Un
door Unibehr Mar 25, 2020 om 18:21
Vakantie & reizen

Vliegticket corona

Vliegticket betaald geboekt bij reisburo
Ticket is geboekt bij Tui
Ik heb een doorlopende anulerings verzekering
Nu word er niet meer gevlogen i.v.m  Corona

Moet het reisburo het geld nu terug betalen?
 Of mogen ze ook een vouger geven??

Ik wil mijn geld terug.zijn ze verplicht om het geld terug te betalen.?
Mvrgr
H.Behrens

1679 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 25, 2020 om 20:01
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Volg het nieuws hierover in de diverse media en u zult zien dat men een vocher mag geven. Overmacht situatie hoewel het uiteraard aan u is om een in gebreke stelling te doen op basis van vermeende wanprestatie. Dat kan u mogelijk iets opleveten maar ik brers dat dat u meer gel gaat kosten. Uitdrukkelijk is dit mijn mening/advies.

tenormin
door tenormin Mar 26, 2020 om 00:32
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Hemeltje @heremiet, lees eerst uw commentaar na voor u iets plaatst. Vocher, opleveten, brers, gel. Gebruik toch de mogelijkheid om commentaar te verbeteren in uw geplaatste bericht. Daar is die knop bewerk toch voor.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 26, 2020 om 09:06
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@TENORMIN: heeft u nu echt niets anders meer te doen? Ik zou hier graag 7 1/2 punten voor geven. (Ik was mogelijk onverstandig om via telefoon te reageren en heb dan af en toe problemen met een klein toetsenbord).

tijger1
door tijger1 Mar 28, 2020 om 12:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt in uw telefoon spellingscontrole inschakelen. Dan ziet u de tikfouten meteen.

alfatrion
door alfatrion - Mar 26, 2020 om 02:48
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, u heeft recht op uw geld terug. De ACM heeft vandaag te laten weten dat zij niet gaan optreden als Tui daar 6 maanden mee wacht. U kunt naar de rechter en dan kunt u ook uw vertragingschade vergoed vorderen, maar een zaak gaat al snel 12 maanden duren.

ne
door neodutchio - Mar 26, 2020 om 08:49
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Er wordt geadviseerd om sowieso die voucher te accepteren. Mocht namelijk het bedrijf in de tussentijd failliet gaat staat u niet met lege handen.

Verder is het afwachten wat de exacte voorwaarden en regels gaan worden met de vouchers. Het is nu simpelweg even afwachten. Zowel de reisbranche als de overheid is er druk mee bezig.

alfatrion
door alfatrion Mar 27, 2020 om 07:20
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De overheid adviseert dat mensen een eigen afweging maken.

ne
door neodutchio Mar 27, 2020 om 08:40
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Alfa, er zijn tips en waarschuwingen genoeg gegeven. Om een afweging te kunnen maken moet je weten wat de risico's zijn.

alfatrion
door alfatrion Mar 28, 2020 om 12:22
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Er wordt NIET geadviseerd om sowieso die voucher te accepteren.

ne
door neodutchio Mar 28, 2020 om 13:08
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Besef wel dat de gevolgen van het corona-virus groot zijn voor iedereen en dat het zomaar kan zijn dat u lang op uw geld moet wachten. Waar u wettelijk recht op heeft, betekent in deze uitzonderlijke situatie niet altijd dat het claimen van uw recht het juiste is om te doen.
Bron: ecc Nederland

U hoeft de voucher dus niet te accepteren, maar het kan wel verstandig en redelijk zijn.
B
ron: ConsuWijzer

Zowel Economische Zaken (EZ) als de Autoriteit Consument en Markt (ACM) ondersteunen het initiatief van ANVR en SGR om bij annulering van reizen vanwege de corona-crisis een corona-voucher aan de klant te geven als tegoed voor een nieuwe reis of terugbetaling van de betaalde reissom op een latere datum.
B
ron: ANVR

alfatrion
door alfatrion Mar 28, 2020 om 13:56
1659 Antwoorden / 1 Vragen

In geen van de bovenstaande citaten wordt geadviseerd om de voucher sowieso te accepteren. De ANVR is een partijdige bron.

ne
door neodutchio Mar 28, 2020 om 15:53
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Alfa, als het niet in uw bewoording er staat is het niet gezegd, volgens u. En dat probleem hebt u vaker last van. Niet voor niet heb ik u vaker geadviseerd om uw autistisch denken eens aan de kant te zetten. Scheelt een hoop ergernis, vooral bij Radar. Elk topic verzand in nutteloos gewauwel omdat iets niet in uw bewoording staat en u perse het gelijk aan uw kant wil hebben.

justmeagain
door justmeagain - Mar 26, 2020 om 23:51
623 Antwoorden / 8 Vragen

Weleens gehoord van een zoekfunctie? Duidelijk niet, deze vraag is al 50x gesteld.