Vliegreis omgeboekt, 2 x belastingen en toeslagen betalen ?
Wij hadden een reis geboekt (heen/terug) bij Transavia voor 4 personen, kosten € 412,=. Door omstandigheden heb ik deze om moeten boeken naar een week later, kosten € 440,=. Dit alles terrecht volgens hun voorwaarden, maar.........bij de éérste boeking heb ik betaald aan belastingen en toeslagen een bedrag van € 179,48. (instap-, toeristen,- en veiligheidsbelastingen, en een paar toeslagen). Nu maak ik geen gebruik van de eerste boeking, immers omgeboekt, dus lijkt het me logisch dat ik in ieder geval de belastingen en toeslagen teruggestort krijg. Hoe kan ik Transavia bewegen om dit bedrag terug te laten storten, ik vlieg toch maar één keer ipv twee keer. Lijkt zo simpel ! o :-)
Tja, dat lijkt simpel maar het is wel volgens de huidige en al vaker gewraakte voorwaarden van Transavia.
Ps. maar wie niet waagt die niet wint en wie niet vraagt die niet krijgt: schriftelijk navraag doen/ bezwaar maken bij Transavia.
Mogelijk is het ook een idee om uw opmerking te melden aan consuwijzer
U zult dat zelf aan Transavia moeten vragen. Op de belastingen hebt u sowieso recht. Ik weet niet overwelke toeslagen uhet hebt.
Hallo,
Zij berekenen dan;
-Luchthavenveiligheidstoeslag
-Passagiersservicetoeslag
-Bagage veiligheidstoeslag
Jawel, dit heb ik ook niet verzonnen ;-)
Ik heb geen idee waar al die toeslagen op slaan, maar neem eens contact op met Consuwijzer, kijk op Google voor het telefoonnummer, welke toeslagen onder wat voor naampje dan ook u recht hebt om terug te
ontvangen.
Er zullen ongetwijfeld wel administratiekosten in mindering gebracht worden.
Lees ook eens hier.
https://www.skyscanner.nl/nieuws/luchthavenbelasting-zo-vraag-je-het-terug
Lijkt zo simpel ! o :-)
Ja .... is het toch ook? Denkfoutje??
Die kosten zitten nu in het 2e bedrag.
Je betaalt naar mijn idee dus slechts één keer.
Ik geloof niet dat je iets terugkrijgt. De tweede vlucht is niet dezelfde als de eerste. Als je een annuleringsverzekering had en recht op annuleren dan had je alles terug gekregen van de verzekering. Nu niets terug en de volgende vlucht zul je gewoon moeten betalen. Ik heb enkele maanden geleden een vliegreis vier dagen voor vertrek moeten annuleren vanwege een infarct. D'reizen met Transavia..Ik heb ca €100 terug gekregen waar ik eigenlijk niet op gerekend had. Maar het belangrijkste was dat ik het infarct niet in het vliegtuig heb gekregen. Toen had ik geen annuleringsverzekering. Nu wel. Maar veertig jaar geen annuleringsverzekering gehad en geen spijt ervan.
Het gaat niet over de prijs van de tickets, maar over de bijkomende kosten, en daar heb je bij annuleren gewoon recht op.
Prijs van tickets daar valt inderdaad veel onder. o.a. De BTW. Vliegveld belasting en nog veel meer. Een annuleringsverzekering betaalt alles terug. Ik denk niet dat ze die zaken zonder verzekering terug kunnen eisen.
Dat denkt u verkeerd. Er zit overigens geen btw op vliegtickets.
Ze kunnen de belasting gewoon terugvragen:
https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/boeking-annuleren/#id-booking-cancellation---refund
Welk bedrag krijg ik terug bij annuleren?
Wij vergoeden je vliegticket niet. Je kunt wel contact opnemen met je verzekeringsmaatschappij. In sommige gevallen kun je een beroep doen op je annuleringsverzekering om je geld terug te krijgen.
Je kunt wel bij ons de belastingen die je hebt betaald terugvragen. Dit kun je aangeven als je je boeking annuleert via het online contactformulier of via ons Service Centre. We rekenen dan €10 administratiekosten. Het terugvragen van de belastingen is mogelijk tot 3 maanden na de vertrekdatum van je vlucht.
Het staat gewoon op de site van Transavia:
https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/boeking-annuleren/#id-booking-cancellation---refund
Welk bedrag krijg ik terug bij annuleren?
Wij vergoeden je vliegticket niet. Je kunt wel contact opnemen met je verzekeringsmaatschappij. In sommige gevallen kun je een beroep doen op je annuleringsverzekering om je geld terug te krijgen.
Je kunt wel bij ons de belastingen die je hebt betaald terugvragen. Dit kun je aangeven als je je boeking annuleert via het online contactformulier of via ons Service Centre. We rekenen dan €10 administratiekosten. Het terugvragen van de belastingen is mogelijk tot 3 maanden na de vertrekdatum van je vlucht.
Maar het gaat hier niet over annuleren door TS, maar over omboeken!
U kunt de alsdan dubbele belasting wel teruvragen, ik zie inmiddels een verwijzing naar dat aspect dat ik zelf vroeg vanochtend bedacht.
Er kan geen 2 x belasting (luchthavenbelasting) worden geheven als u er maar 1 x gebruik van maakt.
Hallo Adh707 ,
Neem eens contact op met de klantenservice : + 31 ( 0 ) 20 21 46 032
https://www.transavia.com/nl-NL/service/klantenservice/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer