hp
door hpriest Jan 23, 2014 om 12:58
Vakantie & reizen

Visum turkije

Wij willen dit jaar in september naar Turkije.
Hoe zit het dit jaar met het visum.? en wat kost het? en hoe kan ik betalen?

10146 36 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2014 om 13:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hpriest,

Vanaf 10 april (als ik het goed heb) moet je van tevoren een visum regelen via internet.
Kost € 15,-
Moet je betalen met een creditcard.

Lees o.a. hier.

Met vr.gr.

pi
door pieterwolters - Jan 23, 2014 om 13:28
3610 Antwoorden / 0 Vragen
tenormin
door tenormin - Jan 23, 2014 om 13:33
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, dat is best een restrictie: alleen per Visa card te betalen. Veel mensen krijgen niet eens een Visa (vanwege inkomen). 't Is dan wel 't gemakkelijkst om het via de ANWB te regelen, die Visa Card. Maar dan moet je weer lid zijn van de ANWB ;-).

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2014 om 13:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin,

Alleen per creditcard te betalen!!
Het 'merk' is natuurlijk niet van belang!
Die site van de ANWB is als voorbeeld aan gegeven!

Gr
door Grunn1 - Jan 23, 2014 om 14:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 23 jan 2014, 13:33]Nou, dat is best een restrictie: alleen per Visa card te betalen. Veel mensen krijgen niet eens een Visa (vanwege inkomen). 't Is dan wel 't gemakkelijkst om het via de ANWB te regelen, die Visa Card. Maar dan moet je weer lid zijn van de ANWB ;-).

Je vraag een Visa aan en dat heeft niks met een Visa creditcard te maken.
Je kan betalen met een creditcard van Visa of Mastercard en voor een Visacard hoef je geen lid te zijn van de ANWB.

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2014 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bedoelt u niet dat men een visum aanvraagt?

Gr
door Grunn1 - Jan 23, 2014 om 14:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 23 jan 2014, 14:08]Bedoelt u niet dat men een visum aanvraagt?

Ja "je vraagt een" t vergeten.

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2014 om 14:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@epcot,

Nee, tijger bedoelt een VISUM en jij schrijft VISA. ;-)

tenormin
door tenormin - Jan 23, 2014 om 14:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Je kan betalen met een creditcard van Visa of Mastercard en voor een Visacard hoef je geen lid te zijn van de ANWB.

Okay, dan alleen de naam creditcard. Maar creditcards zijn toch ook inkomsten gebonden? "Krijg" je toch niet zomaar. Zoals een pinpas?

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2014 om 14:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 23 jan 2014, 14:25][quote]Je kan betalen met een creditcard van Visa of Mastercard en voor een Visacard hoef je geen lid te zijn van de ANWB.

Okay, dan alleen de naam creditcard. Maar creditcards zijn toch ook inkomsten gebonden? "Krijg" je toch niet zomaar. Zoals een pinpas?

Allemaal OT!
We hoeven hier geen discussie te gaan voeren over creditcards.
En ja, die zijn NIET gratis!

getty
door getty - Jan 23, 2014 om 15:21
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 23 jan 2014, 14:27][quote=tenormin schreef op donderdag 23 jan 2014, 14:25][quote]Je kan betalen met een creditcard van Visa of Mastercard en voor een Visacard hoef je geen lid te zijn van de ANWB.

Okay, dan alleen de naam creditcard. Maar creditcards zijn toch ook inkomsten gebonden? "Krijg" je toch niet zomaar. Zoals een pinpas?

Allemaal OT!
We hoeven hier geen discussie te gaan voeren over creditcards.
En ja, die zijn NIET gratis!

Toch nog even ot. Onze creditcard die we via de abn hebben is gratis. Hoort bij het pakket wat we al hadden en zijn niet meer gaan betalen sinds we de kaart hebben aangevraagd

pi
door pieterwolters - Jan 23, 2014 om 15:33
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 23 jan 2014, 13:33]Nou, dat is best een restrictie: alleen per Visa card te betalen. Veel mensen krijgen niet eens een Visa (vanwege inkomen). 't Is dan wel 't gemakkelijkst om het via de ANWB te regelen, die Visa Card. Maar dan moet je weer lid zijn van de ANWB ;-).

