Mo
door Monicadeboer 12 feb. 2018 om 22:10
Vakantie & reizen

Vliegticket Ryanair

Tijdens het boeken van 5 vliegtickets via RyanAir werd er een 'probleem' geconstateerd bij de betaling middels credit card.
Bij nogmaals invoeren gegevens, werd de melding weer gegenereerd. 5 minuten eerder heb ik een ticket geboekt, geen probleem met betalen met dezelfde credit card.
Na de 2e melding vervallen opeens alle gegevens en moet ik opnieuw de tickets invoeren. Na dit gedaan te hebben kwam ik op dezelfde prijs, echter bij knop 'doorgaan' indrukken bleef de site hangen. Allerlei andere links konden wel worden aangeklikt, maar de knop 'doorgaan' werd uitgegrijst. Bij het opnieuw opstarten van de ryanair site, en het opnieuw selecteren van de vliegtickets, bleken deze 'opeens' 25 euro per ticket duurder te zijn geworden!!
Hier voel ik mij echt opgelicht!!

Betrof retourticket van eindhoven naar porto, kosten eerst 195 euro, daarna 220 euro per persoon.

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat dit soort praktijken mogelijk zijn in ons land! Bewust betaling blokkeren, bewust een boeking blokkeren om zo uiteindelijk voor te zorgen dat de prijs omhoog gaat. Helaas heb ik er geen 'bewijs' van en ben ik er echt ingetrapt..

Kennen jullie dit probleem en wat kan ik er aan doen?

580 4 Rapporteer
door newmikey - 12 feb. 2018 om 22:23
535 Antwoorden / 0 Vragen
1

"de knop 'doorgaan' werd uitgegrijst"
Het kan zijn dat er een veld of hokje niet was ingevuld of aangevinkt zoals bagage toeslag o.i.d. Waaruit maakt u op dat dit bewust gedaan zou zijn als blijkbaar niet iedereen dit ondervindt (geen massale klachten hierover gevonden). Hebben ze gewoon een hekel aan u bij deze maatschappij?

door tijger1 - 12 feb. 2018 om 22:38
35669 Antwoorden / 20 Vragen
0

Wat kan ik er aan doen? Bij een andere maatschappij boeken.

door aurora1 - 13 feb. 2018 om 00:44
12578 Antwoorden / 6 Vragen
0

Extra uitroeptekens om tegen ons te schreeuwen zijn natuurlijk niet nodig en is erg onbeleefd. Wij hebben niets van doen met uw strubbelingen.
Ik ken dit probleem niet want ik boek niet bij maatschappijen waarmee je bijna voor niks reist.
Wat u bedoelt met "in ons land" begrijp ik niet want Ryan Air is geen Nederlands bedrijf. Maar in het algemeen begrijp ik die kreet ook niet.
Wat u kunt doen is naar een stenen reisbureau gaan, of ergens anders boeken.
Soms wil een andere browser gebruiken nog wel helpen of de browser sluiten met verwijderen van cache e.d. en opnieuw openen met een schone en lege browser.

door panter22 - 13 feb. 2018 om 08:40
1492 Antwoorden / Vragen
0

Misschien waren er minder dan 5 tickets tegen deze prijs beschikbaar. Rechts staat hoeveel er beschikbaar zijn. 
Mogelijk is er net iemand je voor geweest bij het boeken.
Gebeurt ook bij online kopen. Ben je al aan het betalen (toe) en is het product uitverkocht.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

le
ler0ii - 21 mei 2018 om 16:15
Elektronica & tv

Media Markt na betaling van een product online. wil de winkel het product niet afgeven.

Ik heb via de website een televisie gekocht  en deze met ideal betaald. Na 2 bevestigingsmails te hebben ontvangen en tevens ook een factuur bon (dat het klaarstaat in de winkel ), Ook heb ik contact gehad met een medewerker die mij nog vroeg welke van de 2 televisies ik als eerste kwam ophalen. Na gearriveerd te zijn bij de afhaalbalie de televisie niet meegekregen. Meneer geeft aan dat het een ... Lees meer

frits - 21 mei 2018 om 10:36
Huishouden & energie

Hoe beveel ik iemand aan voor warme douche

Ik zou iemand/een bedrijf in aanmerking willen laten komen voor een Warme Douche. Hoe werkt dat? Lees meer

Am
Amaras - 20 mei 2018 om 20:27
Computers & telefonie

Gijzelingssoftware

Hallo,

Ik zet vandaag mijn computer aan en er start een update.Dat duurde over een uur.Die tijd kon ik mijn computer dus niet gebruiken.Kon het ook niet overslaan en op een ander moment installeren wanneer het mij WEL uitkomt.Kan me nog iets herrinneren dat de laaste keer ik afgesloten heb met de optie afsluiten en bijwerken.Dan verwacht ik toch niet dat de volgende keer dat ik de compu ... Lees meer