Za
door Za Oct 14, 2019 om 18:14
Vakantie & reizen

Verkeerde hotel

Begin april 2019 hebben wij een reis geboekt ij Dreizen Leyweg in Den Haag.
Dit naar Radisson Blue Resort.
Van 19 aug tot 25 aug 2019. Ivm onze Honeymoon. Dreizen heeft onze een luxe kamer op internet laten zien met jaccuzi en zeezicht te Arguineguin.
Toen we op 19 augustus aankwam bleek het hotel niet te kloppen met het hotel wat we te zien kregen tijdens onze boeking.
Na heen en weer bellen en mailen kregen wij vandaag te horen dat ze willen ons 1000 vergoeden inclusief schade vergoeding.
Wij vinden dat Dreizen heeft gefaald en ze hebben onze Honeymoon verpest. Ipv aan zeezicht te zitten we zaten tussen de bergen.
In mijn klacht aan Dreizen heb ik aangegen dat wij onze reissom terug wiilen (2071,50) en een schade vergoeding van 800.
Dreizen ( mw Karen) beloofd veel maar zij komt niet aan haar afspraak na. Wij zouden een brief krijgen met een voorstel maar wij moesten achteraan gaan.
Dreizen heeft ons echt teleurgesteld.

1318 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 14, 2019 om 18:20
16845 Antwoorden / 202 Vragen

https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/reizen/Is Dreizen aangesloten bij de ANVR, zo ja, dan kunt u terecht bij de geschillencommissie reizen.

Bedoelt u D-reizen, dat is aangesloten. (Als u wel een voorstel heeft gehad nadat u er zelf achterheen moest, wat is dan dat voorstel in de zijn of het dan nog een klacht waard is?)

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2019 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou die reissom krijgt u natuurlijk niet terug. Maar een vergoeding van € 1.000 moet toch prima zijn?

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2019 om 18:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan me voorstellen dat je teleurgesteld was.
Hoop dat je toch wel een beetje van je honeymoonreis genoten hebt.
Een schadevergoeding van 50% van de reissom lijkt me heel redelijk.
Mocht je het daar niet mee eens zijn dan kun je een klacht indienen bij de geschillencommissie.

lo
door lovewinnie - Oct 14, 2019 om 18:33
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind 1000 euro niet zo verkeerd. U heeft immers de vakantie gewoon afgemaakt.
Heeft u ter plekke geklaagd? Zodat ze eventueel wat anders hadden kunnen regelen.

diumenge
door diumenge - Oct 14, 2019 om 19:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

1.000 euro lijkt mij een hele nette vergoeding, reissom terug & 800 euro schadevergoeding (waarvoor trouwens?) is totaal onrealistisch.

tenormin
door tenormin Oct 14, 2019 om 19:16
16829 Antwoorden / 108 Vragen

"Wat schuift het extra". Nou, misschien omdat zij de honeymoon niet meer over kunnen doen? ;-)) Zou die 1000 pegulanten ook aannemen.

ne
door neodutchio - Oct 14, 2019 om 19:58
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Emotionele schade kan nooit hoger zijn dan het betaalde bedrag. Ook al zou alles tegengevallen zijn, dan nog hebt u juridische gezien de reis genoten. U hebt niet alles gekregen wat u wilde, maar een deel ook wel. Het geboekte arrangement bestond uit meer dan enkel zeezicht en een jaccuzi.

Er moet dus een prijs gehangen worden aan wat u minder gekregen hebt dan aangeboden. En dan is € 1.000,- echt geen verkeerd aanbod.

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2019 om 22:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Prima voorstel van dat reisbureau. En dan ook nog voor een kort weekje?Als u ter plaatse geklaagd heeft en een bewijs daarvan heeft en daarmee naar de klachtencommissie zou gaan, is de kans groot dat u minder riant beloond/gecompenseerd wordt. Een luna di miele - u mag het ook huwelijksreis noemen - kan toch helemaal niet door het genre uitzicht verpest worden want daar heb je het dan toch veel te druk voor?
En wat heeft het voor zin om de naam van de medewerkster hier op een openbaar forum te noemen? Of is dat wraak en boosaardigheid?
Misschien is het een idee om het betreffende reisbureau naar deze pagina te verwijzen?

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2019 om 23:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zeezicht, bergzicht, keek u dan uit het raam?

marita5
door marita5 - Oct 14, 2019 om 23:15
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Wij vinden dat Dreizen heeft gefaald en ze hebben onze Honeymoon verpest.

Goh , 1 week van uw heel leven samen verpest , mooie bergen zijn ook niet lelijk .

In mijn klacht aan Dreizen heb ik aangegen dat wij onze reissom terug wiilen (2071,50) en een schade vergoeding van 800.

U gaat niet akkoord met een nette financiële tegemoetkoming , maar wilt meteen het onderste uit de kan hebben , grandioos .

tijger1
door tijger1 Oct 14, 2019 om 23:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En die krijgen het lid op de neus.