Is deze reactie als grapje bedoeld omdat de site e-Visa heet?

Gr
door Grunn1 - Jan 23, 2014 om 15:35
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 23 jan 2014, 14:19]@epcot,

Nee, tijger bedoelt een VISUM en jij schrijft VISA. ;-)

Visum = Visa, op de site voor het aanvragen hiervan wordt ook gesproken over een visa en geen visum.

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2014 om 15:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@epcot,

Geheel OT toch maar even wat taaluitleg.

In het Nederlands is het enkelvoud VISUM en het meervoud VISA.

In het Engels (waarin de site die je bedoelt is opgesteld) is het Nederlandse woord visum = VISA (enkelvoud).
Hoop dat het een beetje duidelijk is nu.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2014 om 15:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@epcot,

Ook OT:
En om de spraakverwarring nog groter te maken was er ook nog sprake van een VISA-card! ;-)

costnix
door costnix - Jan 24, 2014 om 09:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Naar aanleiding van een vorige vraag over visa voor Turkije heb ik een e-mail naar de Turkse ambassade gestuurd. Ze gaan niet eens op de vraag in :-(

Dear naam gewist

Thanks for sparing your time to share your feedback with us. We wish you a nice trip to Turkey and a pleasant stay.

Best wishes,
Ministry of Foreign Affairs of the Republic of Turkey

Your question:
The way to pay you have to apply for a visa stinks. Make it possible to pay it in an other way for a visa. Planning for a holiday in your beautiful country. Now I''m going to Greece. No visa necessery

Please do not reply to this message.
For specific inquiries, kindly send your messages through the web pages of the Ministry of Foreign Affairs.

Wat heb je nou aan zo iets

sw
door swat1500 - Jan 24, 2014 om 10:26
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, Turkije zit niet te wachten op uw klandizie. Voor u 10 anderen die wel per creditcard betalen.

pi
door pieterwolters - Jan 24, 2014 om 10:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 23 jan 2014, 15:48]@epcot,

Ook OT:
En om de spraakverwarring nog groter te maken was er ook nog sprake van een VISA-card! ;-)

OK, dus als je al een Visa credit card hebt, heb je geen visum meer nodig ;-)

Redacteur
door Redacteur - Jan 24, 2014 om 14:31
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Graag on topic reageren, daar is de topicstarter meer mee geholpen dan met OT-bijdragen.

De redactie

ma
door marijke1953 - Jan 25, 2014 om 21:16
136 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie het probleem niet. Regel een creditcard of beter meer via het visumburo

costnix
door costnix - Jan 25, 2014 om 21:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@marijke1953
Niet naar Turkije gaan is ook een optie. Er zijn genoeg warme lande waar je geen visum nodig hebt of het visum gewoon met contante betaling op het vliegveld kan kopen.

melati
door melati - Jan 26, 2014 om 10:51
76 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad heeft men vanaf April een visum nodig die je hier al gekocht moet hebben. Zullen niet meer verkrijgbaar zijn op de Turkse vliegvelden.

En het is zeker zo, dat een CC inkomens gebonden is. Onze bank (Rabo) wilde ons er geen verlenen, omdat we bij lagere inkomens behoorden, namelijk een aow met klein aanvullend pensioen. Later toch zelf aan kunnen vragen bij Visa en ben daar heel blij mee, al kost het dan een paar centen. Wij boeken regelmatig zelf onze uitjes die vaak alleen met een CC betaald kunnen worden. Allemaal OT misschien, maar toch een vermelding waard.

Wil je naar Turkije en een visum aanvragen, zal je toch echt een CC nodig hebben, maar heb je bij een reisbureau geboekt, willen ze dat ook nog weleens voor je regelen met hun CC, gratis of tegen geringe kosten.

Wat ook een optie is, maar toch ook weer een paar centen kost, een prepaid CC aanvragen, waar je dan zelf een bedrag opzet, wat ook geaccepteerd wordt.

