Mo
door Monicadeboer 12 feb. 2018 om 22:10
Vakantie & reizen

Vliegticket Ryanair

Tijdens het boeken van 5 vliegtickets via RyanAir werd er een 'probleem' geconstateerd bij de betaling middels credit card.
Bij nogmaals invoeren gegevens, werd de melding weer gegenereerd. 5 minuten eerder heb ik een ticket geboekt, geen probleem met betalen met dezelfde credit card.
Na de 2e melding vervallen opeens alle gegevens en moet ik opnieuw de tickets invoeren. Na dit gedaan te hebben kwam ik op dezelfde prijs, echter bij knop 'doorgaan' indrukken bleef de site hangen. Allerlei andere links konden wel worden aangeklikt, maar de knop 'doorgaan' werd uitgegrijst. Bij het opnieuw opstarten van de ryanair site, en het opnieuw selecteren van de vliegtickets, bleken deze 'opeens' 25 euro per ticket duurder te zijn geworden!!
Hier voel ik mij echt opgelicht!!

Betrof retourticket van eindhoven naar porto, kosten eerst 195 euro, daarna 220 euro per persoon.

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat dit soort praktijken mogelijk zijn in ons land! Bewust betaling blokkeren, bewust een boeking blokkeren om zo uiteindelijk voor te zorgen dat de prijs omhoog gaat. Helaas heb ik er geen 'bewijs' van en ben ik er echt ingetrapt..

Kennen jullie dit probleem en wat kan ik er aan doen?

338 4 Rapporteer
door newmikey - 12 feb. 2018 om 22:23
492 Antwoorden / 0 Vragen
1

"de knop 'doorgaan' werd uitgegrijst"
Het kan zijn dat er een veld of hokje niet was ingevuld of aangevinkt zoals bagage toeslag o.i.d. Waaruit maakt u op dat dit bewust gedaan zou zijn als blijkbaar niet iedereen dit ondervindt (geen massale klachten hierover gevonden). Hebben ze gewoon een hekel aan u bij deze maatschappij?

door tijger1 - 12 feb. 2018 om 22:38
34630 Antwoorden / 17 Vragen
0

Wat kan ik er aan doen? Bij een andere maatschappij boeken.

door aurora1 - 13 feb. 2018 om 00:44
12116 Antwoorden / 6 Vragen
0

Extra uitroeptekens om tegen ons te schreeuwen zijn natuurlijk niet nodig en is erg onbeleefd. Wij hebben niets van doen met uw strubbelingen.
Ik ken dit probleem niet want ik boek niet bij maatschappijen waarmee je bijna voor niks reist.
Wat u bedoelt met "in ons land" begrijp ik niet want Ryan Air is geen Nederlands bedrijf. Maar in het algemeen begrijp ik die kreet ook niet.
Wat u kunt doen is naar een stenen reisbureau gaan, of ergens anders boeken.
Soms wil een andere browser gebruiken nog wel helpen of de browser sluiten met verwijderen van cache e.d. en opnieuw openen met een schone en lege browser.

door panter22 - 13 feb. 2018 om 08:40
1136 Antwoorden / Vragen
0

Misschien waren er minder dan 5 tickets tegen deze prijs beschikbaar. Rechts staat hoeveel er beschikbaar zijn. 
Mogelijk is er net iemand je voor geweest bij het boeken.
Gebeurt ook bij online kopen. Ben je al aan het betalen (toe) en is het product uitverkocht.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ro
robin52 - 19 feb. 2018 om 17:15
Voeding & gezondheid

Hoortoestel afstellen lukt maar niet

Het bedrijf waar ik destijds op advies van de zorgverzekeraar 2 hoortoestellen heb gekocht is in december 2017  abrupt gestopt zonder de klanten in kennis te stellen! Inmiddels is er wel een opvolger. Een van mijn hoortoestellen moet dringend opnieuw afgesteld worden maar dit lukt de opvolger niet omdat de software niet goed werkt en de instellingen niet zijn doorgegeven door het vorige bedrijf! ... Lees meer

Dd
Ddk - 20 feb. 2018 om 12:24
Elektronica & tv

Hoe stel ik wanbeleid van caiway aan de kaak

Al 6 jaar levert caiway slechte kwaliteit. Veel kabelbreuken, geen glasvezel omdat het niet rendabel is. Ruim 3 maanden wachten op kabel reparatie. Geen compensatie omdat het wettelijk niet nodig is. Ze hebben alleenrecht op de kabel in h.i. ambacht waardoor ze kunnen doen wat ze willen want ik kan toch nergens anders heen. Lees meer

Na
Nard - 15 feb. 2018 om 23:15
Auto & vervoer

Zeer slechte ervaring spits automotive

Wie heefte er net als ik bij spit automotive, auto katalysator.nl, besteld en betaald voor leveringstijd van 1 dag, daarna bij moeten betalen wegens fout in de administratie, vervolgens niets geleverd krijgen en na veel gezeur en smoesjes order geannuleerd en na lange tijd nog steeds zje geld niet retour gestort?
Als je er op zoekt op internet is dit schering en inslag en wordt het tijd voor ... Lees meer