gelinkt kunnen worden aan reizigers naar Italie. Bedenk wat de gevolgen kunnen zijn, als je besmet raakt. Dat wil toch niemand op z'n geweten hebben.

panter22
door panter22 Mar 4, 2020 om 12:42
6599 Antwoorden / Vragen

Geld is belangrijker dan gezondheid.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 5, 2020 om 16:13
16830 Antwoorden / 202 Vragen

De vraag betreft het eventueel kunnen declaren van het betaald zijn van een al eerdere gedane boeking en nu het besluit om niet te gaan. Inmiddels is er een negatief reisadvies dat nu van belang is in deze.

ma
door manwijf Mar 16, 2020 om 10:22
574 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou toch wel bizar zijn, als er ook nog eens gedeclareerd kan worden. Covid19 heerst al sinds december en Italie was al heel snel een 'no go area'  Afgezien van de reisadviezen, kun je zelf ook nadenken en reisjes en vakanties opschorten.

koekeloer
door koekeloer - Mar 4, 2020 om 12:34
562 Antwoorden / 18 Vragen

nergens. Er zij alleen maar reiskosten als er een reis is gemaakt, dus waarom zou U dit vergoed moeten krijgen?

Pi
door PimJoris Mar 4, 2020 om 18:30
78 Antwoorden / Vragen

dit is natuurlijk onzin. Er kunnen tickets geboekt zijn, accomodatie gehuurd etcetc.

jo
door jorisw - Mar 4, 2020 om 12:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Accepteren dat sommige dingen wel eens tegen kunnen zitten maakt het leven een stuk makkelijker.

panter22
door panter22 - Mar 4, 2020 om 12:40
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt de app van het minsterie van buitenlandse zaken downloaden:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/reis-app-buitenlandse-zaken
K
ijk op de site van Independer als je een annuleringsverzekering hebt
https://www.independer.nl/reisverzekering/info/annuleringsverzekering/corona-virus
Heb je geen annuleringsverzekering, dan krijg je geen vergoeding.

mpbraaksma
door mpbraaksma - Mar 4, 2020 om 17:21
48 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een reisadvies maar er wordt geen code rood gegeven. Dus de annuleringsverzekering is niet verplicht om het te vergoeden.

Ex
door Expansievat - Mar 4, 2020 om 17:41
38 Antwoorden / 2 Vragen

Enig idee waar ik terecht kan voor evt. vergoeding van kosten nu iedereen mij dringend afraadt in een leeg zwembad te duiken ?

tijger1
door tijger1 Mar 5, 2020 om 00:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leg er een paar matrassen in. Dan valt u niet zo hard.

aurora1
door aurora1 - Mar 4, 2020 om 21:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nergens, tenzij u een annuleringsverzekering heeft afgesloten. Dan kunt u daar uw vraag stellen, of het in de voorwaarden lezen.

mo
door mof - Mar 5, 2020 om 05:54
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Bij uw reisaanbieder die daarvoor verzekerd dient te zijn bij een garantiefonds, ANVR of een ander fonds.

lo
door lovewinnie Mar 5, 2020 om 08:30
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ze hoeven pas te vergoeden bij negatief reisadvies en enkel met annuleringsverzekering . En er is geen negatief reisadvies . Ze kunnen dus nergens terecht . Ook moet je hiervoor extra verzekerd zijn.

mo
door mof - Mar 5, 2020 om 05:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als het een pakketreis betreft althans. Of u een losse vlucht of treinreis ook vergoed kunt krijgen, daarvoor moet u direct bij de reisaanbieder zijn.

1paul
door 1paul - Mar 5, 2020 om 09:11
3135 Antwoorden / 0 Vragen

Nergens, advies is ga niet maar niet mag niet meer!!!