Dan is er nog de mogelijkheid om het door instanties te laten doen, die daar wel extra (veel) kosten voor berekenen.

van leyden
door van leyden - Jan 26, 2014 om 12:28
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=costnix schreef op zaterdag 25 jan 2014, 21:37]@marijke1953
Niet naar Turkije gaan is ook een optie. Er zijn genoeg warme lande waar je geen visum nodig hebt of het visum gewoon met contante betaling op het vliegveld kan kopen.

Juist.
Als je geen creditcard kan regelen, ben je het ook niet waard om dat land te bezoeken.

Laat ze lekker in elkaar storten die Turken, mag hopen dat alle toeristen dat land mijden als de pest, moet je eens zien hoe snel ze dan dit achtelijke bureaucratische regeltje terugdraaien.

di
door digioma - Feb 1, 2014 om 13:05
646 Antwoorden / 29 Vragen

Fijne reactie's allemaal; denk dat de Turkse burgers blij mogen zijn dat deze mensen niet komen.
Maar.... inmiddels worden de VISUM-regels aangepast en is men doende de mogelijkheid te geven ook per pin te betalen en ook dat reisbureau's de visa (nee, niet de kaart, maar meervoud voor visum) voor hun klanten kunnen regelen. Houd het nieuws in de gaten of zoek even via Google.

melati
door melati - Feb 1, 2014 om 14:10
76 Antwoorden / 12 Vragen

Op nos.nl bij reizen, staat het laatste nieuws (31-01-2014) omtrent visum Turkije. Weer veranderd, dus neem even de moeite om het te lezen.

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2014 om 14:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=melati schreef op zaterdag 1 feb 2014, 14:10]Op nos.nl bij reizen, staat het laatste nieuws (31-01-2014) omtrent visum Turkije. Weer veranderd, dus neem even de moeite om het te lezen.

Stond 3 dagen geleden al in de krant:

Het omstreden Turkse e-visum, dat Nederlanders vanaf komend zomerseizoen voor vertrek op internet zouden moeten kopen à 15 euro per creditcard, is uitgesteld.

Onder druk van de internationale reiswereld gaat de maatregel pas in november 2014 in. Tot dan kunnen toeristen bij aankomst op de luchthaven zoals ze gewend zijn spontaan een visum halen.

Volgens Thomas Cook maakt Turkije dat besluit deze week bekend. „Er is verwarring onder vakantiegangers, bijvoorbeeld over de wijze van online betalen. Niet iedereen heeft een creditcard. Er is nu meer tijd voor een goede voorbereiding. Wat als mensen het verplichte e-visum vergeten? Terugsturen wordt een drama”, vinden alle reisorganisaties.

Dit jaar reizen meer dan een miljoen Nederlandse toeristen naar Turkije. De reisindustrie vreest chaos aan de grenzen van het populaire vakantieland.

Bron: Telegraaf.nl

melati
door melati - Feb 1, 2014 om 14:57
76 Antwoorden / 12 Vragen

Drie dagen geleden ja. Maar dit is het laatste nieuws en dat ziet er toch echt anders uit dan jou bericht van 3 dagen geleden.

Turkije komt met maatregelen om het invoeren van een nieuw visum-systeem te vergemakkelijken. Vanaf april werkt het land met een elektronisch visum, dat reizigers thuis al moeten aanvragen. Maar tijdens het komende toeristenseizoen hoeft dat nog niet. Reizigers kunnen dan ook nog op de oude manier een visum krijgen.

De reisbranche was boos over de snelle invoering van het nieuwe visum. De organisaties vonden het ondoordacht en lastig dat er alleen met creditcard betaald kon worden. Ook verwachtten ze dat veel mensen zouden vergeten een visum aan te vragen en dan in de problemen zouden komen aan de Turkse grens.

Pinpas

Op de website van het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken staat dat het elektronische visum wel vanaf april geldig is, maar dat er een overgangsperiode komt en extra maatregelen. Zo is het visum straks ook in het Nederlands aan te vragen en kan er ook met pinpas betaald worden. Het visum kost ongeveer 15 euro.

