pino123
door pino123 Aug 8, 2013 om 21:42
Vakantie & reizen

Verzekering stallen caravan buitenland

Beste allemaal,

Ik ben voornemens om mijn caravan te stallen in het buitenland. Niet alle caravanverzekeringen hebben dit standaard in de verzekering. Weet iemand een verzekering die wel de buitenlandse stalling dekt?

Ik hoor het graag.

17030 13 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Aug 8, 2013 om 22:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heb je Centraal beheer Achmea al geprobeerd? Daar lees ik nog de meest positieve berichten over. De polisvoorwaarden lijken het niet tegen te spreken, maar ik zou er voor de zekerheid toch even een mail aan wagen. (dan heb je het op schrift, klantenservice aan de telefoon is niet altijd even accuraat)

Het schijnt inderdaad bijna onmogelijk te zijn om je caravan te verzekeren in het buitenland bij een stalling langer dan 6 maanden.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 8, 2013 om 23:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik heb wel eens gehoord dat het via de ANWB mogelijk zou zijn.

zoekster
door zoekster - Aug 9, 2013 om 00:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

O nee, ik zie dat Achmea ook de half jaar regel hanteert.

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2013 om 00:40
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Over welk land schrijf je? Zie dus wel allemaal half jaar verzekeringen en ook een page dat gaat over Frankrijk, waar het wel mogelijk zou zijn, maar zijn berichten uit 2008. Is het geen optie, als het tenminste de bedoeling is het hele jaar de caravan in ander te laten staan, je in dat land te verzekeren voor de stalling?

pino123
door pino123 - Aug 9, 2013 om 15:11
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@tenormin,

Deze posten had ik inderdaad ook al gelezen. Bij mij gata het om Italië. Aangezien de caravan 15 jaar oud is, laat ik deze denk ik maar niet meer verzekeren middels een caravan verzekering. De aansprakelijkheid bij een ongeluk, hangend aan de auto, loopt via de auto verzekering. Anders kan ik volgend de berichten mijn aansprakelijkheidsverzekering aanspreken. De verzekering zoals een caravan verzekering gaat om hagel e.d. Ik heb inmiddels contact met een stalling in Italië die voor deze schade zelf verzekerd is, en mij ook heeft aangeboden om een hageldak te plaatsen.

Vreemd eigenlijk dat je alleen stalling in Nederland kan verzekeren, maar ja... Dank voor al het meedenken!

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2013 om 15:22
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@pino123, dit is dan eigenlijk wel de allerbeste oplossing, hoef je de caravan ook niet meer telkens "heen en weer" te rijden (scheelt je toch benzinekosten ;-)). En....mag je een beetje harder rijden.
Have fun.

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2013 om 16:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is natuurlijk ook een beetje onzin om een caravan van 15 jaar oud casco te willen verzekeren. Als er schade is, zal er nauwelijks iets uitgekeerd worden.

Ik kan mij niet voorstellen dat de stalling een hagelverzekering heeft voor de daar gestalde caravans. En nou wat dan nog, dan zitten er deukjes in het dak.

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2013 om 18:36
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, dan ken je geen fanatieke Biod Caravanbezitters. De meesten van hen hebben een caravan, veel ouder dan pino123 heeft en denk maar niet dat ze voor een deukje hun schouders ophalen, integendeel.

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2013 om 19:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Ik denk ook niet dat Pino zijn schouders ophaalt over een deukje, maar de verzekeringsmaatschappij doet dat wel. Bijvoorbeeld een dak vernieuwen of dubbelen na schade door een hagelbui, kan men bij een caravan van 15 jaar wel vergeten. Kost meer dan de dagwasrde van die caravan. Uiteraard in de optiek van de verzekeraar.

Wat is een Biod?

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2013 om 19:17
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Wat is een Biod?

de harley davidson onder de zeggen alle clubleden.

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2013 om 19:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Als ik die reclame mag geloven is hij dus al hagelbestendig. En u weet dus dat blijkbaar Pino zo'n caravan heeft.

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2013 om 19:27
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 9 aug 2013, 19:19]@tenormin

Als ik die reclame mag geloven is hij dus al hagelbestendig. En u weet dus dat blijkbaar Pino zo'n caravan heeft.

Nee, natuurlijk weet ik niet wat voor caravan pino123 heeft. Weet alleen dat zuster & zwager zo'n Biod hebben, al 35 jaar lang en nog steeds top of de top onder de caravans. Maar goed, doet er eigenlijk helemaal niet toe. Oh, het was zeker niet als reclame bedoeld. Prettige avond.

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2013 om 20:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Dan begreep ik het niet goed, maar prima.