Ook kunnen reisorganisaties visa aanvragen voor een hele groep mensen tegelijk. Op de Turkse vliegvelden komen computers te staan waar toeristen die het vergeten zijn alsnog een elektronisch visum kunnen kopen.

Bron: nos.nl

jo
door jossezwols - Feb 5, 2014 om 18:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de mensen die geen creditcard hebben: http://www.turkijevisum.nl

tenormin
door tenormin - Feb 5, 2014 om 19:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=jossezwols schreef op woensdag 5 feb 2014, 18:47]Voor de mensen die geen creditcard hebben: http://www.turkijevisum.nl

Hoe weet u of dit een safe adres is. En een tientje extra op de visumkosten van 15 euro om Turkije binnen te komen is best veel. Lijkt me meer een site net zoals zorgaanvragen bij de Belasting, waar eerst de commerciële "bureau 's" bovenaan staan. Plus dat het allemaal uitgesteld is en gewoon op het vliegveld zelf de 15 euro kan worden voldaan.

kw
door kwebeman - Mar 28, 2014 om 20:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 5 feb 2014, 19:25][quote=jossezwols schreef op woensdag 5 feb 2014, 18:47]Voor de mensen die geen creditcard hebben: http://www.turkijevisum.nl

Hoe weet u of dit een safe adres is. En een tientje extra op de visumkosten van 15 euro om Turkije binnen te komen is best veel. Lijkt me meer een site net zoals zorgaanvragen bij de Belasting, waar eerst de commerciële "bureau 's" bovenaan staan. Plus dat het allemaal uitgesteld is en gewoon op het vliegveld zelf de 15 euro kan worden voldaan.Beste Tenormin,

Ik ben een van de eigenaren van en kan u verzekeren dat het safe is. Wij leveren het officiële e-visum van Turkije. Sinds kort is de prijs van het visum op de luchthaven ook verhoogd naar 25 euro. En vanaf november 2014 zal het e-visum verplicht worden.

De reden dat wij 25 euro vragen is om onze dienst rendabel te houden. Wij hebben te maken met visumkosten, idealkosten, personeelskosten, btw afdracht en andere kosten. Dat zit allemaal verwerkt in die 10 euro.

Vriendelijke groet,
Mark Kwebeman

at
door atjar66 - Apr 19, 2015 om 10:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben 4 visums gekocht via http://www.visumturkijeideal.nl en via ideal betaald (25 euro per visum), binnen 2 uur had ik ze al in mijn emailbox, erg handig en vlot!!

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2015 om 10:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@atjar66,

Fijn dat je ons in dit oude topic deelgenoot maakt van dit feit. ;-)

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2015 om 10:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En heb je je daarvoor speciaal aangemeld?
Riekt een beetje naar reclame maken.

tenormin
door tenormin - Apr 19, 2015 om 11:28
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 19 apr 2015, 10:35]En heb je je daarvoor speciaal aangemeld?
Riekt een beetje naar reclame maken.

Als ik die site zie zou ik mijn "maar 4 visums á €25,00 per stuk" niet eens durven bestellen. Volgens mij ben je dan alleen je €100,00 kwijt. Hoeft niet zo te zijn maar ziet er zo armetierig uit dat dit zomaar in me opkomt.

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2015 om 11:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin,

Zie de reactie 28/3/14 20.17 uur op je opmerking

diumenge
door diumenge - Apr 19, 2015 om 11:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 19 apr 2015, 11:28]
Als ik die site zie zou ik mijn "maar 4 visums á €25,00 per stuk" niet eens durven bestellen. Volgens mij ben je dan alleen je €100,00 kwijt. Hoeft niet zo te zijn maar ziet er zo armetierig uit dat dit zomaar in me opkomt.
Los van het feit dat het berichtje van atjar66 inderdaad op reclame lijkt, slaat deze reactie nergens op. Hoezo armetierig? Licht eens toe. De site geeft duidelijke informatie, het is ook duidelijk wie er achter de dienst zit en die gegevens kloppen ook met de domeinregistratie. Voor mensen die geen creditcard hebben is dit een uitkomst lijkt